КОМПЛЕКСН


Скачати 113.42 Kb.
Назва КОМПЛЕКСН
Дата 12.11.2013
Розмір 113.42 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Туризм > Документи
ЦЕНТР ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ ІМ. В. ГНАРОВСЬКОЇ

ВІЛЬНЯНСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ

ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ


КОМПЛЕКСНІ ПРОГРАМИ СЮЖЕТНО-РОЛЬОВИХ ІГОР ДЛЯ ПРОФІЛЬНИХ ТАБОРІВ ДЕННОГО ПЕРЕБУВАННЯ ПРИ ЦДЮТ ТА ПРИШКІЛЬНИХ ТАБОРІВ

Укладач: Кривогуз Світлана Вадимівна


Вільнянськ

2012

КОМПЛЕКСНА ПРОГРАМА

СЮЖЕТНО-РОЛЬОВОЇ ГРИ

«КРАЇНА ФАНТАЗІЇ У ПОШУКАХ ЩАСТЯ»

ДЛЯ ПРОФІЛЬНИХ ТАБОРІВ ДЕННОГО ПЕРЕБУВАННЯ ПРИ ЦДЮТ ТА ПРИШКІЛЬНИХ ТАБОРІВ
Програма пропонується для роботи в літньому профільному таборі денного перебування при Центрах дитячої та юнацької творчості або в пришкільних таборах. В її основі лежить вивчення морально-естетичних норм, традицій та устроїв українського народу.
Задачі програми


  1. Розвиток художніх та творчих здібностей:

  • зацікавленість в малюванні, ліпленні, заняттях хореографією, співами, роботи з природничими матеріалами.

  1. Виховання культури поведінки:

  • любов до школи, ЦДЮТ, міста;

  • формування уявлення про дружбу, товариські відносини у колективі.

  1. Формування громадянськості:

  • знання та дотримання правил поведінки на дорозі;

  • закріплення правил поведінки вдома, на вулиці, на природі, під час відпочинку;

  • правила спілкування в колективі, виховання рис особистісного зростання.

  1. Виховання поваги до праці.

  2. Активізація методів, які спрямовані на самостійний пошук дитиною морального вибору, форм творчості, ініціативи:

  • форми самоврядування;

  • постановка проблемних задач на кожен день;

  • конкурсно-ігрові програми.

  1. Зміцнення здоров’я, пропаганда спорту:

  • змагання;

  • мала спартакіада;

  • спортивні гуртки;

  • ранкова зарядка, дихальні вправи, точковий масаж.


Головні методи роботи


  1. метод створення проблемних ситуацій;

  2. метод ведення комунікативних ігор;

  3. театр-експромт;

  4. метод створення «ситуації успіху».


Напрямки програми


  1. Дозвільний напрямок;

  2. Спортивно-туристичний;

  3. Виховний;

  4. Національно-патріотичний;

  5. Естетичний.


Зміст програми
Дія гри проходить в уявній країні Фантазії, де кожен загін – це уявне місто казкових творчих жителів: гноми веселки, ельфи музики, чарівники, світлячки театру, тощо. Хазяйкою країни – є Фея Фантазія, у якій викрали птаха Щастя. Знайти птаха Щастя зможуть тільки ті діти, які зможуть скласти в єдину фігуру «Фенікс» усі складові поняття «Щастя», які будуть здобувати кожен день під час вирішування проблемних завдань.

Головне проблемне завдання:

  • Що таке щастя? Що треба дитині, щоб бути щасливою?

Міні-проблемні завдання:

  • Чи щаслива дитина, яка не має друзів?

  • Чи щаслива дитина, яка не цінує рідний край, його природу?

  • Чи є щастям – сімя, родина, рід?

  • Чи почуває себе щасливою хвора, слабка, незагартована дитина?

На протязі зміни діти потрапляють у незвичайні ситуації, зустрічаються з різними казковими героями, долають перешкоди у пошуках птаха Щастя. Кожен день починається і закінчується загальним збором біля чарівної клітки з якої було викрадено птаха Щастя для підведення підсумків, визначення завдань на наступні дні, нагородження. В країні Фантазії є грай-місто (кімната для перегляду DVD, мультиків, проведення інтелектуальних, настільних та розвивальних ігор, читання дитячої літератури). Кожен ранок діти зустрічаються з великими жителями країни Фантазії (дорослі) і роблять запропоновану розминку, точковий масаж, дихальні вправи перед пошуками птаха щастя.

Щоденні справи не тільки ведуть до реалізації поставлених задач, але й дають можливість в ігровій формі кожній дитині реалізувати себе, розвинути творчі можливості, знайти справу за інтересами, в ході колективного вирішення проблемної задачі.

Організація змагань грає значну роль в підтримці цікавості до гри, в розвитку почуття колективності, відповідальності за справу. В кінці кожного дня Фея Фантазія нагороджує активних. Це може бути символічний малюнок, оберіг, солодкий приз. Програвших в цій грі бути не може. Важливий момент відповіді на проблемне запитання. Усі справи проводяться театралізовано.

Щоденні справи в ході сюжетно-рольової гри

«У пошуках птаха Щастя»
1 день:  експрес «Подорож по країні Фантазії» (знайомство з загонами, територією табору, працівниками табору, режимом);

 гра по ТБ «Шапокляк йде в місто»;

 конкурс малюнка «Який він птах Щастя».
2 день: свято-старт «На пошуки птаха щастя»

 театралізований початок (візитки загонів, театралізована постановка проблеми табору, міні-концерт. Всі складові повинні бути зв’язані єдиною темою та проблемою «Пошуки птаха Щастя»);

 конкурси лідерів;

 веселий стартин (дискотека з творчими завданнями);

 зустрічні естафети.
3 день: гра-конкурс «Шукаємо птаха Щастя в минулому України»:

 Українські посиденьки (конкурс українських пісень, скоромовок, національних страв, інсценізацій, хореографічних композицій, поробок декоративно-ужиткового напрямку);

 спортивні-силові забави козаків.
4 день: шукаємо птаха Щастя у лісі Фантазії (вихід на природу)

 зроби подарунок з природного матеріалу (розвиток дрібної моторики рук, фантазії, естетичних смаків);

 «Іти туди не знаю куди, знайди те, не знаю що…» (вправи на фантазію, уяву, уміння захистити свою позицію);

 фотоохота (виставка фото «Флора і фауна нашого парку»);

 зоологічні забави (естафети, конкурси);

 обмін подарунками.
5 день: День іменинника «Що треба для щастя в день народження?»

 театралізований початок (вітання іменинників від загонів, вручення подарунків, розігрування імпровізаційних ситуацій з проблемного питання);

 конкурси для іменинників;

 конкурс малюнків «Листівки для іменинників».
6 день: День боротьби за здоровий спосіб життя «Чи може бути щасливою хвора слабка людина?»

 рольові ігри з психологами;

 данс-акція «Це моя позиція»;

 робота відкритої трибуни «Я вибираю цей спосіб життя».
7 день: «Вирушаємо на пошуки у казку»

 конкурс інсценізованої казки (під час показу кожної казки загони дають відповідь на проблемне питання дня «Чи допомагають казки нам бути щасливішими»);

 карнавал героїв мультиків;

 малюнок на асфальті «Мій улюблений герой».
8 день: КТС «Пошуки птаха Щастя у Королеви Ромашки»

 концерт «Ромашка»;

 обговорення алгоритму КТС у колі друзів «Чи потрібно для щастя мати друзів».

9 день: Пишемо книгу Рекордів «Чи потрібна щасливій людині зірковість»

 конкурс «У хазяйки Мідної гори»;

 шоу рекордів Гіннеса;

 міні Х-фактор.
10 день: Весела Одисея «Шукаємо птаха Щастя серед богів Олімпу» (спортивно-розважальні, театралізовані конкурси на протязі дня)
11 день: Що знають іграшки про птаха Щастя? (в ході заходів дня діти повинні відповісти на запитання «Що я виніс зі свого дитинства?»)

 виставка захист улюблених іграшок;

 авторські вірші про улюблені іграшки;

 міні-ляльковий театр зі своїми іграшками.
12 день: КТС «Птах Щастя повернувся в Країну Фантазії»

 закриття табірної зміни (театралізоване вирішення проблемного питання);

 анкетування дітей «В чому моє щастя», «Чи щаслива моя сім’я», «Чи потрібні мені друзі для щастя»;

 гала-концерт кращих номерів «Щаслива мить наших зірок»;

 нагородження.
Якщо табірна зміна включає в себе більше ніж 12 днів, то перед великими заходами рекомендується ставити підготовчі дні.

КОМПЛЕКСНА ПРОГРАМА

СЮЖЕТНО-РОЛЬОВОЇ ГРИ

«ПЛАНЕТА ТІН СКЛИКАЄ ДРУЗІВ»

ДЛЯ ПРОФІЛЬНИХ ТАБОРІВ ДЕННОГО ПЕРЕБУВАННЯ ПРИ ЦДЮТ ТА ПРИШКІЛЬНИХ ТАБОРІВ
Зміст програми
Дія гри проходить на уявній планеті Тінейджерів, де живуть підлітки – представники різних субкультур, уподобань та поглядів. На планеті є й маленькі жителі – «смайлики». Раз на рік планета Тін виходить із затемнення із Землі. Її можна побачити. В цей час жителі планети просять про допомогу, бо вже сотні років не можуть позбавитися злої Моргани, адже їм не вистачає сміливості, дружби та взаємодопомоги. Діти з табору вирішили допомогти планеті Тін, згуртувавши її жителів в боротьбі проти Моргани.
Головне проблемне завдання
Чи допомагають дружба, впевненість у собі, уміння стверджувати своє внутрішнє «Я» через творчість, у житті та вирішенні проблем сучасному підлітку.
Реалізуючи напрямки програми:

  • Дозвільний

  • Спортивно-туристичний

  • Виховний

  • Літературно-творчий

  • Народно-прикладний

  • Культурно-естетичний

  • Національно-патріотичний

Під час щоденних справ педагоги допомагають дітям самостійно побудувати принципи дружби, допомоги у колективі, утвердження своєї життєвої позиції.

На протязі зміни діти кожен день потрапляють у незвичайні ситуації, які потребують самостійної колективної дії загону, зрушення творчого потенціалу, почуття колективізму, креативно-творчого мислення. За свої досягнення від королеви ночі діти одержують «грошову винагороду» від планети Тін – «тинейджери», по кількості яких будуть визначати переможців в кінці зміни.

На планеті Тін є кімната «смайликів» (для відпочинку найменших), кімната ігор, кімната «перенесення у часі» (DVD-зал). Усі заходи взаємопов’язані і побудовані у вигляді творчих завдань з елементами змагання, для того, щоб дати можливість кожній дитині реалізувати себе та відчути потребу колективу у кожному учаснику гри. Організація змагань грає значну роль в підтримці цікавості до гри, вихованні відповідальності за загальну справу. В кінці кожного дня діти визначають свої перемоги та недоробки самостійно, дають відповіді на міні-проблемні завдання, вітають кращих та розділяють завдання на кожен день.
Головні методи програми


  1. метод створення проблемних ситуацій;

  2. метод ведення комунікативних та інтерактивних ігор;

  3. метод КТС;

  4. театр-експромт;

  5. тренінги;

  6. метод створення «ситуації успіху».


Прогнозовий результат
Діти, здружившись, максимально проявивши себе, приходять до висновку, що на протязі зміни їм постійно була в нагоді дружба, взаємовиручка, підтримка один одного. Коли ти відчуваєш значимість у колективі, то життя починає вигравати фарбами.
Реалізація програми припускає


  • поєднання індивідуальних та командних форм роботи;

  • розкриття творчого потенціалу кожного учасника;

  • надання можливості самореалізіції;

  • поповнення знань вихованців про сучасні тенденції розвитку світової та української культури.


План роботи
1 день: День знайомства:

 експрес знайомство з територією та працівниками табору;

 збір матеріалів про субкультури, моду, музичні тенденції в сучасному світі (робота в комп’ютерному класі, бібліотеці, читальному залі).
2 день: День екскурсій та подорожей «Що цінного з Землі ми перенесемо на планету Тін»:

 екскурсія загонів у краєзнавчий музей;

 екскурсія загонів до районної дитячої бібліотеки;

 поїздка до театру;

 екскурсії по пам’ятним місцям міста.
3 день: Відкриття табірної зміни «Планета Тін кличе на допомогу»

 рекламна акція «Ми кращі, відправте нас в рятувальній ракеті;

 концерт знайомств «Краса врятує планету Тін».
4 день: День дівчат:

 конкурсна програма «Майбутня принцеса нової планети Тін» (конкурс вподобань, талантів, умінь).
5 день: День здорової їжі «Здорове харчування запорука довгого життя планети Тін»:

 конкурс рецептів для книги «Здорової їжі»;

 конкурсна програма «Три товстуни».

6 день: День субкультур «Ми маємо право на життя»:

 конкурс плакатів «Наша культура за…»;

 концерт-марафон субкультур.
7 день: День памяті «Знайомимо жителів планети Тін з минулим нашого краю»:

 похід по місцям бойової слави;

 зустріч з учасниками воєнних дій;

 операція «Світанок»;

 операція «Вам потрібна допомога?».
8 день: Вчимо жителів планети Тін танцювати:

 МайданS: Танцювальне соло за темою;

 Танцюють любителі;

 Стартин між загонами;

 створення масової хореографічної композиції «Вітаємо планету Тін».
9 день: День безпеки життєдіяльності на планеті Тін:

 конкурсна програма «Агент 007 на зв’язку»;

 рольові ігри в загонах «Сам удома»;

 тренінги з техніки безпеки.
10 день: Вчимо жителів планети Тін радіти життю та сміятися:

 конкурс артистів гумористичного жанру: «Цирк, цирк, цирк…»;

 конкурс музичних кляпів «З чого сміються земляни».
11 день: День здорового глузду:

 похід на дитячі атракціони;

 чайні церемонії в загонах «Чайна традиція нашої сім’ї»;

 конкурс малюнків «Майбутнє планети Тін».
12 день: День етно-здоров’я «Планета Тін вивчає козацькі традиції»:

 козацькі розваги між загонами;

 конкурсна програма «Від традицій – до здоров’я нації» (захист проектів, інсценізацій, конкурсних номерів, плакатів).
13 день: Закриття табірної зміни:

 театралізований початок «Планета Тін починає жити»;

 гала-концерт талантів «Зірки планети Тін»;

 показові виступи дітей;

 виставки робіт гуртків при таборі;

 нагородження кращих;

 круглий стіл – тренінг «Що допомогло подолати Моргану та врятувати планету Тін».
Якщо табірна зміна включає в себе більше ніж 13 днів, то перед великими заходами рекомендується ставити підготовчі дні.

Схожі:

Загально – теоретична підготовка Комплексн а кваліфікаційна робота...
Що таке «вступний інструктаж», коли та ким проводиться з працівниками підприємств?
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка