Тема: Аплікація з квітів, насіння, крупи, листя, іншого природного матеріалу на настільному панно


Скачати 73.43 Kb.
НазваТема: Аплікація з квітів, насіння, крупи, листя, іншого природного матеріалу на настільному панно
Дата10.02.2014
Розмір73.43 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Туризм > Документи
ПЛАН ЗАНЯТТЯ ГУРТКА «Природа і фантазія»

Керівник: Калніньш Л.О.
Тема: Аплікація з квітів, насіння, крупи, листя, іншого природного матеріалу на настільному панно.
Мета: а) Навчити з`єднувати воєдино композицію з елементів різноманітного природного матеріалу. Навчити сполучати різні по кольоровій гаммі кольори.

б) Розвивати уяву, фантазію, логічне і абстрактне мислення.

в) Виховувати любов до природи, формувати образотворчі вміння, навички, почуття форми, ритму.
Обладнання: а) для вчителя: стенди з роботами з аплікації, дидактичний матеріал по темі, ілюстрації з журналів, книг, інструкційні карти.

б) для учнів: клей, ножиці, кольоровий папір, картон, насіння, квіти, крупа, листя, інший природний матеріал.
Хід заняття:


з/п

Зміст вправи

Час

І.

Організаційна частина:


  1. Привітання.

  2. Перевірка наявності при належностей.

  3. Розподіл робочого матеріалу.

  4. Техніка безпеки.

5 хвилин

ІІ

Навчально – тематична частина:
ТЕОРЕТИЧНА ЧАСТИНА:

  1. Оголошення теми та мети заняття.

  2. Вступна бесіда.

  3. Повторення вивченого матеріалу.

  4. Пояснення нового матеріалу.

  5. Обговорення засвоєного.


ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА:

6. Постановка практичного завдання.

7. Поетапне виконання.

8. Самостійна робота.

9. Індивідуальна робота.

10. Декорування виробу додатковими матеріалами.

40 хвилин

5 хвилин

5 хвилин

10 хвилин

15 хвилин

5 хвилин

45 хвилин

5 хвилин

10 хвилин

20 хвилин

10 хвилин

ІІІ

Підсумкова частина:

  1. Вибір найкращих робіт.

  2. Аналіз роботи.

  3. Виставка робіт.

  4. Домашнє завдання.

  5. Прибирання робочого місця.





2 хвилини

5 хвилин

2 хвилини

2 хвилини



ЗМІСТ ЗАНЯТТЯ:

І. 1. Привітання, перевірка присутності дітей.

І. 2. Представлення гостей (директор закладу, завідуюча художнім відділом, завідуюча методичним відділом,керівники гуртків).

І. 3. І. 4. Оголошення теми відкритого заняття – «Аплікація з квітів, насіння, крупи, листя, іншого природного матеріалу на настінному панно». Перевірка наявності приналежностей.
НАВЧАЛЬНО – ТЕМАТИЧНА ЧАСТИНА

ІІ. І. Інформаційне повідомлення «Із аплікації як одного з видів декоративно-прикладного мистецтва» підготувала Бічева Олена.
Аплікація – це один з найдавніших декоративно-прикладних способів зображення шляхом з`єднання окремих деталей з фоном. Це майстерно виконана декорація інтер`єру є чудовим зразком органічного поєднання реалізму й життєрадісної декоративності: останнє посилює святкову піднесеність і національну своєрідність інтер`єру.

Декорувалися стіни, прикрашалися настінними панно. Яскравий декоративний характер із чітко вираженими місцевими художніми особливостями. До наших часів збереглися геометричні мотиви з давньою символікою, а також стародавні композиційні типи.

Творчість в аплікації відзначилася реалізмом, багатством, різноманіттям та життєрадісною декоративністю форм.

В наш час аплікацію як спосіб зображення використовують художники прикладної творчості.

Для деталей аплікації використовують різноманітні плоскості і полу об`ємні матеріали: засушене листя, насіння рослин, солому, яєчну шкарлупу, тканину, тасьму, шнури, каміння, черепашки, шкіру, папір та ін.
ІІ. 2. Пояснення нового матеріалу: українська національна символіка в декоративно-прикладному мистецтві.

З давнини люди за допомогою символів, геометричних знаків бажали показати своє відношення до явищ природи оточуючому світові.

(звучить пісня «Де тополя росте»)

Вчитель розповідає епізоди з легенд про рослини – символи з українського епосу.

Калина має назву від давньої назви сонця – «коло». Ягоди калини червоної стали символом крові і невмираючого роду. Українські народні мотиви, дуб, калина з`єднають в собі силу незвичайну і красу невмирущу. Дуб – священне дерево божественної сонячної чоловічої енергії, розвитку життя.

Символіка винограду розкриває радість і красу створення сім`ї, родини. Сад, виноград – життєва нива, на якій чоловік - сіятель, жінка зобов`язана ростити, берегти дерево їх роду.

(вірш М. Рильського «Троянди й виноград»

«…У щастя людського два рівних є крила:

Троянди й виноград, красиве і корисне…»)

Мак на Україні мав чарівну силу, яка захищає від всякого зла. Мак святили. За легендою на полі після битви виростали маки, символізуючи пам`ять про загиблих воїнів.

Лілія – символ дівочих чар, чистоти, вірності. Роза – улюблена квітка багатьох областей України. (вірш А. Ахматової «Лилии»

«я лилий нарвала прекрасных и душистых,

Стыдливо-замкнутых, как дев невинный рой»).
Візерунок хмелю – весільна символіка. Соловей і зозуля зображують на гільці калини, яка символізує продовження роду.

Жар-птиця – символ сімейного щастя.

Сокіл, голуб, півень – символізують подружжя.

Птахи розташовані один до одного головами.

Ластівка – несе добру вістку.

Сонце і вода. Сонце – восьмипелюсткова квітка. Вода – звернутий в коло вуж.

ІНСТРУМЕНТИ І МАТЕРІАЛИ

Для роботи на занятті потрібні інструменти: ножиці, олівці, лінійка, стека, пензлики. Для виготовлення настінного панно використовуємо матеріали: насіння, сухе листя, засушені квіти, крупа просо, кукурудзи, риск. Додаткові матеріали для декору виробу: тасьма, шнур, фарба, бісер, склярус, стрази, блистки.

Клей ПВА, силіконовий «момент», картон, папір альбомний. Для оформлення настінного панно знадобиться дерев`яна рамка, морилка для придання темно-коричневого кольору дереву.

Правила безпеки при роботі з ріжучими та колючими інструментами.

  • ножиці класти зімкнутими від себе, передавати одне одному кільцями вперед.

  • Голки, булавки зберігати в гільницях.

  • Сидіти прямо, не нахиляти голову низько.

  • Виріб тримати на відстані 25-30 см від очей.

  • Приміщення має бути достатньо освітлюватися.

Для аплікації в українському декоративно-прикладному мистецтві характерні геометричні, рослинні, тваринні, людські мотиви. Окремі мотиви з`єднаються в орнамент. Людину зображують в образі дерева. Кожна місцевість, окремі села на Україні мають свої традиції в виборі кольору. Для Винниці характерні сполучення чорного і червоного кольорів. Полтава – білий, блакитний, жовтий. Закарпаття – різнокольорові візерунки.
СПОЛУЧЕННЯ КОЛЬОРІВ

Основні кольори – червоний, жовтий, синій. Похідні кольори – зелений, оранжевий, фіолетовий.

*жовтий
*зелений *оранжевий
*коричневий
*синій *фіолетовий *червоний


  • через 40-50 хвилин перерва на 10-15 хвилин.


Технологія виконання виробу

Перегляньте свої запаси природного матеріалу, треба відібрати для майбутнього візерунку насіння, плоди, ягоди, листя і квіти по формі і кольору, відповідно твоєї задумки.

Підготуйте інструменти. Перед себе покладіть основу – фон, починайте викладати деталі візерунку з краю. Олівцем обережно можна зробити помітки викладених крупних деталей комбінації.

Не починати викладати до тих пір, поки не заготували достатньо природного матеріалу.

Для того, щоб фон із дрібної крупи був рівно накліяний, частина поверхні фону має бути добре намазано клеєм. На змазану поверхню насипати декілька крупи або дрібного насіння, дерев`яною стекою прижати до основи виробу сірником придвігати одне до одного плотно, щоб не було просвіту. Готовий виріб накрити дощечкою або картоном придавити чимось важким. Через добу виріб готов.
ІГРОВА РОЗМИНКА
ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА

Початок роботи над виробом: підготовка основи для панно. Діти мають можливість самостійно визначитися з формою основи: кругла, ромб, чотирехкутник, квадрат, овал. Також самостійно діти обирають природний матеріал, заготовлений спільно гуртківцями влітку і восени. Зразки панно на стенді, зразки сучасно додаткового декору – в енциклопедії рукоділля. Завдання вчителя – спонукати дітей до творчого пошуку.

Дітям надається змога спілкуватися один з одним, утворювати группи по 2-3 учня за спільними інтересами, радитися з керівником. Інструктори Корольова Ольга і Дюльгер Олена допомагають тим, хто не може справлятися з завданням.
ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ:

Васильєва Любов, Синющенко Анатолій до підготовки персональної виставки «Таланти твої Україна».

Декор в стилі модерн декоративними сучасними матеріалами: флізалін, сезаль, золота фарба (балончик – пульвелізатор та порошок сріблястий).

Фізхвилинка на розвиток дрібних м`язів пальців, м`язів спини.
Підсумкова частина.

ІІІ. 1. Вибір найкращих робіт:

  • вдала композиція

  • ефектність декору

  • кольорове сполучення

ІІІ. 2. Аналіз роботи

  • дотримання тематики

  • акуратність скріплення деталей виробу

  • оформлення виробу в рамку

ІІІ. 3. Виставка робіт: діти висловлюють свою думку щодо виставки «Таланти твої, Україна», щодо подарунка рідним та друзям, щодо розміщення виробу на стенді в кабінеті.

ЛИТЕРАТУРА:

  1. Тищенко О.Р. «Історія декоративно-прикладного мистецтва України (ХІІІ – ХVІІІ ст.)» - Київ, «Либідь», 1992 р.

  2. Щевчук Л.В. «Діти і народна творчість» - М., «Просвіта», 1985 р.

  3. Чернуха Т.А. «Твоя маленькая майстерня» - Київ, «Веселка», 1987 р.

  4. Анафлій Заславський «Природа, фантазія, творчість», другий випуск, Київ, «Веселка», 1983.

























Схожі:

Година народознавства «Віночок вити – життя любити» Бібліотекар
Цей звичай був запозичений у арабів, де вінок з квітів апельсину /оранж/ символізував родючість. У греко-римській традиції вінок...
 Урок пояснення нового матеріалу
Тема. Вибір типу осцилографа для дослідження того чи іншого сигналу. Цифрові осцилографи. 
Велична і чарівна красуня Осінь
Сцена оформлена у вигляді лісової галявини: картини – горобина, калина, ялина кругом осіннє листя, букети осінніх квітів. На столах...
Тема: «Аплікація як вид декоративно-ужиткового мистецтва»
Мета: узагальнення і систематизація знання з теми Аплікація як вид декоративно – ужиткового мистецтва, закріпити знання про види...
Хмарки у блакитному, сірому та темно синьому вбранні. Краплинки
Декорації: панорама осіннього лісу. Діти Листочки, Хмарки, Краплинки вбігають в зал, танцюють під музику «Осінній сон», сідають на...
Тема. Поетична збірка І. Франка «Зів’яле листя» шедевр інтимної лірики
Мета: ● дати загальну характеристику збірки «Зів’яле листя», виділити у ній автобіографічні поезії, розкрити їх місце серед шедеврів...
Перелік суб’єктів насінництва та розсадництва, яким за результатами...
Дніпропетровська область, Дніпропетровський район, м. Підгороднє, вул. Партизанська,121
Тема : “Живопис на пленері із застосуванням мольберта. Передача форми...
Мета : ознайомити з живописом на пленері із застосуванням мольберта, навчити передавати форму і колір при зображенні квітів, закріпити...
"Я вражений красою. Дивний цвіт…" На столах – композиції з квітів....
К. Білокур та інших художників, дитячими малюнками, витинанками, вишивками, аплікаціями на тему "Я вражений красою. Дивний цвіт…"...
Тема. Твір-опис предмета (квітки)
Обладнання: книга В. Сухомлинського «Чиста криниця», малюнки квітів, музичний супровід вальс Штрауса
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка