Уроку. Тема материнства у мистецтві


Назва Уроку. Тема материнства у мистецтві
Дата 27.12.2013
Розмір 45 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Музика > Урок
Бінарний урок: українська література - музика

Тема уроку. Тема материнства у мистецтві

(укр.літ. – «Образ матері у творчості Бориса Олійника»)

Мета: продовжити знайомити учнів з темою материнства у літературі та музиці, ознайомити із пісенною творчістю Б. Олійника; формувати уяву про головні життєві цінності; розвивати естетичне сприйняття художніх образів, фантазію, образне мислення; виховувати в учнів чуйність і сердечність, любов до матері, до поезії.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу, інтегрований

Обладнання: аудіозаписи пісень, портрети Бориса Олійника, картина «Сікстинська Мадонна», картки із завданнями, вишиті рушники.
ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Учитель укр.літ. Доброго всім дня! Ласкаво просимо вас у літературно-музичний салон «Оберіг». Якщо у когось з вас якісь неприємності, поганий настрій – ми зможемо вам допомогти. А найкращий від цього засіб – музикотерапія.

( звучить «Аве Марія»)

  • Не знаючи мови, якою прозвучав твір, чи можете ви сказати, про що ця пісня? Які враженні на вас справила?

(учні висловлюють свої думки)

Учитель музики. «Аве Марія» - один з найкращих вокальних творів відомого австрійського композитора Франца Шуберта. Це надзвичайно світлий, ліричний і піднесений гімн на честь Діви Марії – жінки-матері, що дарує нове життя. Композитор вклав у твір таку щирість, сердечність і любов, що «Аве Марія» хвилює людей і тепер, майже через 200 років після написання.

Простими і лаконічними кольорами музика передає величний, піднесений образ Діви Марії. Сподіваюся, що частина тепла, ніжності, сонячного сяйва, яким наповнена музична картина, передасться і вам.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Учитель укр.літ. Тема нашого уроку «Тема материнства у мистецтві»

- А які види мистецтва ви знаєте? (література, музика, кіно, живопис, скульптура і т.д.)

- Сьогодні ми поговоримо з вами про материнство у літературі та музиці.

- Пригадайте, які поети оспівували велич материнської любові у своїх творах

( Т. Шевченко, А. Малишко, Д. Павличко, В. Симоненко…)

-Ми продовжуємо знайомитися з темою материнства у літературі. На сьогоднішньому уроці ми розглядатимемо її у творах Бориса Ілліча Олійника.

( учні записують тему «Образ матері у творчості Б. Олійника»)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Борис Олійник – талановитий поет-шестидесятник, зі своїми улюбленими темами – такими йому рідними й близькими. Бо всі вони – то його життя. Яке ж воно, життя талановитих майстрів слова?

( учнівське повідомлення про Б. Олійника)

Учитель музики. Який вид мистецтва, на вашу думку, важливіший: література чи музика? Як би вплинула відсутність літератури на музику і навпаки?

Отже, література і музика тісно пов`язані між собою, води доповнюють один одного.

Візьміть картки червоного кольору і ознайомтеся із завданнями, що записані на них. Прослухайте уважно пісню на слова Бориса Олійника «Мамо, вечір догора». (Звучить аудіозапис пісні)

Завдання (червоні картки):

- Хто виконує пісню? ( Ніна Матвієнко, народна артистка України, лауреат Шевченківської премії);

  • Яким постає перед вами образ матері в даній пісні?

  • Які художні засоби автор використовує? (метафора,…..

  • Визначте віршовий розмір.

Учитель укр.літ. Борис Олійник дуже рано залишився без батька. Весь тягар домашніх клопотів ліг на материні плечі. Вона дуже багато працювала, аби прогодувати сім`ю. Саме від рідної неньки йому у спадок перейшла доброта, любов до людей, сонячна вдача. Прошу взяти картки жовтого кольору. Прослухайте уважно вірш Бориса Олійника « Мати сіяла сон»

(учень читає напам`ять вірш)

Завдання (жовті картки):

- Яке ваше враження від поезії?

  • Визначте тему та ідею вірша.

  • Як розкриває автор образ матері у даній поезії?

  • Чи доводилося вам колись чути пісню на слова поезії «Мати сіяла сон». Спробуйте в уяві відтворити її звучання. Яка мелодія вам вчувається? Хто виконавець? (учні висловлюють свої припущення)

Звучить уривок пісні у виконання Миколи Гнатюка «Мати сіяла сон»

Учитель укр.літ. Мати є початком життєвого шляху кожної людини, початком совісті й добра. Разом з материнським молоком передає дитині свою любов і ніжність, ту радість, якою переповнена ущерть її душа. Це вона, схилившись над колискою, наспівує лагідні колискові, які засівають душу дитини любов`ю до людей, до природи. Минають роки. Діти підростають. Їх потреба в материнській турботі зростає разом з ними. Кожна мати хоче, щоб її дитина була справжньою людиною. Мати вчить своїх дітей, «як по совісті жити», добро на землі творити. Шануйте, любіть своїх матерів. Дорожіть кожною хвилиною, проведеною поруч з найдорожчою для вас людиною.

Візьміть білі картки. Як бачите, вони чисті, на них жодного запитання. На цей чистий, як ваші юні душі, папірець нехай ляжуть ті слова, з якими ви хочете звернутися до своїх матерів. Пишіть те, що підказує вам ваше серце. Ви можете не зачитувати написане вголос на уроці, але обов`язково скажіть це своїм матерям. ( Звучить «Пісня про матір» у вик. Т. Повалій)

- Тема материнства у мистецтві – невичерпна. Ви – випускники, перед вами безліч незвіданих і цікавих доріг. Можливо, саме ви увічните образ своєї матері у якомусь із видів мистецтва. Це буде у майбутньому. А ваша однокласниця уже сьогодні прочитає свій твір про маму.

( Токарчук Анна читає вірш)
ІУ. Підсумок уроку

- Пам`ятайте: матері – не вічні, бережіть їх!

Вічне – материнство. Возвеличуймо його!

Ми розпочинали наш урок гімном Діві Марії, а на завершення пропоную виконати всім присутнім народний гімн усім матерям, які чекають своїх дітей до отчого порогу – «Пісню про рушник» на слова А. Малишка, музика Платона Майбороди. (Всі виконують пісню)

У. Завдання додому: твір-сповідь «Цілую руки матері своєї» ( у прозовій або віршованій формі)

Тема материнства у мистецтві.

Образ матері у творчості

Бориса Олійника
(бінарний урок в 11 класі :

українська література-музика)

Горобець Олена Федорівна

учитель української мови та літератури

ЗШ І-ІІІ ст. с.Могильне

Гайворонського району

Схожі:

Уроку
Лінії в образотворчому мистецтві: напружені, спокійні, сумні та веселі. Пряма, крива, ламана лінії
Василь Симоненко. «Лебеді материнства»
В. А. Симоненка, обрамлений вишитим рушником, пучок калини, хліб-сіль, свічечка; хронологічна таблиця основних дат життя і творчості;...
 Василь Симоненко – «лицар на білому коні» в українській літературі. «Лебеді материнства» Мета
Тема. Василь Симоненко – «лицар на білому коні» в українській літературі. «Лебеді материнства»
УРОКУ ТЕМА ПРОГРАМИ: Технології комп'ютерної обробки інформації
ТЕМА УРОКУ: Тема уроку: Створення, завантаження та збереження файлів-документів. Введення, редагування та форматування інформації....
Уроку Тема уроку: Пристрої введення-виведення інформації. 
Структура і тип уроку повністю відповідають меті і завданням уроку, тобто науковий рівень уроку відповідає сучасним вимогам
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку
Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття...
ТЕМА ПРОГРАМИ: «Основи роботи на ПК.» Тема уроку
Тема уроку: «Побудова та форматування таблиць. Створення діаграм. Робота з колонками.»
Урок 21 Тема уроку
Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині
УРОК №46 Тема уроку
Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки
УРОК №35 Тема уроку
Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка