Контрольно-діагностична система Test W2


Скачати 111.09 Kb.
Назва Контрольно-діагностична система Test W2
Дата 13.04.2013
Розмір 111.09 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи

Контрольно-діагностична система Test W2


Координатор і спонсор: Шестопалов Є.А., «Аспект»

Програмісти: Зозуля Ю.М., Яцишин Є.Ю.

Рецензенти: Білоус А.І., Буз І.А., Михальчук І.І., Пахомова Г.В., Пилипчук О.П., Сальнікова І.І.

1.1. Знайомство з Test-W2


Контрольно-діагностична система Test-W2 прийшла на заміну відомій системі Test-W (2002 р.) і служить для комп’ютерного тестування знань та навичок учнів з будь-якого предмета.

Система Test-W2 надає такі можливості:

  • збереження прізвища і класу учня, що тестується;

  • проведення тестування з діагностикою відкритого (позначаються правильні і неправильні відповіді) або закритого типу;

  • добір потрібних параметрів шрифту запитань і відповідей;

  • використання шкали оцінювання 2, 5, 6, 9 або 12 балів:

  • встановлення індивідуальних параметрів тестування (кількість запитань, час тестування, шкала оцінювання, діагностика);

  • уведення в запитання формул, таблиць і графічних зображень;

  • використання можливостей редакторів Paint і Word;

  • захист тестів і протоколу тестування від несанкціонованих дій;

  • зберігання протоколу результатів тестування;

  • використання існуючих тестів Test-W;

  • робота в локальній комп’ютерній мережі.

До складу системи входять:

  • Test-W2 – контрольно-діагностична оболонка;

  • Converter – перетворення тестів Test-W в формат Test-W2;

  • Editor – редактор тестів,

  • Result – протокол результатів тестування, створюється авто­матично, тільки для читання;

  • Астрономія, Інформатика, Математика, Фізика тощо – папки тестів з окремих предметів.

Загальний об’єм разом з тестами – більше 50 Мбайт.

Система Test-W2 працює з будь-якою версією Windows.

Для встановлення системи достатньо скопіювати потрібні фай­ли до основної папки, яку треба попередньо створити (напри­клад, з назвою TEST-W2). Окремі папки тестів з навчальних пред­метів краще зберігати всередині основної папки (див. малюнок).

Учнівські місця бажано обладнати лише набором потрібних тестів та самою тестуючою оболонкою Test-W2.

Система Test-W2 застосовується для контролю знань та навичок учнів там, де можна підготувати коротко сформульовані запитання і до кожного дати 2-5 варіантів відповідей (від 1 до 3 з яких правильні) у вигляді тексту, формули, таблиці або малюнку.

Тестуюча система може виводити оцінку за шкалою 2 (залік/незалік), 5, 6, 9 або 12 балів. Оцінка за 12-бальною шкалою виводиться згідно з таблицею, наведеною у наказі № 341 МОН України від 25.04.2001 р. (тут витяг з нього):


Бал

% правильних відповідей

Бал

% правильних відповідей

1

2

3

4

5

6

<20

20-29

30-44

45-54

55-64

65-74

7

8

9

10

11

75-79

80-84

85-94

95-99

100
За комп’ю­терне тестування оцінка 12 балів не ставиться.

1.2.Проведення тестування


Для проведення тестування потрібно виконати такі дії:

  • завантажити про­граму Test-W2 одним із способів, що надає Windows, – відкри­ється вікно наведе­ного вигляду (див. малюнок), у якому: кнопка «Відкрити тест» призначена для пошуку і відкрит­тя потрібного тесту, кнопка «Ре­зультати» – для перегляду про­то­колу поперед­ніх результатів тесту­ван­ня (іншими засобами прочитати цей про­токол неможливо);

  • після натискання кнопки «Відкрити тест» відкривається вікно «Открыть», у якому відкрити список «Папка» і пройти шлях до потрібної папки (наприклад, «Test-W2»  «Хімія»  «10-клас»);

  • у папці, що від­криється, двічі клацнути на значку потрібного тесту (наприклад, «Тема3-7») – з’явиться вікно «Авторізація»;

  • увікні ввести з клавіатури своє пріз­вище і клас (див. малюнок);

  • натиснути кноп­ку «ОК» – з’явиться вік­но контрольно-ді­аг­­но­стичної сис­теми Test-W2, вище наведеного вигляду.

Програма Test-W2 послідовно виво­дить на екран вказану кількість запитань із вибраного тесту і пропонує на кожне до 5 варіантів відповідей, від 1 до 3 з яких правильні.

Послідовність ви­ведення на екран питань із тесту, розта­шування варіан­тів відповідей на сусідніх комп’ютерах різна. Таким чином кожен учень одержує свій, відмінний від сусідів, набір запитань і варіантів відповідей. Ця різниця тим більша, чим більше підготовлено питань, при одній і тій же заданій кількості відпо­відей. Наприклад, тест має 32 запитання, а відповісти задано на 20. Варіантів із 32 елементів по 20 буде створено безліч не тільки різною послідовністю їх подачі, але й відмінами у наборі запитань.

Учневі потрібно клацнути на відпо­відях, які він вважає пра­виль­ними. Якщо при підготовці тесту був встановлений прапорець «Діагнос­тика», результат відповіді негайно позначається на полі ліворуч значками:  – правильно;  – неправильно. Потрібно клацнути на 1, 2 або 3 варі­антах, доки не стане дос­туп­ною кноп­ка «Нас­туп­не питан­ня» (по­чор­ніє напис). Для пере­ходу до наступ­ного запи­тання потріб­но клац­нути на написі «Нас­туп­не питан­ня».

При клацанні на цій кнопці діагнос­туються (позначають­ся ) всі правильні відповіді. Коли прапорець «Діагностика» не встановлено, значки  і  не з’являються.

Праворуч на ек­рані знаходиться діа­грама, що показує поточну 2, 5, 6, 9 або 12-бальну оцінку і у відсотках відношення кількості правильних відпо­відей до загальної кількості питань, на які відповів учень. Оцінка і це відно­шен­ня з кожною відповіддю уточ­нюються, доки не набудуть остаточного значення після відповіді на останнє запитання.

Питання, які залишилися без відповіді за браком часу, зарахо­вуються як такі, на які отримано неправильні відповіді. Від­повідно, зменшується відсоток пра­виль­них відповідей та оцінка.

Після відповіді на останнє запитан­ня замість на­пису «Нас­туп­не питан­ня» з’явиться «Натисніть, щоб одержати кінце­вий резуль­тат...», після клацання на якому з’являється вікно з результатами тестування: кількість пра­вильних відпові­дей, допу­щено поми­лок і 12-бальна оцінка наведе­ного вигляду (див. малюнок).

Після на­тис­кання на кнопку «Повідомте результат вчителю!» прізвище і клас учня, дата, час і одержана оцінка заносяться в файл Result.txt. Записи в файлі зберігаються протягом місяця, після чого оновлю­ються новими, а старі записи зникають.

На цьому завершується тестування і всі вікна автоматично закриваються. Для нового тестування потрібно знову завантажити програму Test-W2 і повторити вище­описані дії.

Перегляд результатів тестування виконується так:

  • завантажити про­граму Test-W2;

  • натиснути кнопку «Ре­зультати» – відкриється про­то­кол резуль­татів проведених тесту­вань наведеного вигляду;

  • після перегляду закрити вікно.

При достроковому припиненні тестування в протокол заноситься оцінка 0 балів.

1.3.Створення тесту


Для створення нових тестів викорис­товується редактор Editor, після завантаження якого з’являється таке вікно (див. малюнок).

Рядок меню містить списки команд: «Файл»; «Редагування», «Запитання»; «Інфо». Якщо клацнути на назві меню, воно розгортається у відповід­ний список команд (див. малюнок, на якому умовно відкриті одно­часно два списки: «Файл» і «Реда­гування»).

Для виконання по­трібної команди досить на ній клацнути.

Методика користу­вання наведеними коман­дами буде описана далі.

Панель інструментів забезпечує достатні можли­вості для набору текстів запитання і варіантів відповідей на нього.

Заголовок тесту формується одноразово введенням у відпо­відні поля його назви (наприклад, «Інформація та інформа­ційні процеси») розміром не більше 40 символів.

Кількість запитань, які будуть виводитися на екран, встановлюється за допомо­гою лічильника. Значення лічильника обмежу­ється кількістю запитань в тесті. Рекомендується встановлювати 20-25 запитань у звичайному тесті і до 50 при атестації.

Час тестування у хвилинах встановлюється за допомо­гою лічильника. Рекомендується встановлювати 10-15 хв.

Шкала оцінювання за допомогою списку дозволяє встановлювати 2, 5, 6, 9 або 12 балів. Шкала 6 або 9 балів використовується при тестуванні знань основного рівня з математики, фізики та інших предметів, коли додаткові бали достатнього і високого рівня до 12 заробляють письмовими роботами.

Запитання, варіанти відповідей і відмітки правильності вводяться один за одним до одержання потрібної кількості. Бажано підготувати більшу за вказану на лічильнику кількість запитань. Якщо ж тест буде мати менше запитань, то тестування завершиться після вичерпання наявних в тесті запитань.

Створення текстового тесту проводиться так:

  • вибрати потрібний шрифт (наприклад, Arial);

  • вибрати розмір шрифту (не більший 24);

  • набрати текст питання;

  • при необхідності фор­матувати виділені фрагмен­ти: розмір і написання шриф­ту, верхній або нижній індекс;

  • набрати тексти варіан­тів від­повідей з тими ж мож­ли­востями формату­вання;

  • встановити прапорці (від 1 до 3) правильних варіантів відповідей;

  • перейти до введення наступного запитання, натис­нувши на панелі навігації кнопку «Додати питання».

Питання тесту може мати до 10 рядків, для чого необхідно відповідно зменшити розмір шрифту. Будь-яке запитання повинно мати хоча б одну правильну відповідь.

Увага! Якщо не відмічено правильні відповіді, перехід до наступного запитання блокується.

Для зберігання створеного тесту потрібно виконати команду «Файл»  «Зберегти» або клацнути відповідну кнопку на панелі інструментів – відкриється вікно «Сохранить как» (див. малюнок).

Далі потрібно вико­нати такі дії:

  • відкрити (або створи­ти) потрібну папку;

  • ввести ім’я файлу тесту (наприклад, Тема-1-1);

  • натиснути кнопку «Сохранить» – у вка­зану папку запишеться тест із введеним ім’ям файлу.

Увага! Якщо тест міс­тить запитання без вста­новлених прапорців правильних відповідей, у його збереженні буде відмовлено і буде вказано номер запитання, в якому немає правильних відповідей. Необхідно виправити тест та повторити операцію збереження.

Внесення в запитання формул, таблиць і графічних зобра­жень проводиться легко і просто: у вікні графічного редактора Paint або текстового процесора Word створити потрібний фрагмент, виділити його за загальними правилами, скопіювати і вставити у відповідне поле редактора Editor.

Розглянемо приклад використання графічного редактора Paint:

  • відкрити програму Editor.

  • відкрити програму Paint;

  • у програмі Paint за допомогою його засобів запозичення гото­вих малюнків створити таке запитання (див. малюнок);

  • виділити цей малюнок як фрагмент і вставити в поле запи­тання програми Editor за допомогою команди «Редагування»  «Вставити» або відповідної кнопки панелі інструментів;

  • при необхідності підігнати розміри зображення;

  • сформувати варіанти відповідей – і все!

Таким же чином використовуються можливості текстового процесора Word для внесення в запитання формул, таблиць, креслень, малюнків, об’єктів Word Art.

Якщо малюнок має розміри, більші за роз­міри вікна, автома­тично з’являється бігунок, який допо­ма­гає його переглядати (див. малю­нок, у якому гори­зонтальний розмір вікна зменшений).

Графічні еле­менти можна також вносити у вікна варіантів відповідей. Наприклад, так (див. малюнок). Тут також з’являється бігунок, коли малюнок має розміри, більші за роз­міри вікна

За наведеною мето­дикою можна створюва­ти комбіно­вані запитан­ня із тексту, в який встав­ляти графічні фраг­менти з вікна графіч­ного редактора Paint або текс­тового проце­сора Word.

При роботі з гра­фічними фрагмен­тами зручно користуватися “швидкими клавішами”:

Ctrl + X – вирізати;

Ctrl + C копіювати;

Ctrl + V вставити.

1.4.Редагування тесту


Для редагування існуючого тесту виконують такі дії:

  • завантажити редактор Editor;

  • виконати команду «Файл»  «Відкрити» або натиснути відпо­відну кнопку на панелі інструментів;

  • у вікні «Открыть», що відкриється, пройти шлях до папки, де зберігається потрібний файл тесту;

  • двічі клацнути на значку файлу тесту – він з’явиться у вікні редактора Editor для його редагування.

Для пересування між запитаннями тесту використовуються кнопки навігації, які мають таке призначення:

  • «Попереднє питання» – для переходу до попереднього питан­ня. Якщо поточне питання перше в тесті, то вона неактивна.

  • «Додати питання» – додає нове питання перед поточним. Якщо, наприклад, тест складається з 10 питань і поточне 3-є питання, то після натискання кнопки «Додати питання» тест буде складатися з 11 питань і поточне питання буде 4-им.

  • «Вилучити питання» – видаляє поточне питання і переходить до попереднього. Якщо, наприклад, тест складається з 10 питань і поточне 5-е питання, то після натискання кнопки «Вилучити питання» тест буде складатися з 9 питань, і поточне питання буде 4-им. Якщо тест складається лише з одного питання, то ця кнопка неактивна.

  • «Наступне питання» – для переходу до наступного питання. Якщо поточне питання останнє в тесті, то вона неактивна.

Редагування тесту проводиться за вищеописаною методикою.

Для зберігання відредагованого тесту в новий або той самий файл. потрібно виконати команду «Файл»  «Зберегти» або клац­нути відповідну кнопку на панелі інструментів – відкриється вікно «Сохранить как». Для збереження відредагованого тесту в новий файл потрібно виконати вищеописані дії.

Для збереження відредагованого тесту в той самий файл, потрібно виконати наступні дії.

  • у вікні «Сохранить как» відкрити папку, де зберігається файл;

  • знайти значок файлу, що редагується, і виділити його;

  • натиснути кнопку «Сохранить» – з’явиться вікно наведеного вигляду (див. малюнок);

  • натиснути кнопку «Yes» – у відкритій папці вибраний файл оновиться новим змістом;

  • закрити вікно редактора Editor.

1.5. Перетворення тестів Test-W
в формат Test-W2


Тести у форматі Test-W2 мають більш досконале шифрування і захист від несанкціонованих дій. Редагування тестів можливе лише за допомогою редактора Editor (див. вище).

Система Test-W2 комплектується набором тестів у новому форматі і перетворення в інший не потребує!

Перетворення тестів виконується, коли у користувача є тести Test-W, створені власноруч або запозичені в інших, і є бажання перейти з ними в нову тестуючу систему Test-W2.

Перетворення проводиться одноразово за допомогою програми Converter. Робиться це так:

  • завантажити програму Converter – відкриється її вікно;

  • виконати послідовність дій, вказаних у вікні;

  • закрити вікно програми Converter;

  • перемістити створені тести у потрібну папку.


Шановні колеги! Це лише 1-а версія Test-W2.

В та­кій складній (і простій в експлуатації!) системі можуть бути (повинні бути!) помилки і недоробки. Прошу допомогти покращити працездатність і надій­ність системи Test-W2.

Інформацію про незручності та проблеми, що вини­к­ають при роботі, прошу розміщати на форумі сайту aspekt-edu.kiev.ua в темі «Клуб люби­телів Test W2: зау­важення та пропозиції» або над­си­лати на елект­ронну адресу: aspekt@sh.km.ua


Схожі:

Перші дві групи учнів сідають за комп’ютери для проходження тестування....

АЗС-СИСТЕМА
АЗС-СИСТЕМА. 02 (надалі по тексту ЕККА) виконаний згідно з технічними умовами ТУ У 31092882. 002-2001. ЕККА відповідає “Технічним...
РОЗПОРЯДЖЕНН Я
Протягом 2007 року працівниками контрольно-ревізійного відділу у Вільшанському районі, відповідно статті 10 Закону України „Про державну...
Учитель в презентацію, яку створювали учні на 1 уроці, додає об’єкт...
Учням пропонується відкрити створену на першому уроці презентацію. Запустити її на показ. На 3 слайді нажати на кнопку „ Test-W”...
Діагностична контрольна робота Варіант №1
Розташуйте класи тварин у послідовність по мірі ускладнення будови їхнього організму
Test 10th
В нашій системі освіти ми не маємо «основних» предметів і «предметів за вибором»
4. Діагностична анкета для визначення стану методичної підготовки вчителя
План впровадження результатів діагностування у внутрішкільну методичну роботу
Орієнтаційно діагностична анкета інтересів (ОДАНІ-2)
С. Я. Карпіловською і Б. О. Федоришиним на основі модифікації анкети інтересів А.Є. Голомштока і О.І. Мешковської
№4 Організація контрольно пропускного пункту і робота ланок ГДЗС в задимленому приміщенні
ТЕМА №4 Організація контрольно пропускного пункту і робота ланок ГДЗС в задимленому приміщенні
Банківська система США, Великобританії, Німеччини
Банківська система СА називається федеральна резервна система. Назва склалася еволюційно, враховуючи територіальний поділ і розміщення...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка