ПРОФІЛЬНЕ НАВЧАННЯ: КУРСИ ЗА ВИБОРОМ Юрій Дорошенко


Скачати 216.43 Kb.
Назва ПРОФІЛЬНЕ НАВЧАННЯ: КУРСИ ЗА ВИБОРОМ Юрій Дорошенко
Дата 14.04.2013
Розмір 216.43 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
ПРОФІЛЬНЕ НАВЧАННЯ: КУРСИ ЗА ВИБОРОМ
Юрій Дорошенко,

завідувач лабораторії навчання інформатики

Інституту педагогіки АПН України,

доктор технічних наук, професор
Ігор Завадський,

асистент Київського національного

університету імені Тараса Шевченка,

кандидат фізико-математичних наук
ПРОГРАМА КУРСУ ЗА ВИБОРОМ

«ОСНОВИ КОМП'ЮТЕРНОЇ ГРАФІКИ»
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
У галузі інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) нині найбільш динамічно розвиваються ком­п'ютерні графічно-інформаційні технології (КГІТ). Вони невпинно розширюють свою методологічну основу, інструментальну базу й сферу застосування, охоплюючи все ширше коло найрізноманітніших галузей діяльності людини. При цьому основним функціональним реалізатором таких тех­нологій є комп'ютерна графіка — їх видо­вищна та багатофункціональна складова, що найлегше сприймається, найшвидше обробляється (в інформаційному плані) і засвоюється людиною, і, головно, — пов­ною мірою відповідає природним психо­логічним особливостям сприйняття люди­ною навколишнього середовища.

Фундаментальне значення комп'ю­терно-графічної підготовки в епоху ма­сової інформатизації суспільства зага­лом і освіти зокрема вже не викликає сумнівів. Вплив комп'ютерної графіч­ної підготовки на формування творчої особистості не випадковий, оскільки:

• по-перше, відомо, що оптико-моторний гнозис у людини за інформаційною потужністю на кілька порядків 1000 разів і більше) перевищує логін вербальну компонента. Тому відтворєня образів комп'ютерної графіки у свідомості через співвідношення геометричну форм, кольорів, масштабів, текстур також швидкостей їх зміни створює передумови для динамічного розвитку геометричного (просторового) мислення ефективного засвоєння нової інформації.

• по-друге, останніми роками геометризація сучасної математики та фізики є провідною тенденцією. Тут особливо велику роль відіграє топологія, і поступово перетворюється на фундамент усієї математики. Зокрема, широке впровадження методів нелінійної математики в сучасне природознавство і техніку неможливе без розвитку методовізуалізації фазових портретів, біфуркацій, полів стану, динамічних зображень тощо. Тому, опанувавши методи сучасної комп'ютерної візуалізації, можна глибше пізнати закономірності матеріального світу й швидше відшукати ефективні алгоритми розв'язання різних задач — технічних, природних (зокрема, екологічних), соціальних, економіч­них тощо;

• по-третє, в самій інформатиці та ІКТ комп'ютерна графіка через її пред­метно-образний стиль та динамічне ма­ніпулювання стає основним каналом обміну інформацією між людиною і комп'ютером (графічний «дружний» інтерфейс, інтерактивна взаємодія, багатовіконність, сценарна організація діа­логу тощо). Нині завершується перехід від етапу символьного програмування до етапу візуального програмування. Тому вивчення методологічних основ та опанування програмних засобів інтерак­тивної комп'ютерної графіки сприяти­ме посиленню інформаційної потужності людини в напрямі створення людино-комп'ютерних систем і технологій.

Саме тому в технологічно розвине­них країнах світу молодь активно ви­вчає математичний апарат, апаратні та програмні засоби комп'ютерної графі­ки. Це дає змогу спрямувати навчання в тому чи іншому проблемному напрямі майбутньої професійної спеціалізації.

Під комп'ютерною графікою розу­міють сукупність засобів, методів і тех­нологій взаємодії оператора з комп'юте­ром на рівні зорових образів чи графічних зображень під час розв'язування різно­манітних задач.

Будь-які системи комп'ютерної графіки відтворюють відібрану й певним чином оброблену інформацію про деякий процес чи об'єкт у вигляді синтезова­них зображень на екрані дисплея. На відміну від фотографічних, телевізійних, оптико-електронних та будь-яких інших систем візуалізації зображень у систе­мах комп'ютерної графіки джерелом вхідної інформації є не самі фізичні про­цеси або відтворювані об'єкти, а їх відповідні математичні (точніше, геомет­ричні) моделі. Ці моделі у загальному випадку являють собою упорядковану сукупність даних, числових характерис­тик, вербальної інформації, параметрів, математичних і логічних залежностей, що визначають структуру, властивості, взаємозв'язки й відношення між окремими елементами й складовими частинами гео­метричного (чи геометризованого) об'єк­та, а також між самим об'єктом і його оточенням. Після введення конкретних значень параметрів система комп'ютер­ної графіки на основі загальної моделі об'єкта й заданих умов візуалізації син­тезує конкретне зображення й відтворює його на екрані дисплея. Отже, геометрич­на модель є первинною відносно будь-якого комп'ютерного зображення й ство­рюється заздалегідь або ж синхронно із побудовою певного зображення на екрані дисплея в інтерактивному режимі, а цент­ральним компонентом будь-якої системи комп'ютерної графіки є геометрична модель об'єкта (процесу або явища).

Оскільки будь-яке зображення на ек­рані дисплея — це результат комп'ютер­ної обробки тієї або іншої геометричної моделі об'єкта, то основною задачею викладання основ комп'ютерної графіки є навчання геометричного (графічного) моделювання об'єктів і формування в учнів певних знань, умінь і навичок ма­ніпуляції комп'ютерними зображеннями цих об'єктів. Чільне місце у цьому про­цесі належить розвитку в учнів алгорит­мічного мислення, зокрема, формуван­ню умінь складати й реалізовувати графічні алгоритми побудови й опрацю­вання різноманітних зображень.

Теоретичною і методологічною осно­вою комп'ютерної графіки є всі розділи математики, фізика, основи інформатики та обчислювальної техніки, формальна логіка, теорія побудови алгоритмів, ос­нови програмування, образотворче мис­тецтво, креслення тощо. Комп'ютерна графіка є творчим «прикладанням» здо­бутих у зазначених дисциплінах знань, розширенням і закріпленням їх та (що є дуже важливо) стимулом ґрунтовнішого вивчення змістового матеріалу за­гальнотеоретичних дисциплін. Більше того, комп'ютерну графіку, як і інфор­матику в цілому, треба оцінювати з по­зицій подальшої практичної корисності набутих у процесі навчання знань, умінь і навичок у самостійній продуктивній діяльності молодої людини.

Метою курсу за вибором (електив­ного курсу) «Основи комп'ютерної гра­фіки» є формування в учнів знань та вмінь, необхідних для ефективної об­робки інформації, поданої в графічній формі, а також для використання ком­п'ютерних зображень у навчальній і майбутній професійній діяльності.

Мета курсу досягається через опа­нування учнями потрібного обсягу тео­ретичного матеріалу і практичне оволо­діння сучасних графічно-інформаційних технологій та комп'ютерних засобів і се­редовищ створення, обробки й візуалі­зації растрових і векторних зображень. Однаково важливими є уміння створю­вати як нові зображення та рисунки, так і редагувати наявні, перетворювати формати комп'ютерних зображень та їхні колірні моделі, імпортувати належ­ним чином підготовлені графічні зоб­раження в офісні документи, у веб-сторінки, в електронні та поліграфічні видання, у рекламу, розробляти комп'ю­терну анімацію.

Програма складається з:

пояснювальної записки, в якій визна­чено мету і завдання курсу, знання, умін­ня та навички, яких мають набути учні, особливості організації навчального про­цесу, надано перелік профамно-технічних засобів, потрібних для успішної реалізації курсу, та критерії оцінювання рівня на­вчальних досягнень учнів;

змісту навчального матеріалу та вимог до навчальних досягнень учнів;

списку рекомендованої літератури.

До теоретичних знань, яких мають набути учні, належать:

• призначення, можливості, засоби, технології і сфери застосування комп'ю­терної графіки;

• принципи побудови растрових і векторних графічних зображень;

• основні параметри комп'ютерних зображень;

• принципи організації та типи ко­лірних моделей;

• поняття про формати графічних файлів, їх основні характеристики та перетворення;

• методи обробки зображень у растрових і векторних графічних редакторах;

• застосування зображень в офісних гіпертекстових документах, поліграфічних виданнях та мультимедійних продуктах.

До вмінь і навичок, які мають сформуватися в учнів у результаті опанування змісту курсу, належать:

• сканування графічних зображень твердих носіїв та їх векторизація (трасування);

• редагування растрових зображені

• обробка цифрових фотографій;

• складання та реалізація графічних алгоритмів, створення й редагування зображень інструментальними засобам графічних редакторів;

• створення растрових і векторних зображень з графічних примітивів;

• форматування векторних рисунків налаштовування їх параметрів та расторизація;

• використання можливостей середовищ графічних редакторів CorelDraw PhotoShop;

• перетворення форматів графічних файлів і обмін зображеннями між застосуваннями;

• створення простих анімаційних зображень.

Програма курсу розрахована на навчальних годин і може викладатися старших класах загальноосвітніх навчальних закладів будь-якого профілю.

Курс має практичну спрямованість частка часу, відведеного на викладай теоретичного матеріалу, повинна не перевищувати 30 %. Передбачено проведення 18 практичних робіт. Робота учнів з комп'ютером полягатиме у фронтально-індивідуальному виконанні практичних робіт, вправ і завдань зі створення обробки графічних зображень. Теоретичний матеріал доцільно викладати невеликими порціями, на початку заняття орієнтовно, впродовж 10—15 хв, оскільки подані теоретичні відомості, якщо все одразу не закріплені практичною робо­тою, засвоюються досить важко.

Слід також звернути увагу на те, що не всі діти мають художній хист і його розви­ток є лише непрямим, супутнім завданням вивчення цього курсу. Тому вправи зі ство­рення малюнків мають бути підібрані так, щоб їх могли виконати учні, які не мають здібностей до малювання. Наголос має ро­битися на опануванні технічних прийомів і поясненні особливостей роботи в певно­му програмному середовищі.

Основними робочими інструменталь­ними програмними засобами під час ви­вчення курсу є потужні графічні редак­тори CorelDraw та Adobe PhotoShop. Такий вибір дає змогу суттєво розширити тему «Графічний редактор» з основного курсу інформатики, яка найчастіше викладається на прикладі редактора Paint, та ознайо­мити учнів із сучасними професійними засобами і технологіями комп'ютерної графіки.

Для навчально-методичного забезпе­чення курсу, крім відповідних підручників і навчальних посібників, потрібні такі технічні й програмні засоби:

1. Комп'ютерний клас, в якому опе­раційна система з графічним інтерфей­сом установлена на кожному комп'ютері.

2. Редактор векторної графіки.

3. Редактор растрової графіки.

4. Офісний пакет (бажано).

5. Браузер графічних файлів (бажано).

Критерії оцінювання рівня навчальних досягнень учнів

Рівень навчальних досягнень

Бал

Критерії оцінювання рівня навчальних досягнень учня




1

Учень розпізнає задачі, для розв'язання яких можна застосовувати графічні редакто­ри, називає принаймні два графічних редактори

І. Початковий


2

Учень:

• описує поняття векторної та растрової графіки, а також поняття колірної моделі;

• відрізняє принципи побудови, зберігання й обробки растрових зображень від принципів побудови, зберігання й обробки векторних зображень

І. Початковий


3

Учень:

• має уявлення про об'єкти, що обробляються за допомогою графічного редактора;

• виділяє й описує функціональне призначення та структуру робочих вікон графічних редакторів CorelDraw і Adobe PhotoShop




4

Учень:

• порівнює колірні моделі RGB, CMYK, HSB;

• з допомогою вчителя орієнтується в роботі з растровим і векторним графічними ре­дакторами, вміє завантажувати, редагувати та зберігати зображення;

• описує поняття графічного алгоритму

II. Середній

5

Учень:

• описує призначення команд меню, кнопок основних панелей інструментів, палітри кольорів у векторному та растровому редакторах, уміє самостійно відкривати, редагу­вати та зберігати зображення в середовищі векторного й растрового редакторів;

• наводить приклади кількох растрових і векторних форматів графічних файлів;

• у редакторі Adobe Photoshop уміє використовувати інструменти Pencil, Brush, Eraser та настроювати їхні параметри;

• у редакторі Corel Draw уміє використовувати інструменти малювання Freehand, Rectangle, Ellipse.



6

Учень:

• володіє основними правилами роботи у середовищі растрового і векторного графі­чних редакторів, вміє самостійно створювати прості зображення;

• з допомогою вчителя у середовищі векторного редактора може створювати об'єкти, що складаються з кількох десятків базових геометричних фігур (графічних примітивів);

• уміє виділяти фрагменти зображень у середовищі растрового редактора за допомо­гою кількох різних інструментів;

• за заданим зображенням уміє скласти графічний алгоритм його побудови




7

Учень:

• у цілому орієнтується у середовищах векторного й растрового графічних редакто­рів, знає їхні основні можливості та правила обробки зображень;

• уміє переміщувати, копіювати, масштабувати, обертати, зафарбовувати, змінювати яскравість та контрастність виділених областей у середовищі Adobe Photoshop;

• уміє виділяти, копіювати, переміщувати, обертати, відбивати й масштабувати об'єкти в середовищі Corel Draw;

• пояснює принципи розробки анімованих зображень у форматі gif і вміє створювати їх у програмі Gif Animator

III. Достатній


8

Учень:

• має сталі навички роботи з растровими й векторними зображеннями;

• використовує колірні моделі RGB і CMYK для вибору кольору, зафарбовує об'єкти, використовуючи однорідні, градієнтні, візерункові й текстурні заливки;

• у середовищі векторного редактора редагує криві й ламані лінії, створює складні об'єкти з кривих і ламаних, використовуючи всі типи вузлів. Під час роботи із зображеннями учень використовує лінійки, напрямні лінії, сітку, а також різні режими перегляду документа;

• у середовищі растрового редактора уміє використовувати канали RGB і канали маску­вання, а також обробляти виділені ділянки в стандартному режимі та в режимі маски

III. Достатній

9

Учень:

• вільно володіє основними засобами векторного й растрового графічних редакторів, використовує довідкову систему;

• уміє створювати й обробляти багатошарові зображення, застосовувати до фрагмен­тів зображень різноманітні ефекти, групувати та розгруповувати елементи зображень;

• у середовищі векторного редактора додає до документа прості й фігурні текстові фрагменти, а також задає їх параметри;

• у середовищі растрового редактора здійснює тонове коректування зображень, ко­ректує їх колір, а також встановлює кольоровий баланс;

• пояснює принципи створення та відтворення анімаційних роликів у форматі Flash




10

Учень:

• досконало (у межах навчальної програми) знає і використовує можливості вектор­них і растрових графічних редакторів;

• самостійно виконує навчальні завдання;

• експортує зображення з середовищ CorelDraw та Adobe Photoshop у файли різних форматів, а також імпортує зображення, що зберігаються у файлах допустимих форма­тів, у середовища графічних редакторів CorelDraw та Photoshop;

• у середовищі Photoshop застосовує до зображень різноманітні ефекти, зокрема усу­ває дефекти на фотографіях за допомогою спеціальних фільтрів та інструментів, освіт­лює й затемнює фрагменти зображень, а також підсилює їхню різкість



IV.Високий


11

Учень:

• знаходить і використовує додаткові джерела інформації;

• пояснює поняття вбудованого формату графічного редактора і стандартного графіч­ного формату;

• описує методи стискання графічних даних;

• пояснює особливості перетворення файлів зображень з растрового формату у векторний, з век­торного у растровий, з одного векторного формату в інший та з одного растрового формату в інший;

• уміє імпортувати зображення в застосування Microsoft Office й редагувати векторні зображення, створені засобами Microsoft Office, у середовищі CorelDraw



12

Учень:

• має стійкі системні знання про графічні редактори та продуктивно їх використовує;

• під час виконання завдань проявляє творчий підхід;

• ефективно використовує розроблені за допомогою графічних редакторів зобра­ження в публікаціях, презентаціях, на веб-сторінках та в інших документах


ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ ТА ВИМОГИ ДО НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ

(35 год; 1 чи 2 год на тиждень; 2 год резервного часу)


Зміст навчального матеріалу

Навчальні досягнення учня

1. Призначення, основні поняття та засо­би комп'ютерної графіки (3 год)

Призначення, можливості і сфери застосу­вання комп'ютерної графіки. Поняття вектор­ної і растрової графіки, їх порівняння. Пара­метри растрових і векторних зображень. Колірні моделі. Апаратні й програмні засоби комп'ютерної графіки. Особливості редакто­рів векторної і растрової графіки

Учень:

• характеризує призначення, можливості й сфери застосування комп'ютерної графіки;

• описує поняття векторних і растрових зображень, колірні моделі RGB, CMYK, HSB, основні принципи створення й обробки векторних і растрових зображень;

• порівнює властивості векторної і растрової графіки, колірні мо­делі, особливості редакторів векторної і растрової графіки;

• називає апаратні й програмні засоби комп'ютерної графіки

2. Графічна алгоритмізація. Основи растрової і векторної графіки (7 год)

Поняття алгоритму побудови графічного зоб­раження. Розробка графічних алгоритмів по­будови векторних і растрових зображень. Гра­фічний редактор Paint: створення растрових зображень, що складаються з кількох елементів (графічних примітивів), використання інструментів графічного редактора Paint. Засоби графічного редактора, вбудованого у середо­вище офісних програм Microsoft; створення простих векторних зображень

Практична робота № 1. Графічна алгорит­мізація і побудова лінійного зображення в середовищі Paint

Практична робота № 2. Побудова вектор­ного зображення в середовищі MS Word

Учень:

• описує поняття графічного алгоритму;

• уміє розробляти графічні алгоритми побудови растрових і век­торних зображень, що складаються з 10-15 елементів (графічних примітивів);

• застосовує графічні алгоритми для розробки растрових і век­торних зображень;

• відкриває та зберігає файли у середовищі графічного редактора;

• використовує всі інструменти графічного редактора Paint зок­рема, для побудови складних зображень з окремих фрагментів;

• уміє створювати прості векторні малюнки в офісних документах, використовує групування, вирівнювання, відображення, обертання об'єктів, уміє керувати кольором і заливкою;

• додає написи до векторних і растрових зображень, використо­вує засоби WordArt;

• застосовує копіювання графічних об'єктів;

• уміє створювати зображення, що складаються з багатьох одно­типних елементів, у середовищах редактора Paint і графічного ре­дактора, вбудованого в застосування Microsoft Office

3. Растрова графіка (8 год)

Джерела й параметри растрових зображень. Поняття про роздільну здатність і її зв'язок з якістю растрових зображень. Середовище програми Adobe Photoshop. Основні інстру­менти й панелі властивостей. Виділення ділянок на зображеннях. Уточнення виділення. Використання масок і каналів. Створення колажів. Робота з шарами на зоб­раженнях. Рисування і зафарбування. Коректування тону. Керування кольоровим балансом, яскравістю, контрастністю, насиченістю і відтінками кольо­ру. Комплексна обробка фотографій. Ретушу­вання, усунення дефектів, освітлення й затем­нення фрагментів, підвищення різкості


Практична робота № 3. Основні прийоми роботи в середовищі Adobe Photoshop

Практична робота № 4. Виділення діля­нок та їх обробка Практична робота № 5. Обробка багато­шарових зображень, створення колажів Практична робота № 6. Малювання й зафарбовування зображень

Практична робота № 7. Коректування ко­льору й тону Практична робота № 8. Обробка цифро­вих фотографій

Учень:

• описує призначення й функції графічного редактора Adobe Photoshop, а також структуру робочого вікна Adobe Photoshop;

• пояснює призначення й спосіб використання основних інстру­ментів редактора;

• описує методику виділення ділянок на зображеннях різного ти­пу й методику побудови багатошарових зображень;

• пояснює відмінність між роздільною здатністю монітора та роз­дільною здатністю зображення;

• відкриває, зберігає, а також створює нові зображення в середо­вищі Adobe Photoshop;

• виділяє фрагменти зображень за допомогою інструментів Rectangular Marquee, Elliptical Marquee, Polygonal Lasso, Magnetic Lasso та Magic Wand;

• уміє переміщувати, масштабувати й обертати межу виділення;

• уміє переміщувати, копіювати, масштабувати, обертати, зафар­бовувати, освітлювати, затемнювати виділені ділянки зображення;

• застосовує засоби уточнення попереднього виділення;

• обробляє виділені ділянки в стандартному режимі та в режимі маски;

• використовує канали RGB і канали маскування; створює колажі з фрагментів зображень;

• керує шарами зображень, використовуючи панель інструментів Layers;

• використовує інструменти малювання Pencil Brush, Eraser, Paint Bucket Gradient і Smudge, а також настроює їхні параметри;

• обирає колір на палітрі, використовуючи різні колірні моделі;

• здійснює тонове коректування зображень, керуючи яскравістю й контрастністю зображень, застосовуючи команду Levels, автома­тичну тонову корекцію та криві;

• здійснює коректування кольору зображень;

• уміє встановлювати кольоровий баланс за допомогою команд Color Balance, Hue/Saturation, Variations;

• усуває дефекти на фотографіях за допомогою фільтра Dust & Scratches, інструмента Clone Stamp, а також уміє освітлювати й за­темнювати фрагменти зображень вручну;

• підсилює різкість зображень;

• змінює параметри й властивості зображення

4. Векторна графіка (8 год)

Огляд середовища програми CorelDraw. Від­криття й збереження зображень у CorelDraw. Інструменти малювання. Малювання геомет­ричних фігур (примітивів). Операції з об'єктами. Зафарбування об'єктів, керування заливками. Створення рисунків з кривих ліній і ламаних. Впорядкування, вирівнювання й об'єднання об'єктів. Застосування до об'єктів ефектів об'ємності й перетікання. Додавання й форматування тексту.

Практична робота № 9. Створення най­простіших малюнків

Практична робота № 10. Зафарбування об'єктів

Практична робота № 11. Використання кривих ліній і ламаних

Практична робота № 12. Впорядкування й групування об'єктів

Практична робота № 13. Застосування графічних ефектів Практична робота № 14. Робота з текстом у графічних зображеннях

Учень:

• описує призначення й функції графічного редактора CorelDraw, структуру робочого вікна CorelDraw;

• пояснює призначення команд меню, основних панелей інстру­ментів, палітри кольорів;

• описує методику формування зображень з геометричних примітивів;

• пояснює призначення більшості інструментів малювання;

• пояснює поняття контуру, методику керування кольором і засто­сування ефектів до об'єктів зображення;

• відкриває, зберігає і створює нові зображення в середовищі CorelDraw;

• використовує інструменти малювання Freehand, Rectangle, Ellipse, Polygon, Pick, Shape;

• створює об'єкти, що складаються з кількох десятків базових геометричних фігур;

• виділяє, копіює й переміщує об'єкти;

• обертає, відбиває й масштабує об'єкти;

• змінює масштаб перегляду зображення;

• зафарбовує об'єкти, використовуючи однорідні, градієнтні, візе­рункові й текстурні заливки;

• використовує колірні моделі RGB і CMYK для вибору кольору зображення;

• використовує лінійки, напрямні лінії, сітку;

• змінює режим перегляду документа;

• редагує криві й ламані лінії, створює об'єкти з кривих і ламаних ліній, використовуючи всі типи вузлів;

• уміє впорядковувати, вирівнювати й об'єднувати об'єкти, засто­совуючи такі методи об'єднання, як групування, комбінування, зва­рювання й обрізка;

• застосовує до об'єктів ефекти видавлювання, обертання, підсві­чування;

• уміє використовувати перетікання об'єктів;

• уміє додавати до документа прості й фігурні текстові фрагменти;

• уміє задавати параметри шрифту текстового фрагмента;

• уміє застосовувати спеціальні ефекти до фігурного текстового фрагмента

5. Конвертація і обмін зображеннями між різними програмами. Растеризація і векторизація зображень (4 год)

Поширені формати графічних файлів, їхні пе­реваги, недоліки та сфери застосування. Ме­тоди стискання графічних даних. Імпорт та експорт зображень у редакторах CorelDraw та Adobe Photoshop. Перетворення файлів з од­ного формату в інший. Імпорт та експорт зображень в офісних за­стосуваннях. Поняття про растеризацію та векторизацію зображень

Практична робота № 15. Перетворення форматів та колірних моделей зображень Практична робота № 16. Імпорт та екс­порт зображень у редакторах CorelDraw та Adobe Photoshop і в офісних застосуваннях

Практична робота № 17. Растеризація та векторизація (трасування) зображень

Учень:

• наводить приклади 3-4 векторних та 4-5 растрових форматів та характеризує їх;

• описує принципи збереження зображень у растрових і вектор­них форматах;

• пояснює поняття вбудованого формату графічного редактора і стандартного графічного формату;

• називає й описує методи стискання графічних даних;

• описує послідовність дій з імпорту та експорту зображень у ре­дакторах CorelDraw та Adobe Photoshop;

• пояснює особливості перетворення файлів зображень з растро­вого формату у векторний, з векторного у растровий, з одного век­торного формату в інший та з одного растрового формату в інший;

• експортує зображення з середовищ CorelDraw та Adobe Photoshop у файли різних форматів;

• імпортує зображення у середовища графічних редакторів CorelDraw та Adobe Photoshop;

• імпортує зображення в застосування Microsoft Office;

• редагує векторні зображення, створені засобами Microsoft Office, у середовищі CorelDraw

• уміє перетворювати (конвертувати) зображення у різні формати та колірні моделі

6. Створення анімаційних зображень (2 год)

Поняття про комп'ютерну анімацію та gif-анімацію. Створення анімаційних зображень і налаштування їх параметрів у програмі Microsoft Gif Animator. Поняття про Flashанімацію

Практична робота № 18. Створення прос­того 4-кадрового анімаційного зображення і налаштування його параметрів у програмі Microsoft Gif Animator

Учень:

• описує комп'ютерну анімацію;

• описує принципи формування анімаційних зображень у gif-форматі;

• уміє створювати анімовані gif-зображення і налаштовувати ча­сові параметри їхнього відтворення;

• називає особливості Flash-анімації;

• пояснює основні принципи створення анімаційних зображень у середовищі Macromedia Flash

7. Ознайомлення і порівняння програм­них засобів комп'ютерної графіки (1 год)

Огляд основних функціональних можливос­тей і особливостей роботи в середовищі та­ких графічних редакторів, як Paint.Net Adobe Illustrator, GIMP, Corel PHOTO-PAINT, Corel PaintshopPro X, Corel Xara. Використан­ня графічних браузерів ACDSee, FireGraphics

Учень:

• описує основні функціональні можливості графічних редакторів Paint.Net, Adobe Illustrator, GIMP, Corel PHOTO-PAINT, Corel PaintshopPro X, Corel Xara;

• називає формати графічних файлів, що створюються в середо­вищах різних графічних редакторів, і тих, що розпізнаються ними;

• уміє переглядати зображення в графічних браузерах ACDSee та FireGraphics й налаштовувати параметри відтворення зображень засобами цих браузерів


СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

1. Програма для загальноосвітніх навчальних зак­ладів. Інформатика. 10-11 класи. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України. — К., Навчаль­на книга, 2002. — 24 с.

2. Державний стандарт базової і повної серед­ньої освіти. Постанова Кабінету Міністрів України від 14 січня 2004 р. № 24.

3. Концепція загальної середньої освіти (12-річна шко­ла)//Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки Ук­раїни. - 2002. - № 2. - К.: Педагогічна преса, 2002. - 23 с.

4. Концепція Програми інформатизації загально навчальних закладів, комп'ютеризації сільських шкіл (проект)/ В. 0. Огнев'юк, В. Ю. Биков, М. І. Жалдак, Ю. 0. Дорошенко, Ю. 0. Жук, Г. F. На-уменко, В. Д. Руденко, В. В. Самсонов. - Комп'ютер у школі та сім'ї. - 2000. - № 3.- С. 3-Ю.

5. Концепція профільного навчання в старшій школі // Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України. - 2003. - № 24. - С. 3-15.

6. Дорошенко Ю.О. Комп'ютерна графіка у стар­ших класах: Навчально-методичний посібник. - К.: Вид. дім «Шкільний світ»: Вид. Л. Галіцина, 2005. - 128 с.

7. Залогова Л. А. Компьютерная графика. Элективный курс: Учебное пособие. — М., БИНОМ. Лаборатория знаний, 2005. — 212 с.

8. Залогова Л.А. Компьютерная графика. Элективный курс: Практикум. — М., БИНОМ. Лаборатория знаний, 2005. — 245 с.

9. Ремезовский В.И. Цифровая фотография. Самоучитель. — СПб: Питер; К.: Издательская группа BHV, 2005. — 368 с.

10. Ремезовский В. И. Photoshop CS2. Само учитель. - СПб: Питер; К.: Издательская группа ВН\ 2005. - 384 с.

11. Ремезовский В. И., Яковлев А. И. Циф ровая фотография просто и доступно. Самоучитель. СПб: Питер; К.: Издательская группа BHV, 2006. - 320 с

Схожі:

Допрофільне та профільне навчання
Допрофільна підготовка у процесі навчання фізики в основній школі здійснюється за допомогою курсів за вибором різної спрямованості,...
Перелік навчальних програм для факультативних занять і спецкурсів з біології
Збірник навчальних програм для допрофільної підготовки та профільного навчання. Курси за вибором
Вступ. Технолог і я повного засвоэння знань
Основні категорії тематик курсів за вибором у 304 спеціалізованій школі це технологічні курси
І ЛЮЧЕК ЮРІЙ ФЛАВІАНОВИЧ
Національний університет водного господарства та природокористування, магістр з екології. З 26. 09. по 11. 12. 2006 року – курси...
Мовні курси і ціни 2013 року
Школа пропонує курси загальної англійської, IELTS та Cambridge підготовку до іспитів, професійну та ділову англійську мову та підготовчі...
Навчальний план Ріпкинської гімназії на 2012-2013 н р. Початкова школа
Додаткові години на предмети інваріантної складової, курси за вибором, індивідуальні та групові заняття, консультації
Початкова школа
Типовими навчальними планами, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 29. 11. 2005р. №682. Додаткові години...
Науково-аналітичний центр управління
Предметні факультативи. Профільні класи. Класи з поглибленим вив-ченням біології. Курси за вибором: екологія, економіка, інформатика....
ПРОФІЛЬНЕ НАВЧАННЯ: НАУКОВО-ДОПОМІЖНИЙ БІБЛІОГРАФІЧНИЙ ПОКАЖЧИК ЖУРНАЛ "УПРАВЛІННЯ ШКОЛОЮ"
Нормативно-правове та методичне забезпечення профільного навчання, зразки робочих навчальних планів, освітніх маршрутів, програм...
Навчальна програма для 10 11 класів
Зважаючи на це, у старшій загальноосвітній школі запроваджується профільне навчання, яке створить системно-спеціалізовану підготовку...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка