«Родом з України. Скарби України.»


Назва«Родом з України. Скарби України.»
Дата25.12.2013
Розмір97.7 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Історія > Документи
Тема: «Родом з України. Скарби України.»

Мета:

- на основі дослідницької та пошукової роботи учнів у групах здійснити обмін інформацією про про рідне село,

- викликати бажання вивчати, берегти і примножувати багатства рідного краю, формувати пізнавальний інтерес,

- вчити презентувати свої проекти;

- розвивати зв’язне мовлення учнів, вміння узагальнювати, працювати в групах, увагу, образну пам'ять, логічне мислення;

- виховувати інтерес до історії і культури рідного краю, почуття гордості за славних земляків.

Актуальність проблеми: Робота над проектом сприятиме розкриттю здібностей, талантів дітей, викличе бажання творчо працювати над вивченням історії рідного краю. З’явилась можливість учителю більше дізнатися про своїх учнів та їх родини.

Тип проекту за складом учасників: груповий

Учасники проекту: учні 3 клас, батьки

Керівник проекту: вчитель вищої категорії Пономарьова Н. В.

Тип за реалізацією міжпредметних зв`язків: міжпредметний

Тип за тривалістю виконання: короткотривалий

Тип за результатом діяльності: дослідницько-пошуковий

Провідна проблема: дослідження історії рідного краю, його архітектурних та духовних цінностей, збереження історичного минулого старобільщини.

Очікувані результати: після уроку учні зможуть самостійно збирати інформацію, презентувати проекти; обґрунтовувати свої міркування, працювати з інтерактивними вправами; взаємодіяти у групах, парах; набувати навичок самооцінювання та взаємооцінювання

Спосіб розв`язання проблеми: пошук літературного та відео матеріалу; освоєння групами різних практичних технологій.

Обладнання: інтерактивна дошка, добірка ілюстративних матеріалів, фотографії з видами села, , презентації, виставка довідкової літератури «Славетні українці», «Історичні пам'ятки України», українські народні костюми.

П л а н в и к о н а н н я п р о е к т у

І.Організація проекту

Формування основної проблеми і дидактичної мети.

Планування проектної діяльності:

1.Обирання учнями запропонованих учителем групових проектів.

2.Розподіл на групи та їх завдання

3.Обміркування шляхів розв’язання проблеми.

а) Група «Пошуковці»- зібрати матеріал про історію Старобільського

монастиря

б)Група «Факти»- (підібрати і опрацювати матеріал про вченого старобільчанина

Г. Лангемака);

в) Група « Нащадки»- зібрати та опрацювати матеріал про поета с. Половинкине

І. Світличного

4.Пошук матеріалів: бібліотека, мережа Інтернет, відвідування монастиря.

5.Зустрічі з людьми, від яких можна отримати інформацію.

6. Складання плану роботи

7. Обговорення результатів виконаної роботи, форми представлення

проекту.

8. Виконання роботи. Презентація.

9. Оцінювання виконаної роботи.
П р е з е н т а ц і я п р о е к т у

Тип уроку. Урок з використанням інтерактивних технологій та з комп’ютерною підтримкою.

Хід уроку

Організаційний момент

Усміхніться привітайтесь до гостей.

Роботи в нас дуже багато і тому пропоную - не просто слухати, а чути; не просто дивитись, а бачити; не просто відповідати, а міркувати; дружно і плідно працювати.

Привітайте один одного (вправа «Оплески»)

Візьміться за ручки. Посміхніться

- Сьогодні у нас звітний урок за проектом.

- Яким він має бути? (Реклама уроку)

Тож нам необхідно буде виконувати певні правила. (слайд)

Що очікуєте від уроку? (слайд)
Повідомлення теми і мети уроку.

Тема нашого уроку «Родом з України. Скарби України.»

Ви працювали в малих групах, а також колективно.

Досліджували, життєвий та творчий шлях нашого земляка поета І Світличного та вченого старобільчанина Георгія Лангемака;

займалися пошуковою діяльністю: знаходили відомості про історичну пам'ятку Старобільщини.

Як завжди нам допомагали наші тата й мами.
Завдання уроку:

Ми познайомимося з відомими пам’ятками культури України та Старобільщини;

Дізнаємося де вивчають і зберігають пам’ятки культури ;

Здійснимо подорож сторінками історії рідного краю.
Учитель : ( звучить музика, на екрані -слайди) )

Коли ми народилися, то першим побачили обличчя мами, відчули ніжність її погляду,тепло її рук. Для нас у ті перші хвилини, в ті перші дні - це все життя, весь Всесвіт, іншого не існує. (слайд)

Але проходить час, і навколо материнського світу починає виростати інший світ, він стає близьким нам, перетворюється на дорогоцінні частинки нашого «я» , яке постійно утверджується.

Що це за світ? (слайд)

Він – наш дім, наша сільська вулиця. І щось уже підказує нам, що світ, земля набагато ширша за ту, що перед нами, що є інші села і міста. (слайд)

Але й там, де ми з вами живемо, світ виявляється з кожним днем все багатшим, ніж учора. Ми впізнаємо дитячий садок, школу. (слайд)

«Вчора» зникає далі і далі, відкриваючи нам простір далеких часів. Ми мріємо про майбутнє,завтрашній день теж віддаляється. (слайд)

І ось настає той день, коли ми усвідомлюємо, що усе це маленьке і велике, що нас оточує, є для нас минулим і майбутнім, зливається в одне слово – Батьківщина. (слайд)

Як називається наша Батьківщина?
Я пропоную вам висловити свої думки про те , що для вас означає слово

« Україна»?
Асоціативний кущ до слова Україна

Київ верба калина
Шевченко УКРАЇНА козак

хлібороб рід Світличний
скарб
Створення проблемної ситуації.
Кожен народ має свій рід. У словнику слово «рід» означає «ряд поколінь, які походять від одного предка»


  • Як ви розумієте поняття « наш рід?»"


Учень: Хоч ми всі ще і маленькі

Та вже добре знаєм,

Що звемося українці

Й українських предків маєм
Учениця: Батько , мама, брат, сестричка

Інші члени роду-

Всі належать до одного

Українського народу
Учитель - Я думаю,що тепе рви можете сказати, чийого роду ми діти.

Учні - (у к р а ї н с ь к о г о)
Учитель --На дошщі слово СКАРБ.

Скарб – це

-Коштовності, гроші, цінні речі чи не тільки?

-Так , це і духовні цінності, створені людиною.
Наші предки залишили нам у спадок багату землю, свою історію, культуру, освіту, звичаї і традиції. Серед багатющої культурної спадщини українського народу особливе місце посідають пам'ятки архітектури минулих столітть.
Учитель (використовуючи інтерактивну дошку розповідає про скарби України)



З тих часів до сьогодення стоять видатні пам'ятки архітектури. Кожен - є справжнім витвором мистецтва.

У нас на Старобільщині теж є своя пам'ятка історії культури рідного краю.

Свято-скорботний жіночий монастир.

Коли виникла ідея проекту, тато Денькович Оксанки, настоятель Преображенського храма с. Половинкине батюшка Стефан, запропонував нам екскурсію до монастиря.

Почуте нами від послушниці монастиря розширило знання не лише дітей, а й батьків.
Повідомлення про історію створення монастиря приготувала група «Пошуковці»

Презентація групи «Пошуковці»
Україна –культурою , працьовитим народом , солов”їною мовою , давніми звичаями , веселими піснями і запальними танками . Один з яких я вам пропоную затанцювати
Фізкультхфилинка………………………………………………………

На нашій дошці серед усіх слів є прізвища Шевченко та Світличниі.

Так Батьківщина, це не лише архітектурні пам'ятки, а й люди, які своїм життям творять історію країни.
Учитель (використовуючи інтерактивну дошку розповідає про видатних людей України)


Проте , на жаль, доля України склалась так, що вся її історія – це один суцільний ланцюг воєн і страждань,виснажливої боротьби за життя та волю . Віками відстоювали горді наші побратими право господаря на своїй землі.

Група «Факти» підготувала нам повідомлення про нашого земляка - відомого вченого Георгія Еріховича Лангемака, який зробив величезний внесок в розвиток світової космонавтики.
Слухаємо звіт творчої групи «Факти»
Презентація «Г.Е. Лангемак»
Віками відстоювали горді наші побратими право господаря на своїй землі , право називатися українцями . Наш односельчанин Іван Олексійович Світличний все своє життя присвятив боротьбі за незалежну Україну.

У нашому класі навчається Світличний Денис, (онук поета) який був ініціатором створення творчої групи «Нащадки». Їм слово.

Презентація «І.О.Світличний» .

e:\тус\2 0 1 3\світлини\svitlichniy.jpge:\тус\2 0 1 3\світлини\мати поета.pnge:\тус\2 0 1 3\світлини\малюнок кінцівок.pnge:\тус\2 0 1 3\світлини\кгб проти дисидентів.jpge:\тус\2 0 1 3\світлини\василь стус, іван світличний (праворуч) та іван гель (ліворуч). київ 1968 р..jpge:\тус\2 0 1 3\світлини\1965р житомир шістдесятники.jpge:\тус\2 0 1 3\світлини\іван світличний з дружиною.jpg

e:\тус\2 0 1 3\світлини\іван світличний, заарештований 12.01.1972. архів сбу.jpge:\тус\2 0 1 3\світлини\надія світлична.jpg
Учитель: Іван Олексійович не мав власних дітей, але дуже любив малечу і писав для неї вірші.

Учні (читають вірші І.Світличного)
Учитель :

Не можу я без посмішки Івана*

оцю сльотаву зиму пережить.

В проваллях ночі, коли Київ спить,

а друга десь оббріхують старанно,

склепить очей не можу ні на мить,

він як зоря проміниться з туману,

але мовчить, мовчить, мовчить, мовчить.
Ці люди своїм життям, своїми вчинками заслужили на нашу шану і прихильність.
- А зараз я пропоную вам прочитати статтю підручника з позначками.

Технологія «Читання з позначками». Опрацювання статті «Скарби України»

с. 57-58

«+» - я це знаю;

«-» - це для мене нове;

«?» - хочу дізнатися більше.

- Що вам було відоме з того, що ви почули на уроці, прочитали?

- Що для вас було нове?

Робота з підручником. Опрацювання статті "Скарби України".

- Майже у всіх я помітила позначку хочу дізнатися більше. Це добре.

-Де зберігаються історичні надбання нашого народу

Так, у музеях музеях.

Учитель (використовуючи інтерактивну дошку розповідає про музеї України)


Тож наше завдання — зберегти ці скарби і примножувати їх. Та перш за все ми повинні добре вивчити й пізнати минуле нашого народу.

Максиму Рильському належать слова:

Хто не знає свого минулого,

Той не вартий свого майбутнього.

Нашим сьогоднішнім уроком, я сподіваюся, ми запалили у серцях вогник гордості за те, що ми – українці, жителі нашого прекрасного села, бажання й надалі вивчати та примножувати скарби неньки України.

Бо саме вам, діти, вивчати, берегти, шанувати і вивершувати нашу історію. Будьте горді, чесні, розумні, любіть свій рідний край!
Домашнє завдання. малюнок на картках с. 57-59

Оцінки за урок

Підсумок уроку Технологія «Саморефлексія»

Знаю, вмію, ціную.

(Знаю архітектурні споруди нашої Батьківщини; коли зۥявилися перші музеї в Україні; що існують «незвичайні музеї).

(Вмію працювати в групі; слухати товаришів; давати відповіді на запитання).

(Ціную нові знання; працю вчителя;співпрацю).

- Чи справдилися ваші очікування від уроку?

У мене з'явилось бажання зберегти … .

Стала краще читати, декламувати вірші.

Більше спілкувалася з мамою, татом, бабусею, дідусем. Вони підтримали наш задум.

Навчились виготовляти …

Ознайомився з енциклопедією та навчився знаходити відомості.

Навчився працювати з комп'ютером.
Учитель : Дорослішають діти, сивіють матері – такий закон буття, але ніколи не старітиме наша земля. Її майбутнє – у ваших руках.

Тож хай буде вічно благословенна і квітуча наша земля, радує нас щасливими голосами дітвори, золотою пшеницею, синім небом.

Так, розповіли ми сьогодні багато. Але не все. Бо не можливо до кінця

збагнути душу народу. Та хотілось би, щоб вам згадалися ваша рідна оселя, дорога батьківська хата, тепле мамине слово, миле серцю подвір’я, рідна сільська вулиця, де ви робили свої перші кроки у велике життя. І хочеться вірити, що з любов’ю до рідного серцю куточка розпочнеться ваша велика любов до України
Л І Т Е Р А Т У Р А

  1. Старобільщина (книга-фотоальбом), - 20. – іл.. .

  2. Іватьо М. Р.., Коструба С.С., Коструба Т.М. Перлина: Навчальний посібник з народознавства для 4 кл. чото річної і 3 кл. трирічної початкової шк. – К.: Арка, 2001.

  3. Прокопенко В. Метод проектів як засіб креативно-пізнавальної діяльності молодших школярів. / В. Прокопенко, Л. Князська // Початкова школа. – 2007. - №5

  4. Химинець В.В., Кірик М.Ю. Х 46 Інновації в початковій школі. – Тернопіль: Мандрівець, 2010.

Схожі:

СКАРБИ УКРАЇНИ Львів
Черняхівскої культури, ікон ХVІІІ-ХХ ст., зібрання стародрукованих видань, колекція козацького періоду, у якої входять одяг, військове...
ФРАГМЕНТ РАДІОПРОГРАМИ „СЛОВО” ВІД 12. 11. 06 Сьогодні в радіожурналі: Про забуті слова
Так писав про багатство нашої мови незабутній Олександр Підсуха. А скарби її справді невичерпні!
Тема : Всі ми родом з дитинства
Мета : познайомити учнів із життям і творчістю американського письменника, особливу увагу звернути на автобіографічні мотиви повісті...
ТАК ЛІКУЄ МОЯ БАБУСЯ
ВЧИТЕЛЬ. Сьогодні ми знову зустрілися у фіто вітальні «Материнка», де відпочинемо,зцілимося, дізнаємося багато цікавого про цілющі...
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
Кабінет Міністрів України відповідальний перед Президентом України та підконтрольний і підзвітний Верховній Раді України у межах,...
ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
Відповідно до статті 93 Конституції України в порядку законодавчої ініціативи вносимо на розгляд Верховної Ради України проект Закону...
Урок духовності (8клас)
Батьківщини, шанобливе ставлення до культурних надбань, етичну скромність, стриманість, доброзичливість; заохочувати самостійність,...
«Інтересів і схильності при виборі професії»
Усі його заощадження віддані ідеї. Він буквально наслідує дитячі враження: копає там, де вказав Гомер. І казка стала дійсністю Герман...
Життя і творчість
Нечуй тощо) народився 25 листопада 1838р в м. Стеблеві Київської губ. Канівського повіту (нині — Черкаська обл., Корсунь-Шевченківський...
НАСТАНОВА
Конституції України, Закону України “Про правові засади цивільного захисту”, інших законів України, нормативних актів Президента...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка