Урок розробила


Скачати 197.41 Kb.
Назва Урок розробила
Дата 15.11.2013
Розмір 197.41 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Туризм > Урок
Шахтарський міський відділ освіти

НВК № 2 «Школа І – ІІ ступенів № 1 – ліцей»
Українська мова, 8 клас
Мовознавчий турнір

Повторення вивченого про частини мови

Урок розробила

учитель укр. мови

та літератури

НВК № 2

Савченко С.О.

Шахтарськ, 2008

Тема. Повторення вивченого про частини мови.
Мета: узагальнити та систематизувати знання про частини мови;
удосконалювати навички розпізнавати частини мови в художньому тексті;
визначати граматичні ознаки частин мови;

розвивати вміння аналізувати, порівнювати мовні явища, робити висновки,

узагальнення, правильно використовувати частини мови в мовленні;

збагачувати словниковий запас учнів, сприяти розвитку наполегливості в

навчанні, творчої уваги, логічного мислення, культури усного та писемного

мовлення;

виховувати любов до рідного слова, природи рідного краю.

Обладнання: дерево частин мови, опорні схеми, картки з індивідуальними

завданнями, ілюстрації, підручники, орфографічні словники, карти

самооцінки.

Методи і прийоми: самостійна творча робота, робота з опорною схемою, метод

аналізу, гронування, кодування, ситуативно-рольова гра

«Вільний мікрофон».

Тип уроку: нестандартний (узагальнення та систематизація знань).

Жанр уроку: мовознавчий турнір.

Очікувані результати: учні повинні розпізнавати частини мови, визначати граматичні ознаки; формувати комунікативну, інформаційну та полікультурну компетентності; вміти аналізувати, порівнювати мовні явища, робити висновки, узагальнення, правильно використовувати частини мови в мовленні.
Ключові поняття: іменник, прикметник, числівник, займенник, дієслово,

дієприкметник, дієприслівник, прислівник, прийменник,

сполучник, частка, вигук.

План уроку
І. Організація класу, підготовка учнів до роботи на уроці.
ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Вступне слово вчителя.
ІІІ. Закріплення знань, умінь і навичок. Мовознавчий турнір.
1. Робота з деревом частин мови.

2. Вибірковий диктант.
3. Розподільний диктант.
4. Творча робота.
5. Пояснення значень фразеологізмів, розбір за будовою.
6. Кодування.
7. Фізхвилинка.
8. Переклад.
9. Доповнення прислів’їв прикметниками, синтаксичний розбір речення, морфологічний розбір слова.
10. Гронування.

Диференційоване завдання:

- твір-мініатюра «Осінь – золота пора»;

- складання речень.
ІV. Підсумок.
V. Домашнє завдання.
VІ. Рефлексія.

Хід уроку
І. Організація класу, підготовка учнів до роботи на уроці.
ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Вступне слово вчителя.

Сьогоднішній наш урок, діти, незвичайний, це вікторина, продовження зустрічі із знайомими і незнайомими словами. Щоб закріпити знань основи, повторимо частини мови. Перед вами дерево частин мови, а на партах опорна схема, яка допоможе кожному виконувати ті завдання, які будуть на нашому уроці.

Отже, відкрийте зошити і запишіть число та тему сьогоднішнього уроку.

/ Дванадцяте вересня

Класна робота

/ Повторення вивченого про частини мови, їх значення

та граматичні ознаки./
Але виконувати просто завдання нецікаво, тому зараз кожна команда запише мету, яку б вона собі поставили на уроці і в кінці уроку ми з’ясуємо, чи досягли ви своєї мети.

/Узагальнити знання про граматичні ознаки частин мови.

Навчитись доречно використовувати частини мови в усному й писемному мовленні.

На цьому уроці я маю побачити, що я знаю добре, а над чим ще треба попрацювати./

Приєднайте, будь ласка, свої листочки до нашого дерева.
У кожного з вас є карта самооцінки, в якій ви будете відмічати успішність виконання завдань. Кожне завдання має відповідну кількість балів, що в сумі дорівнює 12 балам за всі правильні відповіді. Якщо зробите завдання без помилок, ставте позначку + в першій колонці, якщо 1 -2 помилки – в другій, якщо більше – в третій.

ІІІ. Закріплення знань, умінь і навичок. Мовознавчий турнір.
1. Робота з деревом частин мови.
Щоб виконувати завдання, треба спочатку повторити теоретичний матеріал. У цьому нам допоможе наше дерево частин мови і учениця вашого класу, яка підготувала екскурсію за цією опорною схемою.
/ Частини мови вивчає розділ мовознавства морфологія. Всі частини мови діляться на три групи: самостійні, службові і вигук. Самостійні у свою чергу діляться ще на три групи: іменні, дієслівні і прислівник. До іменних частин мови відносяться іменник, що означає предмет; прикметник, що називає ознаку предмета; числівник, що називає кількість і порядок; і займенник, який вказує на ці частини мови. Дієслово означає дію предмета і має особливі форми: дієприкметник, що означає ознаку за дією, і дієприслівник, який означає додаткову дію. Всі самостійні частини мови змінюються, крім прислівника і дієприслівника, які є незмінними частинами мови. Службові частини мови – це прийменник, він виражає відношення; сполучник, який сполучає однорідні члени і частини складних речень; і частка, яка творить форми і вносить відтінки значення.. Вони від самостійних відрізняються тим, що не мають ні лексичного, ні граматичного значення, а також не можуть бути членами речення.
- Як ви вважаєте, де знадобляться вам знання про частини мови?
/Ці знання мені знадобляться при написанні листів, творів, переказів, при укладанні різного роду ділових паперів./
А тепер ми переходимо до виконання завдань, які будуть об’єднані темою осені.
2. Вибірковий диктант.

Зараз я буду читати народні прикмети про осінь. Ваше завдання – виписати тільки числівники.

У вересні одна ягода, і та – гірка горобина. Вересневий час – сім погід у нас. Від першого снігу до санного шляху – півтора місяця. Одинадцятого вересня гримить грім – на довгу й теплу зиму. Мерехтять зорі - кілька днів буде ясно і сухо. Двадцятого вересня – друга зустріч осені. У природі існує три групи календарів: місячний, сонячний, місячно-сонячний.
/Одна, сім, першого, півтора, одинадцятого, кілька, двадцятого, друга, три/
При перевірці кожного завдання помилки виносьте позначкою на поля, так легше вам буде себе оцінювати.
Перевіряємо, читає …

Що таке кількісні і порядкові числівники? Наведіть приклади.
Молодці, діти, оцініть себе за картою контролю.

3. Розподільний диктант.
Наступне наше завдання – розподілити іменники за відмінами. Скільки відмін в українській мові на відміну від російської? Кожна команда отримує своє завдання.
І варіант: листя, зелень, калина, вересень, осінь, ягода, ім’я, вирій, жолудь, горобина, насіння, цуценя.

ІІ варіант: жоржина, осінь, буревій, павутиння, дощ, калюжа, плем’я, листопад, урожай, свіжість, негода, кошеня.

1 2 3 4

І варіант калина листя зелень ім’я

ягода вересень осінь цуценя

горобина вирій

жолудь

насіння
ІІ варіант жоржина буревій осінь плем’я

калюжа павутиння свіжість кошеня

негода дощ

листопад

урожай
Перевіряємо, читає …

Наведіть приклади іменників спільного роду, тих, що вживаються тільки в однині і тільки у множині.
Добре, діти, оцініть себе за картою контролю.
4. Творча робота.
Кожна команда отримує своє завдання, де треба буде замінити словосполучення прислівниками.
І. Кожного дня, у три рази, по праву руку, як ти, на швидку руку, дуже рідко, у призначену годину, кожний раз.
ІІ. Кожний рік, перший раз, по ліву руку, як я, босими ногами, дуже тихо, при всіх людях, своїми руками.
/ Щодня, утричі, праворуч, по-твоєму, нашвидкоруч, коли-не-коли, вчасно, раз у раз.

Щороку, вперше, ліворуч, по-моєму, босоніж, тихо-тихо, привселюдно, власноруч /.
Перевіряємо, читає …
Яким членом речення виступає прислівник? Які розряди має?
/ Способу дії, міри і ступеня, часу, місця, причини, мети /.
Молодці, діти, оцініть себе за картою контролю.
5. Пояснити значення фразеологізмів.
Знову кожна команда отримує своє завдання. Слід пояснити значення фразеологізмів, одне дієслово на вибір розібрати за будовою.
І. Робити з мухи слона, тримати язика за зубами, розбити глека, дерти носа.
ІІ. П’ятами накивати, зарубати на носі, показати поріг, надути губи.
І: перебільшувати, мовчати, посваритися, зазнаватися

ІІ: втекти, запам’ятати, вигнати, образитися.
Перевіряємо, читає …

Утворіть особливі форми дієслова з одним словом на вибір.
Молодці, діти, оцініть себе за картою контролю.
6. Кодування.

Ми продовжуємо з вами грати, а заодно й перевіримо як ви засвоїли службові частини мови. У наступному завданні записані слова ми будемо писати цифрами. Прийменник – 1, сполучник – 2, частка – 3, вигук – 4. Цифри пишемо десятками (по дві), так буде легше перевіряти.
Навколо, але, ах, не, без, цить, таки, поміж, тому що, проте, край, із-за.
/ 12 43 14 31 22 11 /
Код нам зачитає …
Добре, діти, оцініть себе за картою контролю.

Але зараз ми трішки відпочинемо, а для цього зробимо фізкультпаузу.
7. Фізхвилинка.
Багато письменників і поетів писало про осінь. І сьогодні фізхвилинку ми проведемо під вірш нашого земляка Григорія Кривди.
8. Переклад.
А зараз ми попрацюємо перекладачами. Треба перекласти займенники з російської мови на українську. Завдання лежить на партах.
Кое-кто, кто-нибудь, какой-то, чей-то, что-либо, некоторый, он, другой, каждый, никакой, этот, что-то.
/Хтось, хто-небудь, якийсь, чийсь, що-небудь, деякий, він, інший, кожен, ніякий, цей, щось./
Перевіряємо, читає …

Який займенник не може бути підметом? Назвіть розряди займенників.

Молодці, діти, оцініть себе за картою контролю.
9. Прислів’я.
Ми знову повертаємось до теми осені і зараз ми будемо доповнювати прислів’я прикметниками, а також зробимо синтаксичний розбір одного з речень і морфологічний розбір одного із слів. Це завдання теж за варіантами.
І: Листопад … : то плаче, то сміється. У … хазяїна восени й соломина не пропаде. Вересень добре годує, овоч … дітям дарує. З … дороги не витягнеш ноги.
ІІ: Восени і горобець … . жовтень ходить по краю та виганяє … птахів із раю. А листопад жалю не має, з дерев … листя знімає. Осінь … , а весело жити.
І: Листопад вередливий: то плаче, то сміється. У доброго хазяїна восени й соломина не пропаде. Вересень добре годує, овоч смачний дітям дарує. З осінньої дороги не витягнеш ноги.
ІІ: Восени і горобець багатий. Жовтень ходить по краю та виганяє перелітних птахів із раю. А листопад жалю не має, з дерев останнє листя знімає. Осінь сумна, а весело жити.
Перевіряємо, читає …

На які групи за значенням діляться прикметники? Які мають ступені порівняння?

Синтаксичний розбір, морфологічний розбір, в якому вам допоможуть схеми порядку розбору.
Молодці, діти, оцініть себе за картою контролю.
10. Гронування.
Як ви помітили, більшість наших завдань були присвячені одній порі року – осені. А зараз ми з вами будемо підбирати різні частини мови до цієї теми, щоб потім скласти твір-мініатюру про осінь.
Гронування

Осінь

Іменники: урожай, туман, калюжі, дощ, вирій, птахи, листя, школа.

Дієслова: прийшла, принесла, подарувала, відлітають, опадає, пофарбувала.

Прикметники: щедра, золота, багата, красива, багряна, холодна, вередлива.

Прислівники: щедро, сумно, холодно, тепло, весело, сумно.

Багато письменників і поетів писало про осінь. Ось один із віршів, який склав наш земляк. Скласти твір-мініатюру вам допоможуть фотоілюстрації, а також ви можете користуватись орфографічними словниками, якщо не знаєте правопису якогось слова або сумніваєтесь у написанні.

Кому важко скласти твір-мініатюру «Осінь – золота пора», той складає 5 – 6 речень за малюнками (достатній рівень).
Підніміть руку, хто склав речення. Поставте собі «+» у третю колонку. А хто хоче зачитати власний твір?

/ Зачитування творів /.
Які недоліки в роботі? Які поради?

/ Оцінювання /.
Враховуючи поставлене завдання, оцініть свою роботу. Якщо розкрита тема, немає повторів, то ставте «+» в першій колонці, в іншому разі – у другій.
ІV. Підсумок.
Діти, ось і закінчується наше змагання. Активнішою була команда …
Самооцінка за картками.

- Порахуйте кількість плюсів у першому стовпчику, звіртеся з балами навпроти і отримаєте оцінку ваших знань. Подивіться, які теми вам слід повторити. У кінці уроку я зберу зошити для перевірки і ви зможете співставити результати роботи.

А тепер давайте порівняємо наші результати з очікуваними. Чи досягли ми поставленої мети?

Досягли, а значить готові до наступних випробувань. Ваші знання – це ваші скарби.
V. Домашнє завдання.
Відкрийте щоденники і запишіть домашнє завдання:


  1. Підготуватись до самостійної роботи.

  2. Виконати одне із завдань на вибір:

  • Вправа 17 (перекласти словосполучення українською мовою, з виділеними словосполученнями скласти речення);

  • Виписати з української літератури з народних пісень 20 епітетів із словами, до яких вони відносяться;

  • Скласти 6 тестових завдань з чотирма варіантами відповідей про частини мови.

V. Рефлексія.

Вільний мікрофон.
Продовжте незакінчені речення (які вважаєте за потрібне):

  • я зрозумів …

  • найбільше труднощів я відчув …

  • я не вмів, а тепер вмію …

  • я не знав, а тепер знаю …

  • на наступних уроках мені хотілось би …


Всім дякую за роботу, бажаю успіхів. Урок закінчено.


Додатки
КАРТКА САМООЦІНКИ

Прізвище, ім’я:






Бали

Самооцінка

Оцінка вчителя

Без помилок

1 -2 помилки

Більше 2 помилок

1. Вибірковий диктант




1













2. Розподіль-ний диктант



1













3. Творча робота


1













4. Фразеологізми


1














5. Кодування


1














6.Переклад


1














7. Прислів’я


2













8. Твір-мініатюра


4













Підсумкова оцінка

















Григорій Кривда

ЗОЛОТА ОСІНЬ
Десь підкралась вона на зорі,

Листя з яблунь моїх позривала,

Павутинок шовкових наткала

І розвісила скрізь у дворі.

Вийшов я – і садка не пізнав,

Він стояв у задумі й тривозі

І дивився, як вітер змітав

Жовте листя і гнав по дорозі…

Осінь, осінь… її не спинить,

Вже ж вона розгулялась нівроку,

То заплаче, то стихне умить,

То заходить із іншого боку.

І варіант
1. Вибірковий диктант.

Випишіть числівники з народних прикмет про осінь.

У вересні одна ягода, і та – гірка горобина. Вересневий час – сім погід у нас. Від першого снігу до санного шляху – півтора місяця. Одинадцятого вересня гримить грім – на довгу й теплу зиму. Мерехтять зорі - кілька днів буде ясно і сухо. Двадцятого вересня – друга зустріч осені. У природі існує три групи календарів: місячний, сонячний, місячно-сонячний.
2. Розподільний диктант.

Розподіліть іменники за відмінами.

Листя, зелень, калина, вересень, осінь, ягода, ім’я, вирій, жолудь, горобина, насіння, цуценя.
3.Творча робота.

Замініть словосполучення прислівниками.

Кожного дня, у три рази, по праву руку, як ти, на швидку руку, дуже рідко, у призначену годину, кожний раз.
4. Поясніть значення фразеологізмів, одне дієслово на вибір розберіть за будовою.

Робити з мухи слона, тримати язик за зубами, розбити глека, дерти носа.
5. Кодування.

Прийменник – 1, сполучник – 2, частка – 3, вигук – 4.

Навколо, але, ах, не, без, цить, таки, поміж, тому що, проте, край, із-за.
6. Переклад.

Перекладіть українською мовою займенники.

Кое-кто, кто-нибудь, какой-то, чей-то, что-либо, некоторый, он, другой, каждый, никакой, этот, что-то.
7. Доповніть прислів’я прикметниками, зробіть синтаксичний розбір одного з речень і морфологічний розбір одного із слів.

Листопад … : то плаче, то сміється. У … хазяїна восени й соломина не пропаде. Вересень добре годує, овоч … дітям дарує. З … дороги не витягнеш ноги.

ІІ варіант
1. Вибірковий диктант.

Випишіть числівники з народних прикмет про осінь.

У вересні одна ягода, і та – гірка горобина. Вересневий час – сім погід у нас. Від першого снігу до санного шляху – півтора місяця. Одинадцятого вересня гримить грім – на довгу й теплу зиму. Мерехтять зорі - кілька днів буде ясно і сухо. Двадцятого вересня – друга зустріч осені. У природі існує три групи календарів: місячний, сонячний, місячно-сонячний.
2. Розподільний диктант.

Розподіліть іменники за відмінами.

Жоржина, осінь, буревій, павутиння, дощ, калюжа, плем’я, листопад, урожай, свіжість, негода, кошеня.
3.Творча робота.

Замініть словосполучення прислівниками.

Кожний рік, перший раз, по ліву руку, як я, босими ногами, дуже тихо, при всіх людях, своїми руками.
4. Поясніть значення фразеологізмів, одне дієслово на вибір розберіть за будовою.

П’ятами накивати, зарубати на носі, показати поріг, надути губи.
5. Кодування.

Прийменник – 1, сполучник – 2, частка – 3, вигук – 4.

Навколо, але, ах, не, без, цить, таки, поміж, тому що, проте, край, із-за.
6. Переклад.

Перекладіть українською мовою займенники.

Кое-кто, кто-нибудь, какой-то, чей-то, что-либо, некоторый, он, другой, каждый, никакой, этот, что-то.
7. Доповніть прислів’я прикметниками, зробіть синтаксичний розбір одного з речень і морфологічний розбір одного із слів.

Восени і горобець … . жовтень ходить по краю та виганяє … птахів із раю. А листопад жалю не має, з дерев … листя знімає. Осінь … , а весело жити.

Карта відповідей


  1. Вибірковий диктант.

Одна, сім, першого, півтора, одинадцятого, кілька, двадцятого, друга, три.

2. Розподільний диктант.

1 2 3 4

І варіант калина листя зелень ім’я

ягода вересень осінь цуценя

горобина вирій

жолудь

насіння
ІІ варіант жоржина буревій осінь плем’я

калюжа павутиння свіжість кошеня

негода дощ

листопад

урожай

3. Творча робота.

І варіант: щодня, утричі, праворуч, по-твоєму, нашвидкоруч, коли-не-коли, вчасно, раз у раз.

ІІ варіант: щороку, вперше, ліворуч, по-моєму, босоніж, тихо-тихо, привселюдно, власноруч.

4. Фразеологізми.

І: перебільшувати, мовчати, посваритися, зазнаватися

ІІ: втекти, запам’ятати, вигнати, образитися.

5. Кодування.

12 43 14 31 22 11

6. Переклад.

Хтось, хто-небудь, якийсь, чийсь, що-небудь, деякий, він, інший, кожен, ніякий, цей, щось.

7. Прислів’я.

І: Листопад вередливий: то плаче, то сміється. У доброго хазяїна восени й соломина не пропаде. Вересень добре годує, овоч смачний дітям дарує. З осінньої дороги не витягнеш ноги.

ІІ: Восени і горобець багатий. Жовтень ходить по краю та виганяє перелітних птахів із раю. А листопад жалю не має, з дерев останнє листя знімає. Осінь сумна, а весело жити.

Опорна схема






Робота з опорною схемою



Правильна відповідь



Перевіряємо разом


Узагальнення й систематизація найважливіших відомостей з морфології

1. Виділіть рядок, у якому всі іменники – назви істот:

а) алея, куниця, корова, гість; б) мати, любов, собака, людина;

в) конвалія, білка, лисиця, ведмідь; г) лоша, лебідь, курча, сокіл;

д) метелик, квітка, синиця, кролик.

2. Позначте рядок, у якому всі слова – відносні прикметники:

а) кислий, вовняний, мамина, вечірня;

б) міський, полтавський, шкільний, лісовий;

в) дерев’яний, ясний, батьківський, солов’їний;

г) літній, вечірній, молочний, білий.

3. Позначте рядок, у якому всі прикметники слід писати через дефіс:

а) прозоро/жовті, сіро/зелений, дво/поверховий;

б) широко/плечий, сліпучо/білий, рожево/блакитний;

в) науково/дослідний, круто/рогий, двохсот/тонний;

г) кисло/ солодкий, зелено/білий, північно/західний.

4. Укажіть рядок, у якому всі слова – займенники:

а) він, все, вже, її, стільки; б) його, скільки, хто, що;

в) свій, себе, куди, отой; г) ніхто, будь-де, який-небудь, абищо.

5. Виділіть рядок, у якому всі дієслова теперішнього часу:

а) мовчать, приносить, шукаю, зроблю; в) плачу, любить, морочать, бачите;

б) робиш, мріємо, діждуся, замітає; г) пробігав, кричить, шелестять, несе.

6. Позначте рядок, у якому всі слова – дієприкметники:

а) цвісти, квітучий, чарівний, зроблений;

б) заквітчаний, засаджений, розквітлий, зважений;

в) присадибний, розбитий, злеліяний, опалений;

г) зелений, переведений, улюблений, змелений.

7. Визначте рядок, у якому подані тільки дієприслівники:

а) перевірено, закриваючи, п’ючи, переходячи;

б) наклеївши, здолавши, звернувши, записуючи;

в) посивіти, знесилівши, люблячи, видужавши;

г) жовтіючи, біліючи, крикнувши, перемагати.

8. Знайдіть рядок, у якому всі слова – прислівники:

а) вічно, темно, жовто, співаючи; б) голосно, ліворуч, день у день, безумовно;

в) один, вільно, зранку, дивно; г) по-іншому, коротко, викрикуючи, сумно.

9. Позначте рядок, у якому всі слова – модальні стверджувальні частки:

а) будь, небудь, аби, де, сь; б) так, еге, егеж, атож, аякже;

в) авжеж, чи, що, як, майже; г) приблизно, мало не, трохи не.

10. Виділіть рядок, у якому всі слова пишимо з не разом:

а) не/дуга, не/гайно, не/добачати, не/бачив;

б) не/тільки, не/мічний, не/дооцінка, не/щастя;

в) не/веселий, не/дарма, не/волити, не/довиконувати;

г) не/дорогий, не/далеко, не/ук, не/вивчити;

д) не/добрий, не/давно, не/покоїтися,не/передбачено.

11. 1. сто, двадцять, тисяча; а) неозначено-кількісні числівники;

2. двоє, десятеро, п’ятеро; б) дробові числівники;

3. третій, восьмий, дев’ятий; в) порядкові числівники;

4. одна восьма, три п’ятих. г) збірні числівники;

д) власне кількісні числівники.

12. 1. коло, з-під, край, поміж; а) непохідні прийменники;

2. від, через, по, на; б) частки;

3. то, би, же, не; в) сполучники;

4. та, і, чи, щоб. г) похідні прийменники;

д) вигуки.






Схожі:

Урок підготувала та розробила вчитель інформатики Кривко Наталія...
Обладнання: програма Proshow Producer, картки із завданнями, роздаткові матеріали
Розробила вчитель української мови та літератури Луганської СШ №46 Шукалова Олена Борисівна

Розробила вихователь
Розвити мову, пам’ять, логічне мислення дітей, уяву, збагачувати словник новими словами
Розробила вихователь
Розвити мову, пам’ять, логічне мислення дітей, уяву, збагачувати словник новими словами
УРОК У «ДІЛОВА ГРА»
Мета ділової гри поглибити та розширити діапазон знань учнів, формувати діловий стиль спілкування у практично-професійній діяльності....
Розробила вихователь
Програмовий зміст: Виховувати якості особистості; самостійність, працелюбність, людяність, розсудливість, справедливість, спостережливість,...
Тема уроку
...
Уроку
Розробила: вчитель фізики та математики Миропільського навчально-виховного комплексу Краснопільської районної ради Сумської області...
Розв’язування вправ 7 клас
Розробила: вчитель математики Миропільського навчально-виховного комплексу Краснопільської районної ради Сумської області Гриценко...
Оскільки ж українська – Державна й офіційна, то доцільна. У зв’язку...
Основний вид ділових паперів, який має чітку композицію, належним чином оформлений, і вміщує достовірну інформацію
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка