Конспект уроку навчання грамоти Урок подорож на тему «Закріплення знань про букву ї»


Скачати 58.24 Kb.
НазваКонспект уроку навчання грамоти Урок подорож на тему «Закріплення знань про букву ї»
Дата21.12.2013
Розмір58.24 Kb.
ТипКонспект
bibl.com.ua > Туризм > Конспект
Міністерство освіти та науки України

Черкаська спеціальна школа – інтернат ЧОР


Конспект уроку

навчання грамоти

Урок – подорож на тему

«Закріплення знань про букву ї»

Розробила

Ряболус

Ніна Михайлівна

Вчитель

початкових класів

вищої категорії,

Старший вчитель


Черкаси 2012

Урок – подорож

Тема. Закріплення знань про букву «ї».

Мета. Продовжити формувати у дітей уявлення про звуко-буквені співвідно­шення в системі голосних української мови; формувати навички читан­ня прозового та віршованого тексту; виховувати в учнів почуття патріотизму, гордості за своє рідне місто, село.

Обладнання. Каса букв, набірне полотно, звукові фішки, ілюстрації про Київ, Черкаси, карта України, малюнок поїзда.

Зміст уроку

І. Організаційний момент.

Всі почули ви дзвінок,

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім першім класі

Діти – просто молодці.

ІІ. Мовна розминка.

1. Мовна зарядка. Вправа «Годинник» (язик ходить уздовж губ з одного ку­тика рота в другий).

2. Повторення скоромовки: Їжак їжака голками не зляка. (Хором, про себе, хто швидше).

3. Робота з орфоепічною таблицею. Вправа «Дощик»

Йі – йі – йі; їв, їхав, їжа, їжак, їжачок, їжаченя, Ївга, їхній, Україна, український, українка, українець, Київ, бої, Миколаїв, Почаїв, їхати, стоїть, боїться, загоїться, поїзд, з’їзд, від’їзд, переїзд, заїзд, в’їзд, солов’ї. У маленької Сані упали сани. Їв би паляниці, та зубів немає.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Гра «На якому місці?».(Де знаходиться буква «ї»?)

Їжа, їхати, приїхав, їжак, зграї, їсти, Раїса, їмо, поїзд, гаї, сувої, рої, їдальня.

2. Гра «Склади слово»

Їжа їжка

Сиро лії

Конва чок

(Діти складають слова, а учитель виставляє малюнки із зображенням цих предметів).

3. Виразне читання вірша Л. Біленької «У гаї солов’ї…» (за бажанням роз-повідь напам’ять).

IV. Повідомлення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  • Діти, чи ви любите подорожувати?

  • Сьогодні у нас буде незвичайний урок. Ми продовжимо вивчати букву «ї».

Щоб дізнатися про неї більше цікавого, ми будемо подорожувати на цьому казковому поїзді. (Додаток 1.) Тож вмощуйтесь зручніше і вирушаємо в путь.

V. Вивчення нового матеріалу.

– Де ми будемо подорожувати, ви дізнаєтеся, якщо відгадаєте загадку

1. Загадки.

Красивий щедрий рідний край

І мова наша — солов'їна.

Люби, шануй, оберігай

Наш край, що зветься... (Україна).

2. Екскурсія по карті України.

– Отже, ви здогадалися, що ми подорожуватимемо по Україні. Діти, подивіть-ся, яка красива і велична наша Батьківщина Україна. Є в ній моря і ріки, гори і полонини, міста і селі.

І зупинка «Столиця України»

1. Розповідь учителя про Київ.

— Першою буде наша зупинка найважливішому місті нашої країни. Кожна країна має одне найголовніше, найважливіше місто. Його назива­ють столицею.

Яке місто є столицею України? (Київ)

  • Чи знаєте ви, чому столиця нашої країни має таку назву?

2. Легенда про створення міста Києва.

Жили на горі три брати: один називався Кий, другий — Щек, а третій - Хорив. Була в них сестра Либідь. Кий жив на горі, де сьогодні узвіз Боричів, Щек жив на горі, що називається Щекавицею, а Хорив — на третій горі — Хоривиці.

Побудували брати місто. І назвали його Київ — на честь старшого брата.

Київ стоїть на березі великої ріки Дніпро. Правий берег високий, крутий, з невеличкими горами.

3. Коротка бесіда про сучасний Київ (з використанням ілюстрацій окремих
краєвидів Києва: Хрещатик, Верховна Рада, Майдан Незалежності, Софіївський
Собор, Києво-Печерська лавра, Золоті Ворота, площа Богдана Хмельницького,
Михайлівський Золотоверхий Собор тощо). (Можна показати діафільм або презентацію про Київ.)

4. Робота з «Букварем» (с. 90-91).

а) Читання слів у колонках

край Кий трамваї

країна кияни поїзди

Україна Київ їздити

українська київський поїздка

українка Миколаїв їдальня

б) Звуко-буквений аналіз слова «Київ».

Продовжуємо нашу подорож по карті України.

ІІ зупинка «Найбільші міста України»

1) Знайомство з обласними центрами України.

2) Коротка інформація про кілька міст «Довідкове бюро»

(Черкаси, Полтава, Одеса, Львів, Тернопіль, Харків…) (Розповідають підгото-влені учні)

3)Робота з підручником (с.91)

а)Читання речення з підручника.

Міста України: Київ, Миколаїв, Полтава, Ізмаїл…

б) Продовження речення за результатами почутого.

Фізкультхвилинка. (Імітація рухів)

Їдуть - їдуть поїзди

До столиці трудової,

В славне місто — Київ-град,

Що цвіте, мов пишний сад.

Продовжуємо нашу подорож. Наша країна багата не лише славними містами, а й чудовими синіми ріками.

ІІІ зупинка «Ріки України»

1)Знайомство з річками України.

Демонстрація на карті найбільших рік України. Розповідь учителя про декілька з них: Дніпро, Десна, Дунай, Хорол.

2) Читання з підручника (с. 91) речення:

Річки України: Дніпро, Десна, Дунай, Рось…

3) Гра «Продовж речення»

Закінчення речення про річки України згідно почутого та власних знань.

Будемо подорожувати далі.

IV зупинка «Моря України»

1) Демонстрація на карті місцезнаходження морів (Чорного та Азовського)

2) Розвиток зв’язного мовлення.

Розповідь дітей, які відпочивали на морі, про свої враження.

3) Розширення кругозору.

Можливо хтось знає назви морів, які знаходяться в інших країнах? (Червоне, Мертве, Балтійське…)

Продовжуємо нашу подорож.

V зупинка «Села України»

1) Слово учителя.

– Наша рідна Україна багата не лише містами, морями і ріками, а й мальовни-ничими селами, в яких живуть добрі та працьовиті люди.

2) Знайомство з селами Черкаського району.

3) Слово учителя. Довідка.

У нас на Україні існує лише 5 сіл, назва яких починається на букву «ї»:

Ївженки та Їжаківка (Полтавської обл.), Їжицьке (Миколаївської обл.), Їжівці (Чернівецької обл.), Їздецьке (Сумської обл.)

3) Розповідь учнів про села, де живуть їхні бабусі та дідусі.

4) Опрацювання вірша О. Катрича «Їхали, ми їхали…»

а) Читання учителем.

б) Доповнення слів з пропущеними буквами учнями.

в) Бесіда по змісту прочитаного

г) Бесіда за ілюстрацією

ґ) Мовчазне читання

д) Співставлення ілюстрації і змісту вірша.

е) Читання хором.

є) Виразне читання

V. Підсумок уроку.

VІ зупинка «Кінцева»

1. Підведення підсумків подорожі.

– Ось і підійшла до кінця наша подорож по рідній Україні. Поїзд знов зупини- вся на залізничній станції нашого рідного міста Черкаси. Ми повернулися в на-шу школу - інтернат. Давайте поділимось своїми враженнями про подорож. Що вам сподобалось? Чи було цікаво? Які труднощі виникали?

2. Підбиття підсумків уроку.

  • Яка нова буква допомогла нам прочитати слова «Україна», «Київ»

  • Хто зможе викласти ці слова на дошці з літер розрізної азбуки?

  • Що з почутого на уроці вам було вже відомо?

  • Про що ви почули вперше?

3.Прощання.

– Давайте ж попрощаємося з нашим казковим потягом, подякуємо йому за ці-каву змістовну подорож.
Додаток 1

Схожі:

Урок з навчання грамоти, 1 клас
Сьогодні на уроці ми ознайомимось з новим звуком та буквою, поміркуємо та дізнаємось багато цікавого, навчимося читати склади і слова...
Уроку : Навчальна
Тема. Створення та демонстрація презентацій засобами MS PowerPoint на тему «Подорож в країну знань»
Конспект інтегрованого уроку українська мова й основи здоров
Тема уроку. Закріплення знань, умінь і навичок з теми “Іменник”. Складові здорового способу життя
Урок навчання грамоти 1 клас Тема
Тема: закріплення звуків [з],[з'], вивчення букви З. Формуванння аудіатив них умінь за текстом М. Павленко. Звуко-буквені зіставлення....
ТЕМА. Закріплення знань про букву «К». Опрацювання тексту «Калина». МЕТА
МЕТА. Закріпити уміння читати склади, слова, речення з новою буквою; закріплювати навички звукового аналізу слів, читацькі навички;...
Конспект уроку з української мови для 10-го класу ( профіль українська філологія )
Запропонований урок з використанням ІКТ сприяє стійкій мотивації учнів до навчання, робить процес набуття знань інтенсивним
Конспект відкритого уроку з англійської мови в 6 класі з теми «Погода. Одяг.»
Тип уроку: комбінований (урок засвоєння нових знань та формування вмінь та навичок)
Урок з інформатики. Специфіка уроку інформатики. Підготовка вчителя...
Розвивальних завдань, добір конкретного навчального матеріалу, досягнення конкретних поставлених цілей шляхом добору відповідних...
Уроку
Анотація. Урок доцільно провести як узагальнюючий з метою закріплення знань учнів про означення, додаток та обставину як другорядні...
Урок з історії України на тему: «Проблеми голодомору в історії українського народу»
Якщо учні сформулювали самостійно тему уроку, ио вчитель пропонує смоделювати план уроку
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка