Урок №37 Дата 30. 01. 2012 Вчитель Приймак Д. М. Тема: «Безпека людини під час роботи з електричними приладами і пристроями»


Скачати 40.47 Kb.
НазваУрок №37 Дата 30. 01. 2012 Вчитель Приймак Д. М. Тема: «Безпека людини під час роботи з електричними приладами і пристроями»
Дата07.01.2014
Розмір40.47 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Фізика > Урок


Урок №37 Дата 30.01.2012

Вчитель Приймак Д.М.

Тема: «Безпека людини під час роботи з електричними приладами і пристроями».

Мета уроку: повторити правила техніки безпеки під час роботи з електричними приладами і пристроями, безпека під час грози; розвивати спостережливість, увагу; виховувати бажання берегти своє здоров’я і життя.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання (фронтальна)

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

Безпека людини під час роботи з електричними приладами і пристроями.

Кожен день ти користуєшся електричними приладами, але потрібно знати, що вони криють у собі небезпеку. Так, дія електричного струму на людину може призводити до електричних травм та пошкоджень, таких як скорочення м'язів, що супроводжується сильним болем, втратою свідомості, порушенням роботи серця чи дихання (або обох цих порушень разом). Іноді трапляються нещасні випадки від дії електричного струму, які приводять до смерті людини. Та щоб уникнути багатьох неприємностей, тобі достатньо завжди пам’ятати та дотримуватись правил поводження з електричними приладами:

Електронагрівальні прилади, такі як електрочайник, електросамовар, електропраска, електрокамін та інші, потрібно включати в електромережу справними.

Якщо ти дивишся телевізор, а екран погас або почав миготіти, ні в якому разі не можна по ньому стукати. Він може загорітися або навіть вибухнути. Його треба негайно вимкнути.

Якщо щось потрапило до телевізора, радіоприймача та інших електроприладів, які працюють, треба в першу чергу їх вимкнути. Ні в якому разі не можна лізти туди олівцем чи іншим предметом, коли електроприлад увімкнутий.

Переважна кількість побутових електроприладів є переносними, і при цьому часто виникає пошкодження їх ізоляції. Також буває, що електричний дріт обірвався чи оголився. У таких випадках ні в якому разі не торкайся оголених місць, бо це може призвести до травми.

Не залишайте без нагляду увімкненими в розетку електроприлади.

Забороняється тягнути за електричний шнур руками, тому що він може обірватися і вразити електричним струмом.

Не можна заповнювати водою ввімкнені в електромережу чайники, кавоварки, каструлі.

Не торкайся мокрими руками та не витирай вологою ганчіркою електричні кабелі, штепсельні розетки, вимикачі, інші електроприлади, ввімкнені в електромережу.

Не можна підвішувати речі на кабелі.

Не можна бавитись із штепсельними розетками – це загрожує твоєму життю.

Коли ідеш з дому – всі електроприлади мають бути вимкнені.

Використання електричних приладів не за призначенням або невміле користування ними, може призвести до пожежі!

Але якщо вже так сталося, що електричне обладнання загорілося, то перш за все потрібно:

вимкнути електрорубильник. (А ти знаєш, де знаходиться електрорубильник твого помешкання? Якщо ні, тоді негайно попроси своїх батьків показати тобі його і навчити, як ним користуватися!)

Якщо знеструмити електромережу неможливо, то слід пам’ятати: не можна застосовувати для гасіння воду та пінні вогнегасники, можна лише порошкові; терміново телефонуй за номером 101 і викликай пожежників на допомогу.

Якщо електроприлад зайнявся, спробуй діяти за такою схемою:

  • обмотай руку сухою ганчіркою, висмикни вилку з розетки;

  • накрий палаючий предмет ковдрою;

  • повідом дорослих про пожежу.

Під час прогулянки ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:

  • підходити до оголених дротів і чіпати їх руками;

  • розводити багаття, запускати повітряних зміїв під лініями електропередач;

  • гратись поблизу підстанцій.

Якщо не забувати ці прості правила, то можна уникнути багатьох неприємностей.

Пам’ятай, несправності в електромережі й електричних приладах може усунути лише спеціаліст-електрик!

Ви знаєте, що прикладом грандіозного іскрового розряду в природі є блискавка.

У результаті наукових досліджень було встановлено, що під час грози відбувається перерозподіл зарядів у грозовій хмарі, у результаті різні частини хмари заряджаються зарядами протилежних знаків. Напруга між двома хмарами, зверненими одна до одної різнойменно зарядженими частинами, та напруга між хмарою і Землею сягають кількох сотень мільйонів вольтів. Від ударної йонізації та йонізації випромінюванням, яке супроводжує розряд, в електричному полі між хмарами з'являються лавини вільних йонів та електронів, тобто виникає короткочасний самостійний газовий розряд блискавка. Сила струму в каналі блискавки сягає сотень тисяч амперів. Бережемося від удару блискавки

Підраховано, що в атмосфері земної кулі щосекунди проскакує близько 100 блискавок, а кожна двадцята з них ударяє в землю, завдаючи чималої шкоди. Удар блискавки може викликати лісові пожежі, вивести з ладу лінії електропередач і навіть призвести до загибелі людей.

Щоб не стати жертвою удару блискавки, слід пам'ятати, що блискавка частіше вдаряє у відносно високі предмети, тому слід дотримуватися таких правил.

• Опинившись під час грози у полі, не можна бігти ним,— навпаки, потрібно лягти, щоб не підноситися над місцевістю.

» Під час грози у лісі не можна ховатися під високими деревами, а в полі — під поодиноким деревом, копицею сіна тощо, навіть якщо вони здаються дуже надійними прихистками.

• Під час грози не можна купатись у відкритих водоймах, а перебуваючи високо в горах, краще ховатися в печері або під глибоким уступом.

• Під час грози не можна запускати повітряного змія: мокра мотузка стає провідником електрики й блискавка може вдарити в змія. При цьому заряди пройдуть через руку й тіло людини в землю. До речі, саме так під час експерименту загинув друг і колега М. В. Ломоносова російський учений Г. Ріхман.

ІV. Підсумок уроку.

Домашнє завдання: вивчити конспект.




Схожі:

КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ З ФІЗИКИ
Електричний струм. Електричне коло. Джерела та споживачі електричного струму. Робота та потужність електричного струму. Безпека під...
Випробовувачі напівпровідникових елементів. Порядок підготовки приладів...
Мета. Розглянути особливості напівпровідникових випробовувачі та їх застосування під час перевірки роботоздатності напівпровідникових...
УРОК №36 Тема уроку
Мета уроку: усунути виявлені під час самостійної роботи недоліки; форму­вати навички самоаналізу своєї роботи
Тема: Охорона праці під час роботи на автоматизованому обладнанні. Мета
Мета: Дізнатися про основні правила безпеки під час роботи на автоматизованому обладнанні
Урок з етики Тема: Як пов’язані довкілля і здоров’я людини
Міжпредметні зв'язки: біологія – знання про організм людини, валеологія – поняття здоров'я, хімія – забруднювачі, процес очищення...
Урок №7. Тема: Пристрої введення-виведення інформації
Мета: ознайомити учнів з пристроями введення-виведення інформації, основними характеристиками та принципами роботи
Урок №53 Дата: 18. 03. 2013 Тема уроку
Тема уроку: Значення птахів у природі та житті людини. Птахівництво. Охорона птахів
ДОВІДКА Про стан травматизму невиробничого характеру в Україні та заходи щодо його поліпшення
Згідно зі статтею 3 Конституції України життя та здоров'я людини, її безпека є найвищими соціальними цінностями, за забезпечення...
План-конспект уроку з Охорони праці. Тема:  Занулення та захисне...
Мета: Засвоєння учнями знань про заземлення та занулення та усунення небезпеки ураження людини під час обладнання однієї фази мережі...
Вступ. На порозі дорослого життя. Надзвичайні ситуації соціального,...
Мета: поглибити знання учнів про надзвичайні ситуації; сформувати уявлення про причини їх виникнення, наслідки, права та обов’язки...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка