|
Скачати 33.61 Kb.
|
I етап IX Міжнародного конкурсу знавців української мови ім. Петра Яцика 2008-2009 н.р. I – II-ий курси 1. У формі роздуму продовж висловлювання (обсяг – 1 стор.), дотримуючи публіцистичного стилю. Хто свого часу творив імідж, скажімо, Лесі Українці чи Соломії Крушельницькій? Та ніхто. Донедавна й не було таких понять: імідж, рейтинг. Однак ці люди самі собі творили популярність можливо, і не прагнучи її. Титанічною працею творили, потужним талантом своїм. А нині? Кого беруть за взірець молоді люди? … (12 балів) 2. Склади й запиши речення з кожним із поданих слів так, щоб був розкритий відтінок значення кожного з них. Борець – поборник – ратоборець. (3 бали) 3. Випиши з речень фразеологізми. Письмово розкрий значення та вкажи походження кожного з них. 1. Вожді, пророки, славні вояки – їм не судилось канути у Лету, їх імена палають, як зірки. (М.Луків.) 2. Мого народу згублені кровини – неопалима купина калини. (М.Боровко.) 3. Мальвам розкішним вклонись біля тину. Легко тут дишеться блудному сину. (Б.Дегтярьов.) 4. Ми любимо забутих предків тіні, та вколо нас – нащадки молоді. (М.Рильський.) (4 бали) 4. Перепиши, на місці крапок устав дібрані до виділених слів антоніми. Життя складається з контрастів. Є урвища і є мости. Шанс дарувати й шанс - …. Є світло й … . Я і ти. Є джерело, і є … . Є зло й … . І пекло, й … . Є «так» і «…». Є «за» і «…». Прощення й … – Вибирай. Л.Бенедишин. (3 бали) 5. Запиши подані слова, знявши риски. Будь/у/кого, екс/чемпіон, все/таки, все/ж/таки, таки/все, ні/на/чому, аби/хто, аби/коли, ні/який, ні/з/ким, з/по/між, із/за, не/мов/би/то, стільки/то, навряд/чи, тому/що, іди/ж/бо. (3 бали) 6. Запиши слова в потрібний рядок. Аварія, бажати, бараболя, вакуум, візуальний, ганьба, гордота, дружба, індикатор, камінь, ланіти, латентний, лляний, пательня, пахан, питний, приналежність, ралі, ретельний, співпадати, шуйця. Архаїзми: … Діалектизми: … Терміни: … Загальновживана лексика: … Жаргонні слова: … Росіянізми: … (4 бали) Усний тур: Візьміть участь у бесіді про сучасні духовні пріоритети, звертаючись до слів Т.Шевченка: Свою Україну любіть, Любіть її... Во время люте, В останню тяжкую минуту За неї Господа моліть. (12 балів) Максимальна кількість балів: 34 I етап IX Міжнародного конкурсу знавців української мови ім. Петра Яцика 2008-2009 н.р. ІІІ курс
(12 балів) 2. Перепиши, виділені іншомовні слова замінивши на українські відповідники (слова або словосполучення). Масове відчуження людей від співу як такого свідчить про деградацію людської природи та моральне банкрутство людини, серце якої роз’їдає духовна корозія. Так само в сфері фізичної культури, коли недостатня рухливість призводить до пекучих проблем зі здоров’ям. Хто поверне нам пісні – інструкції до користування людськими цінностями? (4 бали) 3. Пригадай і запиши 3-4 фразеологізмів, що складаються всуціль з ужитих без перекладу іншомовних слів. Розкрий значення цих фразеологізмів Зразок. Шерше ля фам – шукайте жінку. (3 бали) 4. Визнач, синонімами яких оцінних слів стали подані власні імена. Запиши слова парами. Зразок. Лазар – жебрак. Прометей, Аполлон, Амазонка, Соломон, Ірод; Іуда, Дон Кіхот, Плюшкін, Пінкертон. (4 бали) 5. Склади й запиши речення з кожним із поданих слів так, щоб був розкритий відтінок значення кожного з них. Бачити – видіти – лицезріти. (3 бали) 6. Запиши подані слова, знявши риски. Пліч/о/пліч, з/дня/на/день, всього/на/всього, до/речі, не/до/вподоби, не/сьогодні/завтра, на/добра/ніч, будь/ласка, до/побачення, до/загину, с/покон/віків, на/самоті, по/праву/руч, раз/у/раз, кінець/кінцем. (3 бали) Усний тур: Розкрийте зміст слів І.Багряного «Ми є. Були. І будем ми. Й Вітчизна наша з нами» (12 балів) Максимальна кількість балів: 34 |
Результати участі учнів у районних та обласних конкурсах з української... Міжнародного конкурсу знавців рідної мови ім. Петра Яцика ІІІ етап |
НАКАЗ Петра Яцика, з метою сприяння утвердженню статусу української мови як державної, піднесення її престижу, виховання у молодого покоління... |
НАКА З Х Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика” серед учнів 3-11 класів, студентів вищих навчальних закладів І-ІV рівнів... |
ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика у 2015/2016 навчальному році, з метою підвищення якості знань з української... |
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ Х Міжнародного конкурсу з української мови ім. Петра Яцика (далі Конкурс) серед учнів ПТНЗ області на базі ДПТНЗ „Житомирський професійний... |
Завдання ІІІ етапу ХІ Міжнародного конкурсу з української мови ім. П. Яцика Складіть і запишіть лист (обсягом одна сторінка) вашому однолітку про неповторність і красу природи України взимку. Не забувайте... |
Завдання ІІІ (обласного) етапу ХІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені П. Яцика Утворіть фразеологізми, вибравши із дужок потрібне слово. Запишіть їхнє значення. Складіть три речення, ввівши в них фразеологізми... |
УКРАЇНА БОГОРОДЧАНСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ Петра Яцика, наказу департаменту освіти, науки, сім’ї, молоді та спорту №487 від 06. 11. 2013 року та з метою сприяння утвердженню... |
Конкурсу в номінації поробка Львівського обласного дитячого еколого-натуралістичного центру проведений обласний етап VI Міжнародного екологічного конкурсу |
Конкурсу в номінації поробка Львівського обласного дитячого еколого-натуралістичного центру проведений обласний етап VI Міжнародного екологічного конкурсу |