Аналіз регуляторного впливу
до проекту рішення Кременчуцької міської ради Полтавської області Про внесення змін до рішення Кременчуцької міської ради Полтавської області від 05.07.2011 «Про затвердження Положення про механізм справляння та порядок сплати єдиного податку у місті Кременчуці»
Визначення та аналіз проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання.
У зв’язку із прийняттям Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності», який набирає чинності з 1 січня 2012 року, діючі ставки єдиного та фіксованого податків для суб’єктів підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців, визначені рішенням Кременчуцької міської ради від 28.08.2007 «Про встановлення ставок єдиного податку» із змінами, внесеними рішенням Кременчуцької міської ради від 25.12.2007 «Про внесення змін до рішення міської ради від 28 серпня 2007 року «Про встановлення ставок єдиного податку» та рішенням Кременчуцької міської ради від 26.10.2006 «Про встановлення розміру фіксованого податку для громадян, які здійснюють підприємницьку діяльність і є платниками ринкового збору» потребують перегляду та затвердженню відповідно до вимог Податкового кодексу України із змінами та доповненнями. 2. Ціль регулювання Основною метою розробки проекту є встановлення фіксованих ставок єдиного податку залежно від виду господарської діяльності, з розрахунку на календарний місяць для фізичних осіб-підприємців, які зареєстровані у місті Кременчуці та здійснюють господарську діяльність, на території міста Кременчука та в Україні.
3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення визначених цілей
Існує тільки один спосіб досягнення зазначених цілей, а саме: прийняття нового регуляторного акту.
Прийняття даного регуляторного акту забезпечить реалізацію державної політики в податковій сфері, зокрема щодо виконання вимог Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності», спрямовану на поповнення спеціального фонду місцевого бюджету та створення рівних умов для суб’єктів господарювання фізичних осіб -підприємців, які провадять діяльність в одному населеному пункті і займаються одним видом господарської діяльності. 4. Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми Механізм даного регуляторного акту полягає у забезпеченні виконання норм Податкового кодексу України, відповідно до змін внесених Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності». Встановлення фіксованих ставок єдиного податку сприятиме легалізації всіх видів господарської діяльності. Дасть можливість переходу на спрощену систему оподаткування більшій кількості суб'єктів господарювання, у тому числі фізичним особам-підприємцям, які здійснюють торгівлю на ринках.
Регуляторний акт буде доведено до відома суб'єктів господарювання шляхом опублікування в офіційному виданні Кременчуцької міської ради газеті «Вісник Кременчука» в 10-денний термін з дня його прийняття та/або на офіційному сайті Кременчуцької міської ради.
Набирає чинності дане рішення міської ради після проходження процедури, визначеної законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», з 01.02.2012. 5. Обґрунтування можливостей досягнення визначених цілей Впровадження регуляторного акту покладене на фінансове управління виконавчого комітету Кременчуцької міської ради, управління розвитку підприємництва, торгівлі, побуту та регуляторної політики виконавчого комітету Кременчуцької міської ради та постійну депутатську комісію з питань підприємницької діяльності, побутового та торговельного обслуговування та регуляторної політики. які відповідно своїх повноважень забезпечують виконання засад державної регуляторної політики при прийнятті рішень міської ради та її виконавчого комітету. Адміністрування єдиного податку здійснює Кременчуцька об’єднана податкова інспекція.
Можливої шкоди від наслідків дії акта не вбачається. 6. Очікувані результати від прийняття регуляторного акта. Аналіз вигод та витрат
Сфери впливу
|
Вид впливу
| Інтереси громадян
| Забезпечення умов для покращення рівня соціальної захищеності територіальної громади міста за рахунок прогнозованих надходжень до бюджету міста від сплати місцевих податків.
| Інтереси суб’єктів господарювання
| Створення прозорого механізму регулювання розмірів місцевих податків в рамках вимог Податкового кодексу України
| Інтереси органів місцевого самоврядування
| Забезпечення фінансової основи самостійності органів місцевого самоврядування.
|
Вигоди
| Втрати
| Органи місцевого самоврядування
| Забезпечення прогнозованих надходжень до міського бюджету від сплати єдиного податку.
Створення фінансових можливостей міської влади для задоволення соціальних та інших потреб територіальної громади
| Витрати на проведення відстежень результативності даного регуляторного акту та процедур з його опублікування
| Суб’єкти господарювання
| Не потребуватимуть постійного щорічного перегляду ставки єдиного податку, які будуть прогнозованими для суб’єктів господарювання, що відповідно вплине на передбачуваність ведення бізнесу
| Затрати часу, необхідні для вивчення Положення про механізм справляння та порядок сплати єдиного податку, викладеного у новій редакції
| Громадяни
| Отримання можливості для покращення рівня соціальної захищеності територіальної громади в цілому та кожного мешканця міста
| Не вбачається
|
7. Обґрунтування строку чинності проекту рішення Строк чинності регуляторного акту обумовлений чинністю існуючої правової бази вищого рівня та може бути переглянутий чи скасований при її зміні.
8. Показники результативності регуляторного акту
Кількість платників єдиного податку.
Сума надходжень від сплати єдиного податку до міського бюджету.
Ступінь інформованості суб’єктів господарювання щодо існування даного регуляторного акта.
9. Заходи, з допомогою яких буде здійснюватися відстеження
результативності акту Відстеження результативності даного рішення покладається на управління розвитку підприємництва, торгівлі, побуту та регуляторної політики виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області за даними фінансового управління виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області та Кременчуцької ОДПІ.
Базове відстеження результативності акта проводиться до набрання чинності регуляторним актом або окремих його положень.
Повторне відстеження результативності акта буде проведено через рік після набрання ним чинності.
Періодичне відстеження результативності акту проводитиметься через три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження в разі, якщо даний регуляторний акт не буде відмінено до зазначеного періоду.
Перший заступник міського голови А.М.Погрібний
Вик. Жорняк Л.Г. |