1. ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ. РОЛЬ БУДІВНИЦТВА У ЖИТТІ СУСПІЛЬСТВА. БУДІВЕЛЬНІ НОРМИ


Скачати 3.92 Mb.
Назва 1. ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ. РОЛЬ БУДІВНИЦТВА У ЖИТТІ СУСПІЛЬСТВА. БУДІВЕЛЬНІ НОРМИ
Сторінка 1/45
Дата 09.04.2013
Розмір 3.92 Mb.
Тип Методичні рекомендації
bibl.com.ua > Туризм > Методичні рекомендації
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   45
ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД УКООПСПІЛКИ

Кафедра загальноінженерних дисциплін

ГРОМАДСЬКЕ БУДІВНИЦТВО
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ПОСІБНИК

для самостійного вивчення дисципліни за кредитно-модульною системою організації

навчального процесу для студентів за напрямком підготовки

6.140101 “ Готельно-ресторанна справа”


2010
ЗМІСТ

ВСТУП

НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ДИСЦИПЛІНИ

ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ДИСЦИПЛІНИ

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ

ТЕМА 1. ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ. РОЛЬ БУДІВНИЦТВА У ЖИТТІ СУСПІЛЬСТВА. БУДІВЕЛЬНІ НОРМИ

1.1.1. Завдання дисципліни

1.1.2. Роль будівництва у житті суспільства

1.1.3. Основні будівельні норми

ТЕМА 2. ОСНОВНІ БУДІВЕЛЬНІ МАТЕРІАЛИ

2.1.1. Вибір будівельних матеріалів та їх властивості

2.1.2. Природні кам’яні та в’яжучі матеріали

2.1.3. Цегла, штучні кам’яні матеріали й будівельні розчини

2.1.4. Бетоні залізобетон

2.1.5. Метали

2. 1.6. Деревина

2.1.7. Скло і скляні вироби

2.1.8. Покрівельні та ізоляційні матеріали

2.1.9. Матеріали для утеплення стін

2.1.10. Матеріали для підлог

2.1.11. Оздоблювальні матеріали

ТЕМА 3. ГРОМАДСЬКІ БУДІВЛІ Й СПОРУДИ ТА ЇХ КОНСТРУКТИВНІ ЕЛЕМЕНТИ

3.1.1. Загальні відомості

3.1.2. Єдина модульна система в будівництві

3.1.3. Індустріалізація, уніфікація, типізація й стандартизація

3.1.4. Конструктивні системи й конструктивні схеми будівель

3.1.5. Конструктивні елементи каркасних систем

3.1.6. Основи та ґрунти

3.1.7. Фундаменти

3.1.8. Стіни й перегородки

3.1.9. Перекриття

3.1.10. Дахи та покриття

3.1.11. Сходи, пандуси, ліфти й ескалатори

3.1.12. Вікна ліхтарі, вітрини, двері й ворота

3.1.13. Підлоги

ТЕМА 4. ОБ’ЄМНО-ПЛАНУВАЛЬНІ РІШЕННЯ. ОПОРЯДЖЕННЯ ПРИМІЩЕНЬ

4.1.1. Загальні відомості

4.1.2. Розміщення й вимоги до ділянки забудови

4.1.3. Вимоги до планування приміщень

4.1.4. Вимоги до конструкцій і опорядження приміщень

ТЕМА 5. ОСНОВИ БУДІВЕЛЬНОГО ПРОЕКТУВАННЯ. ФУНКЦІЇ СЛУЖБИ ЗАМОВНИКА БУДІВНИЦТВА. ТЕХНІЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ Й РЕМОНТ БУДІВЕЛЬ І СПОРУД

5.1.1. Загальні відомості про проектування

5.1.2. Стадії проектування

5.1.3. Склад проекту на будівництво

5.1.4. Погодження, експертиза та затвердження проектної документації

ТЕМА 6. ФУНКЦІЇ СЛУЖБИ ЗАМОВНИКА БУДІВНИЦТВА

6.1.1. Основні функції замовника

6.1.2. Вихідні дані для проектування об’єктів

6.1.3. Виділення ділянки під забудову

6.1.4. Прийняття в експлуатацію збудованих об’єктів

ТЕМА 7. ТЕХНІЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ Й РЕМОНТ БУДІВЕЛЬ І СПОРУД

7.1.1. Служба експлуатації

7.1.2. Спеціалізовані організації

7.1.3. Обстеження та паспортизація технічного стану будівель

7.1.4. Технічні огляди

7.1.5. Діагностика технічного стану

7.1.6. Оцінювання фізичного зносу

7.1.7. Експлуатаційні вимоги до утримання будівельних конструкцій

7.1.8. Ремонт будівель і споруд

ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ

КАРТА САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТА

ПОРЯДОК І КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ

ДОДАТОК

ВСТУП

Методичні рекомендації призначені для допомоги студентам під час самостійного опрацювання дисципліни «Громадське будів­ниц­тво». Процес навчання передбачає опанування комплексу знань і вмінь, необхідних для повсякденного життя та професійної діяль­ності студента – майбутнього фахівця нового покоління.

Опрацювання навчального матеріалу рекомендується здійснювати за допомогою традиційних та новітніх інформаційних і телеко­му­нікаційних технологій, що є вимогою сучасного технічного розвитку цивілізації і зорієнтовано на формування інтелектуального потен­ціалу України та розвитку духовної культури особистос­ті.

Статус дисципліни: «Громадське будівництво» є однією із фун­да­ментальних дисциплін, вивчення якої необхідно для формування спе­ціа­лістів у сфері готельно-ресторанної справи.

Мета вивчення дисципліни «Громадське будівництво» – фор­му­вання вмінь та навичок із громадського будівництва в межах діяль­но­сті інженера-технолога. Набуття навичок щодо виконання основних функцій замовника-забудовника. Опанування вмінням приймати прин­ципові рішення щодо проектування нового будівництва, реконструкції та капітального ремонту об’єктів готельно-ресторанного госпо­дар­ства, вирішувати основні питання технічного нагляду замовника за будівництвом закладів ресторанного господарства.

Громадське будівництво відіграє надзвичайно важливу роль у жит­ті суспільства. Добробут людей, праця, відпочинок значною мірою зумовлюються наявністю необхідних будівель і споруд, зокрема будівель підприємств ресторанного-готельного комплексу, їх кіль­кіс­тю і якістю, відповідністю своєму призначенню, а також технічним станом.

Дисципліна «Громадське будівництво» базується на знаннях, на­бу­тих студентами при вивченні дисципліни «Вища математика», «Ін­форматика», «Інженерна графіка». Разом з тим дана дисципліна є основою для вивчення окремих розділів таких дисциплін «Інженерне обладнання будівель», «Основи проектування підприємств готельно-ресторанного господарства».

У процесі вивчення дисципліни студент повинен знати:

  • основні будівельні матеріали, їх властивості, особливості за­сто­сування;

  • класифікацію громадських будівель і споруд, основні вимоги до них та особливості влаштування, а також їх основні кон­струк­тивні елементи;

  • основні державні будівельні норми та стандарти;

  • основи будівельного проектування;

  • основи ефективного використання, технічного обслуговування та ремонту будівель і споруд;

  • основні функції замовника-забудовника.

Студент повинен уміти:

  • читати та виконувати окремі будівельні креслення;

  • приймати принципові рішення щодо проектування нового бу­дів­ництва, реконструкції та капітального ремонту об’єктів го­тельно-ресторанного господарства;

  • вирішувати основні питання технічного нагляду замовника за будівництвом закладів ресторанного господарства.

Мета даної розробки – закріпити знання студентів з дисципліни «Громадське будівництво»

Навчально-методичний посібник включає:

  • методичні рекомендації щодо самостійного опанування дис­ципліни;

  • основні положення з теми, які доповнюють і пояснюють ма­те­ріал, викладений у підручниках з курсу;

  • таблиці, заповнення яких при самостійному вивченні допомагає систематизувати набуті знання;

  • ситуаційні завдання, що пов’язують теорію з її практичним за­стосуванням, та методику їх розв’язання;

  • методичні рекомендації та довідкові дані для вирішення зав­дань;

  • тести для контролю, за якими студент може самостійно пе­ре­вірити рівень засвоєння матеріалу, що підвищує ефективність роботи;

  • перелік літературних джерел до кожної теми.


НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ДИСЦИПЛІНИ

Модуль І. Основи будівництва

Тема 1. Завдання дисципліни. Роль будівництва у житті суспільства. Основні будівельні норми

Роль будівництва у житті суспільства. коло завдань, які вирішує будівництво. експлуатаційні параметри (показники якості) будівель і споруд. будівельні норми – основа безпеки експлуатації будівель, без­пеки продукції, пожежної безпека, відповідності санітарно-гігієнічним вимогам, умовам захисту навколишнього середовища, а також збе­реження енергоресурсів. Внесок вітчизняних і закордонних вчених у розвиток науки про будівництво. Основні напрями державної полі­тики у галузі будівництва.

Тема 2. Основні будівельні матеріали

Вибір будівельних матеріалів і їх властивості. Природні кам’яні та в’яжучі матеріали. Цегла, штучні кам’яні матеріали, будівельні розчини. Бетон і залізобетон. Метали. Деревина. Скло і скляні вироби. Покрівельні та ізоляційні матеріали. Матеріали для утеплення стін. Матеріали для підлог. Оздоблювальні матеріали.

Тема 3. Громадські будівлі й споруди та їх конструктивні елементи

Загальні відомості. Єдина модульна система в будівництві. Інду­стріалізація, уніфікація, типізація і стандартизація. Конструктивні сис­теми й конструктивні схеми будівель. Конструктивні елементи буді­вель. Основи та ґрунти. Фундаменти. Стіни й перегородки. Пере­крит­тя. Дахи та покриття. Сходи, пандуси, ліфти й ескалатори. Вікна, ліх­тарі, вітрини, двері й ворота. Підлоги.

Тема 4. Об’ємно-планувальні рішення. Опорядження приміщень

Загальні відомості. Розміщення й вимоги до ділянки забудови. Ви­моги до планування приміщень. Вимоги до конструкцій і опоряд­жен­ня приміщень.
МОДУЛЬ 2. ОСНОВИ БУДІВЕЛЬНОГО ПРОЕКТУВАННЯ. ФУНКЦІЇ СЛУЖБИ ЗАМОВНИКА БУДІВНИЦТВА. Технічне обслуговування й ремонт БУДІВЕЛЬ І СПОРУД

Тема 5. Основи будівельного проектування

Загальні відомості про проектування. Стадії проектування. Склад проекту на будівництво. Погодження, експертиза та затвердження про­ектної документації

Тема 6. Функції служби замовника будівництва

Вихідні дані для проектування об’єктів. Виділення ділянки під за­будову. Прийняття в експлуатацію збудованих об’єктів.

Тема 7. Технічне обслуговування й ремонт будівель і споруд

Служба експлуатації. Спеціалізовані організації. Обстеження та пас­портизація технічного стану будівель. Технічні огляди. Діагнос­ти­ка технічного стану. Експлуатаційні вимоги до утримання будівельних конструкцій. Утримання прилеглої до будівлі території.

Ремонт будівель і споруд. Види ремонтів. Планування ремонтів. Ор­ганізація проведення ремонтних робіт. Приймання в експлуатацію будівель і споруд після капітального ремонту.

ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ДИСЦИПЛІНИ



з/п

Назва теми

Кількість годин за видами занять

разом

аудиторні

Позаауди­-торні

лек­ції

прак­тичні

ІКР

СРС

МОДУЛЬ 1. Основи будівництва

1

Завдання дисципліни. Роль будів­ництва у житті суспільства. Основні будівельні норми

6

2

2

2

2

2

Основні будівельні матеріали

8

2

2

2

2

3

Громадські будівлі й споруди та їх конструктивні елементи

28

4

2

2

20

4

Об’ємно-планувальні рішення. Опорядження приміщень

24

2

2

2

18




МОДУЛЬ 2. ОСНОВИ БУДІВЕЛЬНОГО ПРОЕКТУВАННЯ. ФУНКЦІЇ СЛУЖБИ ЗАМОВНИКА БУДІВНИЦТВА. Технічне обслуговування й ремонт БУДІВЕЛЬ І СПОРУД

5

Основи будівельного проектування

22

2

4

4

18

6

Функції служби замовника будів­ництва

8

2





2

7

Технічне обслуговування й ремонт будівель і споруд

10

4

2

2

2




ВСЬОГО

108

18

14

14

62

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ

Підвищена увага до самоосвіти студентів пояснюється тим, що:

  • весь навчальний процес у вузі постійно спирається на самос­тій­не навчання, особисту участь студентів у навчально-науковому по­шу­ку;

  • прискорення термінів і характер оновлення знань викликають необхідність формування вмінь самостійного опанування досягнень науки і техніки, як найважливішого елемента в структурі професійних якостей.

Саме самостійне навчання студентів направлене на розвиток ак­тивного мислення, формування особистих поглядів, розширення і поглиблення своїх знань, що дуже важливо в умовах ринкової еко­номіки.

Модуль 1. Основи будівництва

Тема 1. Завдання дисципліни. Роль будівництва у житті суспільства. Основні будівельні норми

1.1. Методичні поради до вивчення теми

Вивчаючи цю тему, необхідно з’ясувати мету вивчення дисцип­лі­ни, її завдання й предмет.

При цьому необхідно усвідомити, що навички у вирішенні вка­за­них завдань та одержана підготовка мають на меті надати можливість спеціалісту кваліфіковано розглядати й узгоджувати проекти будівель ресторанно-готельного комплексу, розробляти завдання на проек­ту­вання, раціонально експлуатувати будівлі, а також надати можливість спеціалісту ефективно співпрацювати з інженерами-будівельниками й архітекторами при їх спільній роботі над проектами будівництва підприємств та їх реконструкції.

Необхідно також уяснити роль будівництва у житті суспільства. добробуті людей, праці й відпочинку, а також запам’ятати, що кожна будівля чи споруда являє собою складний і дорогий об’єкт, що може налічувати багато конструктивних елементів та систем інженерного устаткування, які виконують цілком визначені функції й забезпечують установлені експлуатаційні якості.

У процесі вивченні цієї теми, а також всієї дисципліни необхідно чітко усвідомити, що всі основні питання проектування, будівництва й експлуатації регламентуються відповідними будівельними нормами, дотримання яких відповідно до Українського законодавства є обов’яз­ковим.
1.1.1. Завдання дисципліни

Під терміном «будівництво» розуміють проектування, зведення й технічну експлуатацію будівель і споруд. Для кожного з цих напрямів діяльності характерне своє коло завдань, які мають спільну мету – забезпечення таких експлуатаційних параметрів (показників якості) будівель і споруд, як безпека експлуатації, безпека продукції, по­жежна безпека, відповідність санітарно-гігієнічним вимогам, умови захисту навколишнього середовища, захист від дії шуму і вібрації, а також збереження енергоресурсів.

Основними завданнями дисципліни «Громадське будівництво» є:

  • формування вмінь та навичок з громадського будівництва у ме­жах діяльності інженера-технолога;

  • набуття навичок щодо виконання основних функцій замовника-забудовника;

  • опанування вмінням приймати принципові рішення щодо про­ектування нового будівництва, реконструкції та капітального ре­монту об’єктів готельно-ресторанного господарства;

  • вирішувати основні питання технічного нагляду замовника за будівництвом закладів ресторанного господарства.

Предмет дисципліни «Громадське будівництво»: основні буді­вель­ні матеріали, громадські будівлі та споруди (класифікація, вимо­ги), а також їх конструктивні елементи, державні будівельні норми та стандарти.

Завдання дисципліни – навчитись:

  • розробляти технологічні завдання на проектування підпри­єм­ства готельно-ресторанного комплексу з урахуванням раціо­наль­­ного розміщення їх у сучасних спорудах;

  • брати участь у розробці проектів реконструкції підприємств;

  • вирішувати основні питання будівництва, експлуатації і ремонту будівель підприємства.


1.1.2. Роль будівництва у житті суспільства

Будівництво відіграє надзвичайно важливу роль у житті суспіль­ства. Добробут людей, праця, відпочинок значною мірою зумов­лю­ють­ся наявністю необхідних будівель і споруд, зокрема будівель під­приємств ресторанного-готельного комплексу, їх кількість і якість, відповідність своєму призначенню, а також технічний стан.

Необхідно запам’ятати, що кожна будівля чи споруда являє собою складний і дорогий об’єкт, що може налічувати багато конструк­тив­них елементів та систем інженерного устаткування, які виконують цілком визначені функції й забезпечують установлені експлуатаційні якості. Всі будівлі та споруди повинні проектуватись, будуватись і експлуатуватись таким чином, щоб задовольняти визначені експлуа­таційні вимоги, основними з яких є:

  • висока надійність, тобто здатність забезпечувати гарантовану несучу здатність на певний час експлуатації;

  • зручність і безпечність у експлуатації, що досягається раціо­наль­ним плануванням приміщень, розташуванням входів, схо­дів, ліфтів, засобів пожежогасіння;

  • зручність і простота в технічному обслуговуванні та ремонті з гранично низькими витратами на допоміжні операції;

  • економічність у процесі експлуатації, а також мінімальні енер­го­витрати на опалення, вентиляцію, кондиціонування, освітлення, водопостачання та ін., що досягається застосуванням відпо­від­них матеріалів і конструкцій із підвищеним терміном служби;

  • відповідний зовнішній архітектурний вигляд будівлі, й такий, що відповідає її призначенню, розташуванню в забудові, причо­му внутрішнє оздоблення не повинне стомлювати людей, за­до­вольняти їх естетичним вимогам, по можливості не забруд­нюва­тися і легко піддаватися очищенню й відновленню.

Залежно від призначення будівлі чи споруди в її проекті відповідно до норм передбачають необхідні розміри, міцність, герметичність, теплозахисні та інші експлуатаційні якості, що потім матеріалізуються у ході будівництва і підтримуються в процесі експлуатації.

Використання будівель і споруд за їх призначенням прийнято нази­вати технічною експлуатацією. Щоб можна було ефективно вико­рис­товувати будівлі та споруди, вони повинні знаходитися в справ­ному стані, тобто стіни, покриття та інші елементи разом із системами опалення, вентиляції й інших систем мають підтримувати в при­мі­щеннях необхідний температурно-вологісний режим, а системи водо­постачання і каналізації, освітлення й кондиціонування – забезпе­чу­вати задану комфортність. Процеси, пов’язані з утриманням будівель та споруд у належному стані, називаються технічним обслуго­ву­ван­ням і ремонтом.

Першорядним значенням технічної експлуатації будівель і споруд є вчасний контроль їхнього технічного стану, перевірка справності бу­дівельних конструкцій та інженерного устаткування. Такий регуляр­ний, причому не тільки візуальний, але (за необхідності) й інстру­ментальний контроль запобігає передчасному виходу будівель із ладу, дає змогу обґрунтовано планувати і проводити профілактичні заходи щодо їх збереження.

Викладенню основних положень опанування вмінням приймати принципові рішення щодо проектування нового будівництва, техніч­ної експлуатації, реконструкції та капітального ремонту об’єктів го­тельно-ресторанного господарства, а також умінню вирішувати основ­ні питання технічного нагляду замовника за будівництвом – при­свя­чено зміст цього навчального посібника. Засвоївши представлену ін­формацію, можна практично розв’язувати більшість проблем, які зу­стрічаються у процесі будівництва.

[Вгору] [Вниз]

1.1.3. Основні будівельні норми

Відповідно до Українського законодавства всі будівлі та споруди повинні проектуватись, будуватись і експлуатуватись таким чином, щоб задовольняти визначені Нормами (ДБН – державними буді­вель­ними нормами; СНиП – строительными нормами и правилами, дію­чими в Україні; ДСТУ – державними стандартами України й іншими діючими нормативними джерелами) вимоги, основними з яких є:

• висока надійність, тобто здатність забезпечувати гарантовану не­сучу здатність на певний час експлуатації;

• зручність і безпечність у експлуатації, що досягається раціо­наль­ним плануванням приміщень, розташуванням входів, сходів, ліфтів, засобів пожежогасіння;

• зручність і простота в технічному обслуговуванні та ремонті з гранично низькими витратами на допоміжні операції;

• економічність у процесі експлуатації, а також мінімальні енер­го­витрати на опалення, вентиляцію, кондиціонування, освітлення, водо­постачання та ін., що досягається застосуванням відповідних матеріа­лів і конструкцій із підвищеним терміном служби;

• відповідний зовнішній архітектурний вигляд будівлі, й такий, що відповідає її призначенню, розташуванню в забудові, причому внут­рішнє оздоблення не повинне стомлювати людей, задовольняти їх естетичним вимогам, за можливості не забруднюватися і легко під­даватися очищенню й відновленню.
1.2. План практичного заняття

Нормативні документи в галузі будівництва

1. Ознайомлення з нормативними документами.

2.  Складання переліку нормативних джерел, які використовуються при проектуванні підприємств ресторанно-готельного комплексу.

3.  Складання коротких анотацій основних положень нормативних документів.
1.3. Термінологічний словник

Будівництво проектування, зведення й технічна експлуатація бу­дівель і споруд.

Технічна експлуатація будівель і споруд використання їх за при­значенням.

Технічне обслуговування і ремонт процеси, пов’язані з утри­ман­ням будівель і споруд у належному (справному) стані.

Контроль технічного стану першочергове завдання технічної експлуатації будівель і споруд, яке полягає у вчасному контролі їхньо­го нормального (належного) технічного стану, перевірці справності будівельних конструкцій та інженерного устаткування.

Фізичниий, або матеріальний знос поступова втрата первісних технічних властивостей будівель під впливом природних факторів.

Функціональний знос невідповідність функціональному або тех­но­логічному призначенню будівель, що виникає під впливом техніч­ного прогресу.

[Вгору] [Вниз]

1.4. Практичні завдання та методичні рекомендації до їх виконання

Завдання 1. Складіть перелік нормативних джерел, які використо­вуються при проектуванні підприємств ресторанно-готельного комп­лексу та наведіть коротку анотацію тих положень, які в них роз­глянуто.

Методичні рекомендації до виконання практичного завдання. Відповідно до списків рекомендованих літературних джерел, наве­де­них у навчальній та методичній літературі, скласти перелік норма­тивних джерел, ознайомитися з ними та навести коротку анотацію тих положень, які висвітлені.

При роботі можна користуватися даними міжнародної мережі Ін­тернет та існуючими літературними джерелами бібліотеки ПУСКУ.
1.5. Питання для самостійного вивчення

  1. Які напрями інженерної діяльності розуміються під терміном «бу­дівництво»?

  2. Яку спільну мету має вирішення кола завдань, що ставляться різ­ними спрямуваннями «будівництва»?

  3. Чому слід вважати, що «будівництво» відіграє надзвичайно важ­ливу роль у житті суспільства?

  4. Яким чином повинні проектуватись, будуватись і експлуа­тува­тись усі будівлі та споруди?

  5. Залежно від чого при проектуванні будівель визначають її необ­хідні розміри, міцність, герметичність, теплозахисні та інші експлуа­таційні якості?

  6. Що прийнято називати технічною експлуатацією будівель і споруд?

  7. За яких умов можливе ефективне використання будівель і споруд?

  8. Що називається технічним обслуговуванням і ремонтом буді­вель і споруд?

  9. Яке значення для будівель і споруд має вчасний контроль їхньо­го технічного стану, перевірка справності будівельних кон­струкцій та інженерного устаткування?

  10. Що запобігає передчасному виходу з ладу, а також дає змогу обґрунтовано планувати і проводити профілактичні заходи щодо збереження будівель?

  11. Яка галузь інженерної діяльності охоплює такі сфери, як проек­тування нового будівництва, технічної експлуатації, реконструкції та капітального ремонту будівель?

  12. Чи є обов’язковою вимогою Українського законодавства неу­хиль­не дотримання норм (ДБН – державних будівельних норм; СНиП – строительных норм и правил, діючих в Україні; ДСТУ – державних стандартів України й інших діючих нормативних джерел)?


1.6. Тести

  1. Які напрями інженерної діяльності розуміються під терміном «бу­дівництво»?

а) проектування, зведення й технічну експлуатацію будівель і споруд;

б) проектування й зведення будівель і споруд;

в) технічну експлуатацію будівель і споруд.

  1. Чи слід вважати метою вирішення наступних завдань, що став­ляться різними спрямуваннями будівництва: забезпечення таких експлуатаційних параметрів (показників якості) будівель і споруд, як безпека експлуатації, безпека продукції, пожежна безпека, від­повідність санітарно-гігієнічним вимогам, умови захисту навко­лиш­нього середовища, захист від дії шуму і вібрації, а також збе­реження енергоресурсів.?

а) так;

б) ні.

  1. Чи слід вважати, що будівництво відіграє надзвичайно важливу роль у житті суспільства, впливаючи на добробут людей, працю та відпочинок?

а) так;

б) ні.

  1. Чи повинні проектуватись, будуватись і експлуатуватись усі бу­дівлі та споруди, щоб задовольняти такі експлуатаційні вимоги, як висока надійність, тобто здатність забезпечувати гарантовану несучу здатність на певний час експлуатації?

а) так;

б) ні.

  1. Як забезпечується зручність і безпечність в експлуатації будівель і споруд?

а) раціональним плануванням та розташуванням приміщень, вхо­дів, сходів, ліфтів, засобів пожежогасіння;

б) використанням сучасних високоефективних будівельних мате­ріалів.

  1. Чи повинні забезпечуватися зручність і простота в технічному об­слуговуванні та ремонті з гранично низькими витратами на до­поміжні операції?

а) так;

б) ні.

  1. Чи досягається економічність будівель і споруд у процесі екс­плуа­тації, а також мінімальні енерговитрати на опалення, венти­ля­цію, кондиціонування, освітлення, водопостачання та ін. засто­су­ван­ням відповідних матеріалів і конструкцій із підвищеним тер­мі­ном служби;

а) так;

б) ні.

  1. Залежно від чого при проектуванні будівель визначають її необ­хідні розміри, міцність, герметичність, теплозахисні та інші екс­плуатаційні якості?

а) залежно від призначення;

б) залежно від зовнішнього архітектурного вигляду.

  1. Що прийнято називати технічною експлуатацією будівель і споруд?

а) використання будівель і споруд за їх призначенням;

б) використання будівель і споруд не за призначенням.

  1. За яких умов можливе ефективне використання будівель і споруд?

а) за умов дотримання правил експлуатації;

б) за умов підтримання в справному стані.

  1. Що називається технічним обслуговуванням і ремонтом будівель і споруд?

а) процеси, пов’язані з утриманням будівель і споруд у належному стані;

б) використання будівель і споруд за їх призначенням.

  1. Чи слід вважати першорядним завданням технічної експлуатації будівель і споруд вчасний контроль їхнього технічного стану, пе­ре­вірку справності будівельних конструкцій та інженерного ус­таткування?

а) так;

б) ні.

  1. Чи запобігає регулярний візуальний, а також (за необхідності) й інструментальний контроль технічного стану будівель і споруд, передчасному виходу їх із ладу та обґрунтованому плануванню й проведенню профілактичних заходів щодо їх збереження?

а) так;

б) ні.

  1. Чи є обов’язковою вимогою Українського законодавства неухильне дотримання норм (ДБН – державних будівельних норм; СНиП – строительных нормх и правил, діючих в Україні; ДСТУ – дер­жав­них стандартів України, й інших діючих нормативних джерел)?

а) так;

б) ні.

[Вгору] [Вниз]

1.7. Інформаційні джерела

  1. Роговий С.І. Основи будівництва: Навчальний посібник. – Полта­ва: ПУСКУ, 2008. – 204 с.

  2. ДБН А.2.2-1-95. Проектування. Склад і зміст матеріалів оцінки впливу на навколишнє середовище (ОВНС) при проектуванні і будівництві підприємств, будівель і споруд. Основні положення проектування.

  3. ДБН А.3.1-94. Управління, організація. Прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів. Основні положення.

  4. ДБН В.2.6-14-95. Конструкції будинків і споруд. Покриття будин­ків і споруд. Том 1, 2 і 3. – Київ, 1998. – 140 с.

  5. ДБН B.I.1-7-2002. Пожежна безпека об’єктів будівництва. – Київ, 2003. – 41 с.

  6. ДБН В.2.6-22-2001. Конструкції будинків і споруд. Улаштування покриттів із застосуванням сухих будівельних сумішей. – Київ, 2002. – 17 с.

  7. СНиП 2.03.13-88. Полы. – М., 1988. – 16 с.

  8. СНиП 2.08.02-89. Общественные здания и сооружения. – М., 1989. – 62 с.

  9. СНиП П-3-79**. Строительная теплотехника. – М., 1986. – 32 с. (Зі зміною № 1, затвердженою наказом Держкомітету України з міс­то­будування й архітектури від 27.06.1996, № 117).

  10. ДБН B.I.1-7-2002. Пожежна безпека об’єктів будівництва. – Київ, 2003. – 41 с.

  11. Сборник противопожарных норм и правил строительного проек­ти­ровния. – К.: Будівельник, 1990. – 384 с.

  12. Нормативні документи з питань обстежень, паспортизації та на­дійної експлуатації виробничих будівель і споруд / Держкомітет бу­дівництва, архітектури та Держнаглядохоронпраці України. – К., 1997. – 145 с.

  13. Положення про систему технічного обслуговування, ремонту та реконструкції житлових будівель у містах і селищах України. КДП 204/12 Україна 193-91. (Додаток до наказу Держжитлокомунгоспу України від 31.12.1991 р., № 135). – К., 1992. – 42 с.

  14. Правила оцінки фізичного зносу житлових будинків. КДП 2441-12 Україна 226-93. (Додаток до наказу Держжитлокомунгоспу Ук­раї­ни від 02.07.1993 р., № 52). – К., 1993. – 75 с.

  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   45

Схожі:

1. Законодавча та нормативна база України про охорону праці
Правила дорожнього руху б Стандарти, укази в Санітарні норми г Будівельні норми д Пожежні норми е КЗпП
РОЛЬ МОВИ В ЖИТТІ СУСПІЛЬСТВА
Плани практичних занять з навчальної дисципліни “Українська мова (за професійним спрямуванням)”. Для студентів денної форми навчання...
«Роль хімії в житті суспільства»
Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №87 м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область
ЗАСОБИ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ Засоби масової інформації та їх роль у суспільному житті
Це можуть бути ролі організатора, консолідуючої сили суспільства, його просвітителя. Але вони можуть відіграти й дезорганізаційну,...
ТЕСТИ З ХІМІЇ «РОЛЬ ХІМІЇ В ЖИТТІ СУСПІЛЬСТВА» ВАРІАНТ 1
Природні матеріали,які використовуються у виробництві промислових продуктів, називають
Тема Металургія
Вступ. Завдання і значення дисципліни. Роль технології і забезпечення якості продукції й економічної ефективності в машинобудуванні....
1. Релігія як суспільно-історичне явище (2 години)
Соціальні функції, роль та місце релігії у житті людини і суспільства. Функції релігійних організацій
Складові змісту спеціальності “Документознавство та інформаційна діяльність
...
Демократія та її роль у політичному процесі
Проблема демократії та її ролі в суспільно-політичному житті є однією з центральних у політології, яка ще з античних часів розглядала...
ДЕРЖАВНІ БУДІВЕЛЬНІ НОРМИ УКРАЇНИ
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка