Чим забезпечується право людини на безпечні умови праці?


Скачати 138.12 Kb.
Назва Чим забезпечується право людини на безпечні умови праці?
Дата 21.03.2013
Розмір 138.12 Kb.
Тип Вопрос
bibl.com.ua > Право > Вопрос
Правові та організаційні основи охорони праці

Запитання

Чим забезпечується право людини на безпечні умови праці?

Які основні напрямки державної політики України щодо питань охорони праці?

Що передбачає Закон України “Про охорону праці”?

Що являє собою система охорони праці на виробництвах і на кого покладена загальна і персональна відповідальність за її забезпечення?

Які обов’язки працівників щодо виконання нормативних актів про охорону праці, відповідальність за їх порушення?

Дайте визначення професійних захворювань, назвіть їх види і причини.

Які профзахворювання є найпоширенішими і небезпечними у місці вашого проживання? Які причини такої ситуації?

Тест “Правові та організаційні основи охорони праці”

1. Підготовка робітників для виконання робіт з підвищеною небезпекою включає в себе:

А) підготовка через стаціонарну систему навчання (ПТУ);

Б) обов’язковий медичний огляд до прийому на роботу або навчання;

В) віковий ценз – не менше 18 років;

Г) професійний відбір;

Д) попереднє спеціальне навчання і перевірка знань з питань охоррони праці;

Є) все вище зазначене.

2. Роботодавець зобов’язаний:

А) забезпечити нешкідливі умови праці;

Б) слідкувати за збиранням коштів з працівників на засоби захисту від небезпечних факторів;

В) все вище зазначене.

3. Основні положення конституційного права громадян на охорону життя і здоров’я в процесі трудової діяльності, регулює відносини між власником і працівником з питань безпеки, гігієни праці визначає:

А) Кодекс законів про працю;

Б) Закон про пожежну безпеку;

В) Закон про охорону здоров’я;

Г) Закон про охорону праці;

Д) Закон процесор колективні договори і угоди.

4. Загальний інструктаж, який проводиться до початку роботи в період оформлення працівника на роботу називається:

А) первинний;

Б) повторний;

В) вступний;

Г) позаплановий;

Д) цільовий.

5. У випадку зміни правил з ОП, технологічного процесу, нещасних випадків проводять інструктаж:

А) первинний;

Б) повторний;

В) вступний;

Г) позаплановий;

Д) цільовий.

6. При виконанні робіт, що не пов’язані з безпосередніми обов’язками за фахом; ліквідації стихійних лих; проведені робіт, на які оформляється наряд-допуск; екскурсіях на підприємство проводиться:

А) первинний інструктаж;

Б) повторний інструктаж;

В) вступний інструктаж;

Г) позаплановий інструктаж;

Д) цільовий інструктаж.

7. Явище, що характеризується сукупністю виробничих травм і нещасних випадків називається:

А) нещасний випадок;

Б) небезпечний виробничий фактор;

В) виробнича травма;

Г) виробничий травматизм;

Д) професіне захворювання;

Ж) шкідливий виробничий фактор.

8. Фактором, дія якого на працюючого у відповідних умовах призводить до травми або іншого раптового погіршення здоров’я називається:

А) нещасний випадок;

Б) небезпечний виробничий фактор;

В) виробнича травма;

Г) виробничий травматизм;

Д) професіне захворювання;

Ж) шкідливий виробничий фактор.

9. Патологічний стан людини, обумовлений роботою і пов’язаний з надмірним напруженням організму або несприятливою дією шкідливих виробничих факторів, називається:

А) нещасний випадок;

Б) небезпечний виробничий фактор;

В) виробнича травма;

Г) виробничий травматизм;

Д) професіне захворювання;

Ж) шкідливий виробничий фактор.

10. Фактором, вплив якого на працюючого призводить до професійного захворювання називають:

А) нещасний випадок;

Б) небезпечний виробничий фактор;

В) виробнича травма;

Г) виробничий травматизм;

Д) професіне захворювання;

Ж) шкідливий виробничий фактор.

Тема “Безпека праці у галузі”

Завдання

1. Наведіть приклади трудової діяльності людини з різним ступенем важкості і напруженості праці.

2. Дайте якісну характеристику праці вчителя, менеджера, кухаря, електромеханіка, радіомонтажника, оператора комп’ютерного набору, бухгалтера та інших відомих вам професій, обраної вами професії, професії ваших батьків, родичів, знайомих. Можна оформити відповідь у вигляді рефератів.

3. Дайте характеристику цих професій за умовами виробничого середовища.

4. Вам запропонована таблиця негативних факторів виробничого середовища. Запропонуйте інші види небезпечних і шкідливих фізичних, хімічних і біологічних факторів. Наведіть приклади, пов’язані з цими факторами.

Небезпечні фактори Шкідливі фактори

Фізичні

біологічні

хімічні

фізичні

біологічні

хімічні

Електроенергія, машини і механізми, вогонь, високий тиск

віруси небезпечних і невиліковних хвороб

сильно-діючі отруйні речовини

шум і вібрація та іонізуючі випроміню-вання

мікроорганізми, білкові препарати

шкідливі речовини

5. Оцініть умови вашої роботи у класі і вдома за різними параметрами (освітленість, температурний режим і т.д.).

6. Розкажіть про шум і його рівні, причини виникнення. Як впливає шум на організм людини?

7. Як може впливати гучна музика на організм, здоров’я людини?

8. Чому у жителів сільської місцевості рідше відзначається захворювання органів слуху?

9. У чому полягають заходи щодо боротьби із шумом?

10. Що можна зробити для зменшення шуму на вулицях міста та населених пунктів сільської місцевості?

11. Що ви можете запропонувати, щоб зменшити шум у вашій квартирі?

12. Розкажіть про вібрацію, її причини і види. Які методи боротьби з вібрацією?

13. Що таке електромагнітне поле? Назвіть його джерела.

14. Які наслідки впливу електромагнітного поля на організм людини?

15. Розкажіть про побутове електромагнітне випромінювання, про те, як його уникнути або зменшити.

16. Назвіть заходи, які забезпечують електромагнітну безпеку організму.

Завдання: розсортируйте запропоновані твердження по клітинках згідно поділу на класи.

1 клас

2 клас

3 клас

4 клас

5 клас

6 клас

а) зберігається здоров¢я працюючих

б) шкідливі умови праці

в) оптимальні умови праці

г) фактори виробничого середовища не перевищують встановлені норми

д) працездатність підтримується на високому рівні

е) допустимі умови праці

ж) рівні факторів виробничого середовища перевищують гігієнічні нормативи

з) небезпечні умови праці

к) на протязі робочої зміни є ризик виникнення отруєнь

л) фактори виробничого середовища мають негативний вплив

на організм працюючого

м) фактори трудового процесу перевищують встановлені норми

н) рівень виробничих чинників високий, на протязі робочої зміни може створюватись ризик, загрозу для життя

Завдання: запропоновані вирази розсортуйте згідно розподілу на виробничі небезпечні і шкідливі чинники.

Фізичні

Психофізіологічні

Хімічні Біологічні

а) аміак

б) вироби, матеріали

в) небезпечна напруга

г) їдкі гази

д) рухомі машини

е) віруси

ж) підвищена температура поверхні обладнання

з) бактерії

к) депресія

л) знижена температура матеріалів

м) тварини

н) втома

о) рослини

п) нервово-психічні перевантаження

р) кислоти

с) стрес

т) луги

у) токсичний пил

ф) вібрація

х) освітленість

ц) монотонна праця

ч) інфекційні захворювання

Тест «Електробезпека»

Електролітична дія електричного струму на організм людини виявляється в:

а) опіках, нагріванні кровоносних судин, серця;

б) розкладі органічної рідини та крові;

в) подразненні і збудженні живої тканини організму.

Електрична травма це:

а) система організаційних та технічних заходів, які забезпечують захист людей від шкідливого впливу електричного струму;

б) явище природи, пов’язане із взаємодією електричних зарядів;

в) ураження тканин і органів внаслідок проходження струму чи впливу променів електричної дуги на людину.

Електричні знаки це:

а) плями сірого або блідо-жовтого кольору у вигляді мозолю на поверхні шкіри в місці контакту із струмопровідником.

б) просочення поверхні шкіри частками металу при його випаровуванні під впливом електричного струму;

в) різке скорочення м’язів під впливом електричного струму.

Неоднакова величина струму впливає по різному на організм людини. Пороговий невідпускаючий струм це:

а) найменше значення відчутного струму, який викликає почуття подразнення (0,6-1,5 мА при змінному струмі частотою 50 Гц)

б) найменше значення електричного струму, що викликає непереборні судорожні скорочення м’язів (10-15 мА при змінному струмі частотою 50 Гц);

в) найменше значення електричного струму, що викликає фібріляцію серця (100 мА при змінному струмі частотою 50 Гц).

Умовно безпечною для людини є напруга:

а) 12 В;

б) 40 В;

в) 220 В.

риміщення з підвищеною небезпекою - це такі, що характеризуються наявністю однією з таких умов ураження електричним струмом:

а) струмопровідні поли, висока температура (+ 35 С);

б) підвищена вологість (»100 %);

в) хімічно-активне середовище (агресивні пари, гази, рідини).

г) усе вище перераховане

Навмисне електричне з’єднання з землею або її еквівалентом металевих струмопровідних частин, що можуть опинитися під напругою є:

а) занулення;

б) заземлення (захисне);

в) захисне відімкнення.

Вплив електричного струму на організм людини, який викликає порушення складу органічної рідини та розклад крові називається :

а) термічним;

б) електролітичним;

в) біологічним.

Від чого з перерахованого нижче, не залежить ураження організму людини електричним струмом:

а) сили струму;

б) шляху проходження через тіло;

в) стану приміщення в якому експлуатуються електроустановки;

г) від рівня шуму в приміщенні.

Збудження електричним струмом живих тканин у вигляді судорожних скорочень м’язів, це:

а) електричний удар;

б) електрометалізація шкіри

в) електричні опіки;

Тест"Основи пожежної безпеки"

1. До основних елементів пожежної сигналізації належать:

а) повідомлювачі;

б) приймальні апарати;

в) повітряні або кабельні лінії;

г) все вище викладене.

2. Автоматичний повідомлювач це:

а) прилад оповіщення, який реагує на супутні пожежі фактори;

б) пожежний повідомлювач з ручним способом приведення в дію.

3. Для того, щоб виникло і підтримувалось горіння, необхідна наявність:

а) паливної речовини;

б) окислювача;

в) джерела енергії для запалювання;

г) все вище викладене.

4. Переносний чи пересувний пристрій для гасіння пожеж вогнегасильною речовиною, яку він випускає після приведення його в дію-це…:

а) пожежна машина;

б) вогнегасник;

в) мотопомпа.

5. Коли горюча речовина ізолюється від окисника (О ) це:

а) розбавляючий метод;

б) ізолюючий метод;

в) охолоджуючий метод гасіння пожеж.

6. Швидке загорання пальної суміші без утворення стиснених газів, це:

а) вибух;

б) тління;

в) спалах;

г) запалювання;

д) самозаймання.

7. Пожежа характеризується:

а) підвищенням температури повітря;

б) токсичними виділеннями;

в) понижена концентрація кисню;

г) відкритим вогнем, іскрами;

д) все вище викладене.

8. Коли горюча речовина загорається без наявності джерела запалювання, то це:

а) вибух;

б) запалювання;

в) тління;

г) самозаймання;

д) спалах.

Тема “Перша долікарська допомога”

Завдання 1: Складіть алгоритм надання допомоги на випадок клінічної смерті.

а) попросити викликати “швидку допомогу” і до прибуття лікарів продовжувати реанімацію.

б) зробити постраждалому штучну вентиляцію легенів (два-три вдихи).

в) за відсутності реакції зіниць на світло і пульсу на сонній артерії повернути постраждалого на спину.

г) якщо є помічники, то на п’ять натискань непрямого масажу серця зробити два вдихи ШВЛ.

д) завдати постраждалому прекардіальний удар.

е) якщо допомогу надає один рятувальник, то на 15 натискань непрямого масажу серця зробити два вдихи ШВЛ.

є) почати виконувати непрямий масаж серця.

Завдання 2: Складіть правильну схему надання допомоги при автодорожній пригоді, якщо постраждалий непритомний.

а) при підозрі на переломи кісток кінцівок накласти шини.

б) якомога швидше повернути постраждалого на живіт.

в) викликати “швидку допомогу”.

г) переконатися в наявності пульсу на сонній артерії і реакції зіниць на світло.

д) очистити за допомогою хустки або серветки ротову порожнину постраждалого.

е) накласти на рани стерильні пов’язки.

Завдання 3: Під час збирання врожаю трапився нещасний випадок. У постраждалого – відкритий перелом лівої стегнової кістки і сильна кровотеча із стегнової артерії. Він кричить від болю, але намагається залізти у кузов вантажівки: боїться запізнитися на останній автобус. До найближчого телефону на посту ДАІ не менше 40 хвилин їзди на машині, до районної лікарні – не більше години. Як ви будете діяти у такій ситуації? Виберіть правильні відповіді і розмістіть їх у порядку черговості своїх дій.

а) перенесете постраждалого у кузов вантажівки і якомога швидше відвезете до лікарні.

б) накладете шину від лівої пахви до п’яти.

в) накладете шину від місця перелому до п’яти.

г) покладете постраждалого на землю на бік на живіт.

д) покладете постраждалого на спину.

е) дасте дві таблетки анальгіну або 50 мл горілки.

є) розірвете постраждалому брюки і накладете на рану стерильну пов’язку.

ж) негайно почнете серцево-легеневу реанімацію.

з) накладете джгут поверх одягу вище від місця кровотечі.

и) дуже натисните кулаком на стегно нижче пахової складки і попросите помічника продовжувати так тиснути до закінчення надання допомоги.

і) після накладання шини перенесете постраждалого в машину на імпровізованих ношах і доставите до лікарні.

Завдання 4: Із названих нижче причин виберіть ті, які можуть спричинити травму хребта.

а) ураження електричним струмом;

б) вибух;

в) потоп;

г) отруєння хімічними речовинами;

д) падіння з висоти;

е) випадіння радіоактивних речовин;

є) аварійна ситуація;

ж) травма при стрибках у воду;

з) удар твердим предметом по пальцях ніг.

Які ще причини можуть викликати травму хребта?

Завдання 5: Ситуаційна задача. На ваших очах вантажною машиною збито пішохода. Він непритомний лежить на спині. Обличчя в крові, права нога неприродно вивернута і навколо неї розтікається калюжа крові. Дихання шумне, із характерним сипом на вдихові. Як ви будете діяти? Виберіть правильні відповіді і розмістіть їх у порядку черговості своїх дій.

а) накладете імпровізовану шину на праву ногу.

б) витрете обличчя постраждалого від крові і покладете йому під голову подушку.

в) повернете постраждалого на живіт.

г) очистите його ротову порожнину від слизу і крові.

д) переконаєтесь у наявності пульсу у постраждалого на сонній артерії.

е) накладете стерильну пов’язку на рану, що кровоточить.

є) відтягнете постраждалого із проїжджої частини на безпечне місце.

ж) викличете “швидку допомогу”.

з) залишите постраждалого на місці і будете чекати прибуття “швидкої допомоги”.

и) накладете кровозупинні джгути.

Завдання 6: Складіть правильний алгоритм надання допомоги постраждалому у стані коми.

а) накласти шину при переломах.

б) накласти пов’язку на рану.

в) переконатися в наявності пульсу.

г) при кровотечі накласти джгут.

д) повернути постраждалого на живіт і очистити йому рот.

Завдання 7: Складіть правильний алгоритм дій при наданні першої допомоги на випадок раптової непритомності (пульс на сонній артерії збережений).

а) якщо протягом трьох хвилин свідомість не з’явилась, покладіть людину на живіт і прикладіть холод до її голови.

б) підніміть ноги постраждалого на незначну висоту, розстебніть йому комір сорочки, послабте краватку і пасок.

в) у всіх випадках непритомності викличте лікаря.

г) переконайтеся в наявності у людини пульсу на сонній артерії.

д) піднесіть до носа ватку з нашатирним спиртом або натисніть на больову точку.

Завдання 8: Розподіліться на групи по три – чотири чоловіки. Домовтеся, хто з вас “постраждалий”, у якого відкритий перелом гомілки. Надайте йому першу медичну допомогу.

Список рекомендованої літератури для самостійного опрацювання

1. Василенко Л.Б. Основи безпеки життєдіяльності. 11 клас. Матеріали до уроків: посібник для вчителя. – Харків: Веста: Видавництво “Ранок”, 2002

2. Василенко Л.Б. Основи безпеки життєдіяльності. 10 клас. Матеріали до уроків: посібник для вчителя. – Харків: Веста: Видавництво “Ранок”, 2002

3. Винокурова Л.Е., Васильчук М.В., Гаман М.В. Основи охорони праці: Підручник для проф.-тех. Навч. Закладів. – 2-ге вид., доповн., перероб. – К.: Вікторія, 2001

4. Єлисєєв А.Г. Охорона праці. – К.: 1995

5. Основи охорони праці: Проб. Підручник для учнів проф.-тех. Навч. Закладів / Васильчук М.В., Винокурова Л.Е., Тесленко М.Я. – К.: Просвіта, 1997

Схожі:

Методичні рекомендації щодо організації та проведення конкурсу дитячого малюнку “
Статтею 43 Конституції України гарантовано, що кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці
Методичні рекомендації щодо організації та проведення конкурсу дитячого малюнку “
Статтею 43 Конституції України гарантовано, що кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці
Методичні рекомендації щодо організації та проведення у Харківській області конкурсу
Статтею 43 Конституції України гарантовано, що кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці
Соціальне значення охорони праці полягає в + сприянні росту ефективності...
Основним законом, що гарантує права громадян на безпечні й нешкідливі умови праці є
Кодекс законів про працю України
На всіх підприємствах, в установах, організаціях створюються безпечні і нешкідливі умови праці
Тест з охорони праці
Умови праці це а здатність людини до праці, яка визначається рівнем його фізичних і психофізіологічних можливостей, а також станом...
Реферат на тему: «Соціально-економічна оцінка умов праці»
Усунути негативний вплив, тобто забезпечити нешкідливі та сприятливі умови праці, можна, виключаючи на робочих місцях шкідливі виробничі...
Реферат на тему: «Системи управління охороною праці на підприємстві»
Людина та її здоров'я найбільша цінність Української держави. Держава докладає великих зусиль, створюючи умови безпечної життєдіяльності...
Реферат на тему: «Системи управління охороною праці на підприємстві»
Людина та її здоров'я найбільша цінність Української держави. Держава докладає великих зусиль, створюючи умови безпечної життєдіяльності...
Закон України «Про охорону праці»
Адже охорона праці має, безперечно,важливе економічне значення – це висока продуктивність праці, зниження витрат на оплату лікарняних,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка