Моніторінгове дослідження професійного рівня педагогів ПНЗ


Скачати 72.66 Kb.
Назва Моніторінгове дослідження професійного рівня педагогів ПНЗ
Дата 30.10.2013
Розмір 72.66 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Моніторінгове дослідження професійного рівня педагогів ПНЗ
Поняття «моніторинг» (від англ. топіІогіп§ — відстеження) означає постійне спостереження за яким-небудь процесом з метою виявлення його відповідності бажаному результату.

Педагогічний моніторинг — це форма організації, збору й узагальнення інформації, яка забезпечує систематичне відстеження й прогнозування роз­витку професійної майстерності й творчого потенціалу педагогів. Інакше кажучи, це один із методів контролю.
Педагогічний моніторинг ви­конує такі функції:

Інформаційна

• одержання даних про стан об’єкта;

• забезпечення зворотного зв’язку.

Мотиваційна

• залучення педагогів до аналі­зу власної діяльності;

• залучення педагогів до на­уково-дослідної діяльності.

Формуюча

• виявлення сильних і слабких сторін у роботі педагогів;

• підвищення якості освіти;

• забезпечення наукового під­ходу до керування навчально-ви­ховним процесом у навчальному закладі.

Прогностична

• прогнозування подальших тенденцій розвитку навчального закладу;

• розробка планів, програм дій.

Моніторинг може здійснювати­ся як за окремими напрямками, так і в комплексі.

Основні напрямки педагогіч­ного моніторингу:

• рівень творчих досягнень;

• інноваційна діяльність;

• професійна майстерність педагогів;

• стан документації;

• організація управлінської діяльності;

• ефективність виховної сис­теми;

• стан здоров’я дітей;

• психологічний клімат у ко­лективі;

• реалізація програми розвитку і т.д.

Реалізація ряду принципів безпосередньо впливає на дієвість педагогічного діагностування про­фесійної компетентності.

Принцип гуманізму. Вивчення професійної компетентності не можна перетворювати у форму авторитарного контролю для прийняття будь-якого адміністра­тивного рішення. У цей процес пе­дагогічний працівник залучається на засадах добровільності.

Принцип наукової об'єктивності передбачає такі засоби й умови дослідження, які ґрунтуються на науково-методич­них засадах. Дотримання одна­кових вимог до діагностування професійної компетентності розглядається як головна запорука успіху.

Принцип оперативної до­ступності — це можливість використання цілісно або части­нами технології педагогічного діагностування професійної ком­петентності у методичній роботі й самоосвіті; оперативне одержання необхідної інформації.

Принцип зіставлення (по­рівняльного аналізу) стартового й фінішного діагностування ви­значеного часового проміжку дає можливість виявляти динаміку й тенденції в розвитку професійної компетентності педагогічних працівників.

Представляємо вашій увазі алгоритм проведення педагогіч­ного моніторингового досліджен­ня.
Програма

проведення педагогічного моніторингового дослідження
Тема моніторингового дослі­дження

Мета:

• створення організаційних, методичних, кадрових умов для збору, аналізу, узагальнення отриманої інформації про стан основних показників навчально -виховного процесу в школах та позашкільних установах;

• здійснення оцінювання й прогнозування тенденцій розвитку, прийняття доцільних управлінських рішень щодо досягнень високого рівня якостіосвіти в даному навчальному закладі.

Завдання:

• створення ефективної системи педагогічного моніторингу;

• систематизація інформації;

• удосконалення технології інформаційно-аналітичної діяльності;

• організація й проведені тестування, анкетування;

• обробка первинної Інформації;

• підготовка звіту за підсумками дослідження;

• формування висновків і рекомендацій;

• обговорення результатів досліджень із педагогічним ко­лективом;

• консультації педагогів з питань методичної роботи й організації навчально-виховного процесу;

• корекція програми дослі­джень.

Прогнозовані результати:

• опанування суб’єктами освітнього процесу прийомів само­оцінки й самоаналізу;

• оволодіння керівниками гурт­ків інноваційними педагогічними технологіями, сучасними методи­ками діагностики;

• поглиблення знань тощо.
Практичне значення:
• підвищення рівня професій­ної підготовки педагогів;

• моделювання й прогнозу­вання професійного розвитку педагогів тощо.

Головне для моніторингу в системі освіти — це діагностика динаміки професійного розвитку педагогів, прогнозування й корек­ція.

Основна мета діагностики:

• активне використання до­сягнень і рекомендацій психолого- педагогічної науки;

• розвиток професійних якос­тей педагогів шляхом самоосвіти й самовдосконалення;

• стимулювання ініціативи й творчості педагогів, активізація їх діяльності в науково-дослідній роботі.

Діагностування включає контроль, перевірку, накопичення статистичних даних, їх аналіз, виявлення динаміки, тенденцій; прогнозування подальшого розви­тку навчально-виховного процесу.

Педагогічну діагностику професійної компетентності педагогів позашкільного закладу ми розглядаємо як інноваційну методику або технологію ви­явлення рівня відповідних знань

і вмінь, труднощів і їх причин, а

також прогнозування подальшого професійного розвитку педагогів у системі позашкільної освіти.

Педагогічна діагностика співвідноситься з моніторингом і контролем.

Система діагностики склада­ється з таких етапів:

1 етап (серпень—вересень) — розробка програми проведення моніторингу, вибір і апробація інструментарію, інструктаж учас­ників.

2 етап (жовтень—квітень) — проведення моніторингових про­цедур, створення інформаційної бази даних.

3 етап (квітень—травень) — аналіз, систематизація й уза­гальнення отриманої інформації, розробка висновків, рекомендацій і пропозицій щодо вдосконалення педагогічного процесу.

4 етап (травень)—заходи, ор­ганізовані відповідно до виявлених тенденцій.

5 етап (протягом навчального року, серпень)—узагальнення, по­рівняльна характеристика й аналіз з теми моніторингу, рекоменда­ції.

Динаміка професійного рос­ту відслідковується, насамперед, у процесі порівняння вхідного (стартового) й вихідного (фініш­ного) діагностування професійної компетентності педагогічних працівників.

Об’єкт моніторингу:

• методичне й програмне за­безпечення навчально-виховного процесу;

• учасники навчально-виховно- го процесу (педагоги, вихованці; батьки вихованців);

• результати навчальної діяль­ності й виховної роботи, методична діяльність педагогів і т.п.

Предмет моніторингового дослідження:

• контингент учнів;

• проведення відкритих занять;

• участь педагогів у методичній роботі, конкурсах професійної майстерності;

• участь у науково-дослідній і експериментальній роботі;

• підвищення кваліфікації;

• організація самоосвіти педа­гогів;

• організація виховної роботи;

• системний підхід до організа­ції педагогічної діяльності;

• рівень технологічної компе­тентності;

• рівень інноваційної діяльнос­ті в позашкільному закладі;

• рівень методичного забез­печення педагогічної діяльності;

• рівень педагогічних досяг­нень;

• публікації з досвіду роботи в педагогічній пресі, посібниках.

Методи діагностики:

• анкетування;

• тестування;

• атестація;

• самоаналіз;

• конкурс професійної май­стерності;

• конкурс програм, проектів.

Форми фіксації результатів:

• аналітичні матеріали (статис­тичний аналіз, аналітичний звіт, аналітична доповідь і т.п.);

• атестаційний аркуш;

• портфоліо творчих досягнень;

• документи про підвищення кваліфікації.

Реалізація моніторингу твор­чою групою.

До складу творчої групи входять:

• директор позашкільного за­кладу;

• заступники директора з на­вчально-виховної роботи;

• методисти;

• психолог.

Основні функції творчої групи:

• розробка програми й робочого плану моніторингових досліджень;

• підготовка діагностичного інструментарію.

На початку навчального року (серпень—вересень) необхідно провести вхідне діагностування педагогів на предмет професійної майстерності.


Схожі:

Тренінг для педагогів «Впровадження інтерактивних технологій у педагогічну практику»
Вня поінформованості педагогів щодо проблеми впровадження інтерактивних технологій; популяризація навичок співпраці, спілкування,...
ДО ПРОБЛЕМИ ПСИХОЛОГІЧНОГО АНАЛІЗУ ПРОФЕСІЙНОГО ВИГОРАННЯ
В статті розглядається феномен емоційного вигорання, його стадії, фази, такі як: застережлива, зниження рівня власної участі,емоційні...
Україна
Враховуючи важливу роль педагогів у вихованні молодого покоління громадян незалежної України, з метою відзначення професійного свята...
ДОПОМІЖНІ МАТЕРІАЛИ ПРИ ЗДІЙСНЕННІ АТЕСТАЦІЇ
Для цього необхідно чітко сформулювати вимоги по професійних якостей педагогів, які характерні сааме для цього навчального закладу....
УКРАЇНА Д Н І ПРОПЕТРОВСЬКАОБЛАСТ Ь СИНЕЛЬНИКІВСЬКА МІСЬКА РАДА ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ Р І ШЕНН Я
«Про освіту», «Про бібліотеки і бібліотечну справу», «Про народні художні промисли», «Про музеї та музейну справу» з метою підвищення...
УКРАЇНА Д Н І ПРОПЕТРОВСЬКАОБЛАСТ Ь СИНЕЛЬНИКІВСЬКА МІСЬКА РАДА ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ Р І ШЕНН Я
«Про освіту», «Про бібліотеки і бібліотечну справу», «Про народні художні промисли», «Про музеї та музейну справу» з метою підвищення...
Програма розвитку культури в м. Синельниковому на 2011-2016 роки...
«Про позашкільну освіту», «Про освіту», «Про бібліотеки і бібліотечну справу», «Про народні художні промисли», «Про музеї та музейну...
ВСТУП
Методичне забезпечення і організація емпіричного дослідження рівня правової свідомості учнів
МІЖНАРОДНИЙ КОНТИНГЕНТ СТУДЕНТІВ УНІВЕРСИТЕТУ ЯК СЕРЕДОВИЩНИЙ ФАКТОР...
Принциповою вимогою є педагогічно доцільна організація спілкування студентів – представників різних культур, у тому числі в форматі...
Тема Сутність педагогічного дослідження
На практиці, як правило, дослідник використовує як теоретичні, так і емпіричні методи дослідження. Таке дослідження прийнято називати...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка