План-конспект з трудового навчання. Тема заняття: Види поясних виробів


Скачати 141.37 Kb.
НазваПлан-конспект з трудового навчання. Тема заняття: Види поясних виробів
Дата12.11.2013
Розмір141.37 Kb.
ТипПлан-конспект
bibl.com.ua > Інформатика > План-конспект
План-конспект з трудового навчання.

Тема заняття: Види поясних виробів

Зміст заняття:

  1. Теоретичні відомості: Види поясних виробів. Художнє конструювання. Технічне конструювання. Основні типи креслярських ліній. Розміри на кресленні.

  2. Лабораторно-практична робота: Складання плану роботи з виготовлення виробу. Пошук моделей-аналогів, їх аналіз.

Мета заняття:

1. Навчальна: сформувати знання про види поясних виробів, про художнє, технічне конструювання, про основні типи креслярських ліній, про розміри на кресленні; навчити складати план з виготовлення виробу та виконувати пошук моделей-аналогів і аналізувати їх.

2. Виховна: виховати в учнів культуру праці та бережливість.

3. Розвивальна: сприяти розвитку технічних і спеціальних здібностей.

4. Профорієнтаційна: ознайомити учнів з умовами роботи дизайнера .

Об’єкт праці: План роботи з виготовлення виробу. Альбом моделей-аналогів спідниць.

Дидактичні засоби:

  1. підручник: --

2.кіно-, відео-, діафільми:

3. мультимедійні засоби:

- мультимедійна презентація МП1 «Художнє конструювання виробів»,

4. робочий зошит;

5. плакати:

-П1 «Правила техніки безпеки»; П2 «Види спідниць»

6. таблиці: --

7. макети, моделі, муляжі: --;

8. натуральні об’єкти: альбоми моделей-аналогів;

9. навчально-технологічна документація:

- технологічні картки: ТК1 «Види поясних виробів»;

- інструкційні картки: ІК1 «Складання плану роботи з виготовлення виробу»;

8. зразки об’єктів праці: альбоми моделей-аналогів;

9. матеріали для контролю знань і вмінь учнів: картки-завдання на повторення раніше вивченого матеріалу з теми «Відомості про базові технології» (Додаток А);

Обладнання, інструменти та матеріали:

  1. майстерня обробки текстильних матеріалів;

  2. обладнання: мультимедійний проектор, демонстраційний екран, стіл – 8 шт, стілець – 15 шт.

  3. інструменти, прилади, пристрої: олівець, лінійка, циркуль - 15 шт.

  4. матеріали: папір формату А4 (по 4 шт. на учня) – 60 шт.

Трудові дії, прийоми та операції: добирання моделей-аналогів.

Методи навчання: розповідь і пояснення вчителя; демонстрація; інструктаж; показ прийомів роботи; лабораторно-практична робота.

Форми організації пізнавальної діяльності учнів:

  1. фронтальна – вивчення нового матеріалу, мотивація навчальної діяльності, повторення раніше вивченого матеріалу, вступний інструктаж, практична робота, біжучий інструктаж;

  2. групова – закріплення нового матеріалу.

Словникова робота:---.

Тип заняття: комбіноване.

Кількість учнів: 15.
План заняття:

І. Організаційний момент……………………………………………….1 хв.

ІІ. Повторення раніше вивченого матеріалу…………………………...3 хв.

ІІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності учнів…………………..2 хв.

IV. Вивчення нового матеріалу….. …………………………………...13 хв.

V. Закріплення нового матеріалу ……………………………………... 3 хв.

VІ. Практична робота.

VІ.1. Вступний інструктаж……………………………………………..17 хв.

VІ.2. Самостійна робота учнів та інструктаж вчителя……………….45 хв.

VІ.3. Заключний інструктаж…………………………………………….3 хв.

VІІ. Прибирання робочих місць і приміщення майстерні черговим.

VІІІ. Підведення вчителем підсумків заняття… ………………………3 хв.
Хід і зміст заняття:

І. Організаційний момент – 1хв.

1)Введення учнів у майстерню до дзвінка вдягнутих у спецодяг;

2)Перевірка присутності учнів за рапортом чергового;

3)Перевірка підготовки учнів до заняття та організації їх робочого місця (наявність олівця, лінійки, циркуля та паперу).
ІІ. Повторення раніше вивченого матеріалу – 5хв.

Тема: Відомості про базові технології.

Учням роздаються картки-завдання (Додаток А). Картки мають 5 варіантів. На їх виконання їм дається 4 хв.

Критерії оцінювання:

  1. 10-12 – відповідь дається чітко без помилок, помітне досить високе розуміння матеріалу, висловлення власної думки з даного питання;

  2. 7-9 - чітке засвоєння матеріалу учнями, можливі деякі незначні неточності у відповіді;

  3. 4-6 - розуміння основних понять попередньої теми, можливі помилки чи неточності у відповіді.


ІІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності учнів – 2хв.

Кожна людина прагне бути гарною і неповторною. Одяг – це не просто те, що ми одягаємо на себе. Це багато в чому і добрий настрій і, зрештою, успіх в особистому житті. Одяг – предмет першої необхідності, він невіддільний від певного середовища суспільства, це частина культурної спадщини країни, епохи. У черговий раз поповнюючи свій гардероб, ви керуєтесь віяннями моди.
IV. Вивчення нового матеріалу – 20 хв.

І так тема уроку: «Види поясних виробів». На сьогоднішньому уроці ми розглянемо короткі історичні відомості про розвиток поясних виробів, види поясних виробів. Ми дізнаємось що таке мода, стиль та навчимось розрізняти поясні вироби за силуетом та за покроєм.
План:

    1. Поняття моди та стилю.

    2. Поясні вироби. Спідниці та їх види.

    3. Умови роботи дизайнера.




  1. Добір матеріалів :

Розповідь з демонстрацією. Під запис: Слово «мода» походить від латинського слова «modus», що в перекладі означає «міра, спосіб, правило». Під поняттям «мода» розуміють нетривале панування тих чи інших смаків, що виявляються у зовнішньому вигляді різних оточуючих предметів (одязі, взутті, автомобілях тощо).

Розповідь: Мода народжується, живе і помирає. Цей період триває певний час. Наприклад, одяг чи взуття певного покрою у XVIII —XIX ст. були модні впродовж кількох десятиліть, а тепер цей період може тривати лише кілька років. Часом ми можемо спостерігати зміну модних тенденцій покрою чи оздоблення, особливо у літньому гардеробі, щосезону і навіть двічі або тричі за сезон.

Близьким до поняття «мода» є поняття «стиль». Стиль — це індивідуальна манера, своєрідні, неповторні особливості творчості. У сучасному одязі виділено кілька стилів: класичний, романтичний, фольклорний, спортивний. Кожній людині важливо знайти свій стиль, який допоможе підкреслити найпривабливіші риси особистості, відповідатиме умовам життя та праці людини.
2.Види поясних виробів. Спідниці та їх види:

Розповідь з демонстрацією.

Під запис: Сучасна мода пропонує величезну кількість різних поясних виробів: спідниці, штани, шорти тощо. Одним із найулюбленіших для жінок є спідниця.

Розповідь: Спідниця — один з найдавніших видів одягу. Прообразами найпростіших спідниць є різні поясні й набедрені пов'язки, які виготовляли зі шкури тварин і тканини . Фасони спідниць в різних народів у різні часи постійно змінювались.

Так, модні дами XVIII ст. носили спідниці на металевому каркасі. Пізніше його замінили на еластичніші з китового вуса. Периметр таких спідниць досягав часом восьми метрів. На початку XX ст. спостерігалась протилежна тенденція: — увійшла в моду надзвичайно вузька спідниця. Довжина спідниць суттєво змінилась лише з XX століття. На рубежі XIX —XX ст. з'явилася спідниця до колін. Це був справжній виклик віковим традиціям. Адже спідниця завжди була довгою і могла відкривати хіба що черевики. У 60-ті роки молодь віддала перевагу спідниці «міні».

У кожного народу є свої особливості крою й оздоблення поясних виробів. Українським національним поясним убранням для жінок є запаска, плахта, обгортка, паньова. Крій цих виробів надзвичайно простий. Але за кроєм і оформленням ці види одягу відрізняються між собою.

Сучасна мода на спідниці надзвичайно різноманітна. У гардеробі дівчат і жінок є спідниці різної довжини: надзвичайно короткі, до колін, нижче колін і довгі до щиколоток. їх крій також вражає різноманітністю: на кокетках, зі складками, зборками, скроєні із тканини навскіс, із різною формою низу. Спідниці можуть кріпитись як на талії, так і на стегнах. Найбільше використовують такі матеріали: для літа — бавовняну, льняну, шовкову тканину; для зимового і весняно-осіннього періоду — тканину із шерстяних волокон, шкіру, замшу та ін.

Демонстація плакату П2. Під запис:

За силуетом розрізняють спідниці: прямі (мал. 1, а), трапецієвидні (мал 1,6), розширені донизу (мал. 1, в), звужені донизу (мал. 1, г).



За кроєм спідниці бувають прямі (мал. 2, а), клинкові (мал. 2, б), конічні (мал. 2, в).

Розповідь: Фасони спідниць (із складками, у зборку, на кокетці) розробляють за основною викрійкою.

Для холодної пори року спідниці шиють із цупких, теплих вовняних однотонних, картатих або смугастих тканин. Для літнього сезону тканину підбирають легку, щоб добре пропускала повітря (шовкову, бавовняну, лляну).

Під запис: Обираючи фасон і шиючи спідниці, враховують естетичні, гігієнічні та експлуатаційні вимоги, що ставляться до одягу.

Естетичні вимоги: відповідність моді, фігурі й віку, правильний добір тканини за кольором і візерунком, вибір оздоблення, додержання пропорцій між частинами одягу.

Гігієнічні вимоги: здатність тканини вбирати вологу (гігроскопічність) і пропускати повітря (повітропроникність), теплозахисні властивості.

Експлуатаційні вимоги: зручність у користуванні, міцність, зносостійкість, здатність зберігати форму.

Розповідь: Спідниці прикрашають оздоблювальними строчками, тасьмою, ручною і машинною вишивкою; застосовують тканину з каймою, візерунком; оздобленням можуть бути пояси і закріпки з м’якої шкіри, канти, оборки, волани тощо.
3.Умови роботи дизайнера.

Під запис: Створенням нових видів одягу займаються дизайнери. Професія «дизайнер одягу» з'явилась у XX ст. з появою промислового виробництва і створенням будинків моделей.

Розповідь: Дизайнери одягу — люди творчі, їхня діяльність пов'язана зі створенням нового, унікального, неповторного. Вони повинні добре знати обра­зотворче мистецтво й мати навички художника, кресляра. Щоб створити нові й оригінальні моделі одягу, дизайнер вивчає культурну спадщину свого народу та народів світу. Щоб модель була дійсно сучасною, щоб її було легко й економічно вигідно виготовляти на виробництві, дизайнер стежить за розвитком науки й техніки.

Сучасні дизайнерські бюро оснащені новітньою комп'ютерною технікою. У процесі створення нових моделей дизайнер використовує улюблену методику — комп'ютерні зарисовки, графічні роботи олівцем, фломастерами чи гуашшю на папері, наколювання тканини на манекені, аплікацію тощо.

Дизайнер спочатку вивчає, для кого та з якою метою створюється модель, її призначення, форму, матеріали. В роботі він обов'язково врахо­вує модні тенденції, обмірковує можливі варіанти майбутнього виробу, збирає й аналізує необхідну інформацію, знаходить оптимальне рішення. Потім розробляє ескіз, моделює зразок одягу й готує його до виготовлення на виробництві. Головне завдання дизайнера одягу — запропонувати такі естетичні та функціональні моделі, які допоможуть людям підкреслити свою індивідуальність.

Дизайнери одягу працюють на швейних фабриках, в ательє, будинках моделей, будинках побуту, в театрах.
V. Закріплення нового матеріалу - 4 хв.

Проводжу фронтальне усне опитування учнів, задаю питання:

1) Розкажіть історію створення спідниць.

2) В яких установах дизайнери можуть знайти роботу?

3) Які ви знаєте види спідниць за кроєм?

4) Чим прикрашають спідниці?

5) Що таке стиль?

6) Які ви знаєте види спідниць за силуетом?

7) Які вимоги висуваються до спідниці?

8) В якому столітті з’явилась професія «дизайнер»?

9) Що таке мода?

10) Які ви знаєте стилі?
VІ . Практична робота:

VІ.1. Вступний інструктаж – 10хв.

Повідомляю тему лабораторно-практичної роботи: «Складання плану роботи з виготовлення виробу. Пошук моделей-аналогів, їх аналіз.»

Під час цієї практичної роботи вам необхідно виконати такі завдання:

  1. Скласти план роботи з виготовлення спідниці.

  2. Знайти 3-4 моделі-аналоги спідниці, які б ви хотіли виготовити.

Ознайомлюю з технічними вимогами об’єктів праці: моделі-аналоги, які потрібно перепести собі на листок з дотриманням усіх вимог.

Проводжу інструктаж з техніки безпеки, в якому розповідаю про підготовку до роботи, організацію робочого місця, дотримання правил безпеки праці та наголошую на таких правилах, як:

1) сидіти треба прямо, рівно, не напружуючись;

2) лікті мають бути опущені;

3) освітлення має бути достатнім;

5) не відволікайтеся під час роботи;

9) місце має бути чистим, зручним для роботи;

10) не повинно бути нічого зайвого;

Пояснюю послідовність складання плану роботи. Також розповідаю за якими критеріями потрібно вибирати моделі-аналоги спідниці: щоб виріб був не буде складним, але був і досить оригінальним одночасно.

Перевіряю правильність засвоєння практичних прийомів і способів виконання операцій.

Показую зразки спідниць, які були виготовлені попередніми класами і які будуть виготовлятися учнями.

Чергові видають кожній парті журнали, креслення спідниць, газети.

Повідомляю учням, що на виконання даної роботи їм дано 45 хв.

Пояснюю критерії оцінки за практичну роботу:

1 - учениця може розпізнавати деякі об'єкти вивчення (матеріали, моделі, схеми тощо) та називає їх (на побутовому рівні); знає правила безпеки при роботі в навчальних майстернях;

2 - учениця описує деякі технологічні об'єкти; розпізнає інструменти та обладнання для виконання практичних робіт;

3 - учениця має фрагментарні уявлення з предмета вивчення (обізнаний з деякими технологічними поняттями); може використовувати за призначенням робочі інструменти та обладнання;

4 - учениця знає окремі факти, що стосуються технологічних об'єктів; виконує елементарні прийоми роботи інструментом;

5 - учениця відтворює навчальний матеріал з допомогою вчителя; може виконувати окремі операції; дотримується послідовності виготовлення виробу; володіє прийомами роботи інструментом;

6 - учениця самостійно відтворює значну частину навчального матеріалу; дотримується технології виготовлення виробу; з допомогою учасників проекту і учителя виконує завдання, що стосуються певних етапів проектної діяльності;

7 - учениця самостійно і логічно відтворює фактичний і теоретичний матеріал; виконує практичну роботу відповідно до інструкцій вчителя; з допомогою учасників проекту і учителя виконує завдання, що стосуються усіх етапів проектної діяльності;

8 - учениця виявляє розуміння навчального матеріалу, наводить приклади; може самостійно обирати конструктивні елементи виробу; раціонально організовує робоче місце;

9 - учениця володіє навчальним матеріалом і використовує набуті знання і уміння у стандартних ситуаціях; може самостійно та обґрунтовано обирати конструктивні елементи виробу;

10 - учениця володіє засвоєними знаннями та уміннями і застосовує їх у нестандартних ситуаціях; з допомогою учасників проекту і учителя проектує та виконує всі види запланованих робіт;

11 - учениця володіє глибокими знаннями і навичками з предмета, аргументовано використовує їх у нестандартних ситуаціях, знаходить і аналізує додаткову інформацію; самостійно проектує та виконує всі види запланованих робіт, допускаючи при цьому незначні відхилення у технологічних операціях;

12 - учениця має системні знання та навички з предмета, свідомо використовує їх, у тому числі, у проблемних ситуаціях; самостійно проектує та виконує, використовуючи відповідні технології, всі види запланованих робіт.

Видаю завдання для практичної роботи і розподіляю учнів за робочими місцями (парами).
VІ.2. Самостійна робота учнів та інструктаж вчителя - 40 хв.

Самостійна робота учнів.

Виконання лабораторно-практичної роботи з складання плану роботи з виготовлення виробу та пошуку моделей-аналогів.

Інструктаж вчителя.

1)Підхожу до кожної парти, контролюю роботу кожного учня і даю короткі вказівки, щодо правильності виконання завдання.

2) Зміст цільових обходів робочих місць учнів:

1-й обхід: перевіряю правильність організації робочого місця і початку роботи;

2-й обхід: перевірка на розуміння послідовності виконання роботи: розуміння схематичних зображень основних елементів; підготовка до початку роботи;

3-й обхід: перевіряю правильність виконання роботи та даю підказки, щодо правильності виконання певних елементів;

4-й обхід: перевірка правильності проведення самоконтролю та поправка неточностей при виконанні роботи;

5-й обхід:перевірка правильності та вказівки щодо виконання виробу;

6-й обхід: перевірка правильності та вказівки щодо закінчення виробу.

Постійно слідкую за виконанням учнями правил безпеки праці та виробничої санітарії.

Оголошення про закінчення виконання роботи. Прийом та попередня оцінка готових виробів.
VІ.3. Заключний інструктаж - 5 хв.

  1. Підведення підсумків роботи: сьогодні при виконанні лабораторно-практичної роботи склали план роботи з виготовлення виробу та знайшли 2-3 моделей-аналогів для виготовлення нашої спідниці.

  2. Виношу на колективний розгляд найкращий виріб, вказую на характерні помилки.

  3. Повторюю причини появи помилок і способи їх усунення.


VІІ. Прибирання робочих місць (по завершенню роботи) і приміщення майстерні черговим.
VІІІ. Підведення вчителем підсумків заняття – 3хв.

1)Підведення підсумків заняття.

2)Об’єктивно оцінюю роботи учнів згідно вищезазначених критеріїв і виставляю оцінки в класний журнал.

3)Повідомлення змісту наступного заняття з теми «Побудова креслення виробу»: будемо виконувати моделювання та будувати креслення виробу та виготовлення викрійки, тому на наступний урок вам потрібно принести кальку довжиною 1 м.

Додаток А




Варіант 2

Визначте яке базові технології необхідні для виготовлення даного виробу.






Варіант 3

Визначте яке базові технології необхідні для виготовлення даного виробу.






Варіант 4

Визначте яке базові технології необхідні для виготовлення даного виробу.





Варіант 5

Визначте яке базові технології необхідні для виготовлення даного виробу.







Схожі:

План-конспект уроку трудового навчання Т
Тема уроку. Пошук аналогів існуючих виробів та зображень для випалювання, їх аналіз
План-конспект заняття з трудового навчання

План-конспект заняття Тема заняття: Приготування виробів з дріжджового тіста різних країн світу
Тип заняття: удосконалення та закріплення умінь та навичок з приготування фаршів та начинок, приготування дріжджового тіста; набуття...
План-конспект заняття з трудового навчання студента
Теоретичні відомості: Визначення завдань проекту. Міні маркетингові дослідження. Пошук інформації, її аналіз відповідно до поставлених...
План-конспект заняття з трудового навчання студента
Теоретичні відомості: Вибір конструкційних матеріалів: тканина, пряжа, шнур, нитки, деревина, метал, пластмаса, шкіра, глина, камінь...
План-конспект з трудового навчання. Тема заняття: Виготовлення виробу
Теоретичні відомості: Добір матеріалів для виготовлення виробу, визначення їх кількості. Добір гачків. Послідовність виготовлення...
Уроку з трудового навчання Тема: Короткі історичні відомості. Види виробів із сірників
Нам, людям, що живуть в XXI столітті, важко навіть представити, якою величезною проблемою було добування вогню, скажемо, у часи Древнього...
Уроку з трудового навчання Тема: Захист проекту
Мета: навчальна: формування в учнів знань about процес захисту розроблених творчих виробів
План проведення тижня трудового навчання
Виставка найкращих робіт, виготовлених на уроках трудового навчання й у позакласний час учнями 5-11 кл
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з тактичної підготовки з начальницьким...
ТЕМА ЗАНЯТТЯ №2 : Гасіння пожеж на об’єктах елеваторно-складского господарства, млинових і комбікормових підприємствах
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка