Урок читання в 4 класі Тема. «У чому секрет успіху» В. Чемерис «Чорна кішка, або «магічне» число сім»


Скачати 97.46 Kb.
НазваУрок читання в 4 класі Тема. «У чому секрет успіху» В. Чемерис «Чорна кішка, або «магічне» число сім»
Дата04.01.2014
Розмір97.46 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Туризм > Урок
Урок читання в 4 класі
Тема. «У чому секрет успіху» В. Чемерис «Чорна кішка,

або «магічне» число сім»

Мета:

- стимулювати самостійні судження учнів, опираючись на їхній життєвий та читацький досвід;

  • створювати сприятливі умови для індивідуального самовираження;

  • розвивати комунікативний потенціал, вербальні і невербальні засоби спілкування ( робота в парах, групах ), мислення, пам’ять;

  • вчити ставити запитання один одному за прочитаним, знаходити діалоги у тексті, вміти їх читати без слів автора;

  • виховувати силу волі, характер, любов до живої природи.


Методично – дидактичне забезпечення уроку:

Ілюстрації, квіточки, роздатковий матеріал, підручник, додаткова література, конверти із завданнями, магнітофон.
Тип уроку: урок – діалог.
Форми роботи: фронтальна, парна, групова, індивідуальна
Інтерактивні технології: елементи ейдетики, робота в групах, в парах, вправа «Очікування», рефлексія, вправа «Асоціативний кущ»

Хід уроку:
І. Організація класу до роботи.

- Подивіться мені в очі. Погляньмо один на одного, посміхнемося.

Девіз нашого уроку такий:

Працюй наполегливо, швидко, старанно,

Щоб жодна хвилинка не втратилась марно.
ІІ. Етап проектування і покладання мети.

  • Розпочати нашу роботу я пропоную зі знайомства з тими завданнями, які чекають на нас сьогодні на уроці. ( Завдання написані на квітці – семицвітці ).

1. Вправа «Очікування».

2. Діалог – перевірка.

3. Хвилинка ейдетики.

4. Робота в групах та її презентація.

5. Асоціативний кущ.

6. Робота над текстом.

7. Творчі завдання.

- Чого ж навчить кожного з вас сьогоднішній урок?

Визначати своє ставлення

до прикмет
Виховувати в собі Поважати думку

бережливе ставлення своїх товаришів

до тварин

Цей урок

навчить Працювати в групах, Аналізувати, робити мене оцінювати свою роботу

висновки

Творчо працювати, розви-

Використовувати різні вати пам’ять, мислення

види діалогу

  • Запрошую вас до роботи. Що ж ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Вправа «Очікування».

( Діти оголошують свої очікування від уроку, починаючи фразою: «Я очікую…».)

- Чи є у вас якісь побоювання ? ( Діти відповідають ).

- Я теж хочу висловити свої очікування щодо уроку. Сподіваюсь, що ви будете правильно, точно й красиво висловлювати свої думки; будете злагоджено працювати в групах, робити висновки, вчитися дружнім стосункам; будете активними, творчими, мислячими і старанними.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Хвилинка ейдетики.

- Розпочнемо урок хвилинкою ейдетики.( Показую учням ілюстрації з журналів, називаючи при цьому слова, які потім зустрінуться в новому тексті. Учням потрібно знайти асоціацію ілюстрації зі словом, яке я називаю і запам’ятати його ).

- Пізніше ми ще повернемося до цих ілюстрацій.
2. Перевірка домашнього завдання.

Діалог – перевірка.

- На попередньому уроці ми ознайомилися з казкою Ю. Ярмиша «Паличка – рятівниця». Кожній домашній групі було задано своє домашнє завдання. Давайте нагадаємо, які завдання вам потрібно було виконати. ( Кожна група каже: І група – читати на швидкість. ІІ група – читати діалоги без слів автора. ІІІ група – написати твір – роздум на тему: «Якби в мене була чарівна паличка». 4 група – досконало читати текст, вміти знаходити головне ).

  • Сьогодні перевірку домашнього завдання веде Філінова Аня. .

  • Іро, ти прочитала вдома казку «Паличка – рятівниця»?

  • Так, прочитала.

  • Тоді прочитай уривок, як Миколка виконував перше завдання дідуся. ( «Цілий тиждень….» ).

  • Дякую. Яно , ти прочитала перші 2 абзаци на швидкість?

  • Так.

  • Тоді прочитай їх зараз. ( Читає ).

  • Дякую. Ти добре справився з цим завданням. Гена і Гарік, ви читали вдома діалог Миколки з дідусем?

  • Так.

  • Прочитайте, будь ласка, їхню першу розмову, але без слів автора. ( «Ото б добре…» до слів «От і добре…» ).

  • Дякую, ви справились із завданням.

  • Інно, ти вдома написала твір – роздум на тему «Якби в мене була чарівна паличка»?

  • Так.

  • Тоді зачитай нам його, будь ласка. ( Зачитує ). Дякую, твір був чудовим.

  • Аню , ти сьогодні вела діалог на 11 балів. Я тобі дякую. Сідай на місце. Ви сьогодні добре попрацювали, тому отримуєте такі бали. ( Оцінюю всіх, хто відповідав ).



ІV. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Мовна розминка.

  • Діти, прочитайте загадку.

Має вуса, пишний хвіст

І негарну звичку:

Спершу добре він поїсть,

Потім – вмиє личко.

  • Подумайте, про кого загадка? Прочитайте її хором.

  • Як прочитав би цю скоромовку кожен із цих хлопчиків? ( На дошці – лиця з різною мімікою. Діти читають вірш сумно, весело, сердито, з плачем, зі сміхом…).



2. Повідомлення теми уроку.

  • Діти, ми продовжуємо сьогодні вивчення розділу. Давайте пригадаємо, яка його назва? ( «Пригоди і захоплення твоїх ровесників» ).

  • Будемо працювати над твором Валентина Чемериса «Чорна кішка, або «магічне» число «сім». Поміркуйте, про що може йти мова у цьому творі?

  • Який за жанром може бути твір з такою назвою?

  • Як ви думаєте: чому число 7 називають магічним?

  • У людей дуже великою популярністю користується число 7. У чому ж секрет? Виявляється, що число 7 відповідає обсягу короткотривалої пам’яті людини, тобто це та кількість предметів, ознак, яку ми спроможні запам’ятати відразу і на більш – менш тривалий час.



3. Створення асоціативного куща.

  • Де ми зустрічали цифру 7? Давайте складемо асоціативний кущ.


«Вовк і 7 козенят» 7 чудес світу 7 днів тижня
«Білосніжка і 7 гномів» 7 п’ятниць на тиждень

7

Квітка – семицвітка 7 кольорів веселки
7 раз відмір, а один відріж Семеро одного не ждуть


  • Прочитавши твір В. Чемериса, ми дізнаємося, чи насправді число 7 магічне.



V. Опрацювання твору В. Чемериса «Чорна кішка, або магічне число «7».

1. Словникова робота.

- Сьогодні нам треба знати такі слова. ( Показую ). Думаю, що ви не всі їх знаєте. У лівій колонці слова з тексту, а в правій – їх пояснення.

Навмисно мовчати

Квапливо слідкує

Наврочити допомогти

Отакезний швидко, поспіхом

Невдача величезний

Підстерігає поразка

Зарадити біді зглазити

Нікому анічичирк спеціально


- Пограємось? Я вам кажу визначення, а ви кажете слово. Граємося з дівчатками.

  • Тепер навпаки: я кажу слово, а ви кажете визначення. Це завдання – для хлопчиків.



2. Первинне ознайомлення з твором. Перевірка первинного сприймання.

- Починаємо знайомство з текстом. Відкрийте сторінку 128. Читаємо комбінованим способом. Починаю я, задаю вам швидкість.

( Читання комбінованим способом ).

  • Сподобався твір?

  • Назвіть дійових осіб твору.

  • Який цей твір за жанром: казка чи оповідання? Чому?



Хвилинка відпочинку.

- А зараз відпочинемо. Фізкультхвилинку проведе Інна. ( Рухи під мелодію пісні «Черный кот» ).
3. Вибіркове читання.

  • Знайдіть, в якому реченні описано хазяйку Пуми? ( «Двері йому відчинила незнайома жінка – висока, сувора на вигляд, в отакезних окулярах». ).

  • Як вона підкреслила таємничість своїх порад? ( «Жінка приклала палець до вуст і, озирнувшись, зашепотіла…» ).

  • Прочитайте, яку таємницю розкрила жінка Василькові. ( «Як тільки чорна кішка перебіжить дорогу» ).

  • Знайдіть діалог Василька з учителькою. З якою інтонацією можна прочитати слова хлопчика? ( «Та вчи-ив…» ).

  • Прочитайте діалог хлопчика з жінкою без слів автора.

  • Які слова треба було промовити і що зробити Василькові, щоб чорна кішка не зурочила? ( «Щоб чорна кішка не зурочила…» ).


4. Аналіз змісту твору.

- У яку прикмету вірив Василько?

- Звідки він її дізнався?

- А чи добре хлопчик вивчав правила? Які відмінки він плутав? А ми не плутаємо їх? Чим же відрізняються ці відмінки?

- Чому жінка сказала, що «один» - просте число, а «сім» - магічне?

- Що насправді допомогло Василькові?

- У чому полягає магія числа 7?

- Що хорошого ви бачите у тому, що хлопчику перебігла дорогу кішка?

- Чи слід вірити прикметам?
5. Творча лабораторія.

- У вас на партах є роздруковані завдання. Вам потрібно встановити послідовність подій. Не забувайте правила роботи в групах.


Встановіть послідовність подій.


  • «І що б ви думали: найвищу оцінку одержав!»

  • «Знову ти, Моргайте, не вивчив відмінки іменників».

  • «Твоїй біді можна зарадити».

  • «А Василько мовчить. Таємниця ж!»

  • «Двері йому відчинила незнайома жінка».

  • Як у дворі з'явилася Пума, Василькові перестало щастить».

  • «А яке маг…магічне слово? Скажіть, будь ласка!»


( Презентація роботи ).
- Повернемось до наших ілюстрацій. Відшукайте речення, в якому є ці слова. ( Показую ілюстрацію, а діти відшукують речення з тим словом, яке запам’ятали ).
5. Робота в групах.

Пропоную вам об’єднатися в групи за допомогою квіток, що є у кожного. Зі своєю маленькою квіточкою знайдіть стіл, де розквітла така ж велика квіточка. Таким чином у нас утвориться 4 групи. Завдання ви знайдете в конвертах. На виконання завдання – 3 хв

Але перш, ніж ми будемо працювати, згадайте правила роботи в групах.
1 група: Скласти сенкан до слова «кішка».
2 група: З тексту вибрати головне і ознайомити з ним усіх учнів.

Цікаве про котів

Кіт – це тваринка, яку дуже люблять люди. З ним пов’язана величезна кількість прикмет і прислів’їв. По – різному складалася доля кота. В одних країнах він був священною твариною. В інших – втіленням нечистої сили, і його знищували. Особливо дісталося чорним котам. У фольклорі різних народів можна знайти повір’я, пов’язані саме з чорними котами.

У Північній Англії вважалося, що чорний кіт приносить в дім щастя.

Шотландська прикмета говорить: «Чорний кіт на порозі – достаток в домі».

Російська прикмета: «Кіт, собака і півень чорної масті оберігають дім від злодіїв».

За американською народною мудрістю: «Бродячий чорний кіт обов’язково віщує удачу. Якщо чорний кіт прийшов до ваших дверей, впустіть його і будьте до нього добрими».

А моряки вірять, що якщо на кораблі є чорна, без жодного білого волоска, кицька, то плавання буде вдалим».

А у нас на Україні кіт є, за народним словом, втіленням неочікуваної сварки: «Їм чорний кіт дорогу перебіг!» - говорять про ворогів, які ще недавно були друзями.

Але є одне спільне для багатьох народів повір’я: «Хто любить і береже котів, того цей хитрий звір оберігає від усякої біди».

У світі налічується 28 видів дрібних котів.

Коти живуть поруч з людьми близько 5 тис. років.

3 група: Мозкова атака. Треба дібрати до перших букв слова «Успіх» слова, які б характеризували це слово.

У

С

П

І

Х
4 група: Прочитати прислів’я і зачитати ті, які з них стосуються теми нашого уроку ).


  1. Маленька праця краща за маленьке безділля.

  2. Без охоти нема роботи.

  3. Мудрим ніхто не вродився, а навчився.

  4. Не такий страшний чорт, як його малюють.

  5. То не козак, що боїться собак.

  6. Вовка боятися – в ліс не ходити.

  7. Сумний грудень і в свято, і в будень.

  8. Не мала баба клопоту, купила порося.

  9. Для миші й кішка звір.

10. Гадюку як не грій, вона все одно вкусить.

11. Кожна лисиця свій хвостик хвалить.

12. Який дуб, такий тин; який батько, такий син.

13. Найбільше багатство – здоров’я.

14. Хто людей питає, той і розум має.

15. Не журись, та за діло берись.

16. Без труда нема плода.

17. Кому біда докучить, то і розуму научить.

18. Слово – не горобець, вилетить – не піймаєш.

19. Світ не без добрих людей.

20. Хто не чинить лихого, тому не страшно нічого.
6 Презентація роботи в групах.

( - Група вирішила, що презентувати роботу буду я…» Учень чітко оголошує питання, дає відповідь ).
VІ. Підсумок уроку.

- Урок добігає кінця. Чи справдилися ваші очікування?

  • На якому етапі уроку ми розвивали пам’ять?

  • На якому етапі уроку ми будували діалог?

  • Зараз кожен із вас подумає над такими питаннями: «Що з сьогоднішнього уроку я знаю, умію, ціную?»


Про працю і лінь

Знаю

Про взаємодопомогу
Виконувати різні види роботи

Умію Давати відповіді на запитання

Давати об’єктивну оцінку подій

Власну думку і думку товаришів

Ціную набуті знання і вміння

Корисні поради та нову інформацію
VІІ. Рефлексія.

  • Якими враженнями від уроку ви поділитеся вдома?

  • Завдяки чому вдалося виконати всі завдання?

  • Що, на вашу думку, вдалося найкраще? Чому?

  • Чи виправдалися ваші очікування? ( Учні продовжують фразу «Сьогодні на уроці я…» ).

  • Хочу сказати, що мої очікування теж виправдалися. Я вдячна вам за продуктивну працю. Ми багато встигли зробити на уроці завдяки вашій старанності.


VІІІ. Оцінювання.

  • Я пропоную вам оцінити себе. Візьміть личка, які лежать у вас на партах, та намалюйте посмішку залежно від того, як ви працювали на уроці.

( Якщо личко з посмішкою – працював ефективно, творчо, активно;

Якщо личко серйозне – старався );

Якщо личко зле – працював нижче своїх можливостей ).

  • Прошу оцінювати себе об’єктивно, чесно.


ІХ. Домашнє завдання.

Вдома я пропоную І варіанту створити творчий індивідуальний проект «Лист Василькові», а ІІ варіанту – підготуватися переказати оповідання від імені Василька.

І як підсумок уроку хочу дати вам таку віршовану пораду:

Прикметам вірити не треба,

А більше, діти, вірте в себе!

Повірте в розум, працю, сили –

І найчорніший кіт – безсилий.

Схожі:

У чому секрет успіху?
Мета: продовжувати роботу по формуванню навичок швидкого, правильного та виразного читання; вдосконалювати уміння орієнтуватися в...
ПОГОДЖЕНО Начальник відділу освіти
Урок читання в 2 класі по темі «Рідна домівка, рідна сім’я тут виростає доля моя»
Урок з «Громадянської освіти» у 4 класі Тема: Взаємні обов’язки батьків...
Сім’я – це маленька складова частинка великої держави. Від добробуту в родині та взаємин між членами сім’ї залежить добробут і спокій...
Урок читання в 4 класі Тема. Григір Тютюнник "Ласочка"
Г. Тютюнника, з оповіданням про життя тварин. Вчити виразному і свідомому читанню, вдосконалювати техніку читання, зорову пам'ять,...
УРОК У 8 КЛАСІ Тема: «Мій родовід. Історія української сім’ї»
Ціль: -на конкретних прикладах навчального матеріалу розвивати вміння розкривати характерні риси народу через аналіз його духовної...
Хатнє виховання або роль сім ї у вихованні особистості
«Хатнє виховання». Саме тут, в сім’ї, в родині дитина робить свої перші кроки в подальше життя, і якою буде ота життєва стежка багато...
Урок читання в 4 класі
Отже, я запрошую вас до роботи. Що ж ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Вправа «Очікування»
УРОК 2 Тема: Число. Натуральні числа. Натуральний ряд чисел і його властивості. Число нуль
НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ
Від цілей установки вибраного виду читання (вголос або про себе, повне або вибіркове)
Психолого-педагогічні аспекти формування навички швидкого читання молодших школярів
Урок позакласного читання в 11 класі
Мета: розкрити красу високого почуття через зразки світової поезії про кохання
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка