ДЕРЖАВНЕ АГЕНТСТВО
З ІНВЕСТИЦІЙ ТА УПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНИМИ ПРОЕКТАМИ
УКРАЇНИ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства економіки України
26.07.2010 N 922 ( z0624-10 )
(у редакції наказу Міністерства економічного
розвитку і торгівлі України
від 27.12.2011 N 428) ( z0128-12 )
ОБҐРУНТУВАННЯ
застосування процедури закупівлі в одного учасника
1. Замовник:
1.1. Найменування: Державне агентство з інвестицій та управління національними проектами України
1.2. Ідентифікаційний код за ЄДРПОУ: 37508308
1.3. Місцезнаходження: 01015, м. Київ, вул. Цитадельна, 7-А
1.4. Посадова особа замовника, відповідальна за проведення закупівлі (прізвище, ім'я, по батькові, посада та адреса, номер телефону та телефаксу із зазначенням коду міжміського телефонного зв'язку, e-mail): Римарська Надія Іванівна, Директор департаменту планування та фінансового супроводження державних програм та національних проектів, 01601, м Київ, вул. В.Житомирська 11, кабінет № 214, телефон (044) 278-03-26, факс (044) 254 -40-11, E-mail: rymarska@ukrproject.gov.ua
1.5. Головний розпорядник коштів або орган, до сфери управління якого належить замовник (повне найменування та ідентифікаційний код за ЄДРПОУ): Державне агентство з інвестицій та управління національними проектами України, 37508308
1.6. Дата прийняття комітетом з конкурсних торгів замовника рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника: 18.12.2013 р.
2. Джерело фінансування закупівлі: кошти державного бюджету
3. Інформація про предмет закупівлі:
3.1. Найменування предмета закупівлі: фінансові послуги для реалізації другого етапу Національного проекту «Відкритий світ» в частині технічного забезпечення шкіл навчальним обладнанням (послуги щодо надання кредитів банківськими установами), код ДК 016:2010 – 64.19.2.
3.2. Кількість товару або обсяг виконання робіт чи надання послуг: 160 698 500 грн. (без ПДВ) у вигляді відсоткових платежів за залучення банківського кредиту на суму 608 млн. грн. з відсотковою ставкою 10% для реалізації другого етапу Національного проекту «Відкритий світ» в частині технічного забезпечення шкіл навчальним обладнанням.
3.3. Місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 01601, м Київ,
вул. В. Житомирська 11
3.4. Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: грудень 2013 року – грудень 2018 року.
4. Інформація про учасника (учасників) процедури закупівлі:
4.1. Повне найменування юридичної особи або прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи: Публічне акціонерне товариство акціонерний банк «Укргазбанк»
4.2. Ідентифікаційний код/реєстраційний номер облікової картки платника податків: 23697280
4.3. Місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи, телефон, телефакс: 01004, Київ, вул. Червоноармійська (Велика Васильківська), 39, Тел/Факс: (044) 494-46-50
5. Умови застосування процедури закупівлі в одного учасника: на підставі пункту 3 частини 2 статті 39 Закону України «Про здійснення державних закупівель»: нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, які унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення процедур конкурсних торгів, зокрема пов’язаних із забезпеченням продуктами нафтопереробки рідкими спеціалізованого санітарного транспорту бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги, з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, а також наданням у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам.
6. Причини та обставини, якими керувався замовник під час обрання процедури закупівлі в одного учасника:
З метою реалізації другого етапу Національного проекту «Відкритий світ» у частині технічного забезпечення загальноосвітніх шкіл навчальним обладнанням (далі – Проект), затвердженого п. 233 Національного плану дій на 2013 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010 – 2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава» (далі – Національний план дій на 2013 рік), затвердженого Указом Президента України від 12.03.2013 №128/2013 (далі – Національний план дій на 2013 рік), Державному агентству з інвестицій та управління національними проектами України (далі – Держінвестпроект) необхідно здійснити закупівлю навчального обладнання.
Відповідно до п. 233.1 Національного плану дій на 2013 рік Проект повинен бути впроваджений у 2013 році, а саме: у вересні 2013 року.
Своїм Дорученням від 11.09.2013 року №1-1/2360 (п. 1) Президент України доручив Прем’єр-міністру України забезпечити ужиття в установленому порядку заходів для забезпечення фінансування реалізації Проекту відповідно до обґрунтованих потреб в термін до 30 вересня 2013 року.
Для фінансування Проекту віце-прем’єр-міністром Вілкулом О.Ю. затверджено (погодження від 05.09.2013 №33553/1/1-13) механізм отримання держгарантій та відповідні документи по Проекту відповідно до Порядку залучення у 2013 році коштів під державні гарантії головними розпорядниками бюджетних коштів для здійснення капітальних видатків понад обсяги встановлених бюджетних призначень та повернення таких коштів, затвердженого постановою КМУ від 03 червня 2013 р. № 404 (далі – Порядок).
Держінвестпроектом були вжиті всі необхідні заходи для вчасного проходження необхідних етапів розгляду Проекту відповідно до Порядку.
Так, Держінвестпроектом 13.09.2013 (вих. 3041-03/13) погоджений Віце-прем'єр-міністром Вілкулом О.Ю. Проект направлений до ПАТ АБ «Укргазбанк» для отримання експертного висновку та листа погодження на кредитування Проекту.
На нараді у Віце-прем’єр-міністра України Вілкула О.Ю. 18 вересня 2013 року (п. 6 Протоколу наради від 24 вересня 2013 року №37565/0/1-13) Мінфіну та Мінекономрозвитку було доручено розглянути Проект відповідно до Порядку.
18.10.2013 ПАТ АБ «Укргазбанк» надав лист про наміри надати кредит (вих. 14212/8108/2013) та експертний висновок (вих. 14212/8107/2013) по Проекту. В той же день Держінвестпроектом відповідно до Порядку направлено необхідний пакет документів на розгляд Мінфіну (вих. №3496-03/13) та робочої групи Мінекономрозвитку (вих. №3499-03/13).
Мініфін листом від 25.10.2013 (вих. №31-12110-19/1-5/31274) надав Мінекономрозвитку свої пропозиції щодо умов надання держгарантій по проекту. 30.10.2013 року Проект був розглянутий на робочій групі Мінекономрозвитку та направлений на доопрацювання.
Держінвестпроектом доопрацьовано документацію по Проекту з урахуванням зауважень Мінекономрозвитку до листа Держінвестпроекту від 01.11.2013 №3932-05/38080-07.
06.11.2013 (вих. №43860/1/1-13) віце-прем’єр-міністром Вілкулом О.Ю повторно погоджено механізм отримання держгарантій та доопрацьовані Держінвестпроектом відповідні документи по Проекту.
Держінвестпроектом листом від 05.11.2013 № 3725-05/1 повторно направлено на розгляд робочої групи Мінекономрозвитку доопрацьований Проект. 12.11.2013 на засіданні робочої групи проект схвалено та направлено згідно з Порядком на розгляд фінансово-кредитної ради з відбору проектів, для реалізації яких залучаються кошти під державні проекти (далі – фінансово-кредитна рада).
Разом з тим, рішення про підтримку Проекту та умови надання державних гарантій для впровадження використання коштів на вказану закупівлю прийнято на засіданні фінансово-кредитної ради лише 17 грудня 2013 року.
Для здійснення закупівлі фінансових послуг (Послуги щодо надання кредитів банківськими установами), код ДК 016:2010 – 64.19.2, замовник повинен обрати і провести одну з процедур закупівель, передбачених Законом України «Про здійснення державних закупівель» (далі – Закон).
Основною процедурою закупівлі є відкриті торги. Разом з тим, проведення основної процедури закупівлі відкритих торгів згідно з мінімальними розрахунками займе близько 2,5 місяців (2 тижні – публікація оголошення про проведення торгів, 30 днів – строк для підготовки та подання пропозицій конкурсних торгів, 1-2 дні – вивчення пропозицій та визначення переможця (згідно Закону – 20 робочих днів), 3 робочих дні – публікація повідомлення про акцепт, 14 днів – мінімальний строк, який необхідно витримати з дати публікації повідомлення про акцепт, та по закінченню якого замовник може укладати договір про закупівлю (згідно з Законом на укладення договору відводиться 30 днів), 6-7 днів – публікація оголошення про результати, звіт про результати процедури закупівлі – у день публікації оголошення про результати). Тобто можливість укласти договір про закупівлю фінансових послуг (послуги щодо надання кредитів банківськими установами), код ДК 016:2010 – 64.19.2, з’явиться лише у 2014 році, що у свою чергу унеможливить впровадження Проекту у 2013-2014 навчальному році взагалі, оскільки Порядок стосується виключно отримання державних гарантій в 2013 році.
У разі обрання вищезазначеної процедури закупівлі (відкриті торги) буде поставлено під загрозу реалізацію Проекту в цілому, а саме:
буде зупинена вся процедура фінансування по чинній процедурі, адже Порядок стосується фінансування виключно проектів 2013 року.
очевидних небюджетних альтернативних варіантів фінансування на сьогоднішній день не існує, а фінансування другого етапу Проекту не передбачено в проекті Закону України «Про державний бюджет на 2014 рік».
навіть у випадку знаходження альтернативного варіанту фінансування в 2014 році буде порушено весь графік реалізації Проекту і обладнання фізично не буде поставлено в школи до кінця поточного навчального року;
курсові та інфляційні ризики останнім часом зросли, відтермінування строків фінансування може означати зростання вартості реалізації Проекту, та відповідно неможливості виконання другого етапу у повному обсязі.
Разом з тим, відповідно до положень п.3 частини другої статті 39 Закону у разі виникнення у замовника нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв’язку із виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, які унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення процедур конкурсних торгів, замовник може застосувати процедуру закупівлі в одного учасника. Так, зважаючи на невизначеність окремих понять у законодавстві, строки, затверджені Національним планом дій на 2013 рік для реалізації Проекту, Доручення Президента, та термін прийняття рішення фінансово-кредитною радою щодо схвалення Проекту та затвердження умов надання державних гарантій на вказану закупівлю, зумовлюють необхідність з боку замовника застосувати процедуру закупівлі в одного учасника. При цьому, проведення процедури закупівлі в одного учасника у часі при терміновому розміщенні оголошень надасть можливість зекономити мінімум два місяці і у цілому займе 10 днів (публікація оголошення – в день прийняття рішення про закупівлю, але після проведення переговорів з учасником, 1 день – визначення переможця, 1 день – публікація повідомлення про акцепт, 5 робочих днів – строк, який необхідно витримати з дати публікації повідомлення про акцепт, та по закінченню якого замовник може укладати договір про закупівлю, 1 день – публікація оголошення про результати, звіт про результати процедури закупівлі – у день публікації оголошення про результати).
В той же час потрібно зазначити, що заміна банку для кредитування реалізації Проекту, призведе до неможливості реалізації його в визначений термін так, як станом на сьогодні лише ПАТ АБ «Укргазбанк» розглянув на кредитному комітеті можливість надання кредиту для реалізації Проекту, а часу для розгляду цього питання іншими банками знадобиться тривалий час.
При цьому, лише АБ «Укргазбанк» надав лист про намір та експертний висновок за процедурою, передбаченою Порядком, затвердженим постановою КМУ № 404 від 03.06.2013
Крім цього, у Держінвестпроекту були відсутні правові підстави для оголошення процедури закупівлі, аж до моменту прийняття рішення фінансово-кредитною радою.
На підставі викладеного, оскільки у замовника існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, які унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення процедур конкурсних торгів, здійснення закупівлі фінансових послуг (послуги щодо надання кредитів банківськими установами), код ДК 016:2010 – 64.19.2, для впровадження Проекту у 2013/2014 навчальному році можливе лише за умови застосування процедури закупівлі в одного учасника з причин, визначених у пункті 3 частини другої статті 39 Закону.
Враховуючи викладене, пропонується для здійснення закупівлі фінансової послуги для реалізації другого етапу Національного проекту «Відкритий світ» в частині технічного забезпечення шкіл навчальним обладнанням (Послуги щодо надання кредитів банківськими установами), код ДК 016:2010 – 64.19.2, очікуваною вартістю 160 698 500,00 грн., застосувати процедуру закупівлі в одного учасника. Підстава для застосування закупівлі – пункт 3 частини 2 статті 39 Закону України «Про здійснення державних закупівель»: наявність нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, які унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення процедур конкурсних торгів.
7. Перелік документів, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі:
Доручення Президента України від 11.09.2013 року №1-1/2360.
Постанова КМУ від 03.06.2013 року № 404.
Лист ПАТ АБ «Укргазбанк» від 18.10.2013 року № 14212/8108/2013.
Експертний висновок ПАТ АБ «Укргазбанк» від 18.10.2013 року № 14212/8107/2013 по Проекту.
Лист Мінекономрозвитку від 01.11.2013 року №3932-05/38080-07.
Затверджений Віце-прем’єр-міністром України Вілкулом О.Ю пакет документів по Проекту (Резолюція від 06.11.2013 року № 43860/1/1-13).
Витяг з протоколу засідання фінансово-кредитної ради від 17.12.2013 року.
Постанова Кабінету Міністрів України від 18.12.2013 року щодо затвердження умов надання державної гарантії
Голова комітету з конкурсних торгів Н.І. Римарська
|