Закон Ньютона. Цілі уроку


Скачати 59.34 Kb.
НазваЗакон Ньютона. Цілі уроку
Дата05.05.2013
Розмір59.34 Kb.
ТипЗакон
bibl.com.ua > Математика > Закон

Крищук В Ф вчитель фізики Новогригорівської ЗОШ Володарського району


10 клас

УРОК № 4 (17)

ТЕМА. Другий закон Ньютона.


Цілі уроку:


  • Дидактична: познайомити учнів з залежністю між прискоренням, яке набуває тіло, та діючою на нього силою. Засвоєння вмінь самостійно у комплексі вивчити та вміти застосовувати знання другого закону Ньютона.

  • Розвивальні: сприяти розвитку мовлення, творчого та логічного мислення, вміння систематизувати, виділяти головне, працювати з додатковою літературою. Розвиток дослідницьких навичок, вміння планувати свою діяльність, створення умов підвищеної зацікавленості до вивчає мого предмету. Розвиток пізнавальних вмінь.

  • Виховальні: сприяти формуванню пізнавальної зацікавленості до предмету, наукового світосприймання учнів, виховання відповідального відношення до учбової праці , культури мислення та мови, властивості до співпраці та спілкування, праці у колективі.


Тип уроку: комбінований урок

Обладнання та матеріали: набір для демонстрації другого закону

Ньютона.
ПЛАН УРОКУ

1.Організаційний етап. ( 1 хв. )

2.Мотивація навчальної діяльності. ( 3 хв. )

3.Вивчення нового матеріалу . ( 10 хв. )

4.Використання отриманих знань. ( 13 хв. )

5.Контроль та корекція отриманих знань. ( 12 хв. )

6.Підбиття підсумків уроку. Рефлексія. ( 3 хв. )

7.Домашнє завдання ( 3 хв. )


ХІД УРОКУ
Конспект уроку


Етапи уроку

Діяльність учителя

Діяльність учнів

1.

Організаційний етап

Привітання учнів, організація робочого місця.

Вступне слово вчителя: сьогодні на уроці ми розглянемо який взаємозв’язок існує між трьома фізичними величинами - силою, масою та прискоренням. Взаємозв’язок даних величин вперше відкрив англійський вчений Ньютон, тому даний закон називається « другим законом Ньютона».

Привітання вчителя, організація робочих місць.

Слухають вчителя.

2.

Мотивація

Навчальної

Діяльності.

2 закон Ньютона дозволяє знаходити прискорення тіл. Це необхідно знати тим людям, яким потрібно розраховувати траєкторію руху космічних кораблів, літаків, морських кораблів, а також астрономам які розраховують траєкторію руху космічних тіл.

Слухають вчителя.

3.

Вивчення

нового

матеріалу.

Пропонує учням за допомогою досліду встановити взаємозв’язок між силою, масою та прискоренням.

За допомогою підручника пропонує занести до зошита математичний запис 2 закону Ньютона та його формулювання. ( додаток 1 )

Виконують дослід. Роблять висновки.

Записують конспект.

4.

Використан-ня

отриманих

знань.

Розв’язування задач ( усно) та розрахункових задач. ( додаток 2 )

Відповіді на питання, розв’язання задач.

5.

Контроль

та

корекція.

Пропонує учням тестові завдання для самоконтролю ( додаток 3). Спостерігає за роботою.

Організує обговорення завдання тестування, звертає увагу на ключові моменти.

Обирають правильні відповіді на картках ( додаток ). Обмінюються картками та за допомогою ключа відповідей перевіряють роботу сусіда. Підраховують кількість правильних відповідей.

Приймають участь в обговоренні завдань.

6.

Підбиття

підсумків

уроку.

Рефлексія.

Учитель підбиває підсумки уроку, оцінює роботи груп та окремих учнів. Пропонує за бажанням виставити оцінки, отримані за тестування.

  • Що запам’яталось кожному з вас сьогодні?

  • Про що ви б хотіли почути на наступному уроці?

Слухають вчителя.

За бажанням називають оцінки.

Приймають участь в обговоренні уроку.

7.

Домашнє

завдання.

Задає домашнє завдання.

А). вивчити теоретичний матеріал за підручником.

Б). розв’язати задачі за умовами у підручнику.


Записують домашнє

завдання.



Виконав

Крищук Віталій Федотович, вчитель фізики Новогригорівської ЗОШ Володарського району

Додаток 1
Вивчення нового матеріалу


Дослід виконується за допомогою «набору для демонстрації другого закону Ньютона».

Після проведення експерименту, учні приходять до певного висновку, який встановлюється в ході бесіди з дітьми:

  • Яка залежність між прискоренням, якого набуває тіло масою m і силою , що діє на нього? Як це записати математично? ( a ~ F )

  • Яка залежність прискорення, якого набуває тіло під дією прикладеної сили, від маси тіла? Запишіть це математично. ( a ~ 1 / m )

  • Який вираз отримаємо , якщо об’єднати ці дві залежності ? ( a = F / m )

  • Який вигляд матиме останній запис формули, якщо врахувати, що є величини векторні і скалярні ?


a= F / m




  • Спробуйте сформулювати правило, виходячи із цієї рівності.( діти відповідають, а потім знаходять другий закон у підручнику).

Другий закон Ньютона : прискорення , якого набуває тіло внаслідок взаємодії з іншим тілом, прямо пропорційне силі, що діє на нього, і обернено пропорційне його масі .

Другий закон Ньютона іноді називають основним законом динаміки.

Додаток 2

Використання отриманих знань
Розв’язування задач ( усно )


  1. Чому порожній автобус на вибоїнах підкидає значно сильніше, ніж тоді, коли в салоні є пасажири? ( порожній автобус має малу масу, тому зазнає більшого прискорення на вибоїнах)

  2. Обчисліть силу, яка надає тілу масою 5 кг прискорення 4 м/с2. ( F= 20 Н )

  3. Визначте масу м’яча, якщо після удару силою 500 Н він набув прискорення 500 м/с2. ( m=1 кг )

  4. Обчисліть прискорення, якого набуває тіло масою 1 т під дією сили 500 Н . ( a= 0,5 м/с2 )







Додаток 3

Завдання для самоконтролю

  1. Сила 60 Н надає тілу прискорення 0,8 м/с2. Обчисліть силу, яка надає тілу прискорення 2 м/с2. ( F2 = 150 Н )

  2. М’яч масою 0,5 кг після удару , який тривав 0,02 с, набув швидкості 10 м/с. Знайдіть середню силу удару. ( F=250 Н )

  3. Під дією сили 150 Н тіло рухається прямолінійно так, що його координата змінюється за законом х = 100 + 5t + 0,5t2. Знайдіть масу тіла. ( m=300 кг )









Схожі:

Закон Ньютона. Інерція. Цілі уроку
Дидактична: формування знаньпро явище інерції та інерціальних систем відліку, усвідомлення змісту першого закона Ньютона
  Закон інерції перший закон Ньютона
Мета  уроку:  розкрити  зміст  першого  закону  Ньютона;  увести  поняття інерціальної системи відліку
Законів Ньютона. Цілі уроку
Дидактична: засвоєння вмінь самостійно у комплексі вивчити та вміти застосовувати знання третього закону Ньютона
УРОК №28 Клас 10 Тема уроку
Мета: Освітня: ввести третій закон Ньютона, пояснити учням його фізичну сутність; узагальнити інформацію про закони Ньютона; акцентувати...
ЗАКОН НЬЮТОНА Мета уроку
Мета уроку: Поглиблення знань про відносність механічного руху; формування знань про принцип відносності Галілея, та його застосування,...
Уроку: Третій закон динаміки Ньютона
Навчальна: на конкретних прикладах розкрити суть третього закону динаміки Ньютона і переконати учнів в одночасному існуванні дії...
УРОК 25 Тема уроку
Мета уроку: Вивчення формули Ньютона—Лейбніца і основних властивостей інтеграла, які випливають із власти­вості первісної і формули...
УРОК 39 Тема уроку: Біном Ньютона. Мета уроку: Познайомити учнів...
Перевірку виконання вправ провести шляхом фронтальної бе­сіди за готовими записами розв'язання домашніх вправ на дошці
УРОК НАСЛІДКИ ДЕГРАДАЦІЇ ПРИРОДНИХ КОМПОНЕНТІВ Цілі уроку
Цілі уроку: ознайомити учнів із наслідками деградації при­родних компонентів; розвивати вміння викорис­товувати знання попередніх...
Урок «Операція "Таємничий острів"» Цілі уроку
Цілі уроку: вийшовши за межі програми, показати могутність хімії як джерела добробуту для всього народу; показати величезне значення...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка