ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ


НазваОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
Дата10.12.2013
Розмір76.7 Kb.
ТипДиплом
bibl.com.ua > Військова справа > Диплом
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ТА НАУКИ

ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

ВІДДІЛ СУСПІЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН

ЗАВДАННЯ ІІ ЕТАПУ

ВСЕУКРАЇНСЬКОЇ ОЛІМПІАДИ З ІСТОРІЇ

2012-2013 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

9 клас
І рівень

(3 завдання: 1 – 8 балів; 2 – 12 балів; 3 – 10 балів).
1. Визначте авторів наведених слів (Кожна правильна відповідь – один бал. Всього 8 балів):




Автор

Номер, під яким

позначена особа –

автор вислову

Цитата

1

Григорій Сковорода




На тому стою, і не можу інакше

2

Людовік XI




Фінанси, це нерви держави, а освіченість – краща прикраса держави

3

Мартін Лютер




Всяк мусить пізнати свій народ, а в народі - себе

4

Френсіс Бекон




Усі українські магнати разом узяті не зробили стільки для України, скільки зробив Костянтин Острозький

5

Жорж Дантон




Хто не вміє прикидатись, той не вміє володарювати

6

Олександр Суворов




Сміливість, ще раз сміливість, завжди сміливість – і Батьківщина буде врятована.

7

Кардинал Рішельє




Знання – сила.

8

Іван Огієнко




Важко в навчанні – легко в бою!


2. Внесіть до таблиці події відповідно до історичного періоду (кожна правильна відповідь – один бал. Всього 12 балів):

XV – XVI ст.

XVII ст.

XVIII ст.

XIX ст.
















  1. Заснування Слов’яно – греко – латинської академії в Москві.

  2. Відкриття Харківського університету.

  3. Діяльність у Львові просвітницького гуртка «Руська Трійця».

  4. Перша згадка про «Святі гори».

  5. Навколосвітнє плавання Ф.Магеллана.

  6. Винайдення Д.Ваттом парової машини.

  7. Перша документальна згадка про українських козаків у писемних джерелах.

  8. Тридцятилітня війна в Європі.

  9. Національно-визвольна війна українського народу.

  10. Трафальгарський бій.

  11. Доба «Нової Січі».

  12. Утворення Сполучених Штатів Америки.


3. Встановіть правильну географічну належність вказаних історичних подій і явищ (кожна правильна відповідь – один бал. Всього 10 балів):

  1. Позначте назву країни, яку в 1850 – 1880 рр. називали «Майстерня світу»:

а) Англія;

б) Нідерланди;

в) Іспанія;

г) США. А Б В Г
















  1. Столітня війна 1337-1453 рр. велась між:

а) Англією і Німеччиною;

б) Англією і Францією;

в) Францією та Італією;

г) Німеччиною та Італією. А Б В Г
















  1. У міжнародних відносинах XVII ст. на перший план вийшла боротьба за гегемонію в Європі між:

а) Францією і Англією;

б) Францією і Голландією;

в) Францією і Швецією;

г) Францією і Німеччиною. А Б В Г















  1. Династія Габсбургів правила в:

а) Росії;

б) Швеції;

в) Австрії;

г) Англії. А Б В Г
















  1. «Варфоломіївська ніч» (24.08.1572 р.) сталася у:

а) Лондоні;

б) Варшаві;

в) Парижі;

г) Відні. А Б В Г
















  1. «Бостонське чаювання» відбулось у 1773 р. в:

а) Англії;

б) Америці;

в) Франції;

г) Швеції. А Б В Г
















  1. Битва при Нейсбі проходила у:

а) США;

б) Голландії;

в) Англії;

г) Швеції. А Б В Г















  1. Північна війна завершилась у 1721 р. перемогою:

а) Швеції;

б) Росії;

в) Польщі;

г) Голландії. А Б В Г
















  1. Військову раду у Філях М.Кутузов зібрав поблизу:

а) Варшави;

б) Москви;

в) Кракова;

г) Лейпцига. А Б В Г
















  1. Битва під Ватерлоо проходила на території:

а) Франції;

б) Швеції;

в) Бельгії;

г) Прусії. А Б В Г















ІІ рівень

(4 завдання: 1 - 10 балів; 2 – 10 б.; 3 – 15 б.; 4 – 10 б.)
1. Приведіть до відповідності історичні особистості та їх біографічні дані (10 б.):

1) Марі Жозеф Лафайет

а) депутат Генеральних штатів від третього стану під час Великої Французької Революції;

2) Максимельєн Робесп’єр

б) військовий інженер, який написав Марсель’єзу;

3) Руже де Ліль

в) захисник конституційної монархії під час Великої Французької Революції;

4) Жозефіна Богарне

г) дружина Миколи І Романова, після одруження і прийняття православ’я – Олександра Федорівна.

5) принцеса Шарлотта

д) дружина Наполеона Бонапарта;

6) Олександр І

е) художник, автор портрета Устима Кармелюка;

7) Василь Тропінін

є) головнокомандуючий Російської армії війни 1812 р. під час російського походу Наполеона;

8) Василь Капніст

ж) лідер групи автономістів в Україні кінця XVIII ст.

9) Микола Костомаров

з) родоначальник ідеї єдності пригнічених слов’янських народів середини XIX ст.

10) Пантелеймон Куліш

и) автор першої навчальної книги з української історії для дітей.


1) ___; 2)___; 3) ___; 4) ___; 5)___; 6) ___; 7) ___; 8) ___; 9) ___; 10) ___.
2. Проаналізуйте документ і дайте відповідь на запитання (10 б.):

«…Пилип Орлик старався використати кожну нагоду, кожен міжнародний конфлікт на сході Європи, щоб тільки поставити українську справу на порядок дня. Але всі старання великого патріота були даремні». (Д.Дорошенко)

    1. Вкажіть статус Пилипа Орлика в еміграції. (1 б.).

    2. За яких обставин він став емігрантом? (3 б.).

    3. Який документ приніс йому світове визнання? (2 б.).

    4. Про яку українську справу іде мова в документі? (2 б.).

    5. Чому усі його старання були даремні? (2 б.).


3. Дайте визначення поняттям (2 б. за кожне). Укажіть, до яких країн, частин світу, Європи їх доцільно віднести (1 бал за кожне, в сумі 15 б.):

  1. Українське питання.

  2. Вігі.

  3. Освічений абсолютизм.

  4. Просвітництво.

  5. Православ’я.


4. Знайдіть помилки і виправте їх (10 б.):

Бородінська битва розпочалась опівдні 1 вересня 1812 року. Головнокомандуючим російської армії призначили О.В. Суворова. Його стратегія передбачала беззаперечну перемогу і врятування Москви. На полі бою зійшлося 120 тис. російських і 135 тис. французьких вояків. Завдяки відвазі П.І.Багратіона ворог не зміг захопити його позиції, за що генерал був нагороджений і успішно продовжив військову кар’єру. Французька сторона змогла отримати перевагу завдяки введенню в бій останнього резерву – старої гвардії Наполеона. Більше, ніж через добу, бій закінчився. Серед втрат російської армії було багато офіцерів, героїчно загинули бойові генерали М.І.Платов, Ф.П.Уваров, О.П.Єрмолов.
ІІІ рівень

(25 балів)

Оберіть одне із запропонованих завдань:

  1. Дайте історичний портрет одної із запропонованих особистостей: Маруся Чурай, Катерина Друга, Іван Сірко, Пилип Орлик, Михайло Кутузов, Матвій Платов, Денис Давидов, Василіса Кожина, Петро Багратіон.

  2. Уявіть себе режисером історичного фільму, що висвітлює епоху кінця XVIII – початку XIX ст. Які події чи особи світової або вітчизняної історії були б для вас цікавими? Відповідь аргументуйте і запропонуйте фрагмент сценарію фільму.

  3. Підготуйте складний план з теми «Місце Кальміуської паланки в історії Запорозької Січі» та зробіть висновок до нього.

Схожі:

Хмельницький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Хмельницький обласний інститут пiслядипломної педагогічної освiти оголошує обласну заочну олiмпiаду з зарубiжної лiтератури для учнiв...
ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ЗАПОРІЗЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ»
О. В. Варецька Україна, м. Запоріжжя, КЗ «Запорізький обласний інститут...
ДУХОВНО-ЕКОНОМІЧНЕ ВИХОВАННЯ В ЄДИНОМУ ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ «СІМ’Я – ДНЗ – СУСПІЛЬСТВО»
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД СУМСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТ
Міністерство освіти і науки України Управління освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ»
Розвиток критичного мислення та формування моральних цінностей особистості на уроках світової літератури
СУМСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ РОБОТИ ВЧИТЕЛЯ-ЛОГОПЕДА З ДІТЬМИ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ ІЗ ЗАТРИМКОЮ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ
Хмельницький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Хмельницького обласного iнституту пiслядипломної педагогічної освiти в листопадi-груднi 2009 року відбулася обласна заочна олімпіада...
ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
Конференція відбудеться 27–28 березня 2014 року на базі Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області (вул. Івана...
2014 Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти...
Дайте відповіді на запитання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях
Чернівецький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Більшості гіперактивних дітей властива слабка психоемоційна стійкість при невдачах, низька самооцінка, вони мають проблеми у сфері...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка