Конспект інтегрованого Заняття середня група «Чарівний світ неживої природи»


Скачати 87.27 Kb.
Назва Конспект інтегрованого Заняття середня група «Чарівний світ неживої природи»
Дата 11.02.2014
Розмір 87.27 Kb.
Тип Конспект
bibl.com.ua > Туризм > Конспект
Конспект інтегрованого

Заняття середня група

«Чарівний світ неживої природи»

Комунальний навчальний

Дошкільний заклад №2

« Барвінок »

Вихователь: Андрусенко Н.І.

Мета: розширити уявлення дітей про властивості, землі, піску, глини. Вчити за зовнішніми ознаками і за допомогою дослідів визначати їхні властивості. Поглибити значення про застосування і використання глини і піску в житті людини. Закріпити умови потрібні для росту рослин та тварин. Удосконалювати знання дітей про об’єкти живої та неживої природи і їхні ознаки. Поглибити знання дітей про нашу планету Земля – глобус. Розвивати комунікативні навики, тобто вміння гармонійно та ефективно спілкуватися одне з одним, дрібну моторику рук, мовленевий розвиток, охайно виконувати колективну аплікацію, спостережливість, уважність, допитливість. Виховувати бережливе ставлення до природи, любов до рідної землі, рідного краю.
Обладнання: прапорці – жовті, зелені; картинки з об’єктами живої та неживої природи; будиночки з віконечками на яких намальована жива та нежива природа; кучугурки та сліди; яблуко; земля; пісок; глина; скло; дощечка для ліплення(на кожну дитину); сажанці овеса в землі, глині, піску; два горщичка; склянка з водою; серветки; клей; кольоровий пісок; поробки з піску; глиняний посуд; скляний посуд.
Хід заняття:
Вихователь:Доброго ранку, діти! У нас сьогодні незвичайне заняття, бо до нас завітало багато гостей, привітаймось з ними.

Доброго ранку мої малята!

Ми вас раді теж вітати!

Наберемо в долоні сміху

І розсиплемо всіх на втіху

Ми потремо оченята

Щоб могли спостерігати,

Нашорошив швидко вуха

Щоб могли усе – все слухати

Підемо разом мандрувати

Щось цікаве пізнавати!

Вихователь:Сьогодні, діти ми здійснимо подорож у невідомий і не знайомий світ природи, відправляємося в подорож.

Вихователь:Діти погляньте-но підлогу, хтось залишив нам сліди та невеликі снігові кучугури. Вони зможуть розтанути тільки тоді коли ми виконаємо завдання яке сховане під сніговою кучугурою.

Вихователь:Ідемо по слідам. А що це ми з вами знайшли? – Крутовину. А хто тут живе? Відгадайте загадку?

Під землею робить нірки.

А над нею робить гірки?

(кріт)

(з'являється кріт)

Кріт:

Доброго ранку, діти!

Я-кріт-землекоп,

Як добре, що ви завітали до мене в гості

Я сліпа тваринка – кротик

Шубка ніжненька на дотик

Кротик селить в ґрунтах

Їм лічинок та комах

Я працюю цілий рік

Рию землю весь свій вік

Кротовини нагортаю

Взимку в сплячку не впадаю.

  • Діти, а чому мене називають землекопом?(тому що риєш землю, робиш кортовини)

  • Що нас оточує, в оточені чого ми живемо?(нас оточує повітря, вода, поруч з нами ростуть рослини, живі тварини, люди)

  • Якою буває природа?(живою і неживою)

  • Які ознаки живої природи ви знаєте?(дихає, росте, живиться, має дитинчат, відмирає)

  • Діти я вам приготував завдання.

Дидактична гра «жива і нежива природа»
Роздати дітям два прапорці – зеленого та жовтого кольору

  • я буду показувати картинку, а ви піднімайте прапорець якщо воно належить до живої природи то зелений, якщо до неживої природи то жовтий

Картинки: земля, індик, бджола, море, зірки, людина, райдуга, дерево, хмари, кит, зозуля, сонце

Кріт: добре справились з моїм завданням

Вихователь: давайте розглянемо та згадаємо і розповімо кроту, що знаходиться в цих двох горщичках.

Вихователь:що ми садимо в горщики?(в один горщик – зернинку, в другий камінець)

Вихователь:що змінилось у горщику, де посаджено камінець? (ні)

Вихователь:все живе, діти живиться і має дитинчат. Це рослини, тварини, люди.

Вихователь:Вода, земля, пісок, повітря, каміння – нежива природа.

Вихователь:І живу и неживу природу потрібно любити і берегти.

Кріт: діти ви мені відкрили багато нового невідомого мені мені було приємно спілкуватися з вами. До зустрічі!

Вихователь: діти ось і розтанула перша кучугурка. Мандруємо далі по слідам. Ось і наступна кучугура. Що вона нам принесла (картинка намальовано люди)

Вихователь:що намальовано на картині? (люди)

Ми говорили, що людина – це теж природа. Усе найцінніше, що має людина – життя, здоров’я, довголіття, все йде від землі – матінки. Так, діти з давніх-давен люди вважали землю своєю ласкою, нагодує, підтримає та захистить у лиху годину «все від землі» вважали наші предки.

Життям і добробутом людина зобов’язана їй. Народна приповідка мудро навчає: «тримаймося землі, бо земля держить нас»

Вихователь:а якими словами пестили землю (земелька, землиця, ненька, лада)

Тому недаремно в народі кажуть: «Будь здоровим, як вода, а багата як земля»

Вихователь:діти як ви знаєте прислів’я про землю?

  1. земля – наша мати, всіх годує.

  2. земля – найбагатша, вода найсильніша.

  3. земля багата, народ багатий

  4. земля – тарілка, що покладеш те візьмеш

  5. дай землі, і вона тобі дасть.

  6. земля – трудівниця, аж парує та людям хліб готує.

  7. на чорній землі білих хліб родить.

Вихователь: ось і розтанула наступна кучугурка. Ідемо далі по слідам.(звучить музика)(з’являються гноми)

Вихователь:добрий день, а ви хто?

Всезнайко: добрий день діти! Я гном Всезнайко. Ми з братом принесли ось цей предмет.

Забувайко: привіт малята! Я гном Забувайко про все я забуваю. Ой, забув як називається цей предмет?(глобус)

Всезнайко: так діти це глобус макет нашої планети Земля, які кольори ви бачите на глобусі?

Забувайко: ой, забувся які кольори? Діти допоможіть (блакитний, коричневий, жовтий)

Всезнайко: це зроблено не для краси, а для того щоб глобус міг нам більше розповісти про нашу планету Земля. А що розповідають кольори:

  • жовта фарба – колір суші.

Пояснити слово мушу

Суша там де зараз ми,

Суша де нема води.

  • а блакитна фарба, знайте,

Річка, море, океан

Нам усім Земля колиска

Бо народжує людей

  • нам земля дає продукти

Одяг, воду, житло… гей

Ну, а хто нас зігріває?

Сонце, що дарує день

Забувайко: ой, я забувся якої форми глобус?(круглої)

Всезнайко: на глобусі усі моря, океани, річки, озера – блакитні. А яким кольором розфарбована суша?(жовтим)

А чого більше води чи суші?(води)

Забувайко: суша – це земля – наша комора. Покладеш одну картоплинку – викопаєш жменьку, посадиш яблучне зернятко – виросте ціла яблунька.

Вихователь: гноми і діти ви заморились зробимо фізкультхвилинку (звучить музика)
Фізкультхвилинка
Я на ніжки піднімуся(встати)

Землі рідній поклонюся(нахиляються вперед)

Що живемо всі у мирі(піднімають руки вгору)

І за маму і за тата(повернулись вправо, вліво)

І за квітку у саду(показати руками на підлогу)

І за те, що я живу(притиснуть руки до грудей)

Всезнайко: ви розумні кмітливі діти, багато знаєте, пізнаєте нове, воно вам знадобиться. До побачення, до нових зустрічей!

Забувайко: ви все так добре запам’ятовуєте, уважні, кмітливі і допитливі. До побачення, до нових зустрічей!

Вихователь: ось і розтанула наступна кучугурка. Ідемо далі, що ми знайшли?

Вихователь: що це таке(яблоко)

Вихователь: а що вона нам нагадує?(глобус)

Вихователь: давайте яблуко розріжемо і розглянемо його всередині.

Вихователь: Що є у яблука?(шкіра, м’якоть, насінинки)

Вихователь: Так от діти, якби ми з вами мали можливість розрізати землю і зазирнути, ми , що земля наша усередині не однакова. Ось погляньте на малюнок розріз землі.

Перший шар Землі – це поживний грунт, земля ( чорна смужка)він невеликий. Другий шар це глина (світло – коричнева смужка). потім залягає пісок, каміння та вода.

  • а чи замислювались ви над тим чи можуть жити рослини без грунту? ( Ні)

  • а що потрібно для росту рослин? ( вода, повітря, тепло, поживні речовини).

  • Так проникаючі коріння у землю, рослина вбирає тепло, воду, поживні речовини, дихає повітрям яке є в грунті.

  • Діти перевіримо чи є в грунті повітря?

ДОСЛІД №1

В кожного з вас склянка з водою. Ми візьмемо в долоньку грудочку землі. Якого вона кольору? Ми візьмемо грудочку землі та вкинемо її в воду. Що ви помітили?(З’явилися бульбашки) це і є повітря яке знаходиться в грунті

Вихователь: А для яких тварин, комах грунт є домівкою?(комах, червяків, крота, земельних жаб) нори будують : (лисиця, вовк, борсук)

Ось і розтанула наступна кучугурка . Ідемо по слідам далі нам потрібно дізнатися, що знаходиться за наступною кучугуркою.

ДОСЛІД №2

Візьміть кожен пучечок піску покладіть на долоню.

Вихователь: Якого кольору пісок ( жовтий , білий , сірий)

Вихователь: Тепер спробуйте розтерти його на долоньці. Що ви відчуваєте?( колеться, не розтирається )

Вихователь: Так пісок колеться не розтирається в твердих піщинок, різної величини

Вихователь: А тепер підніміть руку з піском і висипте . Що сталося з піском? ( розсипався) чому? ( тому що пісок сипучій )

Вихователь: Ось діти для вас приготували схованку. Схованка незвична.
Піскотерапія
Вихователь: У кожного з вас стоять чарівні коробочки в них пісок, в них щось сховано, на згадку, про нашу подорож давайте відщукаємо

Вихователь: А зараз ми з вами перетворимось на піщінки, візьміть колін руками. Покачаємось в перед – назад , ніби вас гойдає морська хвиля ( звучить аудіо запис «морський прибій» ) Відпочинемо? Тепер знову перетворимося на дітей.

Ось і розтала наступна кучугурка.

Ідемо далі по слідам і дізнаємось що за завдання знаходиться за наступною кучугуркою.

-Як ви думаєте що це таке ( Глина )

- А тепер розглянемо її ?

- Яка вона за кольором? ( коричнева)

- Якою ще буває глина за кольором? (жовтою, світло коричневою, сірою, білою, червоною).

ДОСЛІД № 3

Візьміть глину і потріть нею по склянці. А тепер піском по склу.

Вихователь:Чи залишиться подряпини на склі? Від чого? ( від піску)

Вихователь: Що твердіше , пісок чи глина ? ( пісок)

Вихователь:А тепер помийте пісок і глину водою. Що сталося з ними. Перемішайте і спробуйте щось зліпити з глини і піску.

Вихователь: З чого ліпиться? ( з глини)

Вихователь:То яку властивість має пісок ( сипучість). А глина ( в’язкість , добре ліпиться).

Діти , так пісок і глину використовують в будівництві, з них виробляють цеглу, черепицю, посуд.

З глини роблять пластилін ; глину добавляють в деякі фарби, який посуд виготовляють із глини.

З піску виготовляють скло і скляні вироби.

Вихователь:А зараз діти ми з вами зробимо колективну аплікацію з піску.

Ось наша планета Земля намальована. Ми зробимо з кольорового піску.

Наша планета багата на запаси глини, піску, землі і чи будуть вони збережені залежить від нас усіх. Адже і нам сьогодні і тим , хто житиме після нас, потрібно берегти скарби нашої землі. Земля не прощає образ, жорстокості. Вона не любить ледачих жорстоких, а чекає на доброго дбайливого господаря.

Ось і розтанула остання кучугурка що сховано під нею, вам та нашим гостям подарунки на згадку.

Ось і закінчилась наша незвична подорож. Що ми дізнались коли подорожували?

Ви всі були уважними, допитливими, спостережливими.

Наша планета Земля

Щедра вона і багата

Гори, ліси і поля

Наша домівка, малята

Сонечко рано встає

День промінцями засвітить

Все , що навколо твоє

Світ берегти і любити!

Пильно навколо дивитись!

Оберігай кожну гілку!

Пісні у пташок учись

А працьовитості в бджілки!

Схожі:

Весняний вернісаж. Пейзаж. Мета
Вчити учнів передавати на малюнку чарівний світ природи засобами кольору і техніки
Параметри аналізу заходів з екологічного виховання
Визначення спільнот та відмінностей в об’єктах живої і неживої природи в порівнянні з людиною
Конспект уроку української літератури у 5 класі «Любіте землю, трави...
Тичини у 5 класі входить до тематичного блоку «Рідна Україна. Світ природи», тому він допоможе учителям на основі докладного ознайомлення...
Конспект інтегрованого заняття з пріоритетом загально-пізнавального розвитку
Попередня робота: проведення дидактичних ігор в повсякденному житті, проведення спостережень в природі, читання творів
ПРОЕКТ «ЧАРІВНИЙ СВІТ МУЛЬТФІЛЬМІВ» лічильник балів

Чарівний світ природи у творчості Катерини Білокур та Олександра Довженка Розвиток зв
Катерини Білокур та Олександра Довженка, сприяє активізації навчального процесу, пізнавальної діяльності і активності студентів,...
Узагальнення розділу «Мистецтво в просторі культури». Урок вікторина «Чарівний світ мистецтва»

Конспект інтегрованого заняття з пріоритетом мовленнєвого розвитку
Попередня робота: читання віршиків, потішок, забавлянок, колискових пісень, бесіди про зиму, про лісових звірят, спостереження за...
«Природа твій дім, бережи його» Розробила вчитель початкових класів Крупка І. М
Обладнання. Виставка малюнків з теми «Природа – твій дім, бережи його!», гербарій лікарських рослин, фотовиставка «Чарівний світ...
Огляд – виставка «Чарівний світ мистецтва»
Мета: Обґрунтувати необхідність розвитку творчих здібностей у дітей дошкільного віку
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка