Урок 15 Тема. Поведінка в небезпечних ситуаціях. Телефони аварійних служб. Практична робота: «Моделювання ситуації повідом­лення про небезпеку за телефонами аварійних служб»


Скачати 66.36 Kb.
НазваУрок 15 Тема. Поведінка в небезпечних ситуаціях. Телефони аварійних служб. Практична робота: «Моделювання ситуації повідом­лення про небезпеку за телефонами аварійних служб»
Дата27.12.2013
Розмір66.36 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Фізика > Урок
Урок 15

Тема. Поведінка в небезпечних ситуаціях. Телефони аварійних служб. Практична робота: «Моделювання ситуації повідом­лення про небезпеку за телефонами аварійних служб»

Мета: ознайомити учнів з обставинами, що призводять до виникнення небезпечних ситуацій; пояснити, що будь-яка діяльність (праця, навчання, гра тощо) є потенцій­но небезпечною; вчити наводити приклади небезпечних ситуацій у побуті (пожежа, несправність електроприладів, витік газу, порушення водопостачання); продовжити формувати вміння і навички, що допоможуть уникнути небезпечних ситуацій удома за відсутності батьків; спонукати учнів до виконання правил поведінки вдома; виховувати обережність, вміння чинити розсудливо; ознайомити учнів із правилами поведінки в екстремальних ситуаціях (пожежа, витік газу, порушення водопостачання); вчити називати свою адресу, номери телефо­нів батьків, аварійних служб, звертатися по допомогу до аварійних служб; спонукати учнів до виконання правил поведінки в небезпечних ситуаціях (пожежа, витік газу, порушення водопостачання).

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

Усміхніться всім навколо: Небу, сонцю, квітам, людям — І тоді обов'язково День для вас асливим буде!

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності

►► Вправа «Мікрофон»

— Де, в яких місцях або місці, ви почуваєтеся у безпеці?
Орієнтовні відповіді

  • Я почуваюсь в безпеці удома, — там батьки, бабуся.

  • Я почуваюсь у безпеці в школі, — там друзі, учителі.

  • Як ви розумієте слово небезпека? (Небезпека це ситуація, в якій людині хтось або щось загрожує.)

  • Спробуйте згадати небезпечну ситуацію та відповісти на за­питання (на дошці).

  • Де відбувалися ці події??

  • Що з тобою сталося?

  • Хто був разом із тобою?

  • Що ти відчув?

  • Чому ти вважаєш ситуацію небезпечною?

—Хто або що тобі допомогло?
Орієнтовні ситуації

  • Діти заблукали в лісі.

  • Під час купання в річці лопнув круг, і хтось ледь не потонув.

  • У двері подзвонила незнайома людина, коли дитина була вдома наодинці.

  • Влітку на дачі були змії і так далі

Учитель підсумовує відповіді дітей та записує відповіді на дошці під заголовками: «Небезпечнімісця», «Хто допоміг».

Небезпечні місця Люди, які допомогли

будинок, ліс, річка, дача, вог- батьки, бабуся, сусіди, учитель, по-
нище в лісі тощо жежники, міліція, лікарі тощо

— Ці люди можуть допомогти в небезпечній ситуації, тільки до
них потрібно вчасно звернутися.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми поговоримо про надзвичайні ситуації,
які можуть виникнути, якщо дитина залишилася вдома наодинці.

IV. Вивчення нового матеріалу

1 Розігрування ситуації

  • Як ви вважаєте, які надзвичайні ситуації можуть виникнути, коли ви залишаєтеся вдома самі?

  • Щоб знати, як правильно поводитися в складній ситуації, я пропоную вам репортаж журналістів програми «Новини. Надзви­чайні ситуації».

Виходять два хлопчики.

1-й хлопчик

Давай з тобою пограємо,

Запалені сірники покидаємо.

2-й хлопчик.

А якщо пожежа?

1-й хлопчик.

Водою заллємо, і буде пара! (Граються, спала­хує полум'я.)

2-й хлопчик.

Може, до пожарки зателефонуємо? 1-й хлопчик. Гайда, біжимо, біжимо!

— Яку пораду ви дасте дітям?

Висновок. Витівки з вогнем небезпечні. Вогонь може спалити і квартиру, і будинок.

2 Робота над загадками

— Щоб зробити житло зручним, людина наповнила його різно­манітними електричними приладами. Але, на жаль, не всі вміють правильно користуватися ними.

Що дім освітлює щоднини,
Без полум'я вечерю зварить,
Працює в електромашинах,

А необачних сильно вдарить? (Струм)

Скрізь, неначе крокодил,
Встромить ніс — насос,

І якщо почує пил, Всмокче... (пилосос).

Нам назавжди оту зиму
Привезли із магазину.

І зима у ньому вічна,

Як на полюсі Північнім. (Холодильник)

На вигляд — це звичайний ящик,
Але він чарівний, путящий.
Тому живе в нім цілий всесвіт —
Ясний, веселий і чудесний.

Пригод він сотні вам розкаже,

Або запросить в цирк на час,

Чи кінофільм покаже вам,

А є у кожного із вас. (Телевізор)

В полотняній стороні,
По річці простині,
Пароплав пливе навгад —
То вперед, а то назад.

А за ним гладінь сама —

Ані зморщечки нема. (Праска)

Барабан великий має,
Хоч в оркестрі і не грає.
Барабаном покрутила, —

І білизна сніжно-біла. (Машина пральна)

  • Які електричні прилади вам відомі?

  • Які електричні прилади є у вас удома?

  • Якими електричними приладами батьки дозволяють вам ко­ристуватися?

  • Електричні прилади — небезпека у будинку. Чим можуть бути небезпечні ці речі? (Вони можуть спалахнути або вдарити струмом.)

Висновок. Не вмикай електроприлади без дозволу дорослих. Не забувай вимикати їх.

Ну і плитка в нас чудова!
Не потрібні плитці дрова.
Встане мама вранці-рано,
Поверне легенький краник,
Сірником чиркне — і враз
Спалахне у плитці...(газ).

— Для чого потрібна газова плита? Чим вона небезпечна?
Висновок. Газ може бути дуже небезпечним. По-перше, скупчившись на кухні, він може вибухнути. По-друге, ним можна отру­їтися. • Що буває підйомним і водопровідним? (Кран)

— Як користуватися водопроводом?

— Що може статися, якщо забути зачинити кран? (Можна за­топити не лише свою квартиру, але й квартири сусідів.)

Висновок. Не відчиняй крани на повну силу. Не залишай крани відчиненими.
3 Робота над загадкою

• Що то за гість, що дерево їсть? (Вогонь)


  • Однак необережність
    Де можна зустріти вогонь?

  • Вогонь — добрий помічник людини і пустощі з вогнем небезпечні.

4 Робота за малюнками

  • Розгляньте малюнки. (Картка 1)

  • Від чого виникає пожежа?

  • Складіть речення.

Орієнтовні відповіді

  • Пожежа може спалахнути від кинутої запаленої цигарки.

  • Пожежа може спалахнути від блискавки.

  • Пожежа може спалахнути від бенгальського вогню.

  • Пожежа може спалахнути від пустощів із сірниками.

  • Пожежа може спалахнути від залишеної без нагляду ввімкне­ної праски.

  • Пожежа може спалахнути від петарди.

  • До чого можуть призвести пустощі з вогнем? Склади ре­чення.

  • Пожежі дуже небезпечні. Під час пожежі можуть згоріти речі, квартира і навіть цілий будинок. Але головне, що під час по­жежі від полум'я і диму можуть загинути люди.

Запам'ятайте правила протипожежної безпеки.

Правило 1. Не грайся сірниками і запальничками. Це одна з причин пожеж.

Правило 2. Не вмикай електричні прилади без дозволу дорос­лих. Йдучи з кімнати або з будинку, не забувай вимикати їх.

Правило 3. Ні в якому разі не запалюй фейєрверки, свічки або бенгальські вогні біля будинку (і взагалі краще це робити тільки з дорослими).

Завдання: обговоріть з батьками, що може спричинити по­жежу.

Які правила слід виконувати, щоб запобігти пожежі?

5 Вивчення правил

Якщо виникла пожежа, негайно:

  • зателефонуй за номером 101;

  • вийди з приміщення;

  • поклич на допомогу дорослих.

— За яким телефоном можна викликати пожежників?

Це треба зробити так:

• правильно набрати номер 101;

• чітко сказати: «У нас пожежа. Адреса (вулиця, будинок, квар­тира)».

З Фізкультхвилинка

МЕТЕЛИКИ

Погляньте, погляньте, яка благодать! Дивіться: метелики з неба летять! Квітки повмирали усюди надворі, — Морозець малює на шибках узори... Картинкою гарною стане віконце, Як трошки поблискає золотом сонце. Погляньте, погляньте, яка благодать! Метелики з неба летять і летять.

V. Узагальнення й систематизація отриманих знань

1 Робота за малюнками (Картка 1)

— Розгляньте малюнки. Що роблять діти? Складіть речення.

Орієнтовні відповіді

  • Данилко ремонтує ввімкнений електроприлад.

  • Ганнуся наливає воду з крана у включений електричний чай­ник.

  • Юля неправильно вмикає електричну плиту.

— Яких помилок припускаються діти? Поясніть. Висновок: електричними приладами треба вміти користуватися і робити це з дозволу батьків.

2 Робота за плакатами-піктограмами (Картка 2)

Це необхідно знати!


З Гра «Четвертий зайвий» (Картка 3)

VI. Підсумок уроку

  • Що повинна робити людина, щоб уникнути небезпеки?

  • Що таке небезпечні ситуації?

  • Які небезпечні ситуації можуть трапитися вдома?

  • Які поради допоможуть уникнути небезпечних ситуацій удома під час відсутності батьків?

  • Як користуватися електричними приладами, що є у вас удома?

  • Які правила поводження з електричними приладами ви запам'ятали?

  • За яким телефоном можна викликати пожежників?

  • Як правильно слід повідомити про небезпеку?

  • Що потрібно зробити, якщо виникла пожежа?

  • Що слід робити, коли відчув запах газу?

  • За яким номером телефону слід викликати аварійну службу газу?

  • Як правильно про це повідомити?

  • У ванній кімнаті прорвало трубу, і ви не можете зачинити кран. Якими будуть ваші перші дії?

  • Ви залишили без нагляду відчинений кран і затопили квар­тиру. Якими будуть ваші перші дії?

Схожі:

Менеджмент персоналу фінансових служб
Зміст та задачі стратегії та політики менеджменту персоналу фінансових служб організації
Урок 4-5 Тема: Практична робота №2 «Робота з таблицями і зображеннями...
Тема: Практична робота №2 «Робота з таблицями і зображеннями в текстовому документі» Практична робота №3 «Використання стилів та...
Захист співробітників від ураження електричним струмом
Системи природного та штучного освітлення приміщень, робочих місць, проходів, аварійних виходів тощо
Виконавчий комітет Синельниківської міської ради
...
ТИМЧАСОВИЙ ПОРЯДОК ОРГАНІЗАЦІЇ ВНУТРІШНЬОЇ, ГАРНІЗОННОЇ ТА КАРАУЛЬНОЇ СЛУЖБ МНС УКРАЇНИ
Про затвердження Тимчасового порядку організації внутрішньої, гарнізонної та караульної служб МНС України
УРОК 47 Тема: Практична робота на побудову та вимірювання кутів (Самостійна робота №12.)
ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА ТОЧКА. ПРЯМА. ВІДРІЗОК. ПРОМІНЬ. ЛАМАНА. КУТ
УКРАЇНА Д Н І ПРОПЕТРОВСЬКАОБЛАСТ Ь СИНЕЛЬНИКІВСЬКА МІСЬКА РАДА ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ Р І ШЕНН Я
...
УКРАЇНА Д Н І ПРОПЕТРОВСЬКАОБЛАСТ Ь СИНЕЛЬНИКІВСЬКА МІСЬКА РАДА ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ Р І ШЕНН Я
...
Урок 5 Тема. Миттєві повідомлення, принципи функціонування служб
...
Основи безпеки харчування. Хвороби, до яких призводить неякісне,...
Практична робота №3. моделювання ситуації та виконання алгоритму надання першої допомоги при отруєннях та кишкових інфекціях
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка