Додавання чисел частинами. Задачі на знаходження невідомого додан- ка. Розпізнавання многокутників


Скачати 49.04 Kb.
НазваДодавання чисел частинами. Задачі на знаходження невідомого додан- ка. Розпізнавання многокутників
Дата11.02.2014
Розмір49.04 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Автор:

Пархоменко Оксана Олексіївна

вчитель початкових класів

другої кваліфікаційної категорії

навчально-виховного комплексу «Гармонія»

м. Донецька

Тема. Додавання чисел частинами. Задачі на знаходження невідомого додан-

ка. Розпізнавання многокутників.

Мета: формувати в учнів вміння додавати число частинами; вдосконалювати

обчислювальні навички; закріплювати вміння визначати задану геоме-

тричну фігуру; вчити розв’язувати задачі на знаходження невідомого

доданка; виховувати інтерес до математики.

Тип уроку: урок-мандрівка.

Обладнання: ілюстративний матеріал, кольоровий папір, картки з геометри-

ними фігурами.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Повідомлення теми уроку.

- Діти, сьогодні у нас урок- мандрівка, урок-гра. Мета його: вдосконалити обчислювальні навички,формувати вміння додавати число частинами. Куди ми помандруємо, ви здогадаєтесь самі, коли відгадаєте загадку.

Де кінець рудій землі,

Де в знеможеній імлі

Небо з обрієм злилося,

Білопінно розлилося,

Де простори дикі, водні,

Де лякають нас безодні,

Де крилом серця черкають

Крики білогрудих чайок,

Де, нікуди правди діти,

Все солоне, навіть вітер,

Де стрічає щастя й горе,

Простягнулося там…..(море).

- Діти, у нас морська подорож. На чому ж ми будемо мандрувати, ви дізнаєтесь виконавши таке завдання (діти виготовляють кораблик).

- Слово «корабель» походить від слова «кора». Виявляється, що давні слов’яни плавали по річках у легеньких човниках, які були обшиті березовою корою. На зміну таким човнам з’явилися дерев’яні, довгі, вузькі, з десятками весел з боків. Новим досягненням стали вітрила.

На вітрильних кораблях відбулося перше кругосвітне плавання, воно тривало 3 роки. Час вітрильних кораблів минув. Над морями залунало нове слово – пароплавю. На зміну їм прийшли кораблі з турбінами.

Отже, кораблик зроблено. Можна вирушати.

ІІІ. Повторення вивченого матеріалу

1. Підняття якоря.

- Попереду нас чекає море чисел і країна Математика. Але ми не можемо рушати – якір корабля заплутався у рослинах і камінні.

Судно давно б лишило порт,

Бо хвилі б’ють у борт.

Та міцно я вхопивсь за дно

І не пущу судно всеодно.

Якщо ви правильно виконаєте завдання морської зірки, якір підніметься.

а) Завдання морської зірки.

  • Розмістити числа у порядку зростання.

6 4 0 7 3 9 1 2

Ми вирушаємо в плавання.

б)Завдання краба

А не зграбний краб –

Клешнями шкряб-шкряб,

Вивів на пісочку

Літерок рядочки.

Почерк свого тата

Можуть прочитати

Тільки крабенята.

  • Діти, допоможіть крабенятам прочитати слово, яке зашифрував тато-краб.

Гра «Шифрувальник»

к

о

р

а

б

е

л

ь

9

3

8

2

7

10

4

1

6+2+1=

4+1-2=

3+3+2=

6-2-2=

10-2-1=

5+4+1=

4+1-2=

5-3-1=

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Додавання числа частинами

Завдання акули

Ось вона яка-

Розбійниця морська,

Всіх би проковтнула

Зажерлива акула.

  • Діти, акула хижа і дуже хитра риба. Завдання, які вона пропонує, вимагають ваших знань, отриманих на попередніх уроках.

а) Завдання: розкласти числа на два доданки.

3=2+1 5=4+1 9=7+2

б) Доповнити кожне число до 10: 6, 8, 9.

в) За малюнком пояснити, як складали предмети.

г) Фізкульхвилинка

Дуже радий восьминіг,

Що у нього вісім ніг.

Він у штиль і у негоду

Легко горне ними воду.

А була б лиш пара ніг-

Вмить стомився б восьминіг.

  • Діти, щоб і ми не стомилися, давайте відпочинемо.

Ми мандруєм, ми мандруєм,

Ми планетою крокуєм.

Хочем сушу дослідити,

Нам же всю не обходити.

В моря океани заглядати,

Але дна нам не дістати.

Так ми довго-довго йшли

В Україну ми прийшли.

  1. Робота за таблицею.

  • Діти, подивиться, Дельфін Дарвін засумував. Він на березі розв’язував приклади, а хвиля змила частину запису. Давайте допоможемо йому.

  • За поданим записом поясни, як знайти суму 9+4 та 8+6

V. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Розв’язування текстової задачі.

Перед вами, дітки,

Мальована рибка!

Якось на папері

Хвостиком змахнула, Випливла на берег!

  • Біля риби – 3 рибинки, а ще декілька сховалися за коралами. Скільки рибинок сховалось за коралами. Якщо всього в риби 9 рибок?



  1. Робота за картками. Розпізнавання геометричних фігур.

Завдання морського їжака

Два родичі їжаки

Жили собі залюбки

Й раптом люто посварились,

І навіки розлучились:

Один мешкає у морі,другий – в земляній коморі.

  • Діти, наша мандрівка закінчуєься. А для того, щоб щасливо повернутися, морський їжак пропонує розпізнати геометричні фігури.



  • Назвати фігуру, в якій сховалось число , що менше 11 на 1.

  • Назвіть фігуру, в якій зображено число, на 10 більше 3.

  • Назвати фігуру, в якій сховались «сусіди» числа 16.


15, 17


VІ. Підсумок уроку

  • Діти, ви молодці! Ви правильно виконували всі завдання морських мешканців, вміло долали перешкоди на своєму шляху під час мандрівки.

  • Яке завдання сподобалось найбільше? Чому?

  • Як ви оцінюєте свою роботу на уроці?

Схожі:

Тема. Письмове додавання двоцифрових чисел. Задачі на знаходження...
Мета: вправляти учнів у письмовому додаванні двоцифрових чисел; удосконалювати вміння розв’язувати задачі на знаходження третього...
Урок подорож з математики в 2 класі
Тема: Вправи та задачі на додавання й віднімання двоцифрових чисел. Вправи на знаходження невідомих компонентів арифметичних дій....
Урок-подорож з математики
Вправи та задачі на додавання круглих десятків. Задачі на знаходження третього доданка
Урок-подорож з математики
Вправи та задачі на додавання круглих десятків. Задачі на знаходження другого доданка
План-конспект уроку математики в 1 класі в школі інтенсивної педагогічної...
Тема. Вправи та задачі на засвоєння таблиць додавання й віднімання в межах 10. Нумерація чисел у межах 20
Закріплення таблиць додавання і віднімання числа 2, складу чисел;...
Удосконалювати уміння складати і розв’язувати задачі за малюнками і схемами вказаних видів
УРОК 23. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ВПРАВ Мета
Мета. Закріпити знання учнів про властивості додавання натуральних чисел; форму­вати навички додавання багатоцифрових натуральних...
УРОК 10 Тема: Додавання. Властивості суми. Самостійна робота № Мета:...
НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ
Множення чисел 1 і Множення на 1 і Задачі на дві та три дії
Мета: навчити дітей множити числа 1 і 0, множити на 1 і 0; розв’язувати задачі на дві і три дії; розвивати навички усного рахунку;...
Додавання від’ємних чисел
Мета: Вивести правило додавання раціональних чисел з однаковими знаками; виробити вміння застосовувати це правило для розв’язування...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка