І. Загальні положення
ІІ. Структура Керівництва аеродрому
Додатки до Керівництва аеродрому (вертодрому)
ІІІ. Заповнення елементів Керівництва аеродрому (вертодрому)
3.18. Елемент «Частина 4. Відомості про експлуатаційні процедури аеродрому/вертодрому і заходи по забезпеченню безпеки»
ПРОЕКТ
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказ Державіаслужби
від 01.01.00 № 000
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО
РОЗРОБЛЕННЯ КЕРІВНИЦТВА АЕРОДРОМУ (ВЕРТОДРОМУ)
І. Загальні положення
1.1. Метою цих Методичних рекомендацій щодо розроблення Керівництва аеродрому (вертодрому) (далі – Методичні рекомендації) є уніфікація написання Кервництва аеродрому (вертодрому), що є невід’ємною складовою Заявки на реєстрацію/сертифікацію аеродрому (вертодрому), отримання Свідоцтва про реєстрацію аеродрому/вертодрому або Сертифікат аеродрому (вертодрому) та занесення аеродрому (вертодрому) до Державного реєстру аеродромів аеродромів цивільної авіації України.
1.2. Ці Методичні рекомендації визначають зміст та ноповнення Керівництва аеродрому (вертодрому), за структурою, що визначена в Правилах реєстрації та сертифікації аеродромів (вертодромів) України, затверджених наказом Мінінфраструктури від 00.00.2014 р. №000 та зареєстрованих в Мінюсті 00.00.2014 р. за №000/0000
1.3. Ці Методичні рекомендації застосовують
Заявники, які мають намір надати Заявку на реєстрацію/сертифікацію аеродрому (вертодрому) до Державіаслужби, при розробленні Керівництва аеродрому (вертодрому)
та
фахівці Державіаслужби при здійсненні оцінки доказових документів Заявника.
1.4. При розробці цих Методичних рекомендацій використовувалися такі нормативно-правові акти:
Положення про Державну авіаційну службу України, затверджене Указом Президента України від 6 квітня 2011 року №398/2011;
Правил реєстрації та сертифікації аеродромів (вертодромів) України, затверджених наказом Мінінфраструктури від 00.00.2014 р. №000 та зареєстрованих в Мінюсті 00.00.2014 р. за №000/0000
Вимоги до цивільних аеродромів України, затверджені наказом Державіаслужби від 00.00.0000 №000 та зареєстровані в Мінюсті 00.00.0000 за №000/0000
Правилами обслуговування аеронавігаційною інформацією, затвердженими наказом Міністерства транспорту України від 01.07.2004 р. №564 та зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 23.07. 2004 р. за №913/9513 (із змін. затвердженими наказом Міністерства транспорту України від 26.04.2010 р. №219 та зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 21.05. 2010 р. за №340/17635).
Doc 9674, ІКАО: Руководство по Всемирной геодезической системе;
Doc 9774, ІКАО Руководство по сертификации аэродромов;
Doc 9859, ІКАО: Руководство по управлению безопасностью полетов (РУБП);
Приложение 14 к Конвенции о международной гражданской авиации. Аэродромы.
Приложение 15 к Конвенции о международной гражданской авиации. Службы аэронавигационной информации
Приложение 19 к Конвенции о международной гражданской авиации. Управление безопасностью полетов
1.5. У цих Методичних рекомендаціях застосовані терміни у такому значенні:
Процедура – нормативний документ, що описує процес та основні положення технології його реалізації.
Процес – устойчива, цілеспрямована сукупність взаємопов’язаних видів діяльності, що регулярно повторюється (послідовність роботи), що за певною технологією преобразує входи у виходи за певними правилами за допомогою механізмів та ресурсів.
Робоча інструкція – нормативний документ, що деталізує окремі кроки процесу, що описані в конкретній процедурі.
Інші терміни вживаться у тому ж значенні, що й в Правилах реєстрації та сертифікації аеродромів (вертодромів) України, затверджених наказом Мінінфраструктури від 00.00.2014 р. №000 та зареєстрованих в Мінюсті 00.00.2014 р. за №000/0000
У цих Методичних рекомендаціях використовуються такі скорочення:
AD - аеродром (aerodrome);
AFTN - мережа фіксованого авіаційного електрозв’язку
АІС - циркуляр аеронавігаційної інформації (aeronautical information circular);
AIP - збірник аеронавігаційної інформації;
AIRAC - регламент і контроль авіаційної інформації
САІ - служба аеронавігаційної інформації;
CAT - категорія (category);
CWY - зона, вільна від перешкод
DME - далекомірне обладнання (distance measuring equipment);
ICAO - Міжнародна організація цивільної авіації
IFR - правила польоту за приладами (instrument flight rules);
ILS - система посадки за приладами (instrument landing system);
LVP - процедури при зниженій видимості;
METAR - регулярне авіаційне зведення фактичної погоди (aviation routine weather report);
NDB - ненаправлений радіомаяк (non-directional radio beacon);
NOTAM - (повідомлення для пілотів - notice to airman) повідомлення, що розсилається засобами електрозв'язку і містить інформацію про введення у дію, стан або зміну будь-якого аеронавігаційного устаткування, обслуговування і правил або інформацію про небезпеку, своєчасне попередження про які має важливе значення для персоналу, пов'язаного з виконанням польотів;
PCN - класифікаційне число покриття (pavement classification number);
ТМА - вузловий диспетчерський район (terminal control area). Диспетчерський район, що створюється, як правило, в місцях збігання маршрутів обслуговування повітряного руху неподалік одного або кількох великих аеродромів;
TLOF - зона приземлення та відриву (touchdown and lift-off area). Площа, яка несе навантаження, де вертоліт може виконувати приземлення або відрив;
TWR - диспетчерська вежа;
VFR - правила візуального польоту (visualflight rules);
VOR - діючий по всіх напрямках високочастотний радіомаяк;
ZEPA - зони спеціального захисту від птахів
1.6. Розроблення Керівництва аеродрому (вертодрому), як невід’ємної складової Заявки, здійснює Заявник.
1.6.1. З цією метою доречно створити відповідну комісію із структурних підрозділів аеродрому (вертодрому) під головуванням посадової особи відповідальної за безпеку польотів (наприклад, керівника Служби безпеки польотів).
До такої комісії, як правило, включають представників структурних підрозділів, в компетенції яких знаходяться розділи Керівництва аеродрому (вертодрому), а також за згодою залучають представників інших суб’єктів авіаційної діяльності, що виконують певні роботи на аеродромі.
|