НАСЛІДКИ неприйняття національної політики з корпоративної соціальної відповідальності (КСВ) для УКРАЇНИ


Скачати 320.55 Kb.
НазваНАСЛІДКИ неприйняття національної політики з корпоративної соціальної відповідальності (КСВ) для УКРАЇНИ
Сторінка1/4
Дата16.03.2013
Розмір320.55 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
  1   2   3   4


обговорення
НАСЛІДКИ

неприйняття національної політики

з корпоративної соціальної відповідальності (КСВ)

для УКРАЇНИ


КИЇВ, 2012

Цей аналітичний звіт підготовлено Центром «Розвиток корпоративної соціальної відповідальності» в рамках проекту «Об’єднуймося заради реформ», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку та виконується Pact. Підготовка звіту стала можливою завдяки щирій підтримці американського народу, наданої Агентством США з міжнародного розвитку (USAID). Зміст звіту є винятковою відповідальністю Центру «Розвиток КСВ» та необов’язково відображає точку зору компанії USAID. Pact, та американського уряду. Забороняється відтворення та використання будь-якої частини цієї публікації у будь-якому форматі, включаючи графічний, електронний, копіювання чи використання в будь-який інший спосіб без отримання дозволу Центру «Розвиток КСВ» і відповідного посилання на оригінальне джерело.


Про корпоративну соціальну відповідальність

К
За визначенням Європейської Комісії («Стратегія з корпоративної соціальної відповідальності», 20011-2014 рр.), корпоративна соціальна відповідальність (КСВ) – це «відповідальність підприємств за свій вплив на суспільство».
онцепція КСВ широко поширена серед країн Європи. В одних країнах КСВ інтегрована в публічну політику (Данія, Франція, Фінляндія, Швеція), в інших – соціально відповідальні практики є виключно прерогативами компаній (Греція, Ірландія, Нідерланди, Словенія). У Європейському Союзі основна роль КСВ полягає у підтримці сталого розвитку компанії, що призведе до відповідальної бізнес-поведінки, покращенню ситуації на ринку праці, покращенню якості продуктів і послуг, що надаються компаніями, а також сталого розвитку в цілому.

Незважаючи на той факт, що вищенаведені країни, в тому числі ЄС, зрозуміли важливість КСВ і забезпечують його розвитку всіляку підтримку, в тому числі через прийняття національних політик (15 країн Європи в 2011 році мали національні політики з КСВ, в 2012 році до них доєдналась Естонія), в Україні цей процес не входить до розряду першочергових, а прийняття Національної політики з КСВ здебільшого ігнорується державними органами влади.

Ц
Надзвичайно важливе значення у сфері КСВ має концепція «потрійного критерію», що включає у себе додання соціальних та екологічних аспектів до фінансових показників діяльності і розширення меж звітності організацій.

Основні характеристики КСВ:

  • добровільність;

  • інтегрованість у бізнес-стратегію компанії;

  • користь для всіх заінтересованих сторін: співробітників, споживачів, акціонерів, громади, а також для самого підприємства;

  • внесок у процес сталого розвитку.
ентр «Розвиток КСВ» спільно з Глобальним Договором ООН вже протягом трьох років намагається привернути увагу Президента України, Кабінету Міністрів України, окремих Міністерств до необхідності прийняття національної політики з КСВ. Концепція Національної стратегії з КСВ була розроблена організаціями спільно з іншими стейкхолдерами у 2009 – 2011 роках, в тому числі й УСПП. Важливим є й те, що Концепція не передбачає додаткових коштів з Державного бюджету України.

На погляд стейкхолдерів, які долучились до розробки концепції, прийняття Національної політики з КСВ сприятиме не лише підвищенню позицій національних компаній й країни в цілому в індексах конкурентоспроможності, а й покращенню якості життя звичайних громадян.

Ця аналітична доповідь покликана прояснити ситуацію, чому КСВ є необхідною умовою розвитку бізнесу й держави. Ми розглядаємо в першу чергу великі підприємства, але, де можливо, малий та середній бізнес (МСБ). КСВ в МСБ є, як правило, менш формальним і «більш інтуїтивним» (за визначенням Європейської Комісії), вона більш тісно пов’язана з особистими і етичними цінностями менеджера-власника. Тому зробити аналіз впливу КСВ в МСБ більш складно, тим не менше ми намагались це зробити.


НАСЛІДКИ ДЛЯ ДЕРЖАВИ


Висновок 1: Ігнорування державою теми КСВ,
неприйняття або неправильне розуміння цього питання може призвести до збільшення фіскального навантаження на підприємства та втрату конкурентоспроможності як окремого підприємства, так і країни в цілому.


Багато компаній в ЄС ще не повністю інтегрували соціальні та екологічні питання у свою діяльність та основну стратегію, тому мета Стратегії ЄС із КСВ - поширити впровадження програм сталого розвитку на підприємствах Європи.

Стратегія ЄС із соціальної відповідальності зазначає, що «економічна криза та її соціальні наслідки в деякій мірі зашкодили рівню довіри до бізнесу. Вони зосередили увагу громадськості на соціальній та етичній діяльності підприємств. З відновленням зусиль по сприянню КСВ зараз можна створити умови, сприятливі для стійкого економічного зростання, відповідальної поведінки бізнесу та стабільного створення робочих місць у середньостроковій і довгостроковій перспективі».

Існуюча ситуація з конкурентоспроможністю країни загрожує остаточно підірвати не лише довіру до країни, а й позиції національних виробників не лише на зовнішніх, але і на внутрішньому ринку, зафіксувати технологічне відставання України, сприяти виїзду висококваліфікованих фахівців за кордон тощо. За результатами «Глобального звіту конкурентоспроможності 2011-2012» Всесвітнього економічного Форуму, що включає в себе оцінку 142 країн за 12-ма складовими, Україна посідає 82 місце. Трансформації України за три роки, починаючи з 2009 року до 2012 року показані в таблиці 1.


Таблиця 1: Місце України

в
Незважаючи на кращі позиції у Індексі конкурентоспроможності цього року, все ж таки Україна ще не повернула свого місця 2008-2009 років. Важливо відмітити й той факт, що у 2008-2009 роках Україна входила до країн другої групи (економіка, заснована на ефективності), але поступово місце України знизилось до перехідного етапу між економікою, що рухається факторами виробництва (конкуренція цін, використання основних факторів виробництва) та економіки, заснованої на ефективності. До речі, наш сусід по групі 2008-2009 року Аргентина вже поступово пішла уперед і знаходиться на етапі трансформації між економікою, заснованою на ефективності, та економікою, що переведена на інновації. В останню групу входять 35 країн (за даними 2011-2012 року), включно з більшістю країн Європейського союзу (табл.2). І саме в них КСВ знаходиться на високому рівні й активно підтримується державою.
щорічному індексу конкурентоспроможності


Рік

Місце

Зміни, у порівнянні з попереднім роком

2008-2009

72

-1

2009-2010

82

-10

2010-2011

89

-6

2011-2012

82

+6
  1   2   3   4

Схожі:

Рогов Георгій Костянтинович
Суспільна потреба у соціальному та екологічному спрямуванні бізнесу останнім часом реалізувалась у формі концепції корпоративної...
Міжнародний стандарт ISO 26 000 «Настанова по соціальній відповідальності»
Ця настанова дає єдине розуміння соціальної відповідальності і детальну інструкцію для всіх організацій. Важливо відзначити, що стандарт...
ФОРМАТ ВЗАЄМОДІЇ ТРАНСНАЦІОНАЛЬНИХ КОРПОРАЦІЙ ТА РЕАЛЬНОГО СЕКТОРУ...
У статті досліджено сутність транснаціональних корпорацій, їх характерні риси та позитивні і негативні наслідки транснаціоналізації...
Кваліфікація кримінальної відповідальності
...
«Антигуманна сутність війни та її руйнівні наслідки для цивілізації...
Полєвого «Повість про справжню людину»; розкрити мотив національної провини і відповідальності німців за розв’язування війни; простежити...
ЗАКОН УКРАЇНИ
Україні з метою вироблення та реалізації державної соціальної і економічної політики, регулювання трудових, соціальних, економічних...
ОСНОВНІ НАПРЯМИ соціальної політики на період до 2015 року
Конституцією України економічних, соціальних і трудових прав громадян, всебічного розвитку людського та трудового потенціалу, високого...
МІНІСТЕРСТВО ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ

Корупція живиться економікою, знижуючи її ефективність. Що обумовлює...
«перекачування» державних коштів та матеріальних цінностей у комерційні структури; надання пільг для своєї корпоративної групи (політичної,...
З будівництвом об’єкта архітектури, який за складністю архітектурно-будівельного...
Ліцензійних умов провадження господарської діяльності у будівництві, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури класу наслідків...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка