|
Скачати 70.59 Kb.
|
Смілянська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №1 Лист. Адреса Урок розвитку зв’язного мовлення у 5 класі учителя Сорочинської С.К. Сміла – 2010 Розвиток зв’язного мовлення. Лист. Адреса Мета: ознайомити учнів із видами листів та основними правилами листування, структурою листа, його мовним оформленням, вимогами до написання адреси на поштовому конверті; з’ясувати значення слів адреса і адрес, адресат і адресант; формувати уміння аналізувати тексти запропонованих листів та писати власні, підписувати конверт відповідно вимогам; розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення та зв’язне мовлення, творчі здібності учнів; виховувати мовленнєву культуру та інтерес до наслідків власної праці. Тип уроку: урок формування знань, умінь, навичок з елементами казки. Обладнання: підручник, пам’ятка „Правила написання листа”, квітка ромашка із завданням на пелюстках, тлумачні словники, бланк – конверт; комп’ютер, магнітофон. Епіграф: Пишіть листи і надсилайте вчасно, Коли їх ждуть далекі адресати, Коли є час, коли немає часу І коли навіть ні про що писати (Л.Костенко) Хід уроку: І. Організаційний момент. Дозвольте урок мені наш розпочати. Сьогодні цікавеньке щось будемо вивчати І розум свій і думку продовжимо тренувати. ІІ. Підготовка до сприймання. На слайдах малюнки, які змінюються із розвитком казкового сюжету, а учитель читає зміст казки. Можливе проведення казкових елементів у формі інсценізації – без використання комп’ютера. Задушлива комірчина захаращена сміттям. У безладді товпляться меблі: клишоногий стіл, кострубата лавка, перекошений ослін. Сидячи на кособокій печі, гачконоса господиня грає у шахи із чорним котом. Нетерплячий стукіт у двері змушує Ягу відірвати погляд від дошки. Скориставшись цим, чорний кіт змахує лапою кілька фігур. Стук повторюється. „Хто там?” – запитує Яга, спантеличено дивлячись на дошку. „Це я, листоноша Пєчкін, - лунає із-за дверей. - Приніс вам листа”. „А що таке лист? – муркнув чорний кіт, змахнувши тихцем ще одну фігуру. – і хто вигадав оте листування?” ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. (на моніторі слайд №)1 ІV. Мотивація навчальної діяльності Видумуй, пробуй, твори, Розум і фантазію свої прояви. Активним і уважним будь І про кмітливість не забудь. V. Формування знань, умінь, навичок.
а) Мозкова атака. Утворити асоціативний кущ, пов’язаний із словом „лист”. б) „Мікрофон”: - Що таке лист?
2. Інформаційне бюро. а) Історія виникнення листів. (Учні виголошують підготовлене повідомлення, а на слайді №2 зображення різних видів листів: від першого листа скіфів, малюнкового, вузликового до сучасного) б) історія пошти (від давнини до сучасних видів ) 3. Робота з підручником : ознайомлення із статтею на ст.112 (листування, лист, види листів: ділові та особисті). 4. Гра „Займи позицію ”: у ХХІ столітті – добі високих технологій, розвитку всесвітньої інформаційної мережі Інтернет, комп’ютеризації суспільства існує думка, що писати звичайні листи не треба. Достатньо скористатися електронною поштою чи СМС-повідомленням за допомогою мобільного телефону. Займіть позицію: діти, які згоджуються з такою думкою, станьте праворуч від учителя, а діти, які з такою думкою не погоджуються, станьте ліворуч. Обґрунтуйте свою думку – позицію. Звучить пісня у виконанні гурту „Океан Ельзи” – „Лист матері” 5. Мовленнєва ситуація. Зустрілися дві дівчинки, які мешкають нині у різних мікрорайонах. (діалог дівчат): - Привіт, Олю! - Привіт, Аню! - Як ми давно з тобою не зустрічалися! За яким адресом ти зараз проживаєш? - Я мешкаю не за адресом, а за адресою. Адрес – письмове звернення до особи чи установи. Адреса – місце проживання особи, напис на конверті. Соромно тобі цього не знати. І чого тебе в школі навчають? - Ой, і знову ці нудні правила! Я так не люблю їх вчити! Без них можна обійтися. І зовсім мені не соромно! А от значення інших слів я добре знаю. Адресат – той, хто надсилає кому-небудь листа. - І неправильно! (звертається до учнів класу) Друзі! Допоможіть нам! 6. Учитель: - Щоб ви не помилялися, як Даша, на допомогу прийдуть діти – члени „Довідкового бюро”, які для нас з’ясували значення слів адрес і адреса, адресат і адресант (слайд №3 :) Адресат – той, хто отримує лист, телеграму. Лист не знайшов адресата. Адресант – той, хто адресує, надсилає лист. Адресант повинен чітко підписуватися. Адрес – письмове ювілейне вітання особі чи установі. Ювілярові вручили вітальний адрес. Адреса – місце проживання особи або розташування установи, напис на конверті, телеграмі. Правильно пишіть адресу. Адреса складається із таких частин: хто посилає лист; звідки він; кому призначений; куди направляється (слайд №4 із зображенням конверта і зразком його оформлення 7. Продовження казки: Діставши лист із конверта, Яга прочитала вголос: „Вам слід терміново з’явитися на казкові курси підвищення професійної майстерності грубіянів та скандалістів за адресою: дрімучі хащі, 113-а просіка, гниле дупло №13” - Лист недійсний, – промовила Яга, подумавши кілька хвилин. - Як недійсний? – стрепенувся листоноша. – ось конверт, ось марка. Усе законно. - Законно, проте безграмотно, - заявила Яга. - Лист складено всупереч правилам. Нікуди я не поїду. - Зачекайте, громадянко, - занервувався Пєчкін. – Ось марка, ось конверт. Чого ж вам іще бракує? - Та звертання ж немає, і підпису теж! – не втримався чорний кіт - Конверт є, марка є, - торочив Пєчкін. – отже, все в порядку. Ніяких там звертань і підписів не знаю і знати не хочу. - Ах, не знаєш? Ах, не хочеш? – Яга злізла із печі і сунула листоноші підручник з мови: - Читай на сторінці 112 про традиції у листуванні! 7. Робота з підручником : ст.112 : традиції у листуванні – побудова листа. VІ. Закріплення здобутих знань, умінь, навичок. У класах молодших за роки навчання Ви встигли дізнатися про звертання. 1. Робота з підручником: вправа 203(усно) Як звертатися до когось, то повинен знати, Що чарівні слова треба нам вживати. У нашій рідній мові чарівні є слова. Слова ці всім відомі, бо сила в них жива. „ Добридень, до побачення” – і усмішка сія, Велике мають значення оці прості слова. 2.Робота з підручником: - вправа 204 (усно) - вправа 202 – зразок листа. 3. Робота у парах. „Коректор”. Прочитати вірш Г.Бойка „Лист”, виправити помилки, записати правильний варіант. (Слайд №5) Писав із табора Василько: «Нових у мене друзів стільки! Я, мамо, добре відпочився! І апельсинів тут наївся. І накупався, як ніколи... Пеши. Вітаєм. Я й Мекола». А мама так йому писала: Без тебе дома скучно стало... Але тобі на користь море. І ми зустрінемося скоро... Ти молодець, що "відпочився",— Коли б ще й грамоти навчився!» (Г. Бойко.) 4. Робота у парах. Сформулювати поради (1-2) щодо дотримування правил листування. Учні зачитують складені поради, а потім звіряються із пам’яткою „Правила листування” (слайд №6): 1. Вчасно відповідайте на листи. Не залишайте листів без відповіді. 2. Пишіть на якісному папері. 3. Дбайте про почерк, охайність в оформленні листа. 4. Уживайте звертання. Звертаючись до старших на Ви, пишіть це слово з великої букви. 5. Дотримуйтеся композиції листа (початок, основна частина, кінцівка) 6. Слідкуйте за мовленнєвим оформленням і грамотністю. Пам’ятайте: по тому, як ви пишете (говорите), судять про ваш рівень розвитку освіти, виховання. 7. У кінці листа ставте розбірливий підпис, дату. 8. Після закінчення листа, якщо ви щось забули написати, користуйтеся пост скриптумом (Р.S) 5. Самостійно попрацюйте. Помилок не буде – факт! Ви уважно помудруйте – Вийде добрий результат. Робота у групах. Написати лист (завдання на пелюстках ромашки): - мамі і татові про те, як вам відпочивається на канікулах у бабусі; - першій учительці з висловленням вдячності за передані вам знання; - другові (подрузі) про цікаву подію у шкільному житті; 6. За зразком (підручник, ст.113 або слайд №7) підписати конверт. Взаємоперевірка виконання робіт. VІІ. Підсумок. Ось уроку і кінець. Усі ви потрудились, тому кожен – молодець. Що сподобалось вам - поділіться, Чого навчилися - пожалійтесь. Мікрофон. Продовжіть речення: Сьогодні на уроці - я дізнався про... - ми навчилися... - мені найбільше сподобалося... - запам’яталося... VІІІ. Домашнє завдання. Час урок кінчати, Додому завдання писати. (Слайд №8): Ст.111 – 113, вправа 206 (написати лист одному із адресатів) Використана література: 1. Глазова О., Кузнєцов Ю. Рідна мова: Підручник для 5 класу. – К.: Зодіак – ЕКО, 2005. – 279с. 2. Глазова О., Косян Т. Матеріали до уроків української мови у 5-7 класах на 1993-1994 н.р. І чверть. // ж-л Дивослово, 1993, №8. – с.20 |
Тема: Лист. Адреса. Мета Мета: пояснити учням особливості складання тексту листа, формувати вміння складати такий текст відповідно до усталених традицій;... |
Прізвище, ім’я та по батькові, поштова адреса, адреса електронної... |
«ПОДОРОЖ НА ПЛАНЕТУ ДОБРОТА» МЕТА З ЗАВДАННЯМ,ЧИСТІ АРКУШІ ТА ОЛІВЦІ,КОЛЬОРОВИЙ ПАПІР, ЛИСТ-ЗАВДАННЯ, КАРТА ПОДОРОЖІ, КОНВЕРТИ ІЗ ЗАВДАННЯМ,ЛИСТ-ЗВЕРНЕННЯ З ПЛАНЕТИ... |
До п. 4 Порядку Форма для подання запиту на отримання публічної інформації... Прізвище, ім’я та по батькові, поштова адреса, адреса електронної пошти, номер телефону запитувача |
Режим роботи ЦОПП Бердянської ОДПІ Будні дні с 9-00 до 20-00, субота... Електронна адреса інформаційно-довідкового департаменту державної податкової служби |
Філія "АВЕ Коломия" Товариства з обмеженою відповідальністю «АВЕ... Юр адреса: 78294, Івано-Франківська обл, Коломийський р-н, с. Залуччя, вул. Клубна,9 |
Інструктивно-методичний лист щодо використання державної символіки Постанова Кабінету Міністрів України від 15. 09. 1999 р. №1697 Науково-методичний центр вищої освіти розробив і надсилає Інструктивно-методичний... |
ФОРМА для подання запиту на отримання публічної інформації від об'єднання... ... |
ТОВ «ТД «Еліт» (поштова адреса: 04136 м. Київ вул М. Гречко 3) Замовником Акції «Веселі канікули з ТМ «Ажур» є ТОВ «ТД «Еліт» (поштова адреса: 04136 м. Київ вул М. Гречко 3) |
«Торговий центр «Медсервіс» факт адреса: 79057, м. Львів, вул. Антоновича,128... Львів, вул. Антоновича,128 тел.:+38 (032) 295-3981 юрид адреса: 79052, м. Львів, вул. Ангарна, 26 тел./факс: +38 (032) 237-9650 |