Урок для спеціальної школи-інтернат. 10 клас ТЕМА: Пристосування малої механізації


Скачати 107.5 Kb.
НазваУрок для спеціальної школи-інтернат. 10 клас ТЕМА: Пристосування малої механізації
Дата08.02.2014
Розмір107.5 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Фізика > Урок
Урок для спеціальної школи-інтернат. 10 клас

ТЕМА: Пристосування малої механізації.

Мета: 1. Ознайомити учнів з пристосуваннями малої механізації. Навчити користуватися спеціалізованими лапками, пришивати ґудзик машинним способом.

  1. Розвивати логічне мислення, аналітичні здібності. Удосконалювати навички роботи на швейній машині. Формувати свідоме дотримання правил безпечної роботи.

  2. Корегувати увагу, уяву, координацію рухів

4 Виховувати доброзичливість і коректність у спілкуванні.

Обладнання: зразки виробу, пристосування малої механізації, електричні швейні машини, таблиця, інструкційні картки, зразки тканини, ґудзики, ножиці.

Словник: штопальна пластинка, лапка для пришивання ґудзиків, вимірювальна лінійка.

Тип заняття: комбіноване.

Структура заняття

  1. Організаційний момент

  2. Нервово-психологічна підготовка

  3. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів

  4. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення учням теми, ознайомлення їх з метою та завданнями уроку.

Виклад нового матеріалу.

Систематизація знань

  1. Пристосування малої механізації на швейній фабриці. їх призначення.

  2. Пристосування малої механізації до електричної швейної машини. їх призначення.

  3. Правила безпечної роботи під час установлення пристроїв малої механізації

  4. Порядок визначення номера строчки на швейній машині для пришивання ґудзика.

  5. Послідовність встановлення штопальної пластинки, лапки для пришивання ґудзиків . (із практичним закріпленням).

  1. Фізхвилинка.

  2. Вступний інструктаж до практичної роботи.

Правила безпечної праці під час роботи на швейній машині з електричним приводом.

  1. Практична робота. Пришивання ґудзиків на електричній швейній машині за допомогою пристосувань малої механізації

  2. Поточний інструктаж.

Під час практичної роботи спостерігати за роботою учнів та правильністю її виконання. У процесі роботи вказувати на недоліки, які допускають учні під час роботи. В разі потреби проводити індивідуальні пояснення, інструктажі та демонструвати учням прийоми роботи. Стежити за дотриманням учнями правил безпечної праці.

  1. Заключний інструктаж.

По закінченню практичної роботи узагальнити всі ті недоліки, які допускали учні у процесі її виконання. Проаналізувати їх та вказати учням, щоб у майбутньому вони не допускали таких помилок. Продемонструвати правильно виконані роботи, зіпсовані. Дати загальну характеристику роботи учнів. Виставити оцінки за практичну роботу,

  1. Домашнє завдання.

  2. Зняття нервової напруги.





Хід заняття.

І .Організаційний момент.

Перевірка присутності учнів. Підготовка робочих місць.

нервово-психологічна підготовка.

Послухайте вірш.

Розпочнемо урок, часу не гаючи.

І радість мипізнаємо

Лиш труднощі долаючи.

А цікаво вам дізнатись,

Що сьогодні може статись?

Ну то всядьтеся зручніше,

І попрацюємо скоріше.

Вступне слово вчителя.

Сьогодні на уроці ми будемо:

відповідати на запитання,

ознайомимося з новою темою,

працювати з картками,

проведемо фіз.хвилинку,

пограємо в гру.

3. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів.

Бесіда.

  1. Для чого використовують ґудзики?

  2. Заповніть таблицю на дошці.







  1. Як підібрати ґудзики до виробу?

Гра «Магазин»

Закрийте очі. Уявіть виріб, який застібається ґудзиками. Тепер уявіть , що ви прийшли в магазин «тканини». Підберіть до свого виробу тканину й 2 ґудзика.

Назвіть свій виріб. Його призначення. Обґрунтуйте підбір тканини і ґудзиків до свого виробу. Як потрібно підбирати нитки до тканини і ґудзиків?

Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення учням теми, ознайомлення їх з метою та завданням уроку. Виклад нового матеріалу. Систематизація знань.

Роапооідь очителя.


з

Швейні машини оснащені набором лапок, які називають пристосування малої механізації.

Як ви вважаєте , чому вони мають таку назву?

Висновок вчителя. Пристосування малої механізації звільняють швачок від виконання підготовчих ручних операцій і дозволяють виконати деякі види робіт та швів більш якісно.

На швейних фабриках використовують багато різних пристосувань малої механізації для швейних машин.

Використовуючи настінну таблицю, учитель знайомить учнів із призначенням і прийомами роботи з лапками:


« Види пристосувань малої механізації»






  1. Пристосування малої механізації до електричної швейної машини. їх призначення.

Розповідь учителя. ( супроводжується демонстрацією пристосувань малої механізації).

Δ Вимірювальна лінійка. Призначена для виготовлення петель.

Δ Лапка для пришивання змійки. Призначена для настрочування тасьми-змійки біля самих лапок змійки.

Δ Штопальна пластинка. Призначена для штопання виробів і пришивання ґудзиків.

Δ Лапка для пришивання ґудзиків. Призначена для пришивання ґудзиків.

  1. Правила безпечної роботи під час установлення пристосувань малої механізації.

Яких правил безпечної роботи слід дотримуватися під час установлення пристроїв малої механізації?

Вчитель , узагальнюючи звертається до правил на дошці.

Запам'ятай

  • зняти ноги з педалі;

  • перед початком роботи перевірити правильність установлення пристрою ( чи проходить голка в отвір на голковій пластині;

  • чи добре тримає лапку регулювальний гвинт).


Розповідь вчителя (супроводжується демонстрацією роботи).

Номер строчки на швейній машині для пришивання ґудзика залежить від відстані між отворами ґудзика. Порядок визначення номера строчки:

1.За допомогою лінійки виміряти відстань між отворами ґудзика.

2.Номер строчки відповідає розміру отворі ґудзика - 2мм = строчка № 2;

Змм= строчка № 3; 4мм= строчка № 4

3.Встановити на регуляторі строчки відповідний номер.

5. Послідовність встановлення штопальної пластинки, лапки для пришивання ґудзика.

Вчитель пояснює послідовність встановлення штопальної пластинки, лапки для пришивання ґудзика за допомогою малюнка на дошці, а також демонстрацією на швейній машині.

Міні-практикум. Робота в парах .

Учні, що сидять поруч, по черзі встановлюють на швейну машину штопальну пластинку і лапку для пришивання ґудзиків з метою взаємоконтролю. Вчитель контролює роботу, виправляє помилки.

б.Фізхвилинка.

Чи любите ви влітку ходити купатися до річки?

Давайте влаштуємо змагання і побачимо, хто краще вміє плавати.

  • Брасом або жабкою;

  • Кролем;

  • Дельфіном або батерфляй;

  • На спині.

Краще всіх

Вступний інструктаж до практичної роботи на швейній машині з електричним приводом.

Методичні рекомендації.

Перед початком роботи вчитель проводить інструктаж, оголошує порядок роботи.

У ході роботи вчитель контролює виконання учнями завдання.

По закінченні практичної роботи вчитель підводить підсумок, відзначаючи кращі результати й аналізуючи допущені помилки.

Міні-тренінг. Техніка безпеки під час роботи на швейній машині з електричним приводом.

Що потрібно зробити до початку роботи на електричній швейній машині?

За чим потрібно слідкувати під час роботи?

Що потрібно зробити після закінчення роботи?

Чи можна працювати за електричною машиною у сирому приміщенні ? Сідати з мокрими руками за електричну машину.

Яких правил безпечної роботи слід дотримуватися під час установлення пристроїв малої механізації?

Практична робота. Пришивання ґудзиків на електричній швейній машині за допомогою пристосувань малої механізації, (на зразку)

Послідовність виконання.

Інструкційна карта.

  1. Визначити місце для пришивання ґудзиків. Від бокового зрізу 2см. Відстань між ґудзиками 7см.

  2. Виміряти відстань між отворами ґудзика. Визначити номер строчки і встановити на регуляторі строчки відповідний номер. 2мм - строчка № 2 ; - строчка № 3 ; 4мм- строчка № 4.

  3. Завести тканину з ґудзиком під лапку машини.

  4. Опустити голку вручну за допомогою махового колеса і перевірити чи проходить голка в отвір ґудзика, якщо ні то підняти голку і змінити № строчки на регуляторі строчки швейної машини. Знову перевірити.

  5. Ввімкнути електричну машину і зробити 5-6 стібків.

  6. Зробити закріпку ручним способом.






8. Поточний інструктаж.

Під час практичної роботи спостерігати за роботою учнів та правильністю її виконання
У процесі роботи вказувати на недоліки, які допускають учні під час роботи. В разі потреби проводити індивідуальні пояснення, контролює й корегує учнів Стежити за дотриманням учнями правил безпечної

праці.

Бліц-опитування.

  • У чому призначення пристосувань малої механізації

  • Назвіть пристосування малої механізації електричної машинки в вашій майстерні.

  • Опишіть послідовність установлення пристрою для пришивання ґудзика.

  • Порівняйте пришивання ґудзиків ручним і машинним способом.

9.3аключний інструктаж.

По закінченню практичної роботи узагальнити всі ті недоліки, які допускали учні у процесі її виконання. Проаналізувати їх та вказати учням, щоб у майбутньому вони не допускали таких помилок. Дати загальну характеристику роботи учнів. Виставити оцінки за роботу на уроці.

Заключне слово вчителя.

Використання пристосувань малої механізації дає змогу випускати в масовому виробництві вироби складних і модних фасонів. Вони зручні в експлуатації, хоча й вимагають певних навичок під час роботи з ними.

Чим ми сьогодні займались на уроці?


  1. Домашнс завдання.




  1. Зняття нервової напруги.

Гра « 12 запитань»

Учні повинні відгадати, що лежить у коробці, задавав питання, на які можна відповісти «так» або «ні» і відгадати за 12 запитань.відповісти «так» або «ні» і відгадати за 12 запитань.

Схожі:

Методичний кабінет спеціальної загальноосвітньої школи для дітей...
Методичний кабінет спеціальної загальноосвітньої школи для дітей з вадами розумового розвитку
«Корекційна освіта: історія, сучасність та перспектива розвитку»
«Чернівецька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №4» про завершення підготовчого етапу дослідно-експериментальної роботи за...
«Урок як дидактична система»
Краснолиманської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату №34 Донецької обласної ради
ПРОГРАМИ з читання, української мови, математики для 1-10 класів...
Латна Т. Б. учитель вищої категорії, старший учитель; Пономарьова Л. Б. учитель вищої категорії, старший учитель; Коваленко Т. Г....
Урок №9 Тема: Історичні пісні
Обладнання: музичний інструмент, посібник-зошит 4 клас, фонохрестоматія 4 клас, ППЗ «Музичне мистецтво 4 клас», ноутбук, мультимедійний...
«Корисні навички молодших школярів» факультативний курс для учнів...

Урок розвитку мовлення (6 клас) Тема Опис інтер’єра за картиною
Обладнання: репродукції інтер’єрів художників школи О. Венеціанова, портрет художника О. Венеціанова, дидактичний матеріал
Урок з основ здоров’я. 1 клас
Підготувала вчитель Миколаївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №17 Зуєва Наталя Олександрівна
Міський етап Всеукраїнської олімпіади з біології 2012-2013 н р. 9 клас
Як добувають кисень з води морські організми? Які в них виробилися пристосування дихальних систем?
Урок: Я і Україна (Природознавство) Клас: 3 Тема
Обладнання: мультімедійний проектор, слайди, екран, завдання для тестової перевірки, індивідуальні картки, гербарій рослин
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка