|
Скачати 49.16 Kb.
|
Заняття школи молодого класного керівника Тема: Комунікативний тренінг «Виграти може кожен». Мета: відпрацювати навички формулювання зауваження за схемою трьох частинного зауваження; розвивати навички групової взаємодії та ефективного спілкування. Ким проводиться заняття: класний керівник Долинської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1 Шахненко О.Ф. Учасники семінару: молоді класні керівники шкіл району Обладнання: дошка, картки з педагогічними ситуаціями; схема трьох частинного зауваження; План проведення заняття: І. Вступ. 1. Повідомлення теми і мети заняття. 2. Вправа «Кредо» ІІ. Практична частина.
ІІІ. Заключна частина.
Хід заняття І.Цілеспрямований виховний вплив на учня здійснює щохвилини, щогодини кожен учитель – своїм образом , манерою поведінки , знаннями , спілкування. Але передусім – це класний керівник , який концентрує всі виховні взаємодії колективу. Сьогодні ми проводимо засідання методичного обєднання у формі тренінгового заняття. Тренінг має на меті підготувати учасників до ситуації , що може виникати в майбутньому. Для початку нашої роботи слід згадати правила спілкування.Яких саме правил треба дотримуватися під час тренінгового заняття? 1. Бути доброзичливими. 2. Бути толерантними. 3.Бути активними. 4. Дотримуватися регламенту. 5.Посміхатися. - На сьогоднішньому занятті ми з вами відпрацюємо технологію трьохчастинного зауваження та виконуючи вправу «Корзина грецьких горіхів» будемо розвивати навички групової взаємодії та ефективного спілкування. Згадайте, шановні колеги, свої шкільні роки і свої відчуття від спілкування з класним керівником та учителями? Робота класного керівника багато в чому залежить від його ставлення до дітей. Спробуємо визначити виховну позицію педагога, його ставлення до дитини . В цьому нам допоможе вправа «Кредо». Кожен з вас повинен одним висловом сформулювати свою виховну позицію як класного керівника.На мою думку- якщо на зло відповідати злом, то де ж добру на світі взятись! (Вправа «Кредо») ІІ. Одним із засобів впливу на дитину є зауваження. Важливо правильно його зробити, щоб воно було ефективним і дитина зрозуміла, чому воно зроблене і якими діями на нього реагувати. Є кілька видів зауважень, на які діти реагують захисною реакцією, і ці зауваження не приносять бажаного результату. Такі зауваження не несуть в собі конструктивних дій, а лише стають причиною конфліктів. Але вихід є. Це техніка трьох частинного зауваження схему якого ми розбирали на попередньому занятті, давайте це згадаємо.
Використовуючи цю схему здійсніть зауваження з карток, що знаходяться на ваших столах: -Негайно облиш всі справи і через 15 хвилин покажи мені виконане завдання. - Інші діти, на відміну від тебе, в таких ситуаціях поводяться дуже відповідально - Я розумію, що в футбол грати цікавіше, ніж чергувати в класі. (Робота в групах, виконання зауважень за схемою) Зауваження ефективне тоді, коли партнери по спілкуванню усвідом – люють , що саме становить проблему. Якщо ж зауваження все таки стало причиною конфлікту, то його вже не зупинити. Конфлікт відбувся, а шкільне життя багате на конфліктні ситуації. Досить часто виникають конфлікти взаємовідносин, найчастіше це так званий «педагогічний трикутник»: класний керівник – учень – батьки.І зрозуміло, що в таких випадках цей трикутник різносторонній, що ж треба зробити щоб він став правильним, тобто рівностороннім. На одному із засідань ми з вами обговорювали вихід з конфлікту і наша чергова вправа має на меті передбачити вихід з конфліктної ситуації з точки зору батьків, учнів і класних керівників. Вправа «Корзина грецьких горіхів», грецький горіх – зоровий образ проблеми. Кожній із груп, які виступають в ролі учасників конфлікту «педагогічного трикутника» пропонується одна й та сама ситуація.Ви повинні проаналізувати її з точки зору наданої вам ролі і запропонувати шляхи виходу з цієї ситуації,на основі яких ми звами створимо памятку. А ситуація слідуюча: учень відмовився працювати на пришкільній ділянці, в грубій формі відмовив класному керівнику, батьки викликані до школи. (Вправа «Корзина грецьких горіхів») ІІІ. До не завжди приємних обов’язків класного керівника входить спілкування з батьками учнів. Іноді відверта розмова допомагає зясувати причини проблеми та вчасно запобігти наслідкам.Поговоривши з батьками, класний керівник може дізнатися, що учень пропустив кілька уроків через сімейні проблеми, а не через лінь, тому буде потрібно не карати за прогул, а, навпаки, підтримати дитину. Подекуди навіть телефонна розмова може допомогти врятувати учня від поганого впливу сумнівних друзів чи подруг.В роботі з батьками немає стандартних прийомів чи чітких алгоритмів, проте деякими порадами потрібно користуватися. ( презентація Пам’ятки ) Ви самі розробили цю памятку.Гадаю, що ви будете нею користувати-ся, щоб кожен відчував себе впевнено, комфортно, не будете допускати кон-фліктних ситуацій.Звичайно, можна виробити аналогічні пам’ятки для бать-ків, чи дітей.З деякими напрацюваннями по цих питання ви можете ознайомитися на дискові на якому я презентую свої певні напрацювання як класний керівник.Це буде ваша перше домашнє звдання, друге- ознайомив-шись з проектом над яким працював мій клас ( Конфлікти в школі ) провести аналогічні дослідження в своїх школах. Наша сьогоднішня робота підходить до завершення. Я дякую всім за роботу і щоб побачити оцінку роботи наостанок міні гра « Дерево успіху «. По черзі прикріпіть на дерево те яблуко,в залежності від оцінки, яку ви даєте сьогоднішньому занятті.Червоне яблуко-корисно, було приємно участувати в роботі, жовте-деякі ідеї візьму на замітку, але дещо можна було зробити інакше, зелене- не сподобалося. ( мінігра « Дерево успіху « ) Класний керівник – це радість спілкування, це коло своїх дітей, це бажання бути потрібним кожному своєму вихованцю й досягнення перемог у вихованні.Якщо ви класний керівник, то повинні любити всіх дітей: красивих і не дуже, слухняних і норовливих, культурних і безкультурних. Не наближайте до себе дітей із благополучних сімей і не тримайте на відстані дітей із неблагополучних. Хто сказав, що вчитель має навчати предмета, який викладає? А якщо він дав учневі щось набагато цінніше, ніж просто знання?! Що, як він навчив жити не так, як усі, а «по-особливому», інакше: жити, пам’ятаючи про те, що ти Людина; дбати не лише про себе; піклуватись, аби тим, хто оточує тебе, було завжди затишно й безпечно. |
ТЕСТОВІ завдання до МК №1 з «Гігієни та екології» для студентів ІІІ курсу медичного факультету Кому належить наступне висловлювання: „Не кожен лікар, звичайно, може бути спеціалістом з гігієни, але кожен, окрім відомого запасу... |
Урок тренінг. Тема уроку: Сонце. Сонячна система ... |
Кожен має право на повагу до його гідності. Ніхто не може бути підданий... Кожен має право на повагу до його гідності. Ніхто не може бути підданий катуванню, жорстокому, нелюдському або такому, що принижує... |
Подолання конфліктності соціально-психологічний тренінг для педагогів Коли зустрічаються дві людини, на зустрічі присутні шестеро: кожен із двох, яким він бачить себе; яким його бачать інші; які вони... |
І. Конкурс представлення команд Кожен з капітанів задає по 3 запитання супернику. Журі може оцінювати не лише правильність,а і оригінальність відповіді |
9. УПРАВЛІНСЬКІ РІШЕННЯ Кожен може прийняти рішення, володіючи достатньою... Кожен може прийняти рішення, володіючи достатньою інформацією. Компетентний менеджер приймає рішення і у разі її нестачі. Талановитий... |
Тема: Охорона життя і здоров’я дітей В ігровій формі заохочувати учнів до навчання, активізувати мислительну діяльність, вміння знаходити нестандартні відповіді на поставлені... |
Злочини проти власності Відповідно до ст. 41 Конституції України кожен має право володіти, користуватись і розпоряджатись своєю власністю. Ніхто не може... |
Уроку: урок-тренінг зі світової літератури. Тема: «Я вірю в тебе, людино» Портрет Д. Дефо, малюнки до твору, картки з завданням для груп, фішки з зеленими і червоним кольорами |
Тема: Встановлення зв’язків між таблицями У реляційних базах дані таблиці зв'язуються між собою за допомогою співпадаючих значень ключових полів. Ключовим полем може бути... |