Урок основ здоров’я


Скачати 80.94 Kb.
НазваУрок основ здоров’я
Дата31.03.2013
Розмір80.94 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок
«Шкідливим звичкам немає місця серед нас»

Творчий звіт

Попередня робота: збір інформації :висловів, загадок, прислів’їв, легенд, казок, науково – публіцистичних творів, в якій висвітлюється тема шкідливих звичок;оформлення папки матеріалів з теми, випуск стенгазети, пам’яток, виготовлення презентації «Шкідливі звички»

Мета заходу: ознайомити із поняттям «звичка»; розкрити різницю між корисними та шкідливими звичками; сприяти усвідомленню учнями необхідності формування корисних звичок; формувати вміння порівнювати і формулювати висновки; розвивати логічне мислення на прикладах впливу корисних та шкідливих звичок на здоров'я та спосіб життя людини; виховувати силу волі для формування корисних звичок та подолання шкідливих, позитивне ставлення до оздоровчого способу життя.

Очікувані результати:

Учні повинні:

Знати:

- різницю між корисними та шкідливими звичками;

- вплив корисних звичок на здоров'я;

Уміти наводити приклади впливу шкідливих звичок підлітків на здоров'я;

Розуміти:

- необхідність формування корисних звичок;

- наслідки корисних та шкідливих звичок;

- можливості людини без шкідливих звичок;

Ключові поняття: звичка, корисні та шкідливі звички, чинник ризику.

Обладнання: плакати з теми, додаткова література, малюнки учнів.

Надписи на плакатах:

«Люди не народжуються, а стають тими, хто вони є» (К. Гельвецій).

«Найбільша перемога - це перемога над собою, а найганебніше - це бути переможеним своїми пристрастями» (Х. Демокріт).

«Усуньте хибний спосіб життя — і хвороби зникнуть самі"(народна мудрість).

Хід заходу

Вчитель:Добрий день, шановні гості!

Раді вас вітати!

Всім бажаємо здоров'я

І щастя повну хату.

(Звучить пісня на мотив пісні «Моя біографія»)

Новий день над землею встав

Починає країна роботу,

Ти не встиг, прогуляв, проспав -

Запиши свої марні турботи.

Менше хліба народить земля,

Менше буде вугілля і гравію!

Біль країни – турбота твоя

А це складна біографія.

Учень:Є у нас урок чудовий –

Урок основ здоров’я.

Ласкаво просимо ми Вас

На цей урок до нас.

Вчитель: Як ви думаєте, що таке звичка?

Звичка – поведінка, спосіб дій, схильність до чогось, які стали для кого–небудь в житті звичними, постійними. (Тлумачний словник)

-         Які бувають звички? (Корисні і шкідливі)

-         Які ви знаєте корисні звички?

Повідомлення учнів про корисні звички.

Корисних звичок багато. Важливими звичками, які сприяють зміцненню здоров'я дівчат і хлопців, є пунктуальність, охайність, ввічливість, заняття спортом, виконання ранкової гімнастики, дотримання правил особистої гігієни.

– Вичищені звечора черевики, вчасний телефонний дзвінок, ранкова зарядка, виконане прохання батька чи матері – теж початок формування корисних звичок. Вони допомагають дотримуватися розпорядку дня, не втомлюватися не дратуватися через прикрі дрібниці, радувати рідних і друзів, добре вчитися, зберігати здоров'я. Корисні звички саме тому так і називаються, бо приносять людині користь.

– Важливо набувати корисних звичок з дитинства. Тоді шкідливі звички просто не сформуються. Ті, хто досягли успіху в житті, цілеспрямовано культивували свої корисні навички.

Знаменитий український футболіст Олег Блохін спочатку з допомогою батьків, а потім і самостійно регулярно робив ранкову гімнастику, загартовувався, виробляв у собі організованість, відповідальність. Його було визнано кращим футболістом Європи, він отримав у 1975р. нагороду «Золотий м'яч». Тепер Олег Володимирович – відомий тренер.

Які шкідливі звички ви знаєте? (Приклади шкідливих звичок: облизую пальці, гризу нігті, сьорбаю, коли їм, колупаюся в носі, кидаю сміття, сварюся, не реагую на зауваження, б'юсь, не допомагаю вдома, лінуюся прибирати, багато сиджу за комп'ютером, телевізором, пізно лягаю, не буваю на вулиці, не люблю митися і прати білизну, їм багато солодкого, не роблю гімнастику, пробував курити тощо.)

Шкідливі звички і здоров'я.

Шкідливими звичками є неорганізованість, брехливість, переїдання, куріння, вживання алкоголю, наркотиків і токсичних речовин.

Навіть міцна від народження людина під впливом шкідливих звичок поступово втрачає здоров'я.

Здавалося б, дрібниця – викинута порожня пляшка біля урни, вчасно не повернута другові книжка, маленька брехня батькам. Та непомітно такі вчинки стають звичками. На жаль, шкідливими. Адже неохайність, безвідповідальність, нечесність характеризують людину, на яку не можна покластися в житті. Ніхто не хоче мати безвідповідального, нечесного, неохайного друга.

Здоров'я не купити ні за які гроші...

Усі ми живемо у ритмі нашого часу. А сьогоднішній час - відбудови молодої України. Час боротьби за тверезий і здоровий спосіб життя та побут.

Для боротьби ми не збирали

Ані рушниць, ані гармат.

Здоров'я повний міх набрали

І вам всім вистачить його.

Девіз нашого свята: Посієш вчинок — пожнеш звичку, посієш звичку — пожнеш характер, посієш характер — пожнеш долю.

1-й. Давайте поговорим про життя .

Отак зберемось й поговоримо .

Поділимося радістю і горем ,

Давайте поговорим про життя.

2- й. Слухайте всі! Слухайте нас!

Наша розмова про тебе, Людино!

Про здоров'я твоїх нащадків!

І просто про те, як довше прожить на Землі!

3-й. Сьогодні ми доведемо вам,

що основна цінність людини – це здоров'я!

І ми пропонуємо вам здоров'я!

Силу! Віру! Фізичний гарт!

Виконання пісні на мотив «Їхали козаки»

За здоровий спосіб

Жити закликаєм,

Щоб були здорові ми –

Поради приймаєм.

Геть, з дороги,

Алкоголь, куріння.

Боремось завзято

Із вашим велінням.

І учень: Десь, колись, в якійсь квартирі,

Проживали дві сестрички –

Добра та Шкідлива звички.

2 уч. Друзів в них було доволі:

У дворі, в будинку, в школі.

Друзів їхніх пригадайте,

Хто є хто – упізнавайте.

І Особиста гігієна

Інсценізація уривку казки «Пригоди Буратіно або ЗОЛОТИЙ КЛЮЧИК»

Ведучий: І знов залишився наш герой на вулиці. Від страху, голоду та холоду він втратив останні сили і впав без свідомості.

(На сцені з'являються Артемон і Мальвіна)

(Мальвіна пісню на мотив «Пісні Наталки»).

А, я – дівчина красива

З щирим серцем, не спесива

На 12 добре вчуся

І бруднуль я не боюся.

Всі науки я вивчаю

Та освіту здобуваю.

І отримую щодня (показує 12)

В рідній школі я знання.

Мальвіна: Бідний хлопчисько. Необхідно допомогти йому. Давай віднесемо його до нашого будинку. (уводять Буратіно)

Ведучий: Коли Буратіно відкрив очі, то побачив дівчинку. Гарнішої, мабуть, на світі не знайдеш. У неї навіть волосся було незвичайне – блакитне.

Мальвіна: А зараз, Буратіно, я почну вас виховувати. Зранку завжди необхідно робити зарядку. Почнемо! Станьте струнко. Виконуємо вправу: роби раз, роби два… (Буратіно робить все невірно, без бажання)

Мальвіна: Наступна вправа… (показує) Раз, два, три, чотири. Буратіно! Будьте більш уважні!

Буратіно: Та я так не вмію. Не забувай, я ж дерев'яний. І взагалі, не розумію, нащо мені оці вправи потрібні?

Артемон: Ранкова гімнастика – це бадьорість, радість життя, хороший настрій на весь день.

Вранці прокинься вчасно, вікна відчини,

Досить лежати в ліжку – зарядку розпочни!

Вправи виконуй чітко, лінощі відгонь –

Зміцниться твоє тіло, приємно буде душі!

Мальвіна: Досить на сьогодні. Сподіваюсь Буратіно, ти зрозумів для чого необхідна ранкова гімнастика.

Буратіно: (бурчить собі під ніс) Як би не так, краще я поспав би ще пів годинки (позіхає).

Мальвіна: Хлопчики! Хлопчики! Вже готовий сніданок.

(Буратіно сідає за стіл і хватає пиріжок брудними руками…)

Мальвіна: (робиться зле) АААх! Хто займався вашим вихованням? Не можу на це дивитись. Ви ж не помили руки. Подивіться, які вони брудні.

Буратіно: Навіщо їх мити? Я їх вже мив…. Кажись на тому тижні. (дивиться на руки, вони дуже брудні).

Артемон: Негайно встаньте! Я відведу вас до умивальнику.

Кожний ранок добрий буде,

Якщо лінощів не буде.

Почисти зуби, посміхнись,

Вимий руки, шию, ніс.

Необхідно завжди пам'ятати, якщо ви забуваєте про правила гігієни, на вашому тілі накопичуються мікроорганізми, які можуть стати причиною багатьох хвороб. Тому, неслухняний хлопчисько, ніколи не забувай мити руки, якщо не хочеш захворіти.

Буратіно: Домовились… (миє руки й говорить) Ніколи не мив руки і нічого зі мною не траплялося, а тут такі справи…

Мальвіна: А зараз, шановний Буратіно, почнемо вчити уроки…(садить хлопчика за парту) Я буду диктувати речення, а ви записуйте його! (диктує) А роза упала на лапу Азора.

(Буратіно дивиться на ручку, не знає що з нею робити, бере у рот і гризе)

Мальвіна: Що ви робите! Цього неможна ні в якому разі робити! Ручка брудна, і на неї завжди багато мікробів. Я не можу більше витримувати цього! Артемон, заберіть цього хлопчиську до прикомірки – це буде йому покарання.

Артемон: (веде Буратіно й повчає)

Є в чоловіка приховані вороги,

Шкідливі звички звуться вони –

Нігті кусати, гризти олівці –

Зовсім не потрібно тобі житті!

Вважаю, що Мальвіна права у тому, що покарала вас. Посидьте тут, та поміркуйте про свою поведінку. Але ж зверніть увагу, що ми все робимо лише для того, щоб вам було добре!

Послухайте прислів'я про здоров'я:

1. Бережи одяг, поки новий, а здоров'я поки молодий.

2. Як немає сили, то й світ не милий.

З. Хто день починає з зарядки, у того все буде в порядку.

4. Без уроків фізкультури не зміцнить мускулатура.

Вчитель: Маємо надію, що Буратіно зрозумів, що йому хотіли допомогти набути корисних звичок.

Вчитель: ”Дзень-дзелень”, – чуть аж в кімнату,

Йдемо гостей зустрічати.

О, цілісінький букет -

Із хвороб тут вінегрет.

Тут бацили і мікроби

Принесли різні хвороби.

Лікар Медунка. «Звідки хвороби» Т.Лисенко

Звідки взялися хвороби?

Їх створили злі мікроби.

Це – маленькі злодіяки,

Хулігани, розбишаки,

Що живуть усюди,

Де є повно бруду:

У болоті і в грязюці,

У смітті та у пилюці,

Під брудними нігтями,

Пазурами кігтями.

Той, хто руки не помиє,

Їх ковтне і захворіє.

І тому, малята,

Слід вам пам’ятати:

Будете вмиватися,

Митися, купатися,

Повтікають злі мікроби,

Разом з ними всі хвороби!

Брудні руки, нечистоти –

Ось причини для сухоти

Для болячок і лікарні,

Глянь, які вони негарні. (плакат із намальованими мікробами)

Схожі:

О.І. Ващенко Використання усної народної творчості, віршів, афоризмів...
Підготувала: О.І. Ващенко – учитель основ здоровя, Бахмацька гімназія. Матеріали до уроків. Основи здоров’я. 2012. 56 с
УРОК 1 Тема : Вступ. Життя як феномен. Здоров’я як явище людського...
Формування навичок роботи в групі, виховання відповідального ставлення до свого життя і здоров’я
Урок з основ здоров’я. 1 клас
Підготувала вчитель Миколаївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №17 Зуєва Наталя Олександрівна
Урок з основ здоров ’ я
Перш ніж приступимо до нового матеріалу відгадаємо кросворд і зашифроване слово і дізнаємося про що будемо говорити на уроці
НА УРОКАХ ОСНОВ ЗДОРОВ’Я
ВПРОВАДЖЕННЯ ВАЛЕОЛОГІЧНОГО ПІДХОДУ ДО ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРІГАЮЧОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ
Завідувач кабінету основ здоров’я та фізичної культури Черкаського...
Освіти є виховання людини в дусі відповідального ставлення до власного здоров’я й здоров’я оточуючих як до найвищої соціальної цінності,...
ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИВЧЕННЯ ПРЕДМЕТА «ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я»
В. Д. Ярова, завідувач кабінету основ здоров’я та фізичної культури Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних...
Сучасні підходи до формування позитивної мотивації дітей та учнівської...
Міркування про здоров’я знаходимо у творах таких всесвітньо відомих філософів як Платон та Арістотель, Гіппократ та Ібн Сена (Авіценна)....
Урок основ здоров’я
Попередня робота: збір інформації : висловів, загадок, прислів»їв, легенд, казок, науково – публіцістичних творів, в якій висвітлюється...
Урок з основ здоров’я та алгебри у 8 класі «Суд над шкідливими звичками»
Закріпити навички процентних розрахунків у ході вирішення прикладних завдань; розвивати усні та письмові обчислювальні навички, вміти...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка