Сіверська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів №3 ОРГАНІЗАЦІЯ І ЗМІСТ ІГОР НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ


Скачати 44.72 Kb.
Назва Сіверська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів №3 ОРГАНІЗАЦІЯ І ЗМІСТ ІГОР НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
Дата 10.02.2014
Розмір 44.72 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Туризм > Урок

Сіверська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів №3

ОРГАНІЗАЦІЯ І ЗМІСТ ІГОР НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

(Із досвіду роботи)

Вчитель початкових

класів

Кононенко І.В.

2013 рік

ОРГАНІЗАЦІЯ І ЗМІСТ ІГОР НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ В 2 КЛАСІ

Удосконалення загальноосвітньої системи передбачає насамперед посилення уваги до методів навчання. Великий потік інформації, одержуваної дітьми через пресу, телебачення, радіо, спонукає мене як вчителя шукати такі засоби й методи, які б створювали емоційний настрій, розвивати естетичні почуття, викликати у школярів інтерес до знань. І такий інтерес викликає гра, яка має супроводжувати навчання. Інтелектуально-розвивальні ігри направляють дітей на пошук закономірностей, сприяють активізації процесу навчання, розвивають пам'ять, творчу уяву, логічне мислення, винахідливість, допомагають малюку краще адаптуватись до навчання, зберегти дитячу безпосередність, виявити себе як індивідуальність. Завдання, які я підбираю до кожного уроку, пов’язують і розумову, і фізичну активність, сприяють вихованню гармонійної особистості. Адже гра – не просто розвага, це фантазія, помножена на розум і кмітливість. Гра – це навчання, яке приносить не лише знання, а й задоволення.

Ось деякі ігри, які використовую на уроках української мови.

При засвоєнні назв літер алфавіту:

  1. Гра «Естафета»

Передаючи паличку-естафету, учні один за одним називають букви алфавіту від А до Я. Якщо учень затримався він вибуває з гри.

  1. Гра «Звуки і букви»

Один учень називає будь-який звук, а інший-букву. Наприклад:[н]- «ен», [х]- «ха», [т]-«те».

  1. Гра «Цікаве завдання»

Придумати якнайбільше слів із буквами, що складають слово. Наприклад:

Україна (країна, кран, рана, рак, рука)

  1. Гра «Телеграфісти»

Вчитель у швидкому темпі, з паузами між словами (3-4 сек.) передає по буквам текст телеграми. Учні записують його в зошитах. Наприклад:

Де-о-ер-о-ге-а де-ер-у-же-бе-и ша-и-ер-о-ка-а

(Дорога дружба широка)

  1. Гра «Чарівний ланцюжок»

Дітям потрібно змінити спочатку першу букву, а потім останню.

Гора – кора – нора – пора

Гора – гори – горе – горб

  1. Гра «Буква загубилась», або «Буква на відпочинку»

Наприклад: В с_дочку у Пилип_ зросл_ велик_ лип_.

При вивченні твердих і м’яких приголосних можна провести гру «Тім –Том». (1)

Клас поділяється на 2 команди: друзі Тіма та друзі Тома. Якщо діти чують слова з м’якими приголосним звуком ( наприклад: [в’]) то встає команда Тіма, а з твердим приголосним [в] – команда Тома.

  1. Гра «В якому будинку живуть тваринки?»

= · - · =

- · - -

- = · -

= · - - ·

тюлень тигр кріт кішка

При вивчені теми Речення» можна провести ігри:

  1. «Живі слова»

До дошки викликаються стільки учнів ( живих слів), скільки слів повинно бути в реченні. Учні називають свої слова, а клас складає з них речення.

Наприклад: білка, гриби, сушить,

Білка сушить гриби.

  1. Гра « Піраміда» (на поширення речень)

Наприклад: Світить сонце

У небі світить сонце.

У небі світить яскраве сонце.

У синьому небі світить яскраве сонце.

Молодшим школярам подобається відгадувати загадки. У них визиває інтерес сам процес і результат цього інтелектуального змагання. Загадка розширює кругозір дітей, розвиває та збагачує мову, формує здібності до творчості, сприяє розвитку логічного мислення ( здібностей до аналізу, синтезу, порівнянню, зіставленню). Загадки можна використовувати корисному етапі уроку, вони дуже легко вписуються в любий матеріал уроку мови.

Основні типи загадок:

Описові: Довгі вуха, куций хвіст,

Невеличкий сам на зріст.

Має шубку він сіреньку,

І хатиночку маленьку.

Від лисички він тікає,

Бо лисичка з’їсти має. ( Зайчик)

Загадки-добавлянки:

Вони люблять гратися,

Люблять усміхатися.

І гарненькі всі, як квіти,

Це веселі наші (діти).

Загадки-логогрифи:

На неї птах сідає,

Вона його гойдає.

А Г на Б змінить,

Звірятком стане вмить. (Гілка-білка)

Анаграми:

Сеняли доснінок дьдяко

(лисеня) (сніданок) (дядько)

Метаграми:

З буквою Х мене вдягають,

З буквою С мене ковтають.

(халат-салат)

Акровірші:

х, голок, багато в мене,

Жалять, знаю достеменно.

А дітей я не колю,

Часом молочко в них п’ю.

Осінь тільки-но до лісу –

Кину бігати, в схов залізу.

Скоромовки належать до перлин народної творчості. Діти легко переймають від старших, запам’ятовують і залюбки розважаються ними. Ігровий ефект базується на навмисному утрудненні вимови певного тексту відповідним розташуванням звуків. Така розвага допомагає формувати мовленнєвий апарат дитини. Заучують скоромовки колективно, індивідуально або певною групою.

Дітям подобаються ігри-скоромовки з елементами змагання:

«Хто краще промовить скоромовку?»

«Хто більше знає скоромовок?»

Варто використовувати скоромовки на початку уроку як фонетичну зарядку.

Наприклад: Радо грати дітворі

У шикарному дворі.

Гамірлива дітвора

На весь двір кричить: «Ур-р-ра!» (Звук [р])

Ребуси, шаради, кросворди потребують від дітей розумового напруження, винахідливості, творчої уяви.

Наприклад: 40А ла нда

(сорока) (банан) ( підкова) (лаванда)

А жартуючи на уроці, діти відпочивають

Наприклад: Вихвалявся дружку хлопчик-задавака:

- Сьогодні я спіймав в ставку

червоного рака.

- Червоного? От так так,

У ставку зварився рак.

Усі наведені мовні ігри (їх для прикладу небагато взято з педагогічного досвіду) сприяють вивченню рідної мови та розвитку мовленнєвих умінь учнів, збагачуванню словникового запасу, логічному мисленню, творчості.


Схожі:

Коробківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Розвиток творчих здібностей учнів засобами художнього слова на уроках української мови і літератури
Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №6 Димитровської міської ради УРОК З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
«ВИМОВА І ПРАВОПИС СЛІВ З НЕНАГОЛОШЕНИМИ [ Е ] [ И ] В КОРЕНІ СЛОВА. РОБОТА З ТЕМАТИЧНИМ СЛОВНИКОМ»
На уроках української мови
У процесі вивчення української мови в початковій школі здійснюється початкова мовна освіта молодших школярів, їх розумовий і мовленнєвий...
Верхняцький навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ...
Схвалено методичною радою Верхняцького навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1-ліцей», протокол №3...
Верхняцький навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ...
Схвалено методичною радою Верхняцького навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1-ліцей», протокол №3...
ДРУГОРЯДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ: ДОДАТОК, ОЗНАЧЕННЯ, ОБСТАВИНА
Автор: Рак Віталія Володимирівна, учитель української мови та літератури Топильнянського навчально-виховного комплексу «Дошкільний...
На уроках української мови
Посібник "Дидактичний матеріал з розвитку мовлення на уроках української мови у 4 класі"
ЗАТВЕРДЖЕНО
«дошкільний навчальний заклад, середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, школа мистецтв»
Інтерактивні технології на уроках української мови та літератури
Анотація. У статті описано досвід використання інтерактивних методів навчання на уроках української мови та літератури з метою активізації...
СТАТУТ
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка