Твори зарубіжних письменників О. Пушкін «Казка про царя Салтана.»


Скачати 174.16 Kb.
НазваТвори зарубіжних письменників О. Пушкін «Казка про царя Салтана.»
Дата04.01.2014
Розмір174.16 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок
Використання інформаційно - компютерних технологій на уроках читання.

У початковій школі ІКТ можна використовувати на будь-якому етапі уроку : у процесі перевірки домашньої роботи, актуалізації знань, вивчення нового матеріалу, закріплення, повторення вивченого, контролю, оцінювання.

ІКТ значно розширили можливості подачі навчальної інформації. Застосування кольорів, графіки, звуку, сучасних засобів відеотехніки дозволяє моделювати різні ситуації й середовища, створювати презентації, що дає змогу підсилити мотивацію діяльності учня. Не тільки новизна роботи

з комп’ютером , але й можливість регулювати подачу навчальних завдань за ступенем складності, заохочення правильних рішень позитивно позначаються на мотивації.

Застосування комп’ютерної техніки робить урок привабливим і по-справжньому сучасним, відбувається індивідуалізація навчання ,контроль і підбиття підсумків проходять об’єктивно й вчасно.

Діапазон використання комп’ютера в навчально – виховному процесі дуже великий: від тестування учнів до обліку їхніх особистісних інтересів і можливостей. Комп’ютер може бути як об’єктом вивчення, так і засобом навчання. При цьому комп’ютер є потужним засобом підвищення рівня навчання.

Урок вивчення нового матеріалу з використанням комп’ютерних технологій.

Тема: Твори зарубіжних письменників О. Пушкін «Казка про царя Салтана.»

Мета: ознайомити учнів з особистістю видатного російського поета О. Пушкіна, викликати інтерес до його творчості, вжити словниковий запас, удосконалювати вміння виразно читати, виховувати бажання поповнювати свої знання, вивчати творчість зарубіжних письменників.

Тип уроку: формування нових знань та умінь з елементами узагальнення та систематизації.

Інтеграція: читання, інформатика.

Обладнання: виставка книг зарубіжних письменників, портрет О. С. Пушкіна виставка книг казок автора, книжка «Казка про царя Салтана; Чарівні матрьошки(іграшка - складалка), плакати, ребуси, комп'ютери, картки.
Девіз уроку: Щоб робота в нас кипіла, Працювати будем вміло;

Слухати уважно;

Читати швидко,

Думати миттєво,

Відповідати чітко.

Хід уроку

І Організація класу

Ось дзвінок сигнал подав - до роботи час настав.

То ж вітаємо гостей: Добрий день!

А тепер, усміхнемось сонцю: - Здрастуй, сонце золоте! Усміхнемось квіточці

Хай вона цвіте!

Усміхнемось друзям –

Зичим їм тепла

Та за парти сядем, бо уже пора.
План уроку(На дошці картинки зі схематичними зображеннями. Учитель оголошує план уроку, показуючи на відповідну картинку):

Повторюємо.



Прогнозуємо, фантазуємо.



Дізнаємося значення нових слів.



Думаємо.


Відповідаємо на питання.


Слухаємо.

Говоримо.




Робимо висновки.

Повторення правил техніки безпеки роботи з комп'ютером. Правил безпеки дотримуйся, друже,тоді із комп'ютером будеш у дружбі.

Послухайте такий сюжет і скажіть. Які правила поведінки порушив Петрик. Петрик П'яточкін вбіг до комп’ютерного класу відштовхнув Олю, Владика. Тимка, стрибнув на стілець. Він поставив маленьку склянку з фруктовим напоєм на монітор.

Дістав з ранця кошеня і посадив на стіл біля клавіатури.(Відповіді учнів.)
II Актуалізація навчальної діяльності.

1. Робота з комп'ютером .
Сідаймо всі до своїх комп'ютерів.
Читання «слів пірамід»


(робота в групах).

Сніг фея

Троянди жук

Санки дюйм

Олень жаба

дівчинка квітка

хлопчик

Скажіть : - З якої казки ці слова? (окремо кожен стовпчик);

- Хто автор цих казок? (...);

  • Вірно це казки зарубіжних письменників.

Хвилинку, а хто скаже, що означає підкреслене слово: (Дюйм - це )

Отже, повернемося до зарубіжних письменників. Про те, що ви їх знаєте, свідчить виставка книг, яку ви підготували до сьогоднішнього уроку. (Діти називають книгу і автора).

2. Гра «Чарівні матрьошки» (відкриваю по черзі матрьошки учні читають завдання, дають відповіді).

1 .)3авдання ч/м : Що таке скоромовка?(відповіді)

Робота зі скоромовкою.

Казки, казки - це так цікаво. Тим більше

«Казка про царя Салтана»

2.) Завдання ч/м : Дати визначення чистомовки.(відповіді)

Робота над чистомовкою.

Ці-ці-ці - царицями хотіли бути сестриці. Ці-ці-ці - вони вибралися з світлиці.

Ці-ці-ці - третьої цариці не любили дівиці. Ці-ці-ці - дві старші сестриці.

3.) Завдання ч/м: Що таке казка?(відповіді)

Які бувають казки? (відповіді)

4.) Завдання ч/м: Які бувають типи казок? Скласти сенкан .
(1.Казка.

2. Оповідь про чарівні пригоди.

3.Фантастичні перетворення.

4. Добро перемагає зло.)

5.) Завдання ч/м: «Плутанина»

- Перегрупуй слова рядків так, щоб отримати правильну строфу відомої казки, (плакат на дошці)

Царицю з сином в бочку спасла

Та в синім океані посадили

Лебідь їх проголосила

Та князем його пустили

III. Мотивація навчальної діяльності

3. Розгадування кросворда.







1

п




























2










У































3




ш










4



















к












о




I









6
















H








1.) Дерев'яна лялька з довжелезним носом, про яку склав казку Карл Колоді. (Піноккіо)

2.) У якій казці Шарля Перо розповідається про хитрого і розумного кота?

(Кіт у чоботях).

3.) Автор казки «Горбоконик».(Єршов).

4.) Петро Єршов - відомий ... письменник. (Російський). 5.) Видатні німецькі казкарі-брати. (Грім).

6.) Маленький і товстий, дотепний і хвалькуватий герой казки шведської письменниці Астрід Ліндгрен. (Карлсон).

  • Прочитайте слово по вертикалі (Пушкін).

  • Отже, як ви гадаєте, якою буде тема нашого уроку?

  • Вірно, ознайомимося із творчим і життєвим шляхом російського поета О.С.Пушкіна.

- Хто спрогнозує наступний етап уроку? (Відповіді учнів).

IV. Повідомлення теми і мети уроку.

Ми ознайомимося з чарівною літературною віршованою казкою О.С.Пушкіна «казка про царя Салтана».

  1. Коротка розповідь про поета.

  2. Опрацювання статті підручника про О.С.Пушкіна.

  • Які казки згадано у статті?

  • Хто є перекладачем цих казок?

  • Що створено за сюжетом його казок?

- Давайте вирушимо у казкове царство Пушкіна, де зустрінемося з героями «казки про царя Салтана».

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Опрацювання І частини «Казки про царя Салтана».

  • Хто дійові особи казки?

  • Де цар Салтан знайшов собі дружину?

2.Словникова робота.

А.) Тлумачення невідомих слів: аршин, сваха, обнова, признали, (на дошці - тлумачення слів. На картках - «блискавках» показано слова, а їх пояснення діти добирають з дошки.)

Б.)Читання «сходинок» слів, (різний темп читання)

Враз Якби Сваха

Хороми Окіян Аршин

Заразом Брехливе Обмова

Світлиця Мудрувати Велять

Вибирайтеся Переймають Потайно

В.)Робота з комп'ютером. Вставити пропущенні букви. Прочитати слова, (робота в групах).

Св-тл-ц- Н-тк-л-

С-стр-ц- Н-в-р-л

Д-в-ц- М-в-л-

Ц-р-ц- Р-д-л-

Як одним словом можна сказати про кожну групу слів.

3) Повторне читання І частини тексту вголос «Передай другому» Чим у палаці займалися сестри царівни ?

4) Відтворення змісту прочитаного. Вибіркове читання

  • Що ви дізналися про 3-х сестер ?(Прочитайте про їхні мрії),

  • Чому царю Султану полюбилася третя?

- Куди поїхав цар? Який наказ залишив цариці? * Як здійснюються бажання 3-х сестер?

  • Хто народився у царській сім'ї?

  • Чому ткачиха й повариха перейняли гінця? Що було написано у тому

листі? Прочитайте.

  • Як цар відреагував на лист?

  • Чому цариця з сином опинились в океані?

  • Чому сестри і сваха Бабариха обмовили царицю?

  • Назвіть, які з героїв казки позитивні, а які негативні. Доведіть свою думку.

  • Як ви оцінюєте вчинок царя, сестер?

5) Вправи на розвиток швидкості читання.
Гра «Доповни речення...»

Гра «Прочитай речення про...»

  • те, що цар забрав усіх сестер у палац;

  • те, що цар був на війні;

  • те, хто перейняв гінця до царя;

  • те, що ткачиха і повариха написали до царя;

  • те, яку відповідь привіз хмільний гонець;

  • те, що зробили з царицею і сином.

Фізкультхвилинка

Буратіно потягнувся,

Раз нагнувся, два нагнувся,

Руки в сторони розвів.

Мабуть ключик загубив.

А щоб ключик той дістать,

Треба нам навшпиньки встать.

Сісти й гарно прочитать.

2. Опрацювання II частини « Казки про царя Салтана»

1) Підготовка до читання

а) Читання колонок слів.

заволав задзвеніли Салтан

квапливо громовласно Гвідон

навстріч торбиночка матінка

бенкет величаво Бабариха

дзвіниці шкарлупки Чорномор.

Читання слів луною за вчителем «буксиром» у парі

б) Тлумачення невідомих слів (град, флот, панцир, зорить, дозор.)

2) Читання II частини мовчки.

  • Хто такі Гвідон і Чорномор? Які ще нові персонажі з'явилися?

  • Хто з них головні, а хто другорядні персонажі?

3)Аналіз змісту і вибіркове читання.

  • Як врятувалися цариця з сином?

  • Чому Лебідь - зачарована царівна - стала допомагати князю Гвідону?

  • Як Гвідон ставився до свого батька? Знайдіть слова що підтвердять

вашу думку.

  • Як цар зустрів царицю?(прочитати)

  • А ткачиха повариха й сваха баба Бабариха? Чому цар їх не покарав?

Про що це свідчить? Зачитайте кінцівку. Що незвичайного ви помітили ? І це поетичний суто казковий вираз покликаний підтвердити невигаданість казкової історії.
VI Узагальнення і систематизація знань.

  1. Дружній поєдинок - (робота в групах ).

Гра «Чи були такі речення у казці.»

  1. Вправи на розвиток техніки читання(робота в парах),

а) гра «Хто швидше знайде порівняння». (в парах)

А сама неначе ... (пава)

Панцир, як... (жар зорі)

б)Гра «Прочитай про...» за ілюстраціями підручника.

в) Гра « Брейн -ринг»

Завдання: відгадати, про що йдеться за 5 асоціаціями (якщо команди готові дати відповідь, вони відповідають письмово )

Запитання 1

  1. Цей предмет зберігається в музеї, але може бути й у дома.

  2. Дехто полюбляє це колекціонувати.

  3. Та людина, яка виготовляє цей предмет, дуже часто стає відомою.

  4. Цей предмет не поставиш у куток, він любить дивитися з висоти.

5. Деякі з цих предметів коштують великих грошей. Підказка - цей предмет дружить із гвіздком. Назвіть цей предмет.(картина)
Запитання 2.

1. Цей предмет знаходиться в офісах, школах, може бути й удома.

  1. Біля цього предмета можна знаходитися не більше 20 хв.

  2. У цього предмета одна із складових частин має назву тварини-гризуна.

  3. Цей предмет дружить з електроенергією

  4. Цей предмет дуже цінний

Підказка - з цим предметом дружить учитель інформатики. Назвіть цей предмет.(комп'ютер)

3 робота з комп'ютером над ілюстраціями. (групова робота)







(кожна група відкриває один із зашифрованих сюжетів, на екрані появляються два наступні )


  1. Чому саме ці сюжети зображені на екрані монітора?

  2. Знайдіть в тексті де ці сюжети об'єднані в один і прочитайте (синхронно)

VII Підсумок уроку.

1. Метод «Мікрофон» (діти висловлюють свою думку в уявний мікрофон)

  • Що автор схвалює в казці?

  • Що засуджує?

  • Яка головна думка казки?

  • Яке з поданих прислів'їв, на вашу думку, виражає головну думку цієї казки?

Сім разів відміряй - один раз відріж.

Шила в мішку не втаїш.

Дерево міцне корінням, а людина друзями.

Вчитель. Дуже багато життєво – обґрунтованих подій проходить в знайомих з дитинства творах. Але чарівними їх роблять не тільки чудеса чаклунів і чародіїв, а співуча, неповторна мова чудових пушкінських казок. Вона відволікає нас від повсякденності і веде в світлий і радісний світ чудес.

Але повернемося до дійсності. Послухайте газетні замальовки. Подумайте, що нагадують вам ці «економічні новини». Дайте відповіді.

  1. Виступ творчої групи «Кореспондентів »

Про податки

Місцевий священик організував відділ податкової поліції. Єдиний працівник якої прослідкував за своєчасним збором податку у самої неорганізованої частини населення. («Казка про попа і працівника Балди».)

На варті Вітчизни

Уряд навмисно скоротив видатки військово – промислового комплексу, купивши біологічно спостережливий прилад, реагуючий на наближення противника. (Казка про Золотого півника».)
Проблема молоді

Соціологічні опитування молодих дівчат показало, що одна третина опитуваних вирішила зробити кар’єру в області харчування , друга третина присвятила себе ткацькій справі, інші сподіваються на вдале заміжжя. («Казка про царя Салтана»).
Вісті з російської глибинки.

В російській провінції, пенсіонер С, знайшов оригінальний спосіб покращення матеріального стану своєї дружини. Нажаль, непомірні запити останньої привели до сумних наслідків. («Казка про рибака та рибку»)
Міжнародні відносини

Делегація працівників торгівлі, повертаючись з міжнародної ярмарки, нанесли візит урядові невеликої острівної держави. Зустріч пройшла в теплих і дружніх відносинах. («Казка про царя Салтана»).

  1. Оцінювання

У кожного з вас картки з трьох кольорів

Позначте, як ви оцінюєте свою роботу на уроці.

(Вибірково запитую: чому саме таку картку ви обрали? Ви згодні з

самооцінкою товариша?)

4.Домашнє завдання (Диференційоване)
Червона картка - читати виразно.

Синя картка - читати в особах.

Зелена картка - скласти кадри до фільму і озвучити.

Підсумок уроку 2.

З планом уроку справилися Молодці! Вам за це білочка подарувала по горішку, щоб ви гризли «граніт знань» так, як білочка лущить горішки. І цукерку, щоб підсолодити ваші зусилля.




Схожі:

Реферат ЗІ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ НА ТЕМУ «УКРАЇНА У ТВОРЧОСТІ ЗАРУБІЖНИХ ПИСЬМЕННИКІВ»
Гадяцька гімназія імені Олени Пчілки Гадяцької районної ради Полтавської області
Зустріч з Членом Національної спілки письменників України Ларисою...
Загальцівське навчально-виховне об’єднання «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дитячий садок»
5 клас ( 2 год на тиждень, 70 год на рік)
Народна казка. Казка як жанр фольклору. Казки про тварин — один з найдавніших різновидів казки. Т. Л: народна казка, «мандрівний...
Закони царя Хаммурапі видатна пам’ятка права Стародавнього Сходу
Підготовка до семінарського заняття є однією з форм самостійної роботи студентів. У ході вивчення курсу „Історія держави і права...
Відділ освіти Єнакієвської міської ради
«Володарка погоди»), як народжується Сніжинка і від чого тане (казка «День народження Сніжинки»), хто такі космічні гості – комети...
Відділ освіти Єнакієвської міської ради
«Володарка погоди»), як народжується Сніжинка і від чого тане (казка «День народження Сніжинки»), хто такі космічні гості – комети...
Тема: п’єса казка, її особливості
Продовжити знайомство з особливостями п’єси, вчити учнів інтонаційно виділяти слова, важливі для розуміння твору; вдосконалювати...
Твори для дітей
Чаплинського району на Херсонщині в селянській сім’ї. Закінчив філологічний факультет Херсонського педагогічного інституту(1972)....
Урок за баладою О. С. Пушкіна
Тема: Олександр Сергійович Пушкін. Поетизація давньоруської минувшини в баладі «Пісня про віщого Олега»
Навчальна програма дисципліни для студентів спеціальності 030401...
Призначення курсу «Загальна історія держави та права». Предмет історії держави і права зарубіжних країн. Методологія науки та курсу....
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка