Лист. Адреса


Скачати 70.59 Kb.
Назва Лист. Адреса
Дата 30.04.2013
Розмір 70.59 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок
Смілянська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №1

Лист. Адреса

Урок

розвитку зв’язного мовлення

у 5 класі
учителя Сорочинської С.К.

Сміла – 2010
Розвиток зв’язного мовлення.

Лист. Адреса

Мета: ознайомити учнів із видами листів та основними правилами листування, структурою листа, його мовним оформленням, вимогами до написання адреси на поштовому конверті; з’ясувати значення слів адреса і адрес, адресат і адресант; формувати уміння аналізувати тексти запропонованих листів та писати власні, підписувати конверт відповідно вимогам; розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення та зв’язне мовлення, творчі здібності учнів; виховувати мовленнєву культуру та інтерес до наслідків власної праці.
Тип уроку: урок формування знань, умінь, навичок з елементами казки.

Обладнання: підручник, пам’ятка „Правила написання листа”, квітка ромашка із завданням на пелюстках, тлумачні словники, бланк – конверт; комп’ютер, магнітофон.

Епіграф: Пишіть листи і надсилайте вчасно,

Коли їх ждуть далекі адресати,

Коли є час, коли немає часу

І коли навіть ні про що писати

(Л.Костенко)

Хід уроку: І. Організаційний момент.

Дозвольте урок мені наш розпочати.

Сьогодні цікавеньке щось будемо вивчати

І розум свій і думку продовжимо тренувати.

ІІ. Підготовка до сприймання.

На слайдах малюнки, які змінюються із розвитком казкового сюжету, а учитель читає зміст казки. Можливе проведення казкових елементів у формі інсценізації – без використання комп’ютера.

Задушлива комірчина захаращена сміттям. У безладді товпляться меблі: клишоногий стіл, кострубата лавка, перекошений ослін. Сидячи на кособокій печі, гачконоса господиня грає у шахи із чорним котом. Нетерплячий стукіт у двері змушує Ягу відірвати погляд від дошки. Скориставшись цим, чорний кіт змахує лапою кілька фігур. Стук повторюється. „Хто там?” – запитує Яга, спантеличено дивлячись на дошку. „Це я, листоноша Пєчкін, - лунає із-за дверей. - Приніс вам листа”. „А що таке лист? – муркнув чорний кіт, змахнувши тихцем ще одну фігуру. – і хто вигадав оте листування?”

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

(на моніторі слайд №)1

ІV. Мотивація навчальної діяльності

Видумуй, пробуй, твори,

Розум і фантазію свої прояви.

Активним і уважним будь

І про кмітливість не забудь.

V. Формування знань, умінь, навичок.

  1. Актуалізація опорних знань.

а) Мозкова атака. Утворити асоціативний кущ, пов’язаний із словом „лист”.

б) „Мікрофон”:

- Що таке лист?

  • Коли виникає потреба писати листи?

  • Хто і кому може писати лист?(повертаємося до епіграф; зачитується виразно вірш В.Симоненка „Лист” ( „Знов листа мені прислала мати...”)

  • Чи доводилося вам писати листа?

  • Які ви знаєте види листів?

2. Інформаційне бюро. а) Історія виникнення листів. (Учні виголошують підготовлене повідомлення, а на слайді №2 зображення різних видів листів: від першого листа скіфів, малюнкового, вузликового до сучасного)

б) історія пошти (від давнини до сучасних видів )

3. Робота з підручником : ознайомлення із статтею на ст.112 (листування, лист, види листів: ділові та особисті).

4. Гра „Займи позицію ”: у ХХІ столітті – добі високих технологій, розвитку всесвітньої інформаційної мережі Інтернет, комп’ютеризації суспільства існує думка, що писати звичайні листи не треба. Достатньо скористатися електронною поштою чи СМС-повідомленням за допомогою мобільного телефону.

Займіть позицію: діти, які згоджуються з такою думкою, станьте праворуч від учителя, а діти, які з такою думкою не погоджуються, станьте ліворуч.

Обґрунтуйте свою думку – позицію.

Звучить пісня у виконанні гурту „Океан Ельзи” – „Лист матері”

5. Мовленнєва ситуація. Зустрілися дві дівчинки, які мешкають нині у різних мікрорайонах. (діалог дівчат):

- Привіт, Олю!

- Привіт, Аню!

- Як ми давно з тобою не зустрічалися! За яким адресом ти зараз проживаєш?

- Я мешкаю не за адресом, а за адресою. Адрес – письмове звернення до особи чи установи. Адреса – місце проживання особи, напис на конверті. Соромно тобі цього не знати. І чого тебе в школі навчають?

- Ой, і знову ці нудні правила! Я так не люблю їх вчити! Без них можна обійтися. І зовсім мені не соромно! А от значення інших слів я добре знаю. Адресат – той, хто надсилає кому-небудь листа.

- І неправильно! (звертається до учнів класу) Друзі! Допоможіть нам!
6. Учитель: - Щоб ви не помилялися, як Даша, на допомогу прийдуть діти – члени Довідкового бюро”, які для нас з’ясували значення слів адрес і адреса, адресат і адресант (слайд №3 :)

Адресат – той, хто отримує лист, телеграму.

Лист не знайшов адресата.

Адресант – той, хто адресує, надсилає лист.

Адресант повинен чітко підписуватися.

Адрес – письмове ювілейне вітання особі чи установі.

Ювілярові вручили вітальний адрес.

Адреса – місце проживання особи або розташування установи, напис на конверті, телеграмі. Правильно пишіть адресу.

Адреса складається із таких частин: хто посилає лист; звідки він; кому призначений; куди направляється (слайд №4 із зображенням конверта і зразком його оформлення

7. Продовження казки: Діставши лист із конверта, Яга прочитала вголос: „Вам слід терміново з’явитися на казкові курси підвищення професійної майстерності грубіянів та скандалістів за адресою: дрімучі хащі, 113-а просіка, гниле дупло №13”

- Лист недійсний, – промовила Яга, подумавши кілька хвилин.

- Як недійсний? – стрепенувся листоноша. – ось конверт, ось марка. Усе законно.

- Законно, проте безграмотно, - заявила Яга. - Лист складено всупереч правилам. Нікуди я не поїду.

- Зачекайте, громадянко, - занервувався Пєчкін. – Ось марка, ось конверт. Чого ж вам іще бракує?

- Та звертання ж немає, і підпису теж! – не втримався чорний кіт

- Конверт є, марка є, - торочив Пєчкін. – отже, все в порядку. Ніяких там звертань і підписів не знаю і знати не хочу.

- Ах, не знаєш? Ах, не хочеш? – Яга злізла із печі і сунула листоноші підручник з мови: - Читай на сторінці 112 про традиції у листуванні!
7. Робота з підручником : ст.112 : традиції у листуванні – побудова листа.

VІ. Закріплення здобутих знань, умінь, навичок.

У класах молодших за роки навчання

Ви встигли дізнатися про звертання.

1. Робота з підручником: вправа 203(усно)

Як звертатися до когось, то повинен знати,

Що чарівні слова треба нам вживати.

У нашій рідній мові чарівні є слова.

Слова ці всім відомі, бо сила в них жива.

„ Добридень, до побачення” – і усмішка сія,

Велике мають значення оці прості слова.

2.Робота з підручником: - вправа 204 (усно)

- вправа 202 – зразок листа.

3. Робота у парах. „Коректор”. Прочитати вірш Г.Бойка „Лист”, виправити помилки, записати правильний варіант. (Слайд №5)

Писав із табора Василько:

«Нових у мене друзів стільки!

Я, мамо, добре відпочився!

І апельсинів тут наївся.

І накупався, як ніколи...

Пеши.

Вітаєм.

Я й Мекола».
А мама так йому писала:

Без тебе дома скучно стало...

Але тобі на користь море.

І ми зустрінемося скоро...

Ти молодець, що "відпочився",—

Коли б ще й грамоти навчився!»

(Г. Бойко.)

4. Робота у парах. Сформулювати поради (1-2) щодо дотримування правил листування. Учні зачитують складені поради, а потім звіряються із пам’яткою „Правила листування” (слайд №6):

1. Вчасно відповідайте на листи. Не залишайте листів без відповіді.

2. Пишіть на якісному папері.

3. Дбайте про почерк, охайність в оформленні листа.

4. Уживайте звертання. Звертаючись до старших на Ви, пишіть це слово з великої букви.

5. Дотримуйтеся композиції листа (початок, основна частина, кінцівка)

6. Слідкуйте за мовленнєвим оформленням і грамотністю. Пам’ятайте: по тому, як ви пишете (говорите), судять про ваш рівень розвитку освіти, виховання.

7. У кінці листа ставте розбірливий підпис, дату.

8. Після закінчення листа, якщо ви щось забули написати, користуйтеся пост скриптумом (Р.S)
5. Самостійно попрацюйте.

Помилок не буде – факт!

Ви уважно помудруйте –

Вийде добрий результат.

Робота у групах. Написати лист (завдання на пелюстках ромашки):

- мамі і татові про те, як вам відпочивається на канікулах у бабусі;

- першій учительці з висловленням вдячності за передані вам знання;

- другові (подрузі) про цікаву подію у шкільному житті;

6. За зразком (підручник, ст.113 або слайд №7) підписати конверт.

Взаємоперевірка виконання робіт.

VІІ. Підсумок.

Ось уроку і кінець.

Усі ви потрудились, тому кожен – молодець.

Що сподобалось вам - поділіться,

Чого навчилися - пожалійтесь.

Мікрофон. Продовжіть речення:

Сьогодні на уроці

- я дізнався про...

- ми навчилися...

- мені найбільше сподобалося...

- запам’яталося...
VІІІ. Домашнє завдання.

Час урок кінчати,

Додому завдання писати.

(Слайд №8): Ст.111 – 113, вправа 206 (написати лист одному із адресатів)


Використана література:

1. Глазова О., Кузнєцов Ю. Рідна мова: Підручник для 5 класу. – К.: Зодіак – ЕКО, 2005. – 279с.

2. Глазова О., Косян Т. Матеріали до уроків української мови у 5-7 класах на 1993-1994 н.р. І чверть. // ж-л Дивослово, 1993, №8. – с.20





Схожі:

Тема: Лист. Адреса. Мета
Мета: пояснити учням особливості складання тексту листа, формувати вміння складати такий текст відповідно до усталених традицій;...
Прізвище, ім’я та по батькові, поштова адреса, адреса електронної...

«ПОДОРОЖ НА ПЛАНЕТУ ДОБРОТА» МЕТА
З ЗАВДАННЯМ,ЧИСТІ АРКУШІ ТА ОЛІВЦІ,КОЛЬОРОВИЙ ПАПІР, ЛИСТ-ЗАВДАННЯ, КАРТА ПОДОРОЖІ, КОНВЕРТИ ІЗ ЗАВДАННЯМ,ЛИСТ-ЗВЕРНЕННЯ З ПЛАНЕТИ...
До п. 4 Порядку Форма для подання запиту на отримання публічної інформації...
Прізвище, ім’я та по батькові, поштова адреса, адреса електронної пошти, номер телефону запитувача
Режим роботи ЦОПП Бердянської ОДПІ Будні дні с 9-00 до 20-00, субота...
Електронна адреса інформаційно-довідкового департаменту державної податкової служби
Філія "АВЕ Коломия" Товариства з обмеженою відповідальністю «АВЕ...
Юр адреса: 78294, Івано-Франківська обл, Коломийський р-н, с. Залуччя, вул. Клубна,9
Інструктивно-методичний лист щодо використання державної символіки
Постанова Кабінету Міністрів України від 15. 09. 1999 р. №1697 Науково-методичний центр вищої освіти розробив і надсилає Інструктивно-методичний...
ФОРМА для подання запиту на отримання публічної інформації від об'єднання...
...
ТОВ «ТД «Еліт» (поштова адреса: 04136 м. Київ вул М. Гречко 3)
Замовником Акції «Веселі канікули з ТМ «Ажур» є ТОВ «ТД «Еліт» (поштова адреса: 04136 м. Київ вул М. Гречко 3)
«Торговий центр «Медсервіс» факт адреса: 79057, м. Львів, вул. Антоновича,128...
Львів, вул. Антоновича,128 тел.:+38 (032) 295-3981 юрид адреса: 79052, м. Львів, вул. Ангарна, 26 тел./факс: +38 (032) 237-9650
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка