Властивості логарифмів


Скачати 74.73 Kb.
Назва Властивості логарифмів
Дата 24.10.2013
Розмір 74.73 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
САП”ЯНОВА

Олена Олександрівна, учитель математики Сєвєродонецького багатопрофільного ліцею
АЛГЕБРА, 10 клас
ТЕМА: Властивості логарифмів

  • Мета:

  • вивчити основні властивості логарифмів;

  • формувати практичні компетенції, використання їх для розв'язування найпростіших прикладів;

  • розвиток логічних, мовних компетенцій;

  • умінь самостійної роботи, роботи в парі, роботи з підручником;

  • виховування інтересу до предмету.


Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Форма уроку: комбінований з інтерактивними прийомами

Обладнання: логарифмічна лінійка, проектор.
Хід уроку.

Ніколи не беріться за вивчення наступного,

не засвоївши попереднього.

Вивчіть ази науки, перш ніж зійти на її

вершину.

І.П.Павлов

І. Мотивація навчальної діяльності:

Учитель: - Історична довідка. Для обчислення логарифмів довгий час використовували логарифмічну лінійку, яку створив англійський математик, священик В. ОУТРЕД (1574-1660) і близько 350 років вона залишалась надійним апаратом для наближених, але швидких обчислень. Логарифмічна лінійка сприяла прискоренню науково-технічного прогресу.

ПРОБЛЕМА: А чи можемо ми без допомоги логарифмічної лінійки швидко і точно обчислити значення виразів

, або ?

ІІ. Актуалізація опорних знань:

1. Перевірка домашнього завдання.

На дошці підготовлені розв'язані номери з домашньої роботи

підручник М.І.Шкіль, З.І.Слєпкань Алгебра і початки аналізу. 10-11.

№ 4. № 5. № 18

а) , бо… 1) а)

б) , бо… 2) б)

) , бо… 4) г)

5) д)
6) е)

Завдання № 4 перевіряються тільки відповіді з поясненням за означенням логарифма.
Завдання № 5 перевіряється, як «встановити відповідність»

а) 16 ; б) 8; в) 25; г) 0,001; д) 216; е) 1

1-в; 2-д; 3-а; 4-е; 5-б; 6-г.
Завдання № 18 перевіряється як відповідність числа і букви

10-О; 7-У; 5-Т; 3-Р; -Е; 8-Д
Домашнє завдання оцінюється таким чином: № 4-2 бали, № 5-3 бали, № 18- 3 бали.

Загальна кількість балів за письмову домашню роботу – 8 балів.

2. Перевіримо, чи готові ви до вивчення нового матеріалу. а саме властивостей логарифмів, виконавши МАТЕМАТИЧНИЙ ДИКТАНТ. Перед вами таблиця 4. Я буду називати для кожного варіанту пару чисел – перша цифра – рядок, друга цифра – стовпчик. Наприклад, 2.4 – 2 рядок, 4 – стовпчик – 4 .Ви записуєте пару чисел, в таблиці знаходите відповідний приклад, а біля неї записуєте відповідь цього прикладу.




 

1.

2.

3.

4.

1.









2.









3.









4.











Перевірку МАТЕМАТИЧНОГО ДИКТАНТУ зробіть взаємоперевіркою. Кожна правильна відповідь -0,5 бали. За диктант максимальна кількість балів – 4. Це число балів додайте до кількості балів за домашню роботу і отримаєте свою оцінку, яка відповідає вашій готовності до уроку.

І варіант. ІІ варіант.

1.1 3 1.2 2

2.2 -4 2.1 -2

1.3 2 2.3 3

2.4 0,5 1.4 0,5

3.2 -2 3.1 -2

4.3 1 3.3 0

4.2 6 3.4 4

4.1 1 4.4 10
ІІІ. Етап реалізації мети.
1. Організація індивідуальної роботи.

Учні, які впорались із завданням без помилок, призначаються науковцями – дослідниками. Вони за допомогою необхідних супроводжуючих планів доведуть три основні логарифмічні властивості, а потім продемонструють їх учням з прикладами до кожного з них.

Створюються три групи консультантів. Вони отримують від вчителя лист-завдання. А в цей час решта учнів отримує завдання для роботи у парах над «Листом із минулого», в якому час знищив частину записів.

Для заповнення пропусків в листі можна кокористуватись зошитами, підручником (§1, стор. 204)

Перша пара, яка закінчила свою роботу по відтворенню, прочитає цей лист, а решта учнів ретельно перевірить правильність записів, задасть додаткові питання.

ЛИСТ ІЗ МИНУЛОГО

Логарифмом ………………. числа b за …………називається …………… степеня , до якого треба піднести ……. , щоб отримати ……….





називається ………………..логарифма,

називається ……………………виразом.

Логарифм за основою 10 називається ……………… і позначається……..

Основна логарифмічна ……………….. має вид:



За означенням логарифма





В цей час групи консультантів закінчили свою роботу і готові до виступів.

Один учень формулює і доводить властивість, інший – записує на дошці приклади з листка і виконує їх, а потім пояснює іншим учням класу. Після цього клас записує властивість і приклади у зошити.
ЗАВДАННЯ ДЛЯ ГРУП:
І група – логарифм добутку

(підручник стор. 207,теорема 1)


Доведення.

За основною логарифмічною тотожністю

,

Перемножимо ліві та праві частини цих рівностей, маємо



За означенням логарифма



Логарифм добутку двох додатних чисел дорівнює ……… логарифмів цих ……….
Приклади:

1)

2)

3)

4)

5)

6)

Три останні приклади учень розв'язує в зошиті, а на дошці записує лише умову, а потім виконує перевірку учня з класу, що розв'яже біля дошки і обов'язково сформулює правило до цих прикладів.
ІІ група – логарифм частки

(підручник стор. 208, теорема 2)



Доведення.

За основною логарифмічною тотожністю (1),(2)

Розділимо почленно рівності (1) і (2), маємо



За означенням логарифма



Логарифм частки двох ……. чисел дорівнює ……… логарифмів чисельника і ……….
Приклади:

1)

2)

3)

4)

5)

6)

Три останні приклади учень розв'язує в зошиті, а на дошці записує лише умову, а потім виконує перевірку учня з класу, що розв'яже біля дошки і обов'язково сформулює правило до цих прикладів
ІІІ група – логарифм степеня

(підручник стор. 209, теорема 3)



Доведення.

За основною логарифмічною тотожністю

,(1)

Піднесемо ліву та праву частини рівності (1) до степеня з показником р, маємо



За означенням логарифма



Логарифм степеня ……. числа дорівнює добутку ………степеня на логарифм основи цього ……….
Приклади:

1)

2)

3)

4)

5)

6)

Три останні приклади учень розв'язує в зошиті, а на дошці записує лише умову, а потім виконує перевірку учня з класу, що розв'яже біля дошки і обов'язково сформулює правило до цих прикладів.
2. Робота з підручником – практичні вправи.

Оцінивши роботу консультантів переходимо до роботи з підручником:

стор.211 - додаткові тотожності



стор. 213 - перехід до іншої основи



Записавши ці тотожності в зошити переходимо до розв'язування вправ

І. , , ,

ІІ. , ,

ІІІ.

Завдання високого рівня



ІV. Підсумок уроку:

1. Бесіда на узагальнення:

як знайти логарифм добутку, логарифм частки, логарифм степеня.

2. Оцінювання роботи учнів.


  1. Домашнє завдання §1(стор.204),№№ 27, 28, 29(стор.237)


Схожі:

Розв'язування логарифмічних рівнянь
Сприяти розвитку вміння розв'язувати найпростіші логарифмічні рівняння та ті, що зводяться до них безпосереднім застосуванням властивостей...
УРОК №1 Тема. Початкові поняття геометрії. Властивості точок і пря­мих
Узагальнивши практичні знання і вміння учнів, сфор­мулювати властивості приналежності точок і прямих та властивості взаємного розміщення...
УРОК №15 Тема. Узагальнення вивченого матеріалу з теми «Основні гео­метричні...
Про означення, властивості суміжних та вертикальних кутів; а також про означення, ознаки та властивості паралельних прямих; повторити...
ЗАТВЕРДЖУЮ
Поняття про товар, продукцію. Споживчі властивості товарів. Фактори, що формують споживчі властивості
8-й клас. ГЕОМЕТРІЯ
Чотирикутник, його елементи. Паралелограм та його властивості. Ознаки паралелограма. Прямокутник, ромб, квадрат та їх властивості....
ЗАТВЕРДЖУЮ
Поняття про товар. Споживчі властивості товарів. Фактори, що формують споживчі властивості
Тема програми
«Основи пожежної безпеки», тема уроку «Причини виникнення пожеж. Пожежонебезпечні властивості властивості речовин. Організаційні...
Уроку
Ознайомлення учнів з рівносильними рівняннями; формування знань учнів про основні властивості рівнянь та вмінь учнів розв'язувати...
Вода та її властивості. Демонстрація властивостей води
Мета: дати учням уявлення про основні властивості води (прозора, рідка, без кольору, без запаху, розчиняє деякі речовини)
1. Структурні елементи біомембран. Фізичні властивості. Рідкокристалічний...
Пасивний транспорт речовин крізь мембранні структури. Рівняння Фіка. Коефіцієнт проникності мембрани для певної речовини. Рівняння...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка