Уроку: Третій закон динаміки Ньютона


Скачати 37.86 Kb.
НазваУроку: Третій закон динаміки Ньютона
Дата28.03.2013
Розмір37.86 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок
Тема уроку: Третій закон динаміки Ньютона.

Мета уроку:

  1. Навчальна: на конкретних прикладах розкрити суть третього закону динаміки Ньютона і переконати учнів в одночасному існуванні дії та протидії; вчити учнів логічно і творчо мислити.

  2. Розвиваюча: формувати і розвивати інтелект успіху; індивідуальні здібності учнів; розвивати вміння узагальнювати; аналітично мислити.

  3. Виховна: виховувати прагнення до успіху, творчість, самоствердження; увагу, активність, науковий світогляд учнів.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: два візки; бруски однакової маси; залізний брусок; магніт; таблиця «Закони Ньютона».

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Оголошення теми і мети уроку.

ІІ. Перевірка знань, умінь учнів.

Самостійна робота (тести). Самоперевірка.

№1. Чому людина, що стоїть у човні, важко зберегти рівновагу, якщо човен різко зупиниться?

А) людина, внаслідок інерції, падає в протилежний бік до руху човна.

Б) човен коливається на воді.

В)людина, внаслідок інерції, продовжує рух в тому ж напрямку.

№2. Котре з трьох висловлювань неправильне?

А )під час рівномірного руху тіла всі сили, що діють на нього компенсовані.

Б) вага тіла – це сила, з якою тіло діє на підставку або розтягує вертикальний підвіс.

В) сили, з якими взаємодіють два тіла – компенсовані.

№3. Чи однакова сила тяжіння в усіх точках земної поверхні?

А) так.

Б) ні.

№4. Яка із вказаних одиниць не входить у систему одиниць СІ?

А) 1Н.

Б) 1м/с².

В) 1км/год.

Г) 1с.

№5. Котре з висловлювань правильне?

А) 1Н – це сила, що надає тілу прискорення 1м/с².

Б) вага тіла – це сила, з якою тіло внаслідок дії тяжіння розтягує підвіс або діє на горизонтальну підставку.

В) якщо тіло рухається рівнозмінно, то сили що діють на нього, компенсовані.

№6. Яка маса тіла, якщо під дією сили 0,5Н воно рухається з прискоренням 1м/с²?

А) 0,5кг.

Б) 5кг.

В) 2кг.

Г) інша.

№7. Котре з висловлювань неправильне?

А) сила виражається добутком маси на прискорення.

Б) сила – векторна величина.

В) сила виражає інертні властивості тіла.

№8. Чи може вага тіла бути більшою від сили тяжіння, що діє на тіло?

А) так, якщо тіло рухається з прискоренням вниз.

Б) так, якщо тіло рухається з прискоренням вгору.

В) ні.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Ми багато разів говорили про те, що будь-яка дія одного тіла на інше має характер взаємодії. Всі розглянуті раніше приклади свідчать, що не може бути однобічної дії одного тіла на інше – тіла обов’язково взаємодіють між собою. Наприклад, Земля й Місяць притягуються одне до одного, людина тисне на стілець, а стілець – на людину. Якщо тіла взаємодіють між собою, то природно поставити питання, чи існує якась залежність між силами, з якими взаємодіють тіла? Щоб відповісти на це питання, треба порівняти сили за модулем і з’ясувати, як вони направлені.

Якщо покласти на котки сильний

магніт і залізний брусок і до кінців

магніту і бруска приєднаємо

однакові м’які пружини, другі

кінці яких закріпимо. Магніт і

брусок притягнуться один до одного і розтягнуть пружини. Дослід показує, що обидві пружини розтягнуться однаково. Це означає, що на обидва тіла з боку пружин діють однакові за модулем і протилежні за напрямом сили: F1 = - F2.

А тепер проведемо експеримент: два учні класу взаємодіють один з одним за допомогою мотузки, стоячи на демонстраційних візках.

Як ви гадаєте: чи з однаковими силами діють один на одного ці учні?

На основі дослідів можна сформулювати третій закон Ньютона: сили, з якими взаємодіють два тіла, рівні за модулями і направлені вздовж однієї прямої у протилежні сторони.

Досить часто третій закон Ньютона формулюють так, як його у свій час сформулював Ньютон: всякій дії завжди є рівна і прямо протилежна протидія.

Рівність модулів сил взаємодії, скориставшись другим законом Ньютона, можна записати: m1a1 = m2a2, або a1/a2 = m2/m1.

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Чи можуть зрівноважити одна одну сили взаємодії двох тіл – адже вони рівні і протилежно направлені?

  2. Чи є відмінність між «дією» і «протидією»?

  3. Чи можна вважати, що сума сил (дії і протидії) дорівнює нулю? Чому?

  4. Згідно з третім законом Ньютона під час перетягування каната кожна команда учнів на уроці фізичної культури діє на суперника з рівною силою. Як же тоді визначається переможець?

  5. Розв’яжіть задачі.

№1 Два учні здатні розтягувати пружину динамометра із силами 150 і 200Н кожен. Що покажуть з’єднані мотузкою динамометри, якщо учні розтягуватимуть їх з усіх сил у різні боки?

№2 Два хлопчики розтягують мотузку із силами 120Н. Чи розірветься мотузка, якщо вона витримує натяг 150Н?

6) Складемо таблицю «Закони Ньютона»: за якими дослідами можна встановити всі три закони Ньютона, сформулюйте закони Ньютона, особливості кожного закона Ньютона, що об’єднує закони.

V. Підсумки уроку.

VІ. Домашнє завдання: §23; пов.§20-22.

Написати невеличкий твір про взаємодію тіл.

Схожі:

УРОК №28 Клас 10 Тема уроку
Мета: Освітня: ввести третій закон Ньютона, пояснити учням його фізичну сутність; узагальнити інформацію про закони Ньютона; акцентувати...
  Закон інерції перший закон Ньютона
Мета  уроку:  розкрити  зміст  першого  закону  Ньютона;  увести  поняття інерціальної системи відліку
Закон Ньютона. Інерція. Цілі уроку
Дидактична: формування знаньпро явище інерції та інерціальних систем відліку, усвідомлення змісту першого закона Ньютона
ТРЕТІЙ ЗАКОН НЬЮТОНА
...
ЗАКОН НЬЮТОНА Мета уроку
Мета уроку: Поглиблення знань про відносність механічного руху; формування знань про принцип відносності Галілея, та його застосування,...
Закон Ньютона. Цілі уроку
Дидактична: познайомити учнів з залежністю між прискоренням, яке набуває тіло, та діючою на нього силою. Засвоєння вмінь самостійно...
УРОК 25 Тема уроку
Мета уроку: Вивчення формули Ньютона—Лейбніца і основних властивостей інтеграла, які випливають із власти­вості первісної і формули...
Законів Ньютона. Цілі уроку
Дидактична: засвоєння вмінь самостійно у комплексі вивчити та вміти застосовувати знання третього закону Ньютона
УРОК 39 Тема уроку: Біном Ньютона. Мета уроку: Познайомити учнів...
Перевірку виконання вправ провести шляхом фронтальної бе­сіди за готовими записами розв'язання домашніх вправ на дошці
Тема уроку : Козацька Україна Мета уроку
З давніх-давен людям відомо „дерево життя” – це гілочка, на якій ростуть три листочки. Перший листочок символ минулого часу, другий...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка