Виховання правових навичок. Ти повинен це знати


Скачати 41.32 Kb.
НазваВиховання правових навичок. Ти повинен це знати
Дата09.11.2013
Розмір41.32 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Право > Документи
Виховання правових навичок.

Ти повинен це знати.
Стан дитячої злочинності в Україні знаходиться у тій стадії розвитку, яку у всьому світі називають «загрозливою та кризовою» для суспільства. Причини виникнення та поширення дитячої злочинності загальновідомі: брак уваги до молоді з боку держави; переживання державою «кризового етапу розвитку»; розшарування суспільства за ознакою матеріального та соціального статку; культивування «кримінальної» культури через засоби масової інформації; поширення практики вживання алкогольних та наркотичних речовин тощо. Жодна з вказаних причин не є основною, всі вони сукупно впливають на підлітка, штовхаючи його на до протиправної поведінки.

Основними видами злочинів, які найчастіше скоюють неповнолітні, є: крадіжки, грабіж, розбій, нанесення тілесних ушкоджень різного ступеню важкості, порушення правил громадського порядку та моральності,порушення правил дорожньо-транспортного руху, шахрайство, згвалтування, вживання алкогольних та наркотичних речовин різного типу, торгівля людьми(сутенерство).

За статистичними даними Держ. департаменту України щодо виконання покарань, у 2009 році контингент неповнолітніх правопорушників становив 7 тис. неповнолітніх, а саме:

  • 1 тис. неповнолітніх, яким судом визначено запобіжний захід у вигляді утримання під вартою у слідчих ізоляторах;

  • 4,4 тис. неповнолітніх, засуджених до покарань, не пов’язаних із позбавленням волі (переважно-звільнення від відбування покарання з випробуванням), які перебувають на обліку в підрозділах кримінально-виконавчої інспекції;

  • 1,5 тис. неповнолітніх, зокрема. 101 дівчина, засуджених до покарання у вигляді позбавлення волі, які утримуються у 10 спеціальних установах— виховних колоніях.

Кожен третій із засуджених неповнолітніх отримав покарання на термін понад 5 років.

Основні причини скоєння протиправних дій підлітками України:

  1. Вплив алкоголю та наркотиків.

  2. Необхідність здобути горші для власних потреб.

  3. Солідарність з компанією.

  4. Низький рівень доходів у родині.

  5. Упевненість у безкарності.

  6. Захист себе та близької людини.

  7. Задля розваги.

  8. Брак інформації про кримінальне покарання за скоєний злочин.

  9. Вплив суспільних та політичних процесів у державі.

  10. На зло батькам.

Для того, щоб батьки могли самі встановити, чи підпадає їх дитина до категорії дітей «групи ризику» щодо схильності до вчинення правопорушень, їм треба звернути увагу на такі фактори у поведінці підлітка:

  • низька мотивація до навчання у школі;

  • прояви схильності до порушення встановлених дорослими правил у віці до 10 років;

  • жорстокість до людей;

  • депресивний настрій;

  • якщо підліток виховується у родині, яка перебуває під соціальним супроводом;

  • якщо на дитину зчинюється постійний і неадекватний тиск батьків (завищені чи зовсім низькі вимоги та очікування);

  • несприятливе навколишне соціальне та матеріальне середовище;

  • психологічна та фізична агресія з боку дорослих або ровесників.

Основними завданнями дорослих у процесі правильного виховання дитини є:

  • формування в дитини вміння ефективно взаємодіяти з іншими людьми;

  • розвиток адаптивних механізмів, які полягають у зміні поведінки дитини відповідно до зміни зовнішніх умов;

  • формування у дитини стійкого негативного ставлення до алкоголю та наркотиків;

  • розвиток у дитини вміння контролювати власні емоції.

У рамках роботи з профілактики правопорушень протягом вересня—жовтня місяця 2010 р. психологічною службою закладу була розроблена та проведена у навчальних закладах району акція «Листи надії». Вона була направлена на профілактику порушень учнями шкіл правил дорожньо-танспортного руху, розширення знань дітей у галузі цивільного виховання громадянина.

Психологічною службою школи заплановані такі профілактично-виховні заходи:

  • запросити до навчального закладу для проведення виховного заходу спеціаліста –інспектора зі служби ДАІ району;

  • запросити до навчального закладу для проведення виховної роботи спеціаліста-інспектора з виправного закладу—колонії загального режиму у м. Ізяслав;

  • провести анкетування батьків щодо виховної роботи з дитиною;

  • провести анкетування учнів для виявлення рівня кримінальної відповідальності підлітка та з метою профілактики правопорушень учнями закладу.


Анкета

1. Хто частіше від інших повідомляє про ситуації насильства над дитиною?

а) батьки;

б) дитина;

в) інший дорослий.

Чому?_____________________________________________________________
2. Якими є найближчі і віддалені наслідки жорстокого поводження з дітьми?

психологічні _______________________________________________________

соціальні __________________________________________________________
3. Яка допомога необхідна дитині, що пережила фізичне насильство?

а) медична;

б) психотерапевтична;

в) соціальна.
4. Діти якого віку частіше за інших страждають від психічного насильства?

а) діти 2-6 р-в;

б) підлітки до 14 р-в;

в) підлітки, старші від 15 р-в.
5. Фізичне насильство є безсумнівним атрибутом сексуального насильства над дитиною:

а) завжди;

б) часто;

в) ніколи.
6. Якою є найчастіша поведінкова реакція дитини у випадках згвалтування?

7. Якої статі і віку частіш за все буває насильник?________________________________________________________
8. До якого типу насильства відноситься довгострокове позбавлення дитини любові, ніжності, турботи і безпеки з боку батьків, примушування дитини до самотності?

а) психологічного;

б) нехтування потребами дитини;

в) психологічного і нехтування потребами дитини;

г) ні до якого.

Схожі:

Конспект повинен знати поняття інформації та її властивості, інформаційних...

Як користуватися водопровідною мережею?
Хоча ти звик, що у водопровідних кранах майже завжди є вода, але повинен знати, що чистої прісної води в світі не так вже й багато,...
Основні напрями виховання
Фізичне виховання — система соціально-педагогічних заходів, спрямованих на зміцнення здоров'я та загартування організму, гармонійний...
Психологічна культура юриста
Юрист працює серед інших людей. Для того щоб ефективно спілкуватися він повинен вміти володіти психологічними прийомами, розуміти...
Шахненко О. Ф., вчитель фізики і математики ЗШ №1
Цілі: вдосконалення обчислювальних навичок, формування навичок групової роботи, уміння розповідати своє розв'язування однокласникам,...
УРОК 1 Тема : Вступ. Життя як феномен. Здоров’я як явище людського...
Формування навичок роботи в групі, виховання відповідального ставлення до свого життя і здоров’я
Пробудити інтерес до культури українського народу, його декоративно
Батьківщини; це знати бабусину вишивку, забуту і розтоптану жорстоким часом; це знати дідусеву казку про правду і кривду
Історія політичних і правових вчень як самостійна юридична навчальна...
Цей матеріал повинен послужити формуванню власного юридичного світогляду кожного майбутнього юриста. Світогляду, базовим в якому...
Експрес-гра «Екологічна стежка»
Мета: виховання екологічної культури учнів, пропаганда бережного ставлення до навколишнього середовища, формування навичок здорового...
Ну якщо серйозно то те що вивчаэться ПО інформатиці і саме головне...
Сування учнем в майбутньому і знову ж на практиці. Тому і будуть затронуті багато таких напрямків які в школі не вивчаються але які...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка