Трибуна педагогічного досвіду


Скачати 40.82 Kb.
Назва Трибуна педагогічного досвіду
Дата 06.04.2013
Розмір 40.82 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Туризм > Документи
Трибуна педагогічного досвіду
Здоров’язберігаючий аспект розвитку молодших школярів в інтегрованому курсі «Навколишній світ»

за науково-педагогічним проектом «Росток»
Уміння продовжувати життя – це насамперед, вміння не скорочувати його.

Олександр Богомолець
Здоров’я – це одна з головних умов досягнення успіху в житті. Здоров’я потрібно нам для того, щоб знайти своє місце у житті, щоб кохати і бути коханими, щоб радіти, сміятися і насолоджуватися життям.

Основними проявами здоров’я є гармонійний фізичний, духовний і соціальний розвиток людини, можливість реалізувати свій творчий і фізичний потенціал, успадкований від батьків, задоволення від умов життя та спілкування з іншими людьми, самоутвердження в суспільстві.

У результаті чисельних досліджень учені дійшли висновку , що серед чинників, від яких залежить здоров’я людини приблизно 20-22% припадає на екологічні й соціальні чинники, 20-22% - на спадковість і генетичні порушення, 8-10% на розвиток медицини та охорони здоров’я, а близько 50% припадає на спосіб життя людини, її становлення до власного здоров’я. «За гроші можна купити ліжко, але не сон, їжу, але не апетит; будинок, але не домашній затишок; книги, але не розум; прикраси, але не красу; розкоші, але не щастя; релігію, але не спасіння; ліки, але не здоров’я!»

Проблема здоров’я зарахована до глобальних проблем людства. У зв’язку з цим пріоритетним завданням системи освіти, передбаченим Державною програмою «Освіта» («Україна ХХІ ст.») та Національною доктриною розвитку освіти ХХІ ст.., визначено формування освіченої особистості, здатної до саморегуляції, стимулювання своєї творчої активності, виховання в дусі відповідального ставлення до власного здоров’я і здоров’я оточуючих як найвищої індивідуальної суспільної цінності.

Педагогічний колектив школи №65 поставив перед собою завдання: формування соціально-культурного та оздоровчого простору учнів засобами науково-педагогічного проекту «РОСТОК», розвиток висококультурної, інтелектуально-розвиненої, здорової особистості на засадах холі стичного навчання та виховання з упровадженням оздоровчих технологій.

Як відомо із вікової психології , діти в основному сприймають навколишній світ через емоції, тому екологічна валеологічна освіта і виховання в школі здійснюється через вплив на емоції і почуття дітей, а саме розвиток таких якостей як:

  • почуття захопленості красою навколишнього світу і необхідності бережного відношення до нього;

  • почуття співчування всьому живому й турботи про нього;

  • почуття доброти і відповідального ставлення до природи;

  • відповідального свідомого ставлення до свого здоров’я, як вищої цінності на світі.

З 2006 року педагоги школи працюють за науково-педагогічним проектом «РОСТОК» (автор Пушкарьова Т.О.). Досвід роботи закладу занесено до довідково-біографічного видання «Флагмани освіти і науки України».

Поєднання в змісті інтегрованого курсу «Навколишній світ» елементів природознавства, екології, етики, географії, хімії, фізики, українознавства, літератури і мистецтва, основ здоров’я створює сприятливі умови для досягнення основної мети : формування в учнів цілісного уявлення про природничо-наукову картину світу, місце людини в ньому, ціннісне ставлення до свого здоров’я.

Курс «Навколишній світ» побудовано на основі загально-дидактичних принципів, діяльнісної і особистісно-зорієнтованої технології навчання і виховання учнів. Важливою особливістю змісту курсу «Навколишній світ» крім його екологічної та природоохоронної є валеологічна:

  • збереження фізичного аспекту і охорона здоров’я людини;

  • духовного аспекту та розвиток її творчого потенціалу;

  • соціального аспекту (уміння спілкуватися, бути комунікабельним, толерантним);

  • психічного аспекту (вміння керувати своїми емоціями).

Інтеграція змісту курсу «Навколишній світ» створює передумови для широкого застосування нових методів і технологій викладання. Враховуючи надбання сучасних наукових досліджень з проблеми розвитку особистості в процесі навчання і виховання, основою методики курсу став інтерактивно-діяльнісний підхід. Такий підхід дозволяє формувати в учнів цілісне уявлення про навколишній світ через пошуково-практичну діяльність. Учні отримують необхідні знання за допомогою різних способів активізації пізнавальної діяльності: спостережень, дослідів, спеціальних вправ для розвитку уяви, завдань для самостійного пошуку інформації, вправ з літературної творчості (складання казок, оповідань та поетичних рядків про навколишній світ).

Курс «Навколишній світ» у 1-4 класах складається з розділів серед яких є і з валеологічним напрямком. Їх мета полягає в набутті умінь та навичок здорового способу життя, дбайливого ставлення до свого здоров’я та самопізнання свого «Я».

Так в 1 класі такі розділи як: «Хто із сонцем встає – тому воно світить довго», «Чистота – це здоров’я і краса», «Здоровим будь» - включає в себе основні складові здорового способу життя.

В 2 класі в розділах «Світ – в мені, і в світі – я», «Вчимося спілкуватися» - учні продовжують знайомитися не тільки з фізичними складовими здорового способу життя, а і з соціальною та духовною складовою.

В 3 класі акцентується увага на формування духовної складової в розділах «Прийшла до нас красуня осінь», «Вода – джерело життя на Землі!» основна мета ціх розділів виховання дбайливого відношення до навколишнього світу його краси та місця людини в цьому світі.

В 4 класі вивчається розділ «Людина – частина природи» Він охоплює знання з основ будови організму людини, профілактики захворювань, ролі органів чуттів у сприйманні навколишнього світу, розвиток мислення, уваги, уяви. Та підводить учнів до висновку, що здоров’я – найцінніше багатство і що все в цьому світі і за самих себе.


Пєшкова Л.І.,

вчитель основ здоров’я КЗШ №65

Схожі:

Алгоритм узагальнення прогресивного педагогічного досвіду у навчальному...

ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
Канева щодо вивчення, узагальнення та впровадження передового педагогічного досвіду
А. С. Макаренко класик української та світової педагогіки
Актуальні проблеми сімейного виховання в аспекті педагогічного досвіду А. С. Макаренка 16
Адреси передового педагогічного досвіду
Кисленко Тетяна Леонідівна, учитель обслуговуючої праці Черкаської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №33 ім. В. Симоненка
Конкурс передбачає пошук нових форм і методів трудового навчання...
Обласний етап Всеукраїнського конкурсу на кращу навчально-дослідну земельну ділянку проводиться поетапно
ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ
Підоплічко М. Д., завідувач відділу інновацій та перспективного педагогічного досвіду Черкаського обласного інституту післядипломної...
Департамент освіти і науки молоді та спорту Чернівецької обласної...
ПРО ВИЯВЛЕННЯ, ВИВЧЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА ПОШИРЕННЯ ПЕРЕДОВОГО ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ
Шепетівський районний методичний кабінет
З досвіду роботи педагогічного колективу Михайлюцької ЗОШ І – ІІІ ступенів Шепетівського району Хмельницької області. Посібник для...
Адреса передового педагогічного досвіду Марченко Оксана Євгенівна
Марченко Оксана Євгенівна, вчитель біології Городищенського економічного ліцею, Городищенської районної ради
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ і НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ НАКА З
Міністерстві юстиції України 31 серпня 2012 p за №1473/21785, з метою поширення педагогічного досвіду з використанням можливостей...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка