"Україна в роки Другої світової війни та Великої Вітчизняної війни"


Скачати 53.92 Kb.
Назва "Україна в роки Другої світової війни та Великої Вітчизняної війни"
Дата 28.10.2013
Розмір 53.92 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Військова справа > Документи

Історичний брейн ринг на тему:

"Україна в роки Другої світової війни та Великої Вітчизняної війни"


Брейн ринг – командна гра, колективний пошук істини. завдяки брейн рингу активізується навчальний процес, розвивається творче, логічне і нестандартне мислення. Гра сприяє кращому засвоєнню термінів і понять, стимулює учнів до кропіткої роботи з додатковою літературою, тренує пам'ять, розвіває кмітливість, виробляє вміння застосовувати набуті знання на практиці, поглиблює та урізноманітнює між предметні зв'язки. Бажання учнів отримати перемогу, є стимулом до ретельної підготовки, до постійного повторення пройденого матеріалу.

Правила гри.

Клас методом жеребкування розбивається на дві команди. Максимальний час обговорювати питання одна хвилина. Для відповіді на питання команда повинна першою подати звуковий сигнал. Якщо одна з граючих команд дає неправильну відповідь на питання, то у іншої команди є 20 секунд для відповіді. Стратегія брейн рингу – це швидко дати відповідь. Можна ризикнути і дати відповідь на першій секунді, а можна обговорювати відведений час, ризикуючи бути випередженим суперником.

Переможцем є команда, яка відповіла на найбільше число питань. При підрахуванні результатів, враховують роботи групи підтримки. Також в кожній команді може буті активний учасник, який набере для команди найбільше балів. Він отримує спеціальний приз.
Учні під час рингу:

  • вчаться мислити правильно й швидко;

  • виробляють навики та вміння методом мозкового штурму за короткий час знаходити правильну відповідь;

  • розвивають творче, логічне, нестандартне мислення.
Обладнання для проведення брейн рингу:

  • мультимедійний проектор

  • картки з завданням

  • гонг для позначення початку змагань

  • назви команд

Хід гри


Вчитель розпочинає брейн ринг. Оголошує тему рингу. На екрані висвітлюється тематика гри.

Вчитель повідомляє мету заходу:"Показати участь українського народу у роки Другої світової війни та Великої Вітчизняної війни, розкрити наслідки окупаційного режиму на території українських земель; знищення мирного населення, голокост.

Показати, що Україна зробила гідний внесок у розгром Німеччини.

Ринг розпочинається з бліц – опитування команд. Учасники повинні швидко відповісти на задані запитання. Для рингу кожна команда готує творчі домашні завдання, які стосуються теми.

І раунд

Бліц-питання


  1. Коли почалася Друга світова війна? (1.09.1939 р.)

  2. Які наслідки для західноукраїнських земель має дата 17 вересня
    1939 р?. (початок радянізації)

  3. Пакт Ріббентропа – Молотова. Які він мав наслідки для долі України?. (об'єднання всіх українських земель, українці опинилися в межах однієї держави)

  4. Яку назву мав план нападу німецьких військ на Радянський Союз? ("Барбаросса", бліцкриг – план блискавичної війни )

  5. Коли почалася Велика Вітчизняна війна? (22.06.1941 р.)

  6. Які основні напрямки ударів гітлерівців на радянсько-німецькому фронті? ( група армій "Північ" – Ленінград, група армій "Центр" – Москва, група армій "Південь" – Україна.)

Відеоматеріал :"Перші дні війни" (Одна із команд).

Додаток №1Відеоматеріали до Брейн Рингу\1. Початок війни..mp4

ІІ раунд.

Поразки перших днів війни.


  1. Яка танкова битва відбулася в перші дні війни на території України? (23-29 червня в районі Луцьк-Броди-Рівне-Дубно)

  2. Скільки днів тривала Оборона Києва? ( з11 -го липня 1941 року по 19 вересня 1941 року. 72 дні)

  3. Оборона якого міста тривала 73 дні. (Одеса. З 5 – го серпня 1941р. по 16 жовтня 1941 р.)

  4. Яке місто було окуповане 1 серпня 1941 року? (Умань)

  5. Яка трагедія трапилась в с. Підвисоке 7 серпня 1941року? (взяття в полон 6-тої та 12-тої армії Південного фронту)

  6. Яке місто тримало оборону найдовше - 250 днів? (Севастополь. З 30 жовтня 1941 року по 4 липня 1942 року.)

  7. Наслідки наступу 12 травня 1942 року. (під Харковом взято в полон 240 тисяч радянських солдат в офіцерів)

  8. Який останній населений пункт України було окуповано німецькими військами? (м. Свердловськ. Ворошиловградська обл..
    22.08. 1942 року.)

ІІІ раунд.

Робота з документами.

В кожної команді на столі лежить Х-пакет із завданням.


Командир команди відкриває пакет і зачитує текст документа, які знаходиться там. Учні аналізують документ і дають обґрунтовані висновки.

Пакет №1

  1. Наказ № 270 "Ні кроку назад".Додаток № 2 Відеоматеріали до Брейн Рингу\2. Наказ № 270.docx

  2. Витяг з плану "Барбаросса". Додаток № 2 Відеоматеріали до Брейн Рингу\2. Витяг з плану Барбаросса.docx

ІV раунд.

"Окупаційний режим в Україні".


Вчитель оголошує письмове завдання для обох команд:

  1. В чому полягає суть плану "Ост"? (перетворити Україну на колоніальну країну, аграрно-сировинний придаток рейху "життєвий простір" для колонізації представниками "вищої раси". Місцеве населення, українці, росіяни, євреї та інші підлягало витісненню та фізичному знищенню.)

Одна із команд представляє презентацію про голокост, друга про "Уманську яму".

Додаток № 3 Голокост Відеоматеріали до Брейн Рингу\3. Голокост

Додаток № 4 Уманська яма Відеоматеріали до Брейн Рингу\4. Уманська яма

V раунд.

Рух опору.

Усні питання.


  1. Які дві течії руху опору виникли під час війни? (Радянська – партизани. Націоналістична – ОУН-УПА.)

  2. Коли було створено Центральний штаб партизанської боротьби? (30 травня 1942р.)

  3. Хто очолив Український штаб партизанського руху? ( Т.Строкач)

  4. Назвіть командирів партизанських загонів та об'єднань. (С.Ковпак, О.Федоров, М.Наумов, О.Сабуров.)

  5. Яка подія сталася у Львові 30 червня 1941 року? (Акт проголошення відновлення української держави)

VІ раунд

Відео запитання.


Демонструються кадри про Сталінградську битву, битву під Курськом, битву за Дніпро. Учні повинні розкрити вплив цих битв на хід Другої світової та Великої Вітчизняної війни.

Додаток № 5 Сталінградська битва.Відеоматеріали до Брейн Рингу\5. Сталінградська битва.mp4

Додаток № 6 Курська битва.Відеоматеріали до Брейн Рингу\6. Битва під Курськом.mp4

Додаток № 7 Битва за Дніпро.Відеоматеріали до Брейн Рингу\7. Битва за Дніпро.mp4

  1. Сталінградська битва. (17 липня 1942 р. – 2 лютого 1943 р. Початок корінного перелому в ході війни. Було звільнено перший населений пункт України – с. Півнівка Ворошиловградської області)

  2. Курська битва. (5 липня -23 червня 1943 р. Закріплення корінного перелому.)

  3. Битва за Дніпро. (Вересневі операції. Завершення корінного перелому)

VIІ раунд

Бліц – опитування.


  1. "Східний вал" це …. (укріплення яке розпочали будувати німці 11 серпня 1943 року по р. Дніпро та Молочній.)

  2. Два плацдарми на яких тримали німці оборону. (Букринський та Лютіжський)

  3. Воронезький, Степовий, Південно-Західний і Південний фронти 20 жовтня були перейменовані в…. ( 1-й, 2-й, 3-й, 4-й Український фронти)

Група підтримки готує художній номер

VIIІ раунд

Завершальний етап війни.


У командах на столі лежать чотири конверти. У кожному з них написані наступальні операції радянських військ 1944р. Учасники визначають фронти які їх проводили.

  1. Яке місто було звільнено 10 березня 1944 року. (Умань)

Група підтримки демонструє відео про звільнення м. Умань

Додаток № 8Відеоматеріали до Брейн Рингу\8. Звільнення Умані..mp4

IX раунд

Культура в роки війни.


Бліц – опитування.

  1. Хто автор цих рядків?:

Я єсть народ, якого правда сила

Ніким звойована ще не була,

Яка біда мене, яка чума косила,

А сила знову розцвіла.


(П.Тичина)

  1. Назвіть кіноповість О.Довженка, яка була написана влітку
    1943 року.("Україна в огні")

  2. Коли було написано відомий вірш В.Сосюри "Любіть Україну?
    (1944 р.)

Вчитель оголошує про закінчення брейн рингу.

Показ фільму про війну "Радуга", який був знятий в 1944 р. режисером М.Донським. В головній ролі корифей українського театру мистецтв
Н. Ужвій.


Схожі:

Музей І. Черняхівського, с. Вербова У мальовничому селі Вербова створено...
Великої Вітчизняної війни, двічі Героя Радянського Союзу генерала армії Івана Даниловича Черняховського, де представлені копії документів...
Уроку
Панченка П. П., Тимченка С. М., стіна карта «Україна в роки Другої світової війни», збірник завдань для тематичного оцінювання
Тематична лінійка до Дня партизанської слави Партизанська моя Батьківщина Мета
Мета: Виховувати любов до Вітчизни, рідного краю; прищеплювати шану і повагу до ветеранів Великої Вітчизняної війни; виховувати гордість...
Теми рефератів з дисципліни
Міжнародні відносини США у роки Другої світової війни: сутність та зміст. Роль США у розгромі фашизму
1. Україна під час Другої світової війни
Навчально-методичний посібник. – Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів с. Маяки Луцького району, – Луцьк 2013. – 63 с
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОДОВОЛЬСТВОМ НАСЕЛЕННЯ МІСТ І ПРОМИСЛОВИХ РАЙОНІВ...
Проблема, яка розглядається в даному дослідженні, є найменше вивченим істориками аспектом більш широкої теми продовольчого становища...
КРАЄЗНАВЧИЙ МУЗЕЙ
При музеї створено клуб «Пошук», основною роботою якого є дослідження матеріалів з історії села в роки Великої Вітчизняної війни,...
Знов білим цвітом вкрилися сади
Все далі відходять грізні і важкі роки Великої Вітчизняної війни, але не згасає пам’ять про тих, хто не шкодував своєї крові, свого...
У лютому 1947 р президентом Польщі став лідер ПРП Б. Берут
Польща була першою жертвою фашистської агресії в роки Другої світової війни і зазнала всіх страждань окупаційного режиму. Загинуло...
Урок 18 Тема. Події 1939 червня 1941 рр. Причини, характер та періодизація Другої світової війни
Тема. Події 1939 – червня 1941 рр. Причини, характер та періодизація Другої світової війни
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка