ТЕМА: Основні класи неорганічних речовин та їх вплив на екологію планети


Скачати 42.42 Kb.
Назва ТЕМА: Основні класи неорганічних речовин та їх вплив на екологію планети
Дата 14.11.2013
Розмір 42.42 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Туризм > Документи
ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК З УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ

ПО ОСНОВНИМ КЛАСАМ НЕОРГАНІЧНИХ СПОЛУК

У 8 КЛАСІ

ТЕМА: Основні класи неорганічних речовин та їх вплив на екологію планети.

Revision the main groups of non-organic compounds and their influence for environment.

МЕТА:

НАВЧАЛЬНА : перевірити вміння учнів встановлювати генетичний зв’язок між класами

неорганічних сполук і залежність між складом, властивостями та застосуванням речовин; закріпити

лексичні одиниці термінів англійською мовою;

РОЗВИВАЮЧА: розвивати вміння аналізувати, встановлювати причинно- наслідкові зв’язки;

ВИХОВНА: формувати в учнів науковий світогляд, розвивати позитивне ставлення до навколишнього середовища;

ПРАКТИЧНА: розрізняти основні класи неорганічних сполук, розхуміти їх практичне застосування у народному господарстві, вміти презентувати англійською мовою матеріал з теми.
ТИП УРОКУ: узагальнення і систематизація знань (інтегрований-хімія, англійська мова).
ХІД РОКУ

  1. Вступне слово вчителя.

  2. Актуалізація опорних знань.

«... сьогодні - це завтра, про яке ми потурбувалися вчора»

М.Ломоносов справедливо зазначив:,Далеко просягає хімія руки свої в справи людські...” Минули віки, а слова ці не втратили свого змісту. Звичайно, сьогодні тієї хімії, яка існувала за часів Ломоносова, вже немає взагалі.

Відбуваються хімічні реакції - і літак піднімається в повітря, відбілюється льон, деревина перетворюється на тепло, цукровий буряк на цукор. Річковий пісок на скло. Тільки за останні роки хіміками створено сотні нових виробів і матеріалів, прогресивних технологічних процесів. Але в основі цих всіх процесів лежать основні класи хімічних сполук та реакцій , які відбуваються між ними.

3. English part of the lesson:’’Revision non-organic compounds”

During your last term you finished learning substances obtained by or used in a chemical process. They are non-organics.What the main groups of them do you know?

Base

Oxide on the blackboard

Salt

Acid

Let’s make revision of each group of non-organics. Give me, please, the definitions of the group and their properties.

Acid - a chemical compound, containing hydrogen and acid rest.

Properties: -taste sour /so:/

-turns litmus paper red

-colourless

-caustic

-reacts with metals (Zn ,Mg)

-react with base (process neutralization)

-react with basic oxide (process exchange)

Reactions: l. Mg +2 HCL = MgCL2+ H2O

  1. 2HCl+Na2CO3 =2NaCl+ CO2+ H2O

  2. HC1 + NaOH = NaCl + H2O

  3. 2HC1+ CuO = CuCl2+ H2O

Base - a chemical compound that reacts with an acid to form a salt

Properties:

- taste bitter

- turns a litmus paper blue

- caustic /’kostik/

- feels slippery

- react with an acid to form a salt.

Reaction: process neutralization

2HCL + Ca(0H)2= CaCL2+ 2H2O

Oxide - a chemical compound that contains oxygen. They react with water to give an acid:

H2O + SO2= H2SO3

H2O + CO2= H2CO3

Na2O + H2O =2 NaOH

The main element of oxide is oxygen /oksid3en/. O is gas without colour, boiling point 183, maim element of the Earth crust, 21% of oxygen in atmosphere.

The commonest oxide is water H2O .

Salt- a chemical compound that consists of metal and acid rest( NaCl, CaSO4 ). The most familiar salt is sodium chloride NaCl, the principal component of common table salt.

A salt that has neither hydrogen nor hydroxyl in its formula (NaCl) is called normal salt.

A salt that has hydrogen (NaHCO3) is called an acid salt.

A salt that has hydroxyl (Pb(OH) NO3) is called basic salt.

Another kind of classification is simple (NaCl), double (CaMg(CO3) 2) and complex (K3(Fe(CN)6)).

Hydrate is a salt that includes water in its solid crystalline form (Glauber and Epsom CuSO4 x2H2O

  1. Робота в групах

Oral practise about importance of non-organics. Asall things in our world, non-organic compounds have their positive and negative aspects.

Good points of using salts oxides, acids and bases are obvious:

  1. in medicine, pharmacy (acids, bases, salts)

  2. for whitening cloth (acids)

  3. in gardening

  4. 5% of salts in our body

  5. HC1- for good work of stomach.

  6. NaCl- the commonestsalt.

  7. In cosmetic industry (SiO2)- sillicium, dioxide or silicon dioxide.

  8. Water - the commonest oxide: no- any life without water.

Bad points:

  1. pollution of the Earth, air and waterwith carbon dioxide

  2. acid rains

  3. food pollution with nitrate

  4. warming world climate

  5. green house effect

  6. ozone layer holes

The last problem with ozone layer is becomming more and more serious noedays.Can anybody describe the main idea of this global problem?
5. According to thereof, we need to realize one more aspects of bad infuence of non- organics for our life. I mean the pollution of our air with carbon dioxide. Watch a piece of a film about different aspects of life in G.B., including an invironmental pollution. Take you handouts to see and find an answer to relevant question.

Video film.

Discussing the main points of the film.

  1. Узагальнення вивченого учнями українською та англійською мовами.

  2. Підведення підсумку уроку. Оцінювання учнів. Коментар домашнього завдання.


Екологічна проблема - найголовніша проблема людства. Кожен з нас не байдужий до того, що з нами відбувається щоденно, і кожен добре розуміє, що Земля - наш спільний дім і іншого немає і бути не може. Це проблема, що стосується кожної людини, кожної живої істоти. Ніякі блага цивілізації не замінять чистого повітря, вільних від шкідливих домішок продуктів харчування і води. Тому людина повинна зрозуміти, що вона є лише часткою природи,з законами й силами якої вона повинна рахуватися. Не владарювати над природою, а співпрацювати з нею, бути не „царем природи”, а її невіддільною часткою.

Природа - такий же унікум, як картина Рафаеля. Знищити її легко, відновити неможливо. Тому, лише зрозумівши природу, людина зрозуміє саму себе, навчиться використовувати знання з хімії, фізики, біології.

А завершити цей урок я б хотіла словами видатного вченого хімікаГ.Медведєва: „Всемогутність і безсилля людини продемонстрував Чорнобиль. І застеріг: не захоплюйся своєю могутністю, людино, не жартуй з нею. Бо ти і причина, ти і наслідок.”


I




Схожі:

Класи неорганічних сполук. Оксиди. (8 кл.) Класи 1 варіант
Вкажіть клас речовин, який утворюється під час взаємодії води з оксида­ми активних металів
8 кл. «Основні класи неорганічних сполук» І варіант
Вкажіть ряд, в якому наведено тільки оксигеновмісні кислоти: А сульфатна, нітратна, хлоридна
Тема: «Основні класи неорганічних сполук»
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про класифікацію, номенклатуру, фізичні та хімічні властивості оксидів, кислот,...
ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ, ЩО ВИНОСЯТЬСЯ НА ЕКЗАМЕН З ДИСЦИПЛІНИ «ХАРЧОВА ХІМІЯ»
Назвати основні класи неорганічних сполук та записати їх формули. Напишіть рівняння реакції взаємодії Купрум (ІІ) оксиду і нітратної...
Список питань до екзамену з “ Хімії ” за напрямами підготовки: 050902
Хімія як наука та її значення у вивченні природи, розвитку техніки. Основні класи неорганічних сполук, номенклатура. Типи хімічних...
Шкідливі звички. Токсичні речовини. Негативний вплив токсичних речовин...
Мета уроку : 1 поглибити знання учнів про негативний вплив на здоров’я шкідливих звичок, розкрити дію токсичних речовин, причини...
ТЕМА ЗАНЯТТЯ: КІЛЬКІСНІ РОЗРАХУНКИ ПРОЦЕСІВ ЕЛЕКТРОЛІЗУ
Маси або об’єми речовин, що виділилися на електродах, прямо пропорційні кількості електрики, що пройшла через електроліт, і хімічному...
Тема. Оксиди в природі. Застосування оксидів
Мета: розширити знання учнів про оксиди; розглянути поширення оксидів у природі; навести приклади використання оксидів; розвивати...
Тема «Спільні й відмінні ознаки органічних і неорганічних сполук....
Неметалічні елементи Карбон, Гідроген, Оксиген, Нітроген дістали назву елементів-органогенів
Загальна характеристика металічних елементів за їх положенням у періодичній...
Металів, особливості будови атомів, будови речовин. Розширити уявлення щодо видів хімічного зв’язку введенням поняття про металічний...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка