План-конспект заняття з трудового навчання студента


Скачати 172.42 Kb.
НазваПлан-конспект заняття з трудового навчання студента
Дата15.12.2013
Розмір172.42 Kb.
ТипПлан-конспект
bibl.com.ua > Інформатика > План-конспект
План-конспект заняття з трудового навчання

студента Гриценко Ярослави Геннадіївни

(П.І.Б. студента)
До проведення заняття допущений з оцінкою плану-конспекту:
вчитель____________________ методист______________________

(оцінка)(підпис П.І.Б.) (оцінка) (підпис П.І.Б.)
Оцінка проведеного заняття:
вчитель____________________ методист______________________

(оцінка) (підпис П.І.Б.) (оцінка) (підпис П.І.Б.)
Дата_____8 .02_______________ Клас____9 Б_____________________
Модуль: інваріативний «Проектування та виготовлення комплексного виробу»
Тема уроку: Проектування та виготовлення комплексного виробу.
Зміст уроку:

1. Теоретичні відомості: Вибір конструкційних матеріалів: тканина, пряжа, шнур, нитки, деревина, метал, пластмаса, шкіра, глина, камінь тощо, можливе їх поєднання.

2. Практична робота: Вибір конструкційних матеріалів та інструментів
Мета уроку:

Н.: сформувати знання про конструкційні матеріали; навчити добирати матеріали, інструменти та планувати технологічний процес.

В.: сприяти формуванню і розвитку естетичних якостей людини.

Р.: сприяти оволодінню основами аналізу.

П.: ознайомити учнів з умовами отримання професії модельєра-конструктора.
Об’єкти праці: альбом з найменуванням усіх матеріалів та інструментів, які будуть використані для виконання майбутнього виробу.
Дидактичні засоби:

підручник (навчальний посібник): Гнеденко О.П. Трудове навчання 9 клас. Обслуговуючі види праці/ О.П. Гнеденко, Т.С. Мочача, Н.Г. Левченко.- Київ: Педагогічна думка, 2008.- 256с.

кіно-, відео- діафільми (КВФ):

мультимедійні засоби (МЗ):

робочий зошит;

додаткова література (словники, довідники): Коберник О. М. Технології. 10 клас./ О.М.Коберник та інші. – Київ: Літера ЛТД, 2010. – 160 с.

плакати (П):

таблиці (Т):

макети, моделі, муляжі (М):

натуральні об’єкти (НО): Конструкційні матеріали: тканина, пряжа, шнур, нитки, деревина, метал, пластмаса, шкіра, глина, камінь. Інструменти: голки, ножиці, гачки, спиці.

навчально-технічна документація (НТД):

технологічні карти (ТК):

інструкційні карти (ІК):

інструкційно-технологічні карти (ІТК):

інформаційні карти (ІФК):

зразки об’єктів праці: альбом з найменуванням усіх матеріалів та інструментів

матеріали для контролю знань і вмінь учнів:

картки-завдання:

тести: профорієнтаційні тести: бланк відповідей «ПДО» (Додаток А)

кросворди, шаради, доміно тощо:
Обладнання, інструменти, матеріали:

майстерня (кабінет) трудового навчання з обробки текстильних матеріалів;

обладнання (верстаки, верстати, машини тощо):

інструменти, прилади, пристрої: інструменти для виготовлення комплексного виробу.
Трудові дії, прийоми та операції: Вибір конструкційних матеріалів та інструментів
Методи навчання: розповідь і пояснення вчителя, бесіда, опитування, демонстрація, практична робота, спостереження, занотовування.
Форми організації пізнавальної діяльності учнів:

  • фронтальна – вивчення нового матеріалу, мотивація навчальної діяльності, вступний інструктаж ;

  • групова – повторення раніше вивченого матеріалу, закріплення нового матеріалу, практична робота, біжучий інструктаж.


Словникова робота: конструкційні матеріали.
Тип уроку: Комбінований.
План уроку:

І. Організаційний момент. _______________________________________1 хв.

II. Повторення раніше вивченого матеріалу. ________________________3 хв.

III. Мотивація навчально-трудової діяльності учнів. __________________1 хв.

IV. Вивчення нового матеріалу. ___________________________________6 хв.

V. Закріплення нового матеріалу. _________________________________2 хв.

VI. Практична робота.

VI.1.Вступний інструктаж. _______________________________________4 хв.

VI.2.Самостійна практична робота учнів та інструктаж вчителя. ______ 23 хв.

VI.3.Заключний інструктаж. ______________________________________3 хв.

VII. Прибирання робочих місць і приміщення майстерні черговим.

VIII. Підведення вчителем підсумків заняття. _______________________2 хв.
Хід і зміст уроку:
І. Організаційний момент – 1 хв.

1)Введення учнів у майстерню до дзвінка вдягнутих у спецодяг;

2)Перевірка присутності учнів за рапортом чергового;

3)Перевірка підготовки учнів до заняття та організації їх робочого місця (наявність зошита, підручника, олівця, ручки, наявності спецодягу).
ІІ. Повторення раніше вивченого матеріалу – 3 хв.

    1. З яких етапів складається творчий проект?

До дошки викликати 4 учні. На дошці розвішені 4 листочки з назвами етапів: організаційно-підготовчий, конструкторський, технологічний і заключний). Який папірець дитина вибирає, про такий етап і розповідає. (Додаток Б).
ІІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності учнів – 2 хв.

На попередньому уроці ми з вами почали виконувати проект. Ми виконали з вами організаційно-підготовчий етап, на якому ми мали поставити перед собою проблему. Перед подивимось, як ви виконали першу частину. Прошу кожного по черзі вийти до дошки і продемонструвати роботу, яку він виконав вдома, а саме: пошук проблеми, постановка мети і визначення завдань проекту, дослідження і аналіз проблеми, історико-технологічну довідку про об’єкт проектування, продемонструвати нам вироби-аналоги, та вибраний вами оптимальний варіант.

На сьогоднішньому уроці ми виконаємо з вами наступний етап – конструкторський. Ми виконаємо клаузулу виробу, опишемо зовнішній вигляд та конструкцію проектної моделі, розробимо конструкторські документації та оберемо матеріали, інструменти та обладнання для роботи.
VІ. Вивчення нового матеріалу – 6 хв.

Тема уроку записана на дошці. Учні записують її в зошит. Сьогодні на уроці ми вивчимо

План:

1. Конструкційні матеріали.

  1. Інструменти для виготовлення виробу.

  2. Умови отримання професії модельєра-конструктора.




  1. Конструкційні матеріали.

Розповідь: Для виготовлення деталей виробів використовують різні конструкційні матеріали: деревину, метал, пластичні маси, скло, тканину тощо. Більшість з них природного походження. Також більшість з них після використання деталей і виробів можна направити на переробку, спалити з отриманням теплової енергії або дати можливість згнити без шкоди для природи ( папір, деревина).

Під запис: Композиційні матеріали – матеріали, виготовлені з двох або більше компонентів.

Розповідь: Обґрунтуємо вибір матеріалів для виконання свого проекту. По перше матеріали повинні бути або дешевими, або безкоштовними, що само собою зрозуміло, оскільки робота носить навчальний характер

Ваш виріб може виготовлятись не лише з одного виду матеріалу (або тільки тканина, або тільки нитки), також можна поєднувати різні види матеріалу. Так наприклад, можна поєднати шиття разом з вишивкою, дерево з тканиною, пластилін з металом, тканина з металом і т.д.

Вибір основних матеріалів обґрунтований також тим, що вони мають основні характеристики: екологічність, економічність, гігроскопічність і т.д. (яку ще можете назвати естетичність, функціональність, оригінальність).

.

2. Інструменти для виготовлення виробу.

Під запис: Основні можливі інструменти у здійсненні технологічного процесу: голки, ножиці, спиці, крючки. Обладнання: швейні машини, оверлоки, праска, принтер, ксерокс, комп’ютер.

Швацькі голки поділяються на ручні та машинні. До ручних можна віднести стандартні голки з вушком для нитки, вишивальні та кравецькі шпильки, шевські голки. Машинні голки використовуються у швацьких машинах. Швацькі голки бувають різні за розміром і формою. При роботі вибирається розмір голки, відповідний структурі матеріалу і вигляду ниток. Номер голки зазвичай пишеться в сотих долях міліметра (70, 90, 120) — тобто чим більше номер, тим товще голка. Існують голки з гладким вістрям — для розсовування з мінімальним пошкодженням ниток тканинних матеріалів, і голки з гострими кромками, для прошивки шкіри, гуми, нетканинних матеріалів і т.п, і голки із закругленим кінцем — для в'язаних полотен, трикотажу.

Наперсток використовують для того, щоб легко було проколювати тканину і не поранити під час шиття пальці. На­перстки бувають різних розмірів, з дном і без дна. Наперсток з дном використовують для пошиття легкого одягу та білизни, а без дна - верхнього одягу. Надівають наперсток на середній палець правої руки. Він повинен щільно прилягати до пальця, але не стискати його. Ножиці. Під час шиття й вишивання застосовують різні за розмірами ножиці. Великими ножицями розкроюють тканину. Ножицями середнього розміру обрізають кінці ниток. Маленькими ножицями підрізають нитки тканини при вишиванні мережок, вирізають отвори в тканині. Ножиці мають легко закриватися і добре різати по всій довжині леза.
3. Умови отримання професії модельєра-конструктора.

Як ви знаєте людина, яка підбирає інструменти та маетеріяли має професію модельєр-коснтуктор. З умовами праці фахівців, змістом, характером даної професії Вас ознайомили в попередніх класах. А зараз ми дізнаємось всі навчальні заклади, які проводять набір на навчання даної професії. Також отримаємо певну інформацію про предмети, які потрібно знати для вступу в даний навчальний заклад, які документи та сертифікати потрібно надавати.

Інтенсивна форма навчання на базi ВПТУ (5 років). Термін навчання: скорочений. Спеціалізацiя: “ Конструювання швейних виробів ” .

Кваліфікація: інженер-конструктор. Сфера діяльності: швейні підприємства, будинки моделей одягу, навчальні заклади.

Посади: модельєр-конструктор; інженер-конструктор; інженер-технолог; керівник групи; начальник зміни; начальник цеху; головний інженер; керівник підприємства будь-якої форми власності.

Проводжу профорієнтаційну роботу за допомогою професійно-діагностичного опитувальника. Роздаю дітям анкету (Додаток А). І розповідаю про умовності його заповнення: Припустимо, що пiсля вiдповiдного навчання Ви зможете виконувати будь-яку роботу. Однак, якщо Вам доведеться вибирати тiльки одну з двох можливостей, що Ви виберете? У запропонованому "Бланку вiдповiдей ПДО" Вам необxiдно дати вiдповiдi на поставленi запитання. При вiдповiдi на запитання необхiдно запитати себе:" Подобається менi заняття, про яке говориться у першiй частинi запитання, чи нi?" Довго роздумувати не потрiбно, краще покладатися на перше, безпосереднє почуття. Якщо заняття Вам швидше подобається, нiж не подобається - поставте у вiдповiднiй клiтинцi знак "+". Якщо впевненi, що подобається - два плюси "++", якщо дуже подобається - три таких знаки "+++". Якщо заняття, про яке йде мова у запитаннi, швидше не подобається, нiж подобається - один мiнус "-", якщо впевненi, що не подобається - два мiнуси "--", якщо дуже не подобається - три таких знаки "---". Подiбним чином необхiдно оцiнювати i другу половину питання.
V. Закріплення нового матеріалу – 2 хв.

Фронтальне усне опитування:

Одне питання задається всім учням, але кожен повинен відповісти на нього по іншому:

1. Назвіть пару конструкційних матеріалів і виріб, в якому можна їх поєднати.

VІ . Практична робота: «Вибір конструкційних матеріалів та інструментів»
VІ.1. Вступний інструктаж – 4 хв.

Повідомляю тему практичної роботи: «Вибір конструкційних матеріалів та інструментів».

Демонтрую учням альбоми, які потрібно буде їм виготовити зі зразками матеріалів та інструментів. Кожному учню роздається альбом, в якому знаходяться зразки різноманітних зразків ниток, тканин та інструментів. Учні повинні віднайти саме ті зразки, які вони будуть використовувати для пошиття власного виробу. Також дати пояснення, чому вони вибрали саме цей матеріал та провести аналіз тканини: за якими харарктеристиками вирибрався матеріал, якими якостями він повинен бути наділений.

Проводжу інструктаж з техніки безпеки, в якому розповідаю про підготовку до роботи, організацію робочого місця, дотримання правил безпеки праці та наголошую на таких правилах, як: поводження в ножицями.

Розповідаю про характерні помилки, які вони можуть допустити при виконанні практичної роботи: при великій неуважності учні можуть неправильно вибрати потрібні матеріали та інструменти.

Викликаю 1-2 учні до дошки і даю їм завдання знайти один вірний матеріал, для того щоб дізнатись чи правильно учні зрозуміли послідовність виконання практичної роботи.

Для виконання повторю завдання учням дається 23 хв.

Розповідаю про критерії оцінювання: усе залежить від кількості правильних відповідей та уміння пояснити учнями мотиви вибору того чи іншого матеріалу чи інструменту: 10-12 – відповідь дається чітко без помилок, помітне досить високе розуміння матеріалу, висловлення власної думки з питання; 7-9 - чітке засвоєння матеріалу учнями, можливі деякі незначні неточності у відповіді; 4-6 - розуміння основних понять попередньої теми, можливі помилки чи неточності у відповіді, 5-1 – учень не зрозумів даної теми і немає поняття про матеріали, які будуть використовуватись.

Видаю завдання для практичної роботи (Додаток В) і розподіляю учнів за робочими місцями (парами).
VІ.2. Самостійна робота учнів та інструктаж вчителя – 23 хв.

Самостійна робота учнів.

1) завдання розподіляється на 2 частини: знаходження вірних матеріалів та знаходження вірних інструментів. На кожне із завдань дається 11 хв. Учні обдумують свій виріб, добирають матеріали та інструменти. Потім кожен учень виходить до дошки і розповідає про матеріали, які він підібрав. Також дають пояснення, чому вони вибрали саме цей матеріал та проводять аналіз тканини: за якими харарктеристиками вирибрався матеріал, якими якостями він повинен бути наділений.
2) форма організації праці учнів – фронтальна.

Інструктаж вчителя.

1)Підхожу до кожної парти і контролюю роботу кожного учня і даю короткі вказівки, щодо правильності виконання завдання.

2) Зміст цільових обходів робочих місць учнів:

1-й обхід: перевіряю правильність організації робочого місця і початку роботи;

2-й обхід: перевірка на розуміння послідовності виконання роботи: підготовка до початку роботи;

3-й обхід: перевіряю правильність виконання роботи та даю підказки;

4-й обхід: перевірка правильності проведення самоконтролю та поправка неточностей при виконанні роботи;

5-й обхід:перевірка правильності та вказівки щодо виконання;

6-й обхід: перевірка правильності та вказівки щодо закінчення.

Постійно слідкую за виконанням учнями правил безпеки праці та виробничої санітарії.

Оголошення про закінчення виконання роботи. Прийом та попередня оцінка.
VІ.3. Заключний інструктаж – 3 хв.

  1. Підведення підсумків роботи: сьогодні при виконанні практичної роботи ми підібрали матеріали та інструменти для подальшого виконання проекту, також спланували технологічний процес.

  2. Виношу на колективний розгляд найкращу роботу, вказую на характерні помилки.

  3. Повторю причини появи помилок і способи їх усунення.


VІІ. Прибирання робочих місць (по завершенню роботи) і приміщення майстерні черговим.
VІІІ. Підведення вчителем підсумків заняття – 2хв.

1)Підведення підсумків заняття. На цьому уроці ми вивчили які інструменти та матеріали ми будемо використовувати для пошиття іграшки, також пригадали правила техніки безпеки, а на практичній роботі ми підібрали інструменти та матеріали для м’якої іграшки.

2)Об’єктивно оцінюю роботи учнів і виставляю оцінки в класний журнал.

3)Повідомлення змісту наступного заняття.

Додаток А

БЛАНК ЗАПИТАНЬ П Д О.

А

Б

1. Вивчати життя свiту природи, спостерігати за ростом і розвитком живих організмів

1. Встановлювати неполадки машин і механізмів

2. Розводити рослиннiсть, домашніх тварин.

2. Обслуговувати машини, техніку, прилади (стежити, регулювати).

3. Виводити новi сорти рослин, породи тварин.


3. Конструювати, проектувати нові види промислових виробів (машини, одяг, продукти харчування).

4. Розбирати суперечки, сварки між людьми, переконувати, пояснювати, заохочувати, карати.

4. Розбиратися в кресленнях, схемах, таблицях (перевіряти, проводити в порядок.

5. Органiзовувати культпоходи однолітків або молодших (в театри, музеї), екскурсії, туристичні походи.

5. Складати схеми, таблиці, програми для обчислювальних машин.

6. Моделювати новi, значнi для особистостi якостi, аналiзувати їх значення.

6. Працювати над створенням нових математичних теорій.

7. Проводити фiзико-хiмiчний аналiз матерiалiв.

7. Вміти розбиратися в людях, визначати їх позитивні та негативні якості.

8. Вирощувати молодняк (тварин будь-якої породи).

8. Тренувати товаришів (або молодших) у виконанні яких-небудь дій (трудових, учбових, спортивних).

9. Проводити дослiдження корисних копалин.

9. Створювати в уявi тип героя-сучасника.

10. Контролювати якiсть машинобу-дівельної продукції, що виготовляється.

10. Шукати, виправляти помилки в текстах, таблицях, малюнках.

11. Виготовляти за кресленнями деталі, вироби (машини, одяг) будувати будівлі.

11. Займатися кресленням, копiюванням креслень, карт.

12. Винаходити новi марки легкових автомобілів.

12. Розробляти новi алгоритмічні мови для ЕОМ.

13. Слiдкувати за якiстю книжкових ілюстрацій, плакатів, художніх листівок.

13. Слiдкувати за станом, розвитком рослин

14. Доглядати за тваринами, лікувати їх.

14. Грати на сценi, приймати участь у концертах.

15. Виводити новi породи кролiв.

15. Писати вiршi.

16. Стежити за справною роботою радіоапаратури.

16. Вести слiдство із кримiнальної справи.

17. Обслуговувати, налагоджувати медичні прилади, апарати.

17. Надавати людям медичну допомогу при пораненнях, ударах, опiках, iнших травмах.

18. Винаходити новi пристрої для обробки матеріалів.

18. Розробляти новi системи виховання молодого поколiння.

19. Складати точнi описи-звiти про явища, події, об’єкти, які вимірюються, за якими ведеться спостереження.

19. Художньо описувати, зображувати подiї (якi спостерiгаються або уявляються).

20. Працювати на клавiшних машинах (друкарській машині, телетайпі).

20. Копiювати малюнки, зображення (або настроювати музичнi інструменти).

21. Описувати мовою математики явища навколишнього світу.

21. Передавати своє сприйняття навколишнього свiту засобами кiно.

22. Вмiти давати характеристики людям.

22. Обговорювати художнi книги (або п'єси, концерти).

23. Повiдомляти, пояснювати людям потрібні їм відомості в довідковому бюро на екскурсії

23. Художньо оформляти виставки, вiтрини (або приймати участь у пiдготовцi п'єс, концертiв).

24. Розробляти структуру особистих якостей людини майбутнього.

24. Писати творчi лiтературнi твори.

25. Спостерiгати, вивчати життя мікроорганізмів.

25. Обговорювати науково-популярні книжки, статті.

26. Вести боротьбу з хворобами рослин, з шкідниками лісу, саду.

26. Виконувати обчислювання, розрахунки.

27. Вносити змiни у генетичний код для вдосконалення заданих властивостей.

27. Розробляти новi штучнi мови (для спілкування мiж людьми).

28. Контролювати роботу освітлювального обладнання.

28. Спостерiгати, вивчати роботу гурткiв художньої самодiяльностi.

29. Обробляти матерiали (деревину, тканину, метал, пластмасу).

29. Фарбувати або розписувати примiщень, поверхнi виробiв.

30. Займатися проектуванням нових будівель

30. Представляти в творах живопису своїх улюблених лiтературних героїв.


БЛАНК ВIДПОВIДЕЙ П Д О.






























13б

14а

15а

25а

26а

27а







10а

11а

12а


16а

17а

18а

28а

29а

30а














16б

17б

18б


22а

23а

24а









10б

11б

12б

19а

20а

21а


25б

26б

27б


13а

14б

15б


19б

20б

21б

22б

23б

24б


28б

29б

30б

+




-





Додаток Б


Організаційно-підготовчий

етап

Конструкторський етап

Технологічний

етап

Заключний

етап


Додаток В

Інструкційна картка

«Вибір конструкційних матеріалів та інструментів»





Назва

Призначення

Інструменти































Матеріали































Схожі:

План-конспект заняття з трудового навчання студента
Теоретичні відомості: Визначення завдань проекту. Міні маркетингові дослідження. Пошук інформації, її аналіз відповідно до поставлених...
План-конспект заняття з трудового навчання

План проведення тижня трудового навчання
Виставка найкращих робіт, виготовлених на уроках трудового навчання й у позакласний час учнями 5-11 кл
План-конспект з трудового навчання. Тема заняття: Види поясних виробів
Теоретичні відомості: Види поясних виробів. Художнє конструювання. Технічне конструювання. Основні типи креслярських ліній. Розміри...
План Застосування інтерактивних технологій на уроках трудового навчання...
Уроки трудового навчання як основа гармонійного розвитку особистості
План-конспект з трудового навчання. Тема заняття: Виготовлення виробу
Теоретичні відомості: Добір матеріалів для виготовлення виробу, визначення їх кількості. Добір гачків. Послідовність виготовлення...
План-конспект уроку трудового навчання Т
Тема уроку. Пошук аналогів існуючих виробів та зображень для випалювання, їх аналіз
Схема студента. І. Процес навчання через Інтернет
Після цього відкривається персональна сторінка студента, на якій відображений його персональний навчальний план і відмітки про його...
Заняття з трудового навчання

Класифікація проектів з трудового навчання
Навчальні проекти, що виконуються школярами на уроках трудового навчання, можна класифікувати за такими ознаками
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка