Уроку. Комбінований. Структура уроку


Скачати 30.62 Kb.
НазваУроку. Комбінований. Структура уроку
Дата08.07.2013
Розмір30.62 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Фізика > Урок
Урок №3. електрична апаратура управління і захисту.

Мета. Розглянути призначення , принцип дії і класифікацію електричних машин.

Обладнання. Моделі електричних машин, дидактичний матеріал, підручники.

Тип уроку. Комбінований.

Структура уроку.

І Актуалізація розумової діяльності учнів.

1. Які електричні машини ви знаєте?

2. Що таке генератор?

3. Що таке двигун?

4. Яка різниця між генератором і двигуном?

ІІ Викладення нового матеріалу.

Електричні машини широко застосовують на електричних станціях, у промисловості, на транспорті, в авіації, в системах автоматичного регулювання та керування, у побуті. Вони перетворюють механічну енергію в електричну і, навпаки, електричну енергію в механічну. Машина, що перетворює  механічну енергію в електричну, називається генератором. Перетворення електричної енергії в механічну здійснюється двигуном.

Будь-яку електричну машину можна використати як генератор і як двигун. Ця властивість її змінювати напрямок перетворюваної нею енергії називається оборотністю машини. Її можна використати також  для перетворення електричної енергії одного роду струму (частоти, кількості фаз змінного струму, напруги постійного струму) в енергію іншого роду струму. Такі електричні машини називаються перетворювачами.

Електричні машини залежно від роду струму електроустановки, в якій вони мають працювати, поділяються на машини постійного струму і машини змінного струму. Машини змінного струму можуть бути одно і багато фазними. Найширше використовуються трифазні синхронні і асинхронні, а також колекторні машини змінного струму, які дають змогу економічне регулювання частоти обертання в широких межах.

Принцип дії електричної машини ґрунтується на використанні законів електромагнітної індукції та електромагнітних сил.  Якщо в магнітне поле полюсів постійних  магнітів або електромагнітів помістити провідник і під дією певної сили F1 переміщувати його перпендикулярно до магнітних ліній, то в ньому виникне електрорушійна сила. Напрямок ЕРС, що індукується в провіднику, визначається згідно з правилом правої руки.

Якщо цей провідник замкнути на приймач енергії то у замкнутому колі під дією ЕРС протікатиме струм, напрямок якого збігатиметься з напрямком ЕРС у провіднику. Внаслідок взаємодії струму в провіднику з магнітним полем полюсів утворюється електромагнітна сила Fe, напрямок якої визначається за правилом лівої руки. Ця сила буде спрямована назустріч силі, яка переміщує провідник у магнітному полі.. Отже, у такій найпростішій електричній машині механічна енергія, що витрачається на переміщення провідника, перетворюється в електричну енергію, яка віддається опору зовнішнього приймача енергії, тобто машина працює генератором. Та ж найпростіша електрична машина може працювати і двигуном. Якщо від стороннього джерела електричної енергії через провідник пропустити струм, то внаслідок взаємодії струму у провіднику з магнітним полем полюсів утворюється електромагнітна сила, під дією якої провідник почне переміщуватись в магнітному полі, долаючи силу гальмування механічного будь-якого приймача енергії.

Для збільшення ЕРС та електромеханічних сил електричні машини мають обмотки, що складаються з великої кількості проводів, які з’єднуються між собою так, щоб ЕРС у них мали однаковий напрямок і додавались. У провіднику ЕРС буде індукована і в тому разі, коли провідник нерухомий, а переміщується магнітне поле полюсів.

ІІІ Закріплення.

1.                    Як називають властивість електричних машин змінювати напрямок перетворюваної ними енергії?

2.                    Які електричні машини називають перетворювачами?

3.                    На чому ґрунтується принцип дії електричних машин?

4.                    Що використовується для збільшення ЕРС електричних машин?

ІV Домашнє завдання.

Схожі:

Уроку: комбінований. Структура уроку
Мета: засвоєння учнями знань про сутність та етапи економічного аналізу проекту; формування вмінь визначати собівартість та ціну;...
Уроку: комбінований. Структура уроку
Мета: засвоєння учнями знань про сутність та етапи економічного аналізу проекту; формування вмінь визначати собівартість та ціну;...
Уроку Тема уроку: Пристрої введення-виведення інформації. 
Структура і тип уроку повністю відповідають меті і завданням уроку, тобто науковий рівень уроку відповідає сучасним вимогам
Уроку: комбінований. Хід уроку
Тема: Засоби і методи ведення воєнних дій, що заборонені нормами Міжнародного гуманітарного права
Конспект відкритого уроку з англійської мови в 6 класі з теми «Погода. Одяг.»
Тип уроку: комбінований (урок засвоєння нових знань та формування вмінь та навичок)
Уроку: комбінований. Хід уроку
Навчальна: ознайомити учнів з сучасними технологіями переробки відходів, з’ясувати необхідність спостереження та аналізу стану природи...
Уроку: комбінований. Методичне забезпечення уроку
Тема: Завантаження операційної системи. Файлова система, каталоги. Кореневий, поточний та батьківський каталоги. Повне складене ім'я...
Уроку української мови у 7 класі Тема
Методи і прийоми: робота у групах, колективна робота, інтерактивні методи. Тип уроку: комбінований
Уроку: комбінований Методичне забезпечення
Тема: Поняття архіву. Програми архіватори: функції та призначення. Робота з архіваторами WINRAR, WINZIP
Уроку: комбінований Обладнання
Обладнання: прислів’я, загадки, предлатні малюнки, картки з зашифрованими словами, таблиця, портрет Т. Г. Шевченка
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка