ПРО НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР


Скачати 121.05 Kb.
Назва ПРО НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР
Дата 18.12.2013
Розмір 121.05 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Військова справа > Документи


МІНІСТЕРСТВР ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ

АКАДЕМІЯ ВНУТРІШНІХ ВІЙСЬК МВС УКРАЇНИ

ПОЛОЖЕННЯ

ПРО НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР

АКАДЕМІЇ ВНУТРІШНІХ ВІЙСЬК МВС УКРАЇНИ


Розглянуто та рекомендовано

Вченою Радою Академії внутрішніх військ МВС України

Протокол від 30 травня 2008 р. № 19

Харків-2008

1. Загальні положення
1.1. Навчально-методичний центр Академії внутрішніх військ МВС України (далі - Центр) створено у відповідності до вимог наказу Міністра внутрішніх справ України від 12.05.06 р. № 475 "Про затвердження штату Академії внутрішніх військ МВС України".

1.2. Центр входить до складу Академії внутрішніх військ МВС України (далі – Академія) і є структурним підрозділом Академії, що безпосередньо підпорядковується начальникові Академії та його першому заступнику з навчальної і методичної роботи. Центр здійснює планування, організацію і контроль навчального процесу в Академії, а також координує діяльність факультетів, кафедр та надає їм допомогу в організації навчальної та методичної роботи.

Навчальна та методична робота Центру організовується і проводиться на підставі перспективних, річних та місячних планів, розроблених за напрямками діяльності.

1.3. Центр у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про вищу освіту», «Про освіту», «Про внутрішні війська Міністерства внутрішніх справ України», «Про наукову і науково-технічну діяльність», іншими законодавчими актами України, Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України, наказами, директивами та розпорядженнями командувача внутрішніми військами МВС України, начальника Академії та цим Положенням.
2. Основні напрямки діяльності Центру
2.1. Визначення шляхів розвитку Академії щодо забезпечення якості вищої освіти та її інтеграції в європейський освітній простір.

2.2. Організація розробки стандартів вищої освіти вищих навчальних закладів – варіативних частин освітньо-кваліфікаційних характеристик випускників та освітньо-професійних програм підготовки, засобів діагностики якості вищої освіти, навчальних планів, програм навчальних дисциплін та забезпечувати повне і якісне їх виконання.

2.3. Постійне вдосконалення навчально-виховного процесу, втілення передових методів навчання і виховання курсантів, студентів, слухачів, забезпечення викладання навчальних дисциплін на високому науковому і методичному рівні.

2.4. Організація контролю за якістю та ефективністю роботи науково-педагогічних працівників та навчальної, методичної діяльності факультетів і кафедр Академії.

2.5. Створення відповідних умов для підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників, особливо з питань запровадження новітніх технологій навчання та нового змісту освіти відповідних напрямів підготовки і спеціальностей.

2.6. Співпраця з правоохоронними органами, установами і організаціями, закладами освіти закордонних країн з питань обміну досвідом підготовки фахівців за спорідненими спеціальностями, участь у міжнародних освітніх та наукових програмах.

2.7. Розробка і вдосконалення навчально-методичних матеріалів, матеріально-технічного забезпечення навчального процесу.

2.8. Безпосереднє управління науково-технічною бібліотекою, складом навчального приладдя, майстернею з ремонту технічних засобів навчання та організовує роботу інформаційно-обчислювального центру з питань впровадження в навчальний процес сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.
3. Функції Центру
3.1. Планування навчального процесу:

участь у розробленні і затвердженні навчальних та робочих навчальних планів;

розроблення плану заходів з підготовки Академії до нового навчального року з організаційних, навчальних та методичних питань на денній та заочній (дистанційній) формах навчання;

складання розкладів аудиторних занять, планування самостійної роботи слухачів, курсантів та студентів, заліків, семестрових (апеляційних) та державних екзаменів;

підготовка до випуску навчальної документації для забезпечення навчального процесу в Академії;

визначення граничної чисельності науково-педагогічних працівників, розподіл навчального навантаження між факультетами та кафедрами згідно навчальних планів денної та заочної (дистанційної) форм навчання;

перспективне планування розвитку навчального процесу у відповідності до вимог структурної реформи національної системи вищої освіти.

3.2. Організаційна робота:

відпрацювання наказів та розпоряджень, які надходять з Міністерства освіти і науки України та його структурних підрозділів, Міністерства внутрішніх справ України та Головного управління внутрішніх військ МВС України;

формування та оновлення фонду керівних та методичних документів Міністерства освіти і науки України, Міністерства внутрішніх справ та Головного управління внутрішніх військ МВС України щодо заходів з розвитку та удосконаленню системи вищої освіти України;

розроблення і тиражування бланків навчально-методичної документації та забезпечення нею факультети і кафедри для здійснення навчально-виховного процесу;

організація державної атестації випускників і експертизи атестаційних робіт;

підготовка статистичних звітів щодо стану навчальної роботи;

3.3. Контроль навчального процесу:

контроль за наявністю і станом програм з навчальних дисциплін;

контроль за ходом навчального процесу і аналіз результатів залікових, екзаменаційних (апеляційних) сесій;

контроль за організацією на кафедрах та факультетах процесу модульного оцінювання навчальних досягнень слухачів, курсантів та студентів;

методична допомога і контроль за визначенням підсумкового рейтингу слухачів, курсантів та студентів;

контроль за захистом атестаційних робіт, державними екзаменами, складання проектів наказів про присвоєння відповідної кваліфікації за результатами державних екзаменів та оформлення звітної документації з цих питань;

контроль навчальної і методичної роботи кафедр з питань організації навчання на денній та заочній (дистанційній) формах навчання;

контроль за станом ведення навчально-методичної документації на кафедрах і факультетах у відповідності з нормативними вимогами;

визначення обсягу навчальної роботи на кафедрах на кожний навчальний рік за денною та заочною (дистанційною) формах навчання та проведення контролю його виконання ;

контроль за виконанням індивідуальних планів викладачів;

участь у засіданнях атестаційної комісії з питань комплектації штатного розкладу науково-педагогічних працівників та оформлення його змін на протязі року.
4. Основні завдання Центру
4.1. Організація навчального процесу на рівні, який забезпечує якісну підготовку висококваліфікованих фахівців за всіма ОКР, акредитованими напрямами та спеціальностями, шляхом удосконалення змісту освіти, впровадження новітніх технологій навчання, посилення його практичного спрямування.

4.2. Координація діяльності факультетів та кафедр Академії щодо розробки структурно-логічних схем підготовки фахівців, проектів варіативних частин ОКХ та ОПП, навчальних та робочих навчальних планів, робочих навчальних програм, семестрових планів підготовки бакалаврів, спеціалістів, магістрів за напрямами і спеціальностям підготовки відповідно до Державних стандартів вищої освіти.

4.3. Узагальнення пропозицій та обґрунтування рішень щодо перспективних напрямків освітньої діяльності Академії з питань відкриття або скасування спеціальностей, форм і видів навчання, а також навчально-методичне, організаційне та оперативне інформаційне забезпечення роботи факультетів і кафедр при ліцензуванні та акредитації.

4.4. Узагальнення та впровадження передового досвіду в галузі вищої освіти з метою підвищення ефективності використання навчального часу, педагогічної майстерності науково-педагогічних працівників, рівня навчально-методичного забезпечення змісту освіти.

4.5. Організація педагогічного контролю навчальних занять Академії, облік та аналіз якості навчання слухачів, курсантів та студентів.

4.6. Організація сумісно з факультетами та кафедрами проведення семестрових (апеляційних) і державних екзаменів, захисту атестаційних робіт, підготовка випускної документації та облік видачі документів про освіту.

4.7. Організація забезпечення навчального процесу підручниками, посібниками та службовою документацією, в тому числі і в електронному вигляді, координація роботи науково-технічної та таємної бібліотек.

4.8. Надання допомоги кафедрам у комплектуванні штату науково-педагогічних працівників та контроль за ефективністю його використання і підвищенням їх кваліфікації.

4.9. Розробка пропозицій та визначення шляхів їх реалізації щодо підвищення якості навчання з урахуванням практичного досвіду підрозділів внутрішніх військ України, потреб галузей народного господарства та розробка сучасного інформаційного та методичного забезпечення навчального процесу, що здійснюється в усіх навчальних підрозділах Академії.
5. Структура Центру та основні завдання його підрозділів
5.1. До Центру входять навчальний відділ, відділ методичного забезпечення навчального процесу, відділення організації заочного і дистанційного навчання, відділення міжнародного співробітництва та підпорядковані підрозділи - науково-технічна бібліотека, склад навчального приладдя, майстерня з ремонту технічних засобів навчання та друкарня.

5.2. Навчальний відділ здійснює:

загальне планування, організацію та контроль навчального процесу в навчально-наукових підрозділах Академії;

практичну та методичну допомогу науково-педагогічним та навчально-допоміжним працівникам у підготовці та веденні планово-аналітичної роботи;

опрацювання та узагальнення рекомендацій науково-педагогічного складу Академії щодо удосконалення навчального процесу;

керівництво роботою навчально-допоміжного складу навчальних підрозділів з питань якісної та своєчасної підготовки плануючо-звітної документації навчального процесу;

розподіл аудиторного фонду між факультетами та кафедрами для його ефективного використання у навчальному процесі;

аналіз успішності курсантів, слухачів та студентів, стан відвідування ними навчальних занять, внесення пропозицій щодо покращення показників навчання, контролю за виконанням розкладу занять.

5.3. Відділ методичного забезпечення навчального процесу здійснює:

науково-методичне забезпечення організації, проведення та управління якістю навчально-виховного процесу;

нормативно-методичне забезпечення навчально-виховного процесу;

підвищення методичної майстерності керівного складу, науково-педагогічних працівників, керівників підрозділів курсантів (студентів, слухачів);

вивчення, узагальнення та реалізація у педагогічному процесі вимог керівних документів, вищої загальної та військової школи;

підвищення ефективності форм і способів контролю та оцінки підготовленості тих, хто навчається;

удосконалення діючих і впровадження нових, найбільш ефективних форм і методів навчання курсантів (студентів, слухачів), впровадження у навчальний процес передового досвіду військ та народного господарства;

розроблення та вдосконалення навчально-лабораторної бази, вдосконалення засобів і методів підвищення наочності навчання, впровадження у навчальний процес сучасних технічних засобів навчання;

розроблення методів навчання самостійній роботі з опанування програмним матеріалом;

організацію роботи Методичної ради Академії;

організацію та контроль методичної роботи факультетів та кафедр, підвищення методичної майстерності керівного, професорсько-викладацького складу, командирів підрозділів курсантів та навчально-допоміжного персоналу кафедр.

5.4. Відділення організації заочного та дистанційного навчання здійснює:

організацію та контроль всіх видів і форм занять;

забезпечення слухачів та студентів підручниками, навчально-методичними посібниками, програмами, завданнями, методичними вказівками та іншою необхідною документацією, контроль за дотриманням режиму таємності, збереженням літератури та інших джерел інформації;

підготовку планової, звітної, іншої навчальної документації;

організацію настановних зборів;

облік і контроль за своєчасним та якісним рецензуванням письмових, робіт слухачів;

підтримання постійного зв'язку з комплектуючій органами внутрішніх справ з метою створення належних умов для самостійного навчання слухачів і здійснення контролю за виконанням ними навчального плану;

спрямування роботи кафедр, їх предметно-методичних комісій щодо науково-методичного забезпечення заочного та дистанційного навчання.

5.5. Відділення міжнародного співробітництва здійснює:

організацію заходів з питань міжнародного співробітництва Академії;

підтримку постійних відносин зі службою міжнародних зв’язків Головного управління внутрішніх військ МВС України;

організацію заходів щодо участі особового складу Академії у міжнародних освітніх та наукових програмах;

формування пропозицій щодо відрядження за кордон науково-педагогічних кадрів для викладацької та наукової роботи відповідно до міжнародних договорів.
6. Функціональні обов’язки начальника навчально-методичного центру
Начальник Центру підпорядкований першому заступнику начальника Академії з навчальної та методичної роботи. Він є прямим начальником для всього особового складу Центру.

Начальник Центру відповідає за:

своєчасне та якісне виконання навчальних планів, завдань Центру;

стан навчальної та методичної роботи Академії;

якість та своєчасне планування, організацію та контроль навчального процесу;

виховання, військову і трудову дисципліну особового складу Центру.

Начальник Центру зобов‘язаний:

організовувати роботу Центру;

постійно знати стан навчальної та методичної роботи в Академії;

організовувати та удосконалювати систему управління навчальним процесом;

забезпечувати своєчасну та якісну розробку, уточнення і повне виконання навчальних планів та програм, які відпрацьовують факультети й кафедри, організовувати розробку пропозицій щодо удосконалення і підвищення якості підготовки фахівців;

організовувати перевірку виконання рішень начальника Академії та його заступників з питань навчального процесу;

здійснювати керівництво складанням документів з планування, обліку навчальної та методичної роботи;

організовувати і брати участь у підготовці та проведенні загальноакадемічних заходів навчально-методичного характеру: навчально-методичні (методичні) збори та наради, науково-методичні конференції та семінари, брати участь у засіданнях Вченої ради Академії, засіданнях факультетів, кафедр та предметно-методичних комісій, на яких розглядаються питання навчальної й методичної роботи;

організовувати вивчення, узагальнення і втілення в навчальний процес активних методів і форм навчання, досягнень педагогічної науки;

здійснювати добір фахівців для укомплектування штатних посад Центру;

керувати роботою інформаційно-обчислювального центру в частині забезпечення навчального процесу, методичного кабінету Академії, науково-технічної бібліотеки;

приймати участь у підборі науково-педагогічного складу кафедр;

організовувати і брати участь у роботі комісії з перевірки навчальної та методичної роботи факультетів і кафедр;

організовувати роботу щодо забезпечення охорони державної таємниці та інформації з обмеженим доступом;

організовувати вивчення, узагальнення і розповсюдження передового досвіду кафедр Академії та інших вищих навчальних закладів щодо організації навчального процесу;

аналізувати стан і приймати необхідні заходи щодо забезпечення навчального процесу підручниками, навчальними посібниками та іншою необхідною літературою;

брати участь в організації і проведенні міжвузівських та академічних нарадах з навчально-методичних питань, розробці рекомендацій для планування навчально-методичних зборів науково-педагогічних працівників Академії;

проводити наради з питань методичної роботи із заступниками начальників факультетів з навчальної роботи та з начальниками (завідувачами) кафедр;

брати участь у роботі комісій з комплексних перевірок факультетів і кафедр щодо питань організації навчальної та методичної роботи;

організовувати і брати участь в організації і проведенні набору слухачів, курсантів та студентів для навчання у Академії;

знати стан навчальної матеріально-технічної бази Академії, добиватися виконання планів її розвитку;

забезпечувати ефективне використання навчального часу, годин самостійної підготовки слухачів і курсантів, а також бюджету часу науково-педагогічного складу;

покращувати якість навчального процесу та ефективність його впливу на зміцнення військової дисципліни;

вести пошук нових шляхів, форм перебудови навчальної і методичної роботи та зміцнення військової дисципліни з метою підвищення у курсантів авторитету служби, гордості за обрану професію офіцера;

забезпечувати особистий приклад у виконанні статутних вимог, зміцненні військової та трудової дисципліни;

проводити дійову роботу щодо профілактики злочинів, подій, дисциплінарних проступків, збереження життя і здоров’я підлеглих.
Поштова адреса: 61001, Україна, Харків , Площа Повстання 3
Телефон: 732-97-04 - начальник навчально-методичного центру
Адреса електронної пошти: d1ss@ukr.net



Схожі:

Випускаючий підрозділ: навчально-методичний центр
Проректор з науково-педагогічної роботи, організації та контролю за навчально-виховним процесом
2014 Збірка олімпіадних завдань з математики
Навчально – методичний центр професійно – технічної освіти у Миколаївській області
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ
Ковальов В. О., викладач ВНЗ “Кіровоградський технікум механізації сільського господарства”
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР ПТО В ДОНЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Гулакова С. А. викладач української мови і літератури Маріупольського професійного машинобудівного ліцею
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ З ДИСЦИПЛІНИ “ЕЛЕКТРИЧНЕ ОСВІТЛЕННЯ І ОПРОМІНЕННЯ”
Ковальов В. О., викладач ВНЗ “Кіровоградський технікум механізації сільського господарства”
УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР ПРАКТИЧНОЇ ПСИХОЛОГІЇ І СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ
Директорам (завідувачам) навчально-методичних кабінетів (центрів) в Автономній Республіці Крим, обласних, Київського і Севастопольського...
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ПОСІБНИК ДО ВИВЧЕННЯ КУРСУ Київ 2 011 Навчально-методичний...
Навчально-методичний посібник до вивчення курсу «Основи економічної теорії» / Укл. Н.Є. Скоробогатова, Н. О. Черненко. К.: НТУУ "КПІ",...
Навчально-методичний посібник Суми
Медична генетика: навчально-методичний посібник для студентів ВНЗ / В. Е. Маркевич, М. П. Загородній, І. Е. Зайцев, А. М. Лобода,...
Навчально-методичний посібник Механічна кулінарна обробка бульбоплодів...
Рецензiя на навчально – методичний посібник «Організація роботи контролера-касира вторговельних підприємствах на ЕККА різних типів»...
Навчально-методичний посібник з навчальної дисципліни
Навчально-методичний посібник для самостійної роботи та практичних занять з навчальної дисципліни “Сімейне право” (відповідно до...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка