Цільова соціальна програма розвитку дошкільного навчального закладу №6 «Білочка» на 2011-2017 р р. 2011 р


Скачати 0.72 Mb.
Назва Цільова соціальна програма розвитку дошкільного навчального закладу №6 «Білочка» на 2011-2017 р р. 2011 р
Сторінка 1/6
Дата 22.02.2016
Розмір 0.72 Mb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Право > Документи
  1   2   3   4   5   6





Управління освіти Шепетівського міськвиконкому

Методичний кабінет


Цільова соціальна програма розвитку дошкільного навчального закладу №6 «Білочка»

на 2011-2017 р.р.



2011 р.
ЗАТВЕРДЖЕНО:

на засіданні педагогічної ради

від 31.08.2011 р., протокол №1

Зав. ДНЗ________ В.Ф.Капиця

Цільова соціальна програма розвитку

дошкільного навчального закладу №6 «Білочка»

на 2011-2017 р.р.


2011 р.

Програма розвитку - це робочий документ для організації перспективної та поточної діяльності закладу, який містить відомості про вихідний стан закладу в цілому та окремих її підсистем; опис змісту діяльності та послідовності дій, що приведуть до передбаченого.

Програма розвитку - це система діяльності з чітко визначеними цілями, завданнями, прогнозованими результатами.

Програма розвитку складається із таких компонентів: проблемного аналізу діяльності дошкільного навчального закладу №6 «Білочка», концепції розвитку закладу, плану дій.

ЗАТВЕРДЖЕНО

постановою Кабінету Міністрів України

від 13 квітня 2011 р, № 629
Витяг з ДЕРЖАВНОЇ ЦІЛЬОВОЇ СОЦІАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ

розвитку дошкільної освіти на період до 2017 року
Мета Програми

Метою Програми є розроблення та впровадження механізму розвитку дошкільної освіти, забезпечення конституційних прав і державних гарантій щодо доступності та безоплатності здобуття дошкільної освіти у державних та комунальних дошкільних навчальних закладах.

Шляхи і способи розв'язання проблеми

Можливі два варіанти розв'язання проблеми.

Перший варіант передбачає забезпечення розвитку дошкільної освіти на рівні місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування за умови належного фінансування за рахунок коштів відповідних бюджетів.

Недоліком зазначеного варіанта є неврегульованість питання щодо фінансування дошкільних навчальних закладів.

Другий, оптимальний варіант передбачає надання державної підтримки для зміцнення матеріально-технічної бази дошкільних навчальних закладів з метою стимулювання розвитку дошкільної освіти.

Проблему передбачається розв'язати шляхом:

забезпечення функціонування та розвитку мережі дошкільних навчальних закладів різних типів і форм власності;

створення умов для обов'язкового здобуття дошкільної освіти дітьми п'ятирічного віку;

розширення мережі дошкільних навчальних закладів, що працюють за одним чи кількома пріоритетними напрямами діяльності (художньо-естетичний, фізкультурно-оздоровчий, музичний, гуманітарний тощо);

впровадження в освітній процес дошкільних навчальних закладів сучасних освітніх технологій, у тому числі проведення їх комп'ютеризації з підключенням до Інтернету;

підвищення рівня науково-методичного забезпечення дошкільної освіти, розроблення інформаційно-методичних комплектів (електронні посібники, віртуальні лабораторії, електронні бази даних, освітні портали тощо) та забезпечення доступу до них закладів дошкільної освіти;

проведення моніторингу якості дошкільної освіти;

формування у дітей та їх батьків здорового способу життя;

налагодження вітчизняного виробництва навчально-методичного, ігрового обладнання і дидактичних засобів навчання в обсязі, необхідному для задоволення потреби дошкільних навчальних закладів;

удосконалення методів психолого-педагогічної, практичної підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних кадрів;

застосування компетентнісного підходу в освітньому процесі;

утворення при МОНмолодьспорті Міжвідомчої ради з питань дошкільної освіти з метою координації діяльності закладів дошкільної освіти;

утворення окремих підрозділів з питань дошкільної освіта в управліннях освіти обласних, міських (районних) управліннях (відділах) освіти;

підвищення рівня роботи з батьками (утворення консультаційних центрів, підготовка енциклопедії для батьків);

розроблення концепції та запровадження медіа-освіти, підготовка інформаційних дошкільних програм ("Електронна пошта для батьків" тощо).

Завдання і заходи

Основними завданнями Програми є:

забезпечення конституційних прав і державних гарантій щодо доступності здобуття дошкільної освіти дітьми дошкільного віку шляхом розширення мереж: дошкільних навчальних закладів різних типів і форм власності;

створення умов для обов'язкового здобуття дітьми п'ятирічного віку дошкільної освіти.

забезпечення функціонування та розвитку мережі дошкільних навчальних закладів різних типів і форм власності;

зміцнення навчально-методичної та матеріально-технічної бази дошкільних навчальних закладів;

поліпшення якості дошкільної освіти, розроблення механізму, що забезпечує її сталий інноваційний розвиток;

забезпечення особистісного зростання кожної дитини з урахуванням її задатків, здібностей, індивідуальних психічних і фізичних особливостей:

збереження та зміцнення здоров'я дітей з раннього дитинства;

модернізація системи підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних кадрів;

проведення наукових досліджень у галузі Дошкільної освіти, спрямованих на забезпечення розвитку дитини, подальшого становлення її особистості;

поглиблення міжнародного співробітництва з питань дошкільної освіти;

розширення переліку форм роботи з батьками.

Очікувані результати, ефективність Програми

Виконання Програми дасть змогу:

удосконалити нормативно-правову базу з питань забезпечення ефективного розвитку дошкільної освіти;

створити умови для подальшого розвитку дошкільної освіти;

розширити мережу дошкільних навчальних закладів різних типів і форм власності;

зміцнити матеріально-технічну базу таких закладів;

збільшити кількість дітей, що здобули дошкільну освіту, задовольнити їх освітньо-культурні потреби, а також потреби у самовизначенні і творчій самореалізації;

удосконалити систему перепідготовки та підвищення кваліфікації педагогічних кадрів дошкільних навчальних закладів.
ПАСПОРТ

цільової соціальної програми розвитку

дошкільного навчального закладу №6 «Білочка»

на період до 2017 року
1. Програма затверджена на засіданні педагогічної ради від 31.08.2011 р., протокол №1

2. Керівник програми - Капиця В.Ф.

  1. Виконавці заходів Програми:

Капиця В.Ф., завідувач ДНЗ;

Кротович Г.Ц., вихователь-методист;

Смоляк М.А., головний бухгалтер;

Митюк Л.О., голова ПК;

Десятник І.В., вихователь;

Шуляк П.М., голова батьківського комітету.

  1. Строк виконання Програми: 2011 - 2017 роки.

  2. Обсяги та джерела фінансування:

Орієнтовний обсяг фінансування Програми становить 616120 гривень, у тому числі 591120 - за рахунок місцевого бюджету, 25000 гривень - за рахунок інших коштів.

Обсяг фінансування Програми уточнюється щороку під час складання проекту місцевого бюджету на відповідний рік у межах видатків, передбачених відповідальному за виконання завдань і заходів Програми.


РОЗДІЛ I.

НОРМАТИВНО-ПРАВОВА БАЗА ДЛЯ СТВОРЕННЯ ПРОЕКТУ.

ПЕРЕЛІК НОРМАТИВНИХ ДОКУМЕНТІВ, НА ПІДСТАВІ ЯКИХ СКЛАДЕНО ПРОГРАМУ

  1. Конституція України.

  2. Закон України „Про охорону дитинства".

  3. Закон України „Про освіту".

  4. Закон України „Про дошкільну освіту".

  5. Національна доктрина розвитку освіти.

  6. Положення про дошкільний навчальний заклад.

  7. Державна цільова соціальна програма розвитку дошкільної освіти на період до 2017 року.

  8. Базовий компонент дошкільної освіти.

  9. Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі».

  10. Програма розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт».

  11. Обласна програма розвитку дошкільної освіти «Дошкілля Хмельниччини».

  12. Міська програма розвитку дошкільної освіти.


РОЗДІЛ II

АНАЛІТИЧНЕ ОБҐРУНТУВАННЯ ПЕРСПЕКТИВНОЇ

ПРОГРАМИ РОЗВИТКУ ЗАКЛАДУ

Проблеми дошкільної освіти ще не мали такого визнання як сьогодні, до неї прикута увага вищого керівництва держави, науковців, практиків — усіх освітян і громадян України. Свідченням цього є проведення 1-го Всеукраїнського з'їзду педагогічних працівників дошкільної освіти (05.11.2010року, м. Київ). Форум такого рівня засвідчив підвищення авторитету дошкільної освіти як першої ланки загальної системи освіти, що задає старт подальшому успішному становленню особистості. Ухвалена ним резолюція підтвердила готовність освітян розв'язати нагальні проблеми кадрового, наукового, програмно-методичного забезпечення дошкільної освіти.

Поряд з цим, на з'їзді обговорено та схвалено проект Державної цільової соціальної програми розвитку дошкільної освіти на період до 2017 року. Програму затверджено постановою Кабінету Міністрів № 629 від 13 квітня 2011 року. Її мета полягає у створенні механізму розвитку дошкільної освіти для забезпечення конституційних прав, державних гарантій дітям дошкільного віку на доступність та безоплатність здобуття якісної освіти, в першу чергу дітям 5-річного віку. Це вимагає створення належних умов для функціонування, збереження та розширення мережі дошкільних навчальних закладів, оновлення змісту дошкільної освіти відповідно до суспільних запитів, потреб інноваційного розвитку науки, запровадження сучасних засобів розвитку, навчання та виховання; підготовки і видання навчально-методичної літератури; удосконалення механізмів моніторингу якості дошкільної освіти; підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів. Звідси — необхідність розробки перспективної програми розвитку освіти у конкретному закладі.

Освіта XXI століття — це освіта для людини. Її стрижень — розвиваюча, культуротворча домінанта, виховання відповідальної особистості, яка здатна до самоосвіти і саморозвитку, вміє використовувати набуті знання і вміння для творчого розв'язання проблем, критично мислити, опрацьовувати різноманітну інформацію, прагне змінити на краще своє життя і життя своєї країни.

Сучасний дошкільний навчальний заклад має бути динамічним, позитивним простором, мета якого полягає в оптимізації розвивального потенціалу дітей.

Основна мета програми — визначення стратегії розвитку дошкільного закладу на сім років (2011-2017 рр.), створення життєдайної системи розвитку, виховання та навчання, формування і розвиток соціально активної, гуманістично-спрямованої особистості з глибоко усвідомленою громадянською позицією, системою знань про природу, людину, суспільство, із почуттям національної свідомості, забезпечення і підвищення якості дошкільної освіти через створення комплексного методичного забезпечення освітнього процесу ДНЗ з використанням інформаційних комп'ютерних технологій (ІКТ).

Використання інформаційних комп'ютерних технологій у дошкільному навчальному закладі сприятиме:

  • підвищенню рівня інформаційної компетентності педагогічних працівників закладу;

  • удосконаленню системи управлінської діяльності;

  • забезпеченню високого рівня активності батьків щодо розвитку інформатизації дошкільного навчального закладу;

  • підвищенню показників інтелектуального розвитку дітей.

Педагогічний колектив дошкільного навчального закладу особливу увагу звертатиме на розв'язання таких питань:

  • організація освітнього процесу з дітьми 5-річного віку;

  • забезпечення наступності в роботі з дітьми старшого дошкільного віку та учнями перших класів та створення розвивального життєвого простору;

  • створення розвивального простору для дітей дошкільного віку.

Пріоритетом в розвитку дошкільної освіти в Україні є забезпечення її якості та доступності для кожної дитини відповідного віку. Реалізація пріоритету потребує уваги до навчального змісту і методик, які формують світогляд, цінності культури, здатність до самопізнання і самореалізації особистості в різних видах творчої діяльності, необхідні вміння і навички.

Стратегічна мета закладу — гуманізація цілей та принципів освітньої роботи з дітьми, перехід до парадигми виховання особистості на засадах дитиноцентризму, домогтись усвідомлення вихователями своєї соціальної місії, партнерської ролі в спілкуванні з дітьми. А через це — створення умов психологічного і фізіологічного комфорту у закладі, формування в дітей цілісної системи знань, забезпечення активної позиції учасників навчально-виховного процесу до результатів своєї роботи, виховання компетентної соціально адаптованої особистості.

Зосередженість на потребах розвитку і виховання дітей передбачає пряму залежність проектування змісту і методичного забезпечення від вікових та індивідуальних особливостей дітей. Основою всіх перетворень має бути реальне знання дитячих можливостей, прогнозування потреб найближчого розвитку особистості.

Основні завдання закладу:

- формування здорової, гармонійно розвиненої особистості, здатної до творчої самореалізації на основі гуманізації навчально-виховного процесу. Зокрема це:

  • забезпечення підготовки дітей, що передбачає розвиток дитини як особистості: самовизначення, саморозвиток, самореалізацію;

  • розвиток природних позитивних нахилів, здібностей і обдарованості, творчого мислення;

  • організація особистісно-орієнтованого навчання та виховання з урахуванням індивідуальних можливостей дітей;

  • впровадження в систему навчально-виховного процесу інноваційних технологій;

  • створення комфортного психологічного середовища для дітей та педагогів;

  • оптимізація освітнього процесу на основі підвищення психолого-педагогічної компетентності вихователів, батьків вихованців.
  1   2   3   4   5   6

Схожі:

Цільова соціальна програма розвитку дошкільного навчального закладу...
Цільова соціальна програма розвитку дошкільного навчального закладу №6 «Білочка»
ПЛАН РОБОТИ дошкільного навчального закладу «Пролісок» Цвітоського...
Аналіз роботи дошкільного навчального закладу за 2010 – 2011 навчальний рік
УКРАЇНА Д Н І ПРОПЕТРОВСЬКАОБЛАСТ Ь СИНЕЛЬНИКІВСЬКА МІСЬКА РАДА ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ Р І ШЕНН Я
Міська цільова соціальна програма розвитку цивільного захисту в м. Синельникове на 2011-2015 роки затверджена рішенням міської ради...
Районна цільова соціальна програма розвитку дошкільної освіти на...
Метою Програми є розроблення та впровадження механізму розвитку дошкільної освіти, забезпечення конституційних прав і державних гарантій...
РОБОТА З ДОШКІЛЬНИКАМИ, ЩО МАЮТЬ ОСОБЛИВОСТІ ПСИХОФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ,...
В статті піднімається проблема освіти дітей дошкільного віку, що мають особливості психофізичного розвитку; акцентується увага на...
ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ІНКЛЮЗИВНОГО ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
У статті обґрунтувано особливості організації інклюзивного дошкільного навчального закладу
Програма захисту прав дітей та розвитку сімейних форм виховання у...
Склад проблеми та обґрунтування необхідності її розв'язання шляхом розроблення і виконання Програми
Про підсумки виконання Програми соціально-економічного розвитку міста...
Програма соціально-економічного розвитку на 2011 рік базується на основних напрямах прогнозу економічного і соціального розвитку...
Виконавчий комітет Синельниківської міської ради
Цільова комплексна Програма розвитку фізичної культури і спорту в м. Синельниковому реалізується з 2007 року. Заходи, передбачені...
УКРАЇНА Д Н І ПРОПЕТРОВСЬКАОБЛАСТ Ь СИНЕЛЬНИКІВСЬКА МІСЬКА РАДА ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ Р І ШЕНН Я
Цільова комплексна Програма розвитку фізичної культури і спорту в м. Синельниковому реалізується з 2007 року. Заходи, передбачені...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка