|
Скачати 113.48 Kb.
|
Всеукраїнська учнівська олімпіада з української мови та літератури (ЗНЗ з румунською мовою навчання) 2011/2012 н.р. ІІІ етап УКРАЇНСЬКА МОВА 9 клас ХV варіант • Завдання закритої форми 1. Укажіть правильну відповідь. 1.1. Укажіть тип складного речення. Гаснуть вогні у місті, ніби в безодню моря падають зорі янтарні (М.Рильський). А. Складносурядне. Б. Складнопідрядне. В. Безсполучникове. Г. Складне з різними видами зв’язку. 1.2. Знайдіть рядок, у словах якого допущено помилки. А. Лежневий, аванпостний, зап’ястний, кістлявий, баластний, піаністці. Б. Щасливий, компостний, пестливий, брязкнути, масний, оптимістці. В. Чесний, контрастний, студентський, хворостняк, шістнадцять. Г. Ремісник, частці, хвастливий, туристський, шістнадцять, сонце. 1.3. Укажіть складнопідрядне речення, в якому засобами зв’язку між частинами є сполучне слово. А. Не мале те, що для прожиття достатнє, а достатність і багатство є те ж саме (Г. Сковорода). Б. І тоді усі помітили, що у вікні сліпучо сяє весняне сонце (Р. Іванченко). В. Україно моя барвінкова, переконаний твердо в однім, що мені усміхалася доля народитись під небом твоїм (І. Яворський). Г. Мак облітає так швидко, що не встигає зів’янути (Г. Тарасюк). 1.4. У якому рядку НЕ з усіма дієприкметниками слід писати окремо? А. Не/доспані ночі; книга не/прочитана; не/вишита сорочка. Б. Не/заплановані заходи; не/спіймана риба; не/виголошена сьогодні промова. В. Не/заплановані заздалегідь заходи; справа не/закінчена; квіти не/политі. Г. Не/допечена булка; не/почута пісня; не/зміряні глибини. 1.5. У якому рядку не слід відокремлювати дієприслівниковий зворот? А. Не спитавши броду не лізь у воду. Б. Гриць тремтячи від холоду горнувся до батька. В. Не розбивши крашанки не спечеш яєчні. Г. Не треба сидіти склавши руки. 1.6. Укажіть рядок, у якому в словах уживається буква е. А. Вид..во, хлопч..к, мереж..во, стол..чок. Б. Долон..чка, мар..во, стріч..чка, гач..чок. В. Кур..во, пал..чка, цямр..ння, крісл..чко. Г. Вод..чка, кіш..чка, він..чок, міс..во. 6 балів 2. Укажіть правильні відповіді (правильних відповідей дві). 2.1. Які розділові знаки не ставляться між простими реченнями у складносурядному реченні? А. Кома. Б. Крапка з комою. В. Тире. Г. Двокрапка. 2.2. Укажіть продовження поданого твердження. Тире у безсполучниковому складному реченні ставиться, якщо… А. Друга частина виражає наслідок, несподіваний результат, висновок дії, про яку йдеться в першій. Б. Прості речення є однорідними і вимовляються з інтонацією переліку. В. Перша частина вказує на умову дії, про яку йдеться у другій. Г. Друге просте речення розкриває або доповнює зміст першого. 4 бали 3. Установіть відповідність 3.1. між прислівником та розрядом, до якого він належить.
3.2. між іменником та групою за використанням.
12 балів Всеукраїнська учнівська олімпіада з української мови та літератури (ЗНЗ з румунською мовою навчання) 2011/2012 н.р. ІІІ етап УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 9 клас ХV варіант • Завдання закритої форми 1. Укажіть правильну відповідь. 1.1. Хронологічні межі раннього періоду творчості Т.Г. Шевченка… А. 1814-1837 роки. Б. 1837-1843 роки. В. 1843-1845 роки. Г. 1847-1857 роки. 1.2. Дата перепоховання Т. Шевченка в Україні (м. Канів на Черкащині, Чернеча гора, за заповітом)… А. 1 січня 1861 р. Б. 9 березня 1861 р. В. 22 травня 1861 р. Г. 31 грудня 1861 р. 1.3. Чому Наум Дрот не дозволив Василеві одружитися з Марусею (за повістю Г. Квітки-Основ’яненка «Маруся»)? А. Бо Василь був ледарем. Б. Бо Василь був бідним. В. Бо Василь повинен був іти на військову службу. Г. Бо Василь був неписьменним. 1.4. Хто допоміг князю Ігорю втекти з полону (за «Словом о полку Ігоревім»)? А. Всеволод. Б. Овлур. В. Ярослава. Г. Кончак. 1.5. Укажіть назву твору, який не має полемічного спрямування. А. «Послання до єпископів» Івана Вишенського. Б. «Про єдність церква Божої» Петра Скарги. В. «Ключ царства небесного» Герасима Смотрицького. Г. «Повчання дітям» Володимира Мономаха. 1.6. Доберіть синонім до слова «речитатив». А. Білий вірш. Б. Пісня. В. Рима. Г. Спів-проказування. 6 балів 2. Укажіть правильні відповіді (правильних відповідей дві і більше). 2.1. Які з названих мотивів характерні для ранньої творчості Т. Шевченка? А. Мотив трагічної долі жінки-покритки. Б. Мотив щасливого кохання. В. Мотив сирітства. Г. Мотив соціальної нерівності. 2.2. Які філософські ідеї сповідував Г. Сковорода? А. Ідею залежності людини від зовнішніх обставин. Б. Ідею «сродної праці». В. Ідею тримірності світу: макрокосм, мікрокосм, світ Біблії. Г. Ідею необхідності пізнання себе. 4 бали 3. Установіть відповідність 3.1. між періодами розвитку літератури та їх послідовністю. .
3.2. між характеристикою і жанром.
3.3. між героями та назвою літературного твору.
6 балів |