Тема уроку: Внутрішні води України Мета


Скачати 63.7 Kb.
Назва Тема уроку: Внутрішні води України Мета
Дата 21.12.2013
Розмір 63.7 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Географія > Урок
Тема уроку: Внутрішні води України

Мета: Встановити рівень оволодіння учнями основних теоретичних знань; повторити більш глибокі осмислення навчального матеріалу; привести його до повної системи; вдосконалення навичок та вмінь роботи з ІКТ; виховувати в учнів усвідомлення необхідності ощадливого ставлення до водних ресурсів, їх охорони.

Тип уроку: Систематизації й узагальнення знань, умінь і навичок

Обладнання: підручники, атласи, фізична карта України, картки, ноутбук, відеопроектор.
Хід уроку

І Організаційний момент

Добрий день, діти. Сідайте так, щоб усім було зручно. Перевірте, чи все підготували до уроку: зошит, ручка, олівець, атлас, підручник, додаткова література.

(хід гри написано на дошці у вигляді схеми, на столах картки оцінювання, етапи гри)

ІІ Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів

(відео «Шум річки»)

Вчитель: Чуєте як шумить вода?

«На Землі вода є символом руху: вона тече вічно, не зупиняючись і не знаючи втоми…»

Елізе Реклю
А я люблю життєдайність води в будь-яких її проявах: і у величній повільності рівнинних річок, і в бурхливій нестямі гірських струмків, і в чистій пісні дзвінких джерел і в загрозливому ревінні водоспадів.
ІІІ Повідомлення теми і мети уроку

Діти, ми з вами вивчили внутрішні води України. Дехто з вас може подумати: «Чи настільки важлива вода для нас? Чи потрібно її берегти?»

Наскільки вона потрібна у вашому житті, стільки нових знань ви отримали, про неї ми побачимо з сьогоднішньої роботи на уроці. А урок наш ми проведемо у формі гри по узагальненню теми внутрішні води України.

Вчитель: Діти ви поділені на дві команди, тому нашу гру ми почнемо з візитки.

І конкурс – візитка (представлення команд)

ІІ конкурс – розминка (на дошці слайди тестів із завданнями та відповідями)

1. За характером течії більшість річок України:

а) рівнинні

б) гірські

в) бурхливі

2. Річка зі всіма своїми протоками утворює:

а) річкову систему

б) річковий басейн

3. Різниця висот між витоком і гирлом називається:

а) падінням

б) похилом

4. Визначте назву української річки, яку їй надав Петро І:

«За легендою – стоячи на березі неназваної річки і розглядаючи її в монокль, з якого випало скло, тоді цар проголосив: - ця річка вкрала в мене скло, однині так і буде називатися»

а) Тиса

б) Прип’ять

в) Ворскла

г) Десна

5. «Краєм озер» називають:

а) Волинське Полісся

б) Причорномор’я

6. Які з перерахованих річок протікають територією України:

а) Волга

б) Дніпро

в) Амазонка

г) Дунай

д) Південний Буг

е) Дністер

ж) Сіверський Донець

7. Карстовим озером є:

а) Ялпуг

б) Донузлав

в) Світязь

г) Бребенескул

8. Найбільше озеро України Ялпуг за походженням:

а) лиманне

б) дельтове

9. Річки нашої області відносяться до басейну:

а) Чорного моря

б) Азовського моря

в) Балтійського моря

10. Визначте давньогрецьку назву Дніпра:

а) Борисфен

б) Данапріс

в) Славутич

г) Узу

ІІІ конкурс: «Географічні кореспонденти» (домашнє завдання - проекти)

1-й проект – водоспади Карпат

2-й проект – водоспади Криму

3-й проект – найбільші озера України

4-й проект – найбільші водосховища України

5-й проект – чудеса України
IV конкурс: «Гонка за лідером» (конкурс капітанів, по черзі біля карти)

1. Найдовша річка України (Дніпро)

2. Найкоротша річка України (Отуз)

3. Найбільший водоспад України (Учансу)

4. Найглибше озеро України (Світязь)

5. Найвисокогірніше озеро України (Бребенескул)

6. Найглибша річка України (Прут)

7. Найбільше за площею водосховище в Україні (Кременчуцьке)

8. Найбільше водосховище за об’ємом (Каховське)

9. Найкоротша назва річки України (Уж)

10. Найлетютіша річка України (Тетерів)

V конкурс: «Заморочки з бочки» (математичний конкурс, капітани вибирають задачі. На дошці перший слайд з умовами задачі, другий слайд з відповідями)

Задача 1

Визначте похил річки, якщо її довжина становить 50 км., висота витоку – 150 м., висота гирла – 100 м.:
Розв’язання:

Дано: П= h1- h2 = 150м-100м = 50м

L= 50 км (Пр) =

h1 = 150 м = 5000 см : 50 км = 100 см/км = 1м/км

h2 = 100 м

Падіння - ? (П)

Похил - ? (Пр)

Відповідь: Похил річки становить 1м/км довжини
Задача 2

Визначте похил річки, довжина якої 502 км, висота витоку 256 м, висота гирла 100 м
Розв’язання

Дано:

L= 502 км Пр =

h1 = 256 м

h2 = 100 м

Похил річки - ?
Відповідь: Похил річки дорівнює 31 см/км
VI конкурс: «Спробуй відгадай» (на контурній карті підписати правильні об’єкти)
VIІ конкурс: «Аукціон знань» (дати характеристику об’єктів: рівнинна і гірська річки.) На екрані малюнки рівнинної гірської річки.
VIІІ конкурс: «Хто швидше» (розв’язати і заповнити сигнальні загатки)


В Україні нараховується більше 4 тис річок. Більшість річок від­носиться до басейнів Чорного та Азовського морів.


Річкова мережа України складається з річних систем Дніпра, Дунаю, Дністра, Південного Бугу, Сіверського Дінця, Західного Бугу та ін.



Одним з найбільш цікавих серед Швацьких озер є Свитязь. Як вва­жають учені, саме існування цьо­го озера — географічний парадокс: його дно складено крейдовими, по­родами, що карстуються, однак воно залишається постійно повно­водним завдяки підпитку напірни­ми підземними водами.


На Україні зосереджені значні пло­щі боліт, більшість з них розташо­вані в Поліссі, де достатня воло­гість та близьке залягання підзем­них вод. В Україні переважають ни­зинні болота.



Водосховища, канали й пруди від­носяться до штучних водних об'єк­тів України.



Запаси водних ресурсів України розміщені по території нерівномір­но. Ці запаси невеликі, отже, ми повинні раціонально використову­вати та охороняти водні ресурси.
ІХ конкурс «Обговорюємо» (на екрані слайд з таблицею джерела забруднення води)


Джерела забруднення води


фізичні

Хімічні



?



?

біологічні

теплові


?


?

фізичні

Хімічні



?



?

біологічні

теплові


?


?


Наслідки забруднення




IV Підсумок урок

Заключне слово вчителя

Вода не тільки нас чарує, але й приносить багато бід, виною яких є людська діяльність. І ви, я гадаю пам’ятаєте, що відбувалося у нашому селі два роки тому?

(відео повінь в с.Іспас)

Дякую діти, отже, завдяки вашій активній роботі, ми виконали все, що планували на сьогоднішній урок

(Оцінювання учнів та нагородження команд)

Дякую за співпрацю. До побачення.
V Домашнє завдання

Підібрати матеріали про наслідки стихії, що відбувалися у нашому селі.


Схожі:

Внутрішні води Північної Америки

Внутрішні води Північної Америки. Практична робота №10. Складання...
Тема. Внутрішні води Північної Америки. Практична робота №10. Складання комплексної характеристики однієї з річок материка Північна...
Внутрішні води. Водні ресурси
...
Дидактичні матеріали Завдання для перевірки знань, умінь та навичок...
Завдання для перевірки знань, умінь та навичок учнів з теми «Внутрішні води Південної Америки»
Тема: Секрети води
«Секрети води», комп’ютер, телевізор, молекулярна структура води, властивості води записані на хмаринках, значення — на краплях,...
Клімат, внутрішні води, природні зони Австралії
Мета: сформувати в учнів поняття про загальні особливості клімату та внутрішніх вод Австралії; сприяти розумінню учнями причин своєрідності...
УРОКУ: а освітня
Землі, її складові частини; уявлення про світовий кругообіг води в природі; властивості води як рідини; сприяти розвиткові вміння...
Тема: Головні члени речення. Узагальнення та систематизація вивченого. Мета
Отже, епіграфом нашого уроку є така народна мудрість: «Найдорожчий діамант – чистої води, найдорожча людина – чистої душі»(Українське...
Тема: «БЕЗ ВОДИ НЕМАЄ ЖИТТЯ. ВЛАСТИВОСТІ ВОДИ-РІДИНИ. ВОДА РОЗЧИННИК.»
Землі – воду, її значення у природі та житті людини, про властивості води та здатність розчиняти інші речовини. Розвивати вміння...
Тема. Екологічні проблеми атомної енергетики Мета уроку
Мета уроку: ознайомити учнів із ситуацією в атомній енергетиці України; розповісти про ядерний паливний цикл і природний радіаційний...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка