Використання формул в електронних таблицях для обчислення податків


Скачати 77.38 Kb.
НазваВикористання формул в електронних таблицях для обчислення податків
Дата23.11.2013
Розмір77.38 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Розробка уроку інформатики в 10 класі

(профільний рівень)

Кийко О.А., вчитель інформатики

КЗ МНВК «Комп’ютерного центру»

Тема: Використання формул в електронних таблицях для обчислення податків.

Мета:

Навчальна:

  • перевірка якості та міцності засвоєного матеріалу про різні способи запису формул засобами табличного процесора Microsoft Excel, сформованості умінь і навичок застосовувати абсолютні, відносні і мішані посилання, внесення коректив;

  • виявлення прогалин в знаннях, навичках та вміннях;

  • виявлення якості засвоєння знань, навичок та вмінь.

Розвивальна:

  • забезпечити розвиток аналітичного мислення, вміння порівнювати на етапі практич­ного застосування знань, навичок робити вис­новки під час інтерпретації отриманих резуль­татів;

  • розвинути у учнів інтерес до предмету;

  • ознайомлення учнів з поняттям податкового кредиту та нарахування податків.

Виховна:

  • виховувати інформаційну культуру під час роботи в табличному процесорі, раціональне мислення, самостійність, відповідальність, охайність;

  • виховання у учнів комунікативних навичок;

  • професійна орієнтація і підготовка до подальшої самоосвіти, до майбутньої трудової діяльності.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.

Обладнання: комп’ютери, під’єднані до локальної мережі, програма Teacher, програма Microsoft PowerPoint, програма Microsoft Excel, картки лото.

Форми організації навчальної роботи: бесіда, групова, індивідуальна.

Методи: словесний, наочно-ілюстративний, проблемно-пошуковий, репродуктивний.

План уроку:

  1. Організаційний момент.

  2. Перевірка домашнього завдання, актуалізація і корекція опорних знань, умінь, навичок.

  3. Мотивація навчальної діяльності учнів.

  4. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

  5. Самостійне виконання учнями завдань під контролем і за допомогою вчителя.

  6. Практична робота.

  7. Перевірка, аналіз і оцінка виконаних під час уроку робіт.

  8. Підсумки уроку.

  9. Повідомлення домашнього завдання.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

Вітання, перевірка відсутніх, підготовка робочого місця (включення комп’ютерів, завантаження операційної системи, запуск ППЗ).




2. Перевірка домашнього завдання, актуалізація і корекція опорних знань, умінь, навичок.

Перш ніж ми почнемо працювати, давайте перевіримо як ви впорались із домашнім завданням і пригадаємо матеріал минулого уроку, а також віднайдемо ключові слова сьогоднішнього уроку.

Завдання №1: розгадати ребус.

Перше ключове слово уроку – формула.
Завдання №2: гра «Інформаційне доміно».

Клас об’єднується у дві групи. На кожну групу роздається|роздається| комплект доміно. "Кісточка" доміно складається з двох частин|часток|: зліва|ліворуч| записано поняття з теми «Електронні таблиці», справа визначення іншого поняття. Завдання|задача| групи – правильно розкласти|розкладати| всі "кісточки" доміно. На виконання завдання|задавання| дається 5 хвилин|мінути|.

Потім "кісточки" доміно треба перевернути і прочитати ключове слово.

Друге ключове слово уроку – податок.

3. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Проблемна ситуація.

Ключове слово «формула» безпосередньо стосується електронних таблиць, але як пов’язаний податок з електронними таблицями?

Повідомлення учня про історію створення першої електронної таблиці.



Історія створення першої електронної таблиці

Батько першої електронної таблиці Деніел Бріклін — випуск­ник Массачусетського технологічного інституту, відомий на той час спеціаліст комп'ютерної індустрії, який брав активну участь у ство­ренні системи обробляння текстової інформації, — відвідував курси в Гарвардській школі бізнесу. Виконуючи завдання, отримані в цій школі, він робив досить складні та рутинні обчислення, пов'язані з визначенням зміни суми податку залежно від збільшення відсо­ткової ставки на видатки та прибуток підприємства. Основна про­блема цих розрахунків полягала в тому, що зі зміненням значен­ня навіть однієї величини доводилось обчислювати заново значення всіх інших величин, які залежали від зміненої. Звісно, використан­ня калькулятора полегшувало завдання, проте обчислення займали досить багато часу та вимагали величезної уважності, оскільки на­віть невеличка помилка чи звичайна описка могли зіпсувати всю роботу.

Саме тоді програміст Деніел Бріклін зрозумів, що було б непогано доручити ці складні та обтяжливі обчислення комп'ютеру. Цю думку він обговорив з інженером-програмістом Робертом Френкстоном, який уже наприкінці 1978 р. почав розробляти програму, що була здатна виконувати такі обчислення. Тож навесні 1979 р. Деніел Бріклін і Роберт Френкстон продемонстрували світові першу електронну таблицю, розроблену для комп'ютерів типу Аррlе II і названу своїми «батьками» VisiCalc.

Проте одним з найпопулярніших табличних процесорів лишається складник пакета МS Оffise — МS Ехсеl з яким ви розпочали знайомство.

  1. Повідомлення теми, мети та завдань уроку;

Тож саме завдяки рутинним обчисленням податків виникли електронні таблиці. І саме тому наш урок пов’язаний сьогодні з податками. Ми віддамо належне батькам електронних таблиць і за допомогою МS Ехсеl будемо обчислювати податки.

Тема нашого уроку: Використання формул в електронних таблицях для обчислення податків.

Мета: Закріпити знання здобуті на минулих уроках та показати, під час виконання практичної роботи, вміння використовувати формули.

  1. Самостійне виконання учнями завдань під контролем і за допомогою вчителя.

Повідомлення учня про прямі і непрямі податки.













У нас на уроці присутній також громадянин України Петров Іван Андрійович. Він працює на державному підприємстві і має посадовий оклад 1000 грн. (Вчитель на дошці створює відповідний колаж.)



Скажіть який податок він сплачує щомісяця до державного бюджету? Прямий чи непрямий? Зараз ми побуваємо в ролі бухгалтерів і нарахуємо зарплатню цьому громадянину а також визначимо розмір податку який він сплачує державі.



Петров Іван Андрійович має доньку, яка навчається в державному університеті на платній основі. Батько сплатив за навчання доньки в 2011 році 6000 грн. і має право скористатись податковим кредитом. (Вчитель на дошці продовжує створювати попередній колаж.)



Роз’яснення про податковий кредит.(Представник ОДПІ)

Новацією Закону «Про податок з доходів фізичних осіб» є поняття податкового кредиту.

За положеннями Закону України від 22.05.2003 р. №889-IV "Про податок із доходів фізичних осіб" (пп. 5.3.3 п. 5.3 ст. 5) платник податку може зменшити (шляхом нарахування податкового кредиту) свій загальний річний оподатковуваний дохід, якщо упродовж звітного року він сплатив на користь закладу освіти суму коштів у рахунок компенсації вартості навчання за себе чи за свою дитину (дітей). Тобто якщо ви скористаєтесь податковим кредитом, частину коштів сплачених за навчання держава вам поверне.

Але відповідно до ст. 5 Закону існує ряд обмежень на одержання податкового кредиту платниками податків, наприклад,:

- право на одержання податкового кредиту має лише резидент України, тобто особа, що має ідентифікаційний номер;

- правом на податковий кредит не можуть скористатись платники податку, які одержують доходи, відмінні від заробітної плати. Тобто, податковий кредит можна одержати лише на доходи, отримані протягом року лише у вигляді заробітної плати.

- якщо громадянин не скористався правом одержання податкового кредиту у звітному році, то у наступний податкоий рік таке право не переноситься. Для того щоб дізнатись чи можете ви скористатись податковим кредитом і оформити його вам треба звернутись до ОДПІ.

Нарахуйте скільки коштів буде повернено Івану Андрійовичу.



Через рік ви будите навчатись у ВНЗ і знання електронних таблиць та податкового кредиту вам, можливо, стануть у нагоді, і ви навіть самостійно зможете вирахувати суму повернення.

  1. Практична робота.

У вас на столах лежать таблиці оцінювання, впишіть своє прізвище.

Прізвище _____________________________________


Назва завдання

Бали

Отримані бали

Різниця

2




Сума, грн

5




ПДВ, 20%

2




Сума до сплати

1




Додаткове завдання

2




Всього

12





За кожну правильно введену формулу ви отримаєте відповідний бал. Оцінювати вас будуть економісти, які добре знають програму МS Ехсеl, Даша і Яна.



Коли ви завершите роботу на ПК перемістіть стікер на моніторі вгору.



Можна зробити висновок чим більше ми споживаємо, тим більший податок ми сплачуємо до бюджету. Тому підходити до використання електроенергії і інших ресурсів треба правильно, думаючи.

  1. Перевірка, аналіз і оцінка виконаних під час уроку робіт.

В якій програмі ми подавали данні у вигляді таблиці? (прогнозована відповідь - MS Word)

Що треба побудувати на основі таблиці щоб швидше проаналізувати ці данні? (прогнозована відповідь - Діаграму)

Так само можна побудувати діаграму в програмі МS Ехсеl на основі таблиці. Будувати діаграми ми будемо на наступних уроках. Сьогодні ми внесемо дані в таблицю і зробимо аналіз рівня ваших знань на основі вже побудованої діаграми.



  1. Підсумки уроку.

Тренінг. Продовж речення: сьогодні на уроці…

я дізнався|упізнавав|…

було цікаво…

було важко…

я виконував завдання|задавання|…

я відчув, що…

я зміг…

я спробую…

мене здивувало…

урок дав мені для життя…

  1. Повідомлення домашнього завдання.



Список використаних джерел:

  1. Н. М. Манько «Методика викладання інформатики», Київ «Видавнича група BHV», 2012

  2. І. Н. Володіна, В. В. Володін «Інформатика 10 частина перша», Харків «Гімназія», 2010

  3. http://festival.1september.ru/articles/310329/

  4. http://ua.textreferat.com/referat-3092.html

Схожі:

Урок з інформатики для учнів 11 класу
Тема: Використання найпростіших формул. Посилання на клітинки і діапазони клітинок. Практична робота №3. Використання формул в електронних...
Урок №9 Тема уроку: «Використання формул. Абсолютні та відносні посилання....
Мета уроку: сформувати навички обчислювати за допомогою формул у середовищі табличного процесора; сформувати поняття абсолютного,...
Тема : «Використання формул та функцій в електронних таблицях Microsoft Office Excel»
Тема: «Використання формул та функцій в електронних таблицях Microsoft Office Excel»
Використання формул при обчисленнях в таблицях. Створення формул
Мета: навчити учнів створювати та застосовувати формули при обчисленнях в таблицях
Використання формул при обчисленнях в таблицях. Створення формул
...
Білети для державної підсумкової атестації
Електронні таблиці та їх призначення. Середовище табличного процесора та основні його елементи. Подання даних в електронних таблицях....
ТЕМА: Текстовий процесор MS Word. Створення таблиць. Обчислення в...
МЕТА: навчитись створювати в текстовому документі таблиці, виконувати необхідні обчислення, будувати діаграми на основі табличних...
Урок №50 Тема. Використання формул скороченого множення для розкладання...
Розв'язування вправ, що передбачають виконан­ня цих Дій; повторити способи дій у разі використання формул скороче­ного множення для...
Урок №7 Тема: Використання формул і вбудованих функцій у середовищі...
Розвивати практичні вміння та навички щодо опрацювання табличної інформації за допомогою формул та вбудованих функцій ЕТ
УРОК 4 Тема. Комбінаторні задачі
Мета: навчити учнів розв'язувати найпростіші комбінаторні задачі за допомогою формул або без них; показати практичне використання...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка