УРОК 10 Тема: Додавання. Властивості суми. Самостійна робота № Мета: Формування навичок додавання натуральних чисел з використанням законів додавання. Ознайомлення з властивостями суми. Перевірка стану засвоєння теми шляхом


Скачати 35.54 Kb.
НазваУРОК 10 Тема: Додавання. Властивості суми. Самостійна робота № Мета: Формування навичок додавання натуральних чисел з використанням законів додавання. Ознайомлення з властивостями суми. Перевірка стану засвоєння теми шляхом
Дата27.12.2013
Розмір35.54 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок

І. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА 1. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ

УРОК 10

Тема: Додавання. Властивості суми. Самостійна робота № 2.

Мета: Формування навичок додавання натуральних чисел з використанням законів додавання. Ознайомлення з властивостями суми. Перевірка стану засвоєння теми шляхом виконання самостійної роботи.

План уроку

  1. Актуалізація опорних знань

  2. Вивчення нового матеріалу

  3. Закріплення нового матеріалу

  4. Самостійна робота № 2

  5. Підсумок уроку

  6. Домашнє завдання

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

Для закріплення обчислювальних навиків та з метою розвитку логічного мислення доцільно розглянути такі вправи. Там де треба, учні мають пояснити хід своїх думок.

1. Визначте останню цифру результату.

1) 2743 + 849; 2)5004 + 1006; 3) 188999 + 19991; 4)100006 + 208.

2. Доведіть, не виконуючи обчислень, що дія виконана непра­вильно.

1) 2308 + 546 = 2815; 3) 18004 + 1579 = 19665;
2) 5102 + 3008 = 9200; 4) 103 + 8711 = 8999.

3. Порівняйте, не обчислюючи, та поясніть свою думку.

1) 47 + 54 і 50 + 60; 3) 572 + 16 і 500 + 10;

2) 33 + 72 і 30 + 70; 4) 211 + 146 і 300 + 200.

4. У кожному з прикладів знайдіть суму, потім розташуйте відповіді в порядку спадання. Якщо ви зробите все правильно, то отримаєте слово, яке є назвою найвищого у світі вулкана.

Л 746 + 354 Ю 540 + 360 Ь 140 + 260

А 27 + 72 Л 146 + 44 Я 188 + 112

Ь 104 + 46 Й 171 + 29 Я 117 + 3

К 36 + 64 Ь 276 + 724 Л 169 + 331

(Відповідь для учителя: Льюльяйльяка.)
II. Вивчення нового матеріалу

Слова учителя:

Розглянемо задачу. Оля з Оксанкою збирали гриби. Оля знайшла 24 опеньки і 18 підберезників, а Оксанка — 28 опеньків і 14 підберезників. Скільки грибів зібрала кожна з дівчаток?

Звісно, що всі зможуть розв'язати цю задачу і знайти від­повідь. Прошу підняти руки, хто розв'язав. (Уголос відповідають 1—3 учні.)

Проте цю задачу було вам запропоновано з іншою метою.

Давайте порівняємо кількість опеньків та кількість підберез­ників у кожної з дівчаток. Якщо опеньків Оля знайшла менше (на скільки?), то підберезників — більше (на скільки?).

Хто може пояснити, чому, хоча кожна з дівчаток зібрала різну кількість підберезників і опеньків, сума грибів у обох однакова?

Якщо діти не можуть пояснити, учитель пропонує задачу прості­шу, з меншими доданками, або іншого змісту. Наприклад: Мишко сьогодні піймав 6 карасиків та 4 коропи, а вчора — 2 карасики та 8 коропів. Який улов був у хлопчика кожного дня?

Після цього декілька учнів мають зрозуміти, до чого веде учитель. Тоді учитель пропонує дітям сформулювати властивість суми:

Якщо один із доданків збільшити, а другий зменшити на одне й те саме число, то сума не зміниться.

Слова учителя:

Щоб додати, наприклад, 18 до будь-якого числа усно, до цьо­го числа додають 20, а потім віднімають 2. Нехай треба додати 18 до 146. Доданок 18 збільшують на 2, а доданок 146 — зменшу­ють на 2. Так рахувати легше, а сума виходить та ж сама — 164: 146 + 18 = (146 – 2) + (18 + 2) = 144 + 20 = 164. (Запис учитель робить на дошці.)
ІІІ. Закріплення нового матеріалу

Розв'язування вправ

Відповіді при розв'язуванні усних вправ учні надають з місць, а для виконання письмових вправ учитель викликає до дошки од­ного за одним декількох учнів.

1. [1]: №183(5—8), 187, 193.

2. [2]: №105, 108, 118.
IV. Самостійна робота № 2

Варіант 1

1°. Знайдіть суму:

а) 7068907 + 5671354229; б) 1006 804 995 + 18096 914.

2. Не використовуючи калькулятора, виконайте додавання, об­равши зручний порядок дій: а) 49617 + 999 + 383; б)52681 + 4861 + 139.

3*. У трикутнику STR сторона ST дорівнює 24 см; вона на 8 см менша ніж сторона TR і на 4 см менша ніж сторона SR?. Знай­діть периметр трикутника.

Варіант 2

1°. Знайдіть суму:

а) 63 609 806 + 8611398615; б) 2077 960888 + 25063971.

2. Не використовуючи калькулятора, виконайте додавання, об­равши зручний порядок дій: а) 695 + 2305 + 57908; б)89716 + 9688 + 312.

3*. У трикутнику МКР сторона МК менша ніж сторона КР на 18 см, а сторона МР більша ніж сторона КР на 12 см. Знайдіть периметр трикутника МКР, якщо МК = 35 см.

Варіант 3

1°. Знайдіть суму:

а) 8572302476 + 4837810749; б) 37834890 563 + 4387321056.

2. Не використовуючи калькулятора, виконайте додавання, обрав­ши зручний порядок дій:

а) 302 + 58758 + 1698; б) 197 + 2414 + 47586.

3*. У трикутнику DOE сторона DO більша ніж сторона DE на 5 см, а сторона DE менша ніж сторона ОЕ на 30 см. Знайдіть пери­метр цього трикутника, якщо DE 45 см.

Варіант 4

1°. Знайдіть суму:

а) 8 300 005 796 + 83 999 095 408; б)19247523841 + 4387689337.

2. Не використовуючи калькулятора, виконайте додавання, об­равши зручний порядок дій:

а) 1888 + 87239 + 1112; б) 437 + 637849 + 62151.

3*. У трикутнику ABC сторона ВС менша ніж сторона АВ на 5 см, а сторона АС більша ніж сторона ВС на 3 см. Чому дорівнює периметр цього трикутника, якщо АВ = 16 см?
V. Підсумок уроку

Учитель ще раз повторює з учнями закони додавання та влас­тивість суми.
VI. Домашнє завдання

[1]: № 188, 192, 197.

[2]: № 109, 117, 119, 120.




Л.Г.Стадник. Математика 5 клас

Схожі:

УРОК 23. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ВПРАВ Мета
Мета. Закріпити знання учнів про властивості додавання натуральних чисел; форму­вати навички додавання багатоцифрових натуральних...
УРОК 12 Тема: Віднімання. Додавання та віднімання різниці. Віднімання...
НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ
УРОК №75 Тема уроку. Спосіб додавання
Мета уроку: ознайомлення учнів із розв'язуванням систем лінійних рівнянь способом додавання; засвоєння алгоритму розв'язування систем...
УРОК 27 Тема: Ділення. Компоненти ділення. Самостійна робота № Мета:...
НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ
План-конспект уроку математики в 1 класі в школі інтенсивної педагогічної...
Тема. Вправи та задачі на засвоєння таблиць додавання й віднімання в межах 10. Нумерація чисел у межах 20
УРОК 1 Тема. Додавання раціональних чисел
Мета: вивести правило додавання раціональних чисел з однаковими знаками, формувати навички застосування цього правила до розв'язування...
Урок математики у 1 класі Тема: «Поняття про вік людини. Залежність...
ТЕМА. Поняття про вік людини. Залежність суми від зміни одного з доданків. Вправи й задачі на засвоєння таблиць додавання і віднімання...
УРОК 3 Тема: Нумерація натуральних чисел. Десяткова система числення
НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ
Урок формування навичок і вмінь
Тема. Застосування загального правила додавання двоцифрових чисел і обчислень виду 54 + 30, 54 + Вимірювання довжини відрізків
Тема. Перевірка додавання відніманням. Периметр трикутника. Мета
Мета: вчити здійснювати перевірку додавання відніманням, розв’язувати задачі, розвивати навички усного рахунку, виховувати старанність...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка