МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ Навчально-методична документація та засоби навчання. Майстер виробничого


Скачати 271.49 Kb.
НазваМЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ Навчально-методична документація та засоби навчання. Майстер виробничого
Сторінка1/3
Дата01.11.2013
Розмір271.49 Kb.
ТипМетодичні рекомендації
bibl.com.ua > Інформатика > Методичні рекомендації
  1   2   3







Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

ДНЗ «Хмельницький центр ПТО сфери послуг»

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

Навчально-методична документація та засоби навчання.

Майстер виробничого

навчання

Гуцалюк Т.В.




м.Хмельницький

2012

Вступ

Відповідно до Положення про навчальні майстерні загальноосвітнього навчально-виховного закладу, затвердженого Міністерством освіти і науки України від 06. 06. 1994 р. №184 адміністрація загальноосвітнього навчально-виховного закладу здійснює заходи, що сприяють модернізації майстерень, систематичному поповненню їх обладнанням, поліпшенню технічного обслуговування, раціоналізації робочих місць.

Наказом по загальноосвітньому навчально-виховному закладу на вчителя (вчителів) трудового навчання покладається виконання обов’язків майстра навчальної майстерні (майстерень), якими передбачено:

- виконання спільно з заступником (помічником) директора по господарській частині робіт по забезпеченню майстерень обладнанням, матеріалами;

- планування роботи майстерень;

- налагодження техніки, обладнання, підготовка їх до занять;

- своєчасна перевірка електрообладнання, його заземлення, стану ізоляції електропроводки;

- забезпечення санітарно-гігієнічних вимог та безпеки праці;

- збереження матеріальних цінностей та ведення їх обліку.

На сучасному етапі розвитку професійно-технічної освіти існують різні шляхи інтенсифікації і організації процесу навчання. Насамперед, це:

- посилення цілеспрямованості і мотивації навчання;

- застосування нових педагогічних технологій навчання професії;

- поглиблення інформаційної ємкості змісту освіти за допомогою використання міжпредметних зв'язків, опорних конспектів, програмованих засобів навчання, комплексу методичного забезпечення предметів і професій тощо.

Один з важливих напрямів оновлення змісту освіти

- комплексне методичне забезпечення викладання предметів та професій (КМЗ). Аналіз стану КМЗ предметів та професій, його здійснення в процесі професійного навчання дозволяє встановити, що комплексне забезпечення предметів і професій навчально-методичною документацією та засобами навчання є складовою частиною технології педагогічного проектування і визначається змістом предмета та прийнятою методичною системою професійного навчання і виховання.
Паспорт – це документ, в якому зафіксована навчально-методична документація, навчальна та методична література, а також оптимальний набір засобів навчання, необхідних для повного та якісного вивчення всіх вузлових питань щодо теми програм теоретичного чи виробничого навчання.

У професійному закладі паспорти комплексного методичного забезпечення розробляються викладачами або групою викладачів та майстрами виробничого навчання під керівництвом методичних органів професійного ліцею та НМЦ ПТО у регіоні.

Паспорт комплексного методичного забезпечення дає можливість:

визначити вид, назву, коротку характеристику, кількість засобів навчання, необхідних для якісного вивчення навчального матеріалу;

проводити облік навчальних кабінетів, майстерень, лабораторій;

планувати та контролювати поточну роботу зі створення необхідних засобів навчання в навчальному закладі.

Паспорт комплексного методичного забезпечення професії (предмета) включає наступні основні розділи:

Розділ 1 - навчально-методична документація (див. форма 1). Особливої уваги потребує забезпечення навчальної програми інженерно-технічною документацією. Технічна документація має відображати виробничі процеси навчання учнів;

Розділ 2- навчальна література з професії (предмета) (див. форма 2). Систематизацію навчальної літератури доцільно проводити спільно з бібліотечними працівниками;

Розділ 3 - методичні посібники для викладача, майстра виробничого навчання (див. форма 3). Тут фіксуються тільки ті методичні рекомендації та інформаційні матеріали з передового педагогічного досвіду, які відображають методику навчання з даного предмета (професії). Розробка даного розділу паспорта потребує від викладача (майстра виробничого навчання) дидактичного аналізу змісту навчального матеріалу предмета (професії) з кожної теми. Виділені вузлові питання мають в логічній сукупності повністю охоплювати весь зміст теми (розділу), предмета загалом. Згідно з результатами аналізу розробляється перелік наявних і необхідних засобів навчання та контролю для формування професійних знань, умінь, навичок учнів з кожної теми;

Розділ 4 - засоби навчання для вивчення тем, розділів і вузлових питань навчального матеріалу предмета теоретичного навчання (див. форма 4);

Розділ 5 - дидактичні засоби навчання для вивчення тем і розділів програми виробничого навчання (див. форма 5).

Розробка розділів паспорта вимагає дидактичного аналізу змісту навчального матеріалу предмета. Який здійснюється викладачем з кожної теми з виділенням ключових питань (функціонально завершених частин навчального матеріалу). Результати аналізу служать для систематизації навчальної літератури й складання переліку наявних та необхідних засобів навчання й контролю для формування професійних знань, вмінь, навичок з кожної теми.
Форма 1

Розділ 1. Навчально-методична документація”

паспорту комплексного методичного забезпечення з професії

Назва документу

Затверджено

коли і ким

Дата

надходження

Примітка

1. Навчальний план










2. Навчальна програма










3. Комплект перспективно-тематичних планів










4. Перелік навчально-виробничих робіт з професій










5. Перелік оснащення навчального кабінету (лабораторії, майстерні)










6. Нормативи оснащення навчального кабінету (лабораторії, майстерні)










7.Комплект екзаменаційних білетів










8. Комплект завдань для контрольних робіт












Форма 2


Розділ 2. Навчальна література з професії”

паспорту комплексного методичного забезпечення з професії

Вид навчальної

Літератури


Найменуванняавтор, ким видано, рік видання, гриф

Відмітка про наявність, кількість

Планування строку придбання, розробки, виготовлення

Відповідальний

Відмітка про придбання, розробку, виготовлення

1. Підручник
















2. Навчальний посібник
















3.Конспекти лекцій
















4. Довідник
















5. Збірник задач і вправ
















6. Посібник для проведення лабо-раторних робіт
















7. Посібник з професії (збірник інструктивних карт)
















8. Альбом робо-чих креслень
















9. Альбом карт технологічного процесу
















Форма 3
  1   2   3

Схожі:

ДНЗ «Димитровський професійний гірничий ліцей» Підготувала і провела...
Клімова Т. В. – майстер виробничого навчання І категорії, керівник ансамблю «Червона калина» Фестиваль народної пісні „Пісня моя,...
«Інноваційні технології у професії кухар, кондитер». На семінарі...
Тавлено матеріали по організації роботи виробничого навчання і практики кухарів, кондитерів; продемонстроване новітнє обладнання,...
План уроку виробничого навчання з професії «Оператор комп’терного...
Навчити учнів використовувати інструменти та команди головного меню для створення, форматування та розміщення графічних примітивів...
План уроку виробничого навчання з професії «Оператор комп’терного...
Навчити учнів виконувати макетування та верстку газети на основі створених раніше шаблонів окремих сторінок у програмі Page Maker...
5. Методична система навчання інформатики в середній загальноосвітній школі
Методична система навчання будь-якого предмета являє собою сукупність п'яти компонентів: цілі, зміст, методи, засоби й організаційні...
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА
В методичній розробці розглядається технологія підвищення ефективності майстерності з виробничого навчання на тему: «Кейтерінг. Приготування...
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА
Навчально-методична розробка для студентів спеціальності “Переклад” (укладачі: Лазаренко Л. М., Богатирьова О.Є. Маріуполь: ПДТУ,...
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА
Навчально-методична розробка для студентів спеціальності “Переклад” (укладач: Богатирьова О.Є. Маріуполь: ПДТУ,2004- с. )
Уроку виробничого навчання
«ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО КОМУНІКАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ТА ІГРОВОГО ПРОЕКТУВАННЯ НА УРОКАХ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ»
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо організації
Матеріали до серпневих конференцій педагогів області (методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу в закладах...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка