Уроку: комбінований Обладнання


Скачати 37.27 Kb.
НазваУроку: комбінований Обладнання
Дата18.05.2013
Розмір37.27 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Бухгалтерія > Урок
Тема: Змінювання прикметників за родами.

Родові закінчення прикметників

Мета : вдосконалювати вміння знаходити прикметники в реченнях, правильно вживати їх у мовленні; формувати вміння визначати рід і число прикметників за допомогою іменників; розвивати логічне мислення; виховувати бережливе ставлення до природи; любов до рідної мови та почуття глибокої пошани до українського Кобзаря – Тараса Шевченка

Тип уроку: комбінований

Обладнання: прислів’я, загадки, предлатні малюнки, картки з зашифрованими словами, таблиця, портрет Т.Г. Шевченка
Хід уроку

І. Організація класу. Актуалізація опорних знань.

Вже дзвіночок сигнал нам дав –

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Працювати починаймо.

  • Діти, до нас на урок завітав Незнайко. Він хоче знати, що ми зараз вивчаємо. Давайте йому розповімо.

  • Яку частину мови вивчаємо?

  • З якою частиною мови зв’язаний прикметник ?

  • Відгадайте загадку.

Іде дівчина ланами,

І степами, і ланами,

Де не ступить – з під землі

Лізуть проліски малі.

Як опустить вниз правицю –

Зеленіє скрізь травиця.

Здогадались, хто вона?

Це ж до нас прийшла …. (весна)

  • Назвіть весняні місяці. Яким місяцем починається весна?

Давайте заглянемо в скриньку народної мудрості і прочитаємо прислів’я про березень. (Діти по черзі виймають зі скриньки картки з прислів’ями і зачитають їх).

  • Запис прислів’я «У березні мороз скрипучий, та вже не пекучий.»

  • Знайдіть іменник в цьому прислів’ї (мороз). Визначте його рід. А які прикметники вказують на ознаку іменника мороз.(скрипучий, пекучий)

  • А як ви думаєте, ми можемо визначити рід цих прикметників?

ІІ. Отож, визначення роду прикметників та його родових закінчень і є темою нашого сьогоднішнього уроку

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Робота з підручником

Вправа 107

  • Розгляньте таблицю. Назвіть прикметники чоловічого, і середнього роду. Визначте у них закінчення.

  • Вимовте основу прикметника перед –ий, -а, - е. Яким є кінцевий приголосний основи? (твердий – [н])

  • Вимовте основу прикметника перед закінченням – ій, -я, -є. Яким є кінцевий приголосний основи (м’який -[н])

  • Запишіть звукові моделі слів червон[ий] і літн[ій].

  • Зверніть увагу на приголосні основи перед закінченням. Зробіть самостійно висновок на основі таблиці про змінювання прикметників за родами і написання у них закінчень. Зіставте свої висновки із правилом у підручнику (с. 47 - 48)

ІV. Тренувальні вправи

Робота в групах. Гра « Розсипані слова»

  • Діти, Незнайко не може букви, що розсипались, зібрати в слова. Давайте йому допоможемо. Зберемо слова, доберемо до них прикметники і визначимо їх рід.(для кожної групи – своє слово). (Книжка, край, небо, хліб)

  • Молодці! Добре попрацювали.

  • А зараз знову звернемось до підручника.

Каліграфічна хвилинка – 9 березня – день народження Тараса Григоровича Шевченка

Вправа 109

  • Прочитайте вірш. Кому він присвячений? Що ви вже знаєте про Т.Г. Шевченка? Як ви розумієте зміст другої строфи? Коментоване письмо. Випишіть виділені словосполучення. Визначте рід і число.

ІV Тарас Григорович Шевченко – геніальний український поет

Можливо хтось із вас в майбутньому буде писати вірші. А от зараз ми спробуємо свої сили у римуванні, підбираючи прикметники до іменників у вірші.

Ми любимо весну (зелену, чудесну),

І громи у тучі, і дощик (співучий)

І луки (широкі), і ріки (глибокі).

І поле (веселе), і (рідну) оселю;

І цвіт у маю – всю землю свою.

Отак ми любимо свою землю, свій рідний край, так ми любимо і свою рідну мову – співучу, ніжну, мелодійну.

А прикметники роблять наше мовлення образним, емоційним, багатим.

ІV. Хвилинка поезії

  • А тепер ви уважно послухайте вірш, в якому є багато слів, що називають ознаки предметів. Намагайтеся запам’ятати ті, які вам найбільше сподобались. Потім ви їх назвете. Поспостерігаємо, хто у нас найуважніший

Слова – назви ознак у мові,

І нам без них не обійтись.

Ти вслухайся в слова чудові

Та, як другові, всміхнись!

Земля – ласкава, люба, рідна,

А сонце – щире, золоте,

А небо – лагідне й погідне.

Життя – прекрасне, дороге.

А очі в мами – добрі, ніжні.

А голос – чистий і дзвінкий,

А руки – теплі і надійні,

А погляд – сонячний, ясний.

Квіти у полі – білі, сині,

Червоні, жовті, голубі.

Хмарки у небі – бистрокрилі,

Весняні, літні, зимові.

Усі ознаки називають

І жодної не обминають

Слова ці – справді пречудові –

У нашій українській мові (за Л. Лутецькою)

VІ. Підсумок уроку

  • Якою була тема уроку?

  • Про що важливе дізнались?

  • Чого навчилися?

  • З якою частиною мови зв’язаний прикметник?

Д/з. Впр. 91 Високий рівень 91(3)

Правило с. 40

Схожі:

Уроку: комбінований. Обладнання
О. Довженка знають і високо пошановують у цілому світі, бо, як кожен геній, він належить всьому людству. Він висловлював своє розуміння...
Уроку: комбінований. Хід уроку
Тема: Засоби і методи ведення воєнних дій, що заборонені нормами Міжнародного гуманітарного права
Конспект відкритого уроку з англійської мови в 6 класі з теми «Погода. Одяг.»
Тип уроку: комбінований (урок засвоєння нових знань та формування вмінь та навичок)
Уроку: комбінований. Хід уроку
Навчальна: ознайомити учнів з сучасними технологіями переробки відходів, з’ясувати необхідність спостереження та аналізу стану природи...
Уроку: комбінований. Методичне забезпечення уроку
Тема: Завантаження операційної системи. Файлова система, каталоги. Кореневий, поточний та батьківський каталоги. Повне складене ім'я...
Уроку української мови у 7 класі Тема
Методи і прийоми: робота у групах, колективна робота, інтерактивні методи. Тип уроку: комбінований
Уроку: комбінований Методичне забезпечення
Тема: Поняття архіву. Програми архіватори: функції та призначення. Робота з архіваторами WINRAR, WINZIP
Уроку: комбінований. Структура уроку
Мета: засвоєння учнями знань про сутність та етапи економічного аналізу проекту; формування вмінь визначати собівартість та ціну;...
Уроку: комбінований. Структура уроку
Мета: засвоєння учнями знань про сутність та етапи економічного аналізу проекту; формування вмінь визначати собівартість та ціну;...
Уроку: Щедрівки. Колядки. Мета уроку
Обладнання: мультимедійне обладнання, презентація, підручник "Українська мова" О. Н. Хорошковська, Г.І. Охота, 2 клас; робочі зошити...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка