Тема: Вологість повітря. Хмарність. Мета


Скачати 37.88 Kb.
НазваТема: Вологість повітря. Хмарність. Мета
Дата18.12.2013
Розмір37.88 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Біологія > Документи
Тема: Вологість повітря. Хмарність.

Мета: поглибити і систематизувати знання учнів про явища в атмосфері, її склад, сформувати поняття «вологість повітря», «хмарність»; розвивати уміння і навички учнів розпізнавати форми хмар, візуально визначати міру хмарності; сформувати в учнів уміння застосовувати отримані знання в практичній діяльності.

Обладнання: гігрометр, наочний матеріал, демонстрація презентації по темі, підручники, атласи.

Тип уроку: комбінований.

Структура уроку:

  1. Організаційний момент.

  2. Актуалізація опорних знань і умінь учнів.

  3. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів.

  4. Вивчення нового матеріалу.

  5. Закріплення нових знань і умінь учнів.

  6. Підсумок уроку.

  7. Домашнє завдання.

Хід уроку.



  1. Організаційний момент.

  2. Актуалізація опорних знань та умінь учнів.


Завдання:Обчисліть температуру повітря на висоті 3км над Москвою, Сіднеєм і Мадридом, якщо біля поверхні землі вона складає відповідно: 20˚С, 14˚С, 27˚С. Поясніть зміну температури з висотою.

Бесіда за запитаннями і завданнями:

  1. Поясніть залежність температури повітря від кута падіння сонячних променів.

  2. Від чого залежить добова і річна амплітуди температури повітря?

  3. За якої умови вода з рідкого стану переходить у газоподібний?

  4. Які властивості має водяна пара?

  5. З чого складаються хмари?



3. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів.
Розповідь учителя.

Ви вже вивчили склад повітря і пам’ятаєте, що однією із складових його частин є водяна пара. Водяна пара має велике значення для підтримки життя більшості організмів на Землі, оскільки сухе повітря непридатне для дихання. Навчившись визначати кількість водяної пари в атмосферному повітрі, можна скласти точніший прогноз погоди.

4. Вивчення нового матеріалу.

Розповідь учителя.

Вода, що входить до складу атмосфери, знаходиться в ній у трьох агрегатних станах: газоподібному, рідкому і твердому. Більша частина води (86%) надходить до атмосфери, випаровуючись з поверхні Світового океану, 14% - за рахунок випаровування з суходолу. Випаровування – це перехід води з рідкого чи твердого стану в газоподібний. Випаровування залежить передусім від температури повітря і в меншій мірі - від вітру. Кількість водяної пари, що міститься в 1м³ повітря, називається абсолютною вологістю. Вимірюється вона в г⁄м³. Якщо в повітрі знаходиться максимальна кількість водяної пари, яку воно може містити за даної температури, то повітря називається насиченим. Але якщо повітря формується над сухою поверхнею, то кількість водяної пари в ньому значно менша, ніж може міститися за даної температури. Таке повітря називається ненасиченим. Щоб передбачити, якою буде погода, необхідно знати відношення кількості вологи, що знаходиться в повітрі, до тієї кількості, яку воно може містити за даної температури. Цей показник називається відносною вологістю і виражається у відсотках. Чим більша відносна вологість повітря, тобто чим ближче повітря до стану насичення , тим ймовірніше випадання опадів. Для вимірювання відносної вологості користуються гігрометром. Дія цього приладу заснована на властивості людського волоса поглинати вологу, від чого довжина волоса збільшується. При сухому повітрі волос скорочується. Збільшення або зменшення довжини волоса передається стрілці, яка вказує на шкалі відносну вологість.

Хмара – це скупчення крапель води. За температури нижчої 0˚С хмара складається з кристаликів льоду. Метеорологи нараховують кілька десятків різних видів хмар. Частіше за все на небі ми бачимо купчасті, шаруваті і перисті хмари. Спостереження за хмарністю ведеться на око. Хмарність вимірюється в балах за десятибальною шкалою. Найбільша хмарність спостерігається в при екваторіальних районах, найменша – над тропічними пустелями. Хмарність дуже впливає на температуру повітря, тому що хмари затримують тепло, яке випромінюється землею і відбивають велику кількість сонячних променів. Тому в похмурий літній день буває прохолодніше, ніж у ясний, а ясної ночі – холодніше, ніж похмурої. Наприкінці кожного місяця дані хмарності обробляються і будується кругова діаграма хмарності.

5.Закріплення нових знань і умінь учнів.

А тепер ви уважно подивитесь мультфільм, який повністьтю присвячений темі нашого сьогоднішнього уроку і дасте відповідь на мої запитання.

(Демонстрація мультфільму «Капітошка»)

Бесіда за запитаннями.

  1. Скільки води може міститися в повітрі класної кімнати за температури 20˚С?

  2. Яке повітря називається насиченим?

  3. Чим відрізняється абсолютна та відносна вологість?

  4. Як залежить відносна вологість від температури? Від характеру підстилаючої поверхні?

  5. Як впливає хмарність на температуру повітря взимку?


6. Підсумок уроку.
Заключне слово вчителя.

  • абсолютна вологість – це кількість водяної пари, що міститься в 1м³ повітря;

  • відносна вологість – це відношення фактичного вмісту водяної пари в 1м³ до можливого за даної температури;

  • вологість повітря залежить від температури повітря і характеру підстилаючої поверхні;

  • хмари – це скупчення в атмосфері крапельок води або кристаликів льоду;

  • розрізняють купчасті, шаруваті та перисті хмари.


7. Домашнє завдання.
Підручник, §

Схожі:

Тема : Повітря навколо нас. Значення повітря для людей, тварин, рослин
Мета: розширити й поглибити уявлення дітей про значення і місцезнаходження повітря на Землі, про властивості повітря, формувати вміння...
Тест з охорони праці
Метеорологічні умови (температура, вологість, швидкість руху повітря, теплове випромінювання) внутрішнього середовища приміщень
Запорізька загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №75 Запорізької...
Тема: Повітря. Властивості повітря (пружне, розширюється при нагріванні, стискується при охолодженні, погано проводить тепло)
3 Закон дозволяє складати рівняння реакцій і здійснювати за ними розрахунки
На думку Ломоносова, метали, що нагріваються, з’єднуються з корпускулами повітря, при цьому металева зола в посудині стає важчою,...
КОНВЕНЦІЯ ПРО ТРАНСКОРДОННЕ ЗАБРУДНЕННЯ ПОВІТРЯ НА ВЕЛИКІ ВІДСТАНІ
Протокол про довгострокове фінансування Спільної програми спостереження й оцінки поширення забруднювачів повітря на великі відстані...
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА
Тема №3: Пристрій зборочних одиниць та принцип їх дії, розрахунок повітря при роботі в АСП-2
Правила та прийоми роботи в ізолюючих протигазах на чистому повітрі...
Тема: Правила та прийоми роботи в ізолюючих протигазах на чистому повітрі та в задимленому приміщенні. Розрахунок повітря. Відпрацювання...
Вогняне повітря (історія відкриття кисню)
Уважно вивчав старі хімічні книги, про які навіть досвідчені аптекарі казали, що розібратися в них дуже складно. А господар аптеки...
О. М. Озерний “ 04 ” жовтня 2005 року
Тема №19.: Правила і прийоми роботи в протигазах на чистому повітрі та в задимленому приміщенні. Розрахунок повітря
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА
ТЕМА : 19. Правила і прийоми роботи в протигазах на чистому повітрі та в задимленому приміщені. Розрахунок повітря. Відпрацювання...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка