Тема: Природні лиха Головні дидактичні цілі


Скачати 80.05 Kb.
НазваТема: Природні лиха Головні дидактичні цілі
Дата03.11.2013
Розмір80.05 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Туризм > Документи
Тема: Природні лиха
Головні дидактичні цілі: дати уявлення учням про природні стихійні лиха; ознайомити з правилами безпечної поведінки рід час грізних явищ природи.

Супровідні цілі: розвивати пізнавальну активність, самостійність, логічне та критичне

мислення і забезпечувати словниковий запас учнів.

Виховні цілі: виховувати дисциплінованість, відповідальність.

Обладнання: картки для роботи в парах, плакат «Природні явища», підручник.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Форми навчання: фронтальне, групове.

Методи навчання: пояснювально-ілюстративний, словесні, практичні.

Технологія навчання: особистісно-орієнтоване навчання, технологія критичного мислення.

Засоби навчання: прості, словесні

Хід уроку

I. Організація класу до уроку.

  • На який урок запросив нас дзвінок?

  • Чи все необхідне для уроку основ здоров'я

ви приготували?

  • Створення емоційного фону уроку.

  • Налаштуватися на позитивну, плідну співпрацю нам допоможе вправа «Не хочу хвалитися, але...» (Учні розповідають про добрі справи, вчинки, які вони встигли зробити зранку.

Відповідь починають словами: «Не хочу хвалитися, але я…»


II. Мотивація навчальної діяльності.
1. Робота над загадками.


  • Послухайте і відгадайте загадки.

Біжить-біжить не вибіжить,

Тече-тече - не витече.

(річка)

Крапля, друга — як сльоза,

Вдарив грім - гримить гроза.

Стало вітряно, імлисто,

Мить одна із неба вже

Біле падає намисто...

А, можливо, то драже?

Гляньте, розтає, все чисто,

Не горох, не виноград,

Здогадалися, це -... (град)
Як борошно, він білий-білий,

Здається світ укриє цілий,

Все падає, все нароста,

На села сиплеться і міста,

На гори, на ліси, на ниви –

Пухнастий, легкий, блискотливий,

Лягає він до наших ніг

Із вати килим? Ні, це .. .(сніг)

-Як град і сніг пов'язані з водою?

-Яка користь людині від води?

Без води людина не проживе більше ніж три доби. Це одна із найзагадковіших рідин на світі. Вода може бути прісною і солоною, рідкою, газоподібною і твердою. У ній живуть рослини і тварини. Це важлива складова навколишнього природного середовища, або дозвілля, у якому живе людина.

2. Бліц-турнір.

-За три хвилини підготувати відповідь на такі запитання.

-Що таке безпечне довкілля?

-Які основні небезпеки приковує навколишнє середовище? (Стихійні лиха. Під час різних змін погоди можуть виникнути урагани, бурі, повені, землетруси, шторми, смерчі).
III. Оголошення теми, мети і завдань уроку.

- Давайте прочитаємо тему нашого сьогоднішнього уроку.

Природні лиха

  • Щоб визначити, які завдання ми поставимо перед собою, ми пограємо в гру:

«Я хочу дізнатися...»

«Я хочу навчитися...»

(Діти по черзі висловлюють свої думки)

Отже, щоб здійснилася наша мета ми попрацюємо

над планом уроку.

  1. Бліц-турнір.

  2. Учень-статист.

  3. Довідкове бюро.

  4. Передбачення.

  5. Робота з підручником.

  6. Робота в групах.

  7. Ігрова вправа «Запитуй - відповідай»

  8. Робота в парах.

  9. Гра «Хибне - істинне».

10. Підсумок уроку.

Вчитель: Сьогодні на уроці ми ознайомимося з тим, які небезпеки навколишнього середовища характерні для нашої місцевості, а також і з правилами поведінки за умов небезпеки, навчимося знаходити розумні виходи з несприятливих ситуацій, дізнаваймось про можливі способи їх уникнення.

IV. Первинне сприйняття й усвідомлення нового матеріалу.

1. Розповідь вчителя. Плакат «Природні явища».

Світ, що нас оточує, цікавий і чудовий, але на Жаль він приховує чимало небезпеки. Вода під час Злив розмиває дороги, зливає урожай з полів, підтоплює будинки. Мешканцям океанських узбереж загрожують цунамі - велетенські хвилі заввишки з десятиповерховий будинок.

У повітрі час від часу виникають урагани, або смерчі. Вони змітають усе на своєму шляху, зривають дахи з будинків, рвуть електричні проводи, ламають, з корінням виривають дерева.

У горах сходять багатотонні снігові лавини.


У степах і лісах спалахують пожежі - від удару блискавки, або необережного поводження з вогнем.

Земля іноді здригається від землетрусів . Провали, каменепади руйнують дороги, будинки, лінії електропередач.

2. Учень — статист.

Статисти стверджують, що загалом на Землі кожна стотисячна людина гине від природних катастроф. Згідно з іншими підрахунками, кількість жертв складає в останні 100 років 16 тисяч щорічно. А протягом останніх 10 років стихійні лиха забрали життя понад 3 мільйонів людей.

3. Довідкове бюро.

- Що таке стихійні лиха?
Стихійні лиха - грізні явища природи. Це землетрус, повінь,
Пожежа, буревій, гроза. Вони мають нездоланну силу.


4. Передбачення.

- Як ви вважаєте, які стихійні лиха можуть трапитися
в нашій місцевості?


5. Робота з підручником (с. 91-96)

а) Вибіркове читання.

  • Що таке землетрус? повінь? пожежа? буревій? гроза?

  • Визнайте вид понять.

б) Робота в групах.

- Як треба проводити в даній ситуації 1-ша група.

1-ша група.

Землетрус

Це коливання земної поверхні. Якщо ти знаходишся в

Будинку, треба негайно вийти і відійти на відстань, що дорівнює його висоті. Відійти

подалі від стовпів, ліній електропередач. Якщо вийти

з приміщення не можливо, треба сховатися у прийомі вхідних дверей.

2-га група.

Повінь

Це затоплення місцевості, після тривалих злив або танення снігу. Треба вийти в безпечне місце - на височину, верхні поверхи, на дах, на горище.
3-тя група.

Пожежа

Це небезпека від вогню. Треба негайно зателефонувати за номером 101, покликати дорослих. Якщо пожежа у лісі виходить із нього проти вітру, прикривши голову і обличчя верхнім одягом.
4-та група.

Буревій

Дуже сильний вітер. Якщо ви вдома, треба зачинити всі двері та вікна, спуститися в підвал. Якщо на вулиці - сховатися в ямі, канаві, притиснувшись до землі. Це врятує від предметів, що летять. Треба знаходитися подалі від ліній електропередач.

5-та група.

Гроза

Вдома - закрити всі вікна та двері. Вимикнути електроприлади. Надворі - зайти в приміщення. У лісі - не ховатися за великі дерева, краще за малі. На полі - не лягати на мокру землю. У річці чи морі - негайно вийти на берег.

8. Фізкультхвнлинка.

- Давайте повернемося до нашого плану.

V. Закріплення і осмислення нового матеріалу.

1. Гра «Запитуй - відповідай». За допомогою евристичних запитань давайте пограємо в гру: «Запитуй - відповідай».

Ви знаєте, що евристичні запитання - це такі запитання на які одним словом відповісти не можна. (Діти по черзі ставлять питання до своїх однокласників і дають повну відповідь).

Запитуй:

Що таке гроза?

Чому не можна втікати від блискавки на човні?



Відповідай:

Грім і блискавка з дощем

або градом.

Від блискавки на воді не можна втікати, тому що вода –

провідник електричного струмку. А блискавка електричний заряд.



  • Яке запитання і відповідь була наймудрішою?

2. Робота в парах, за картками.

а) Під час грози краще залишатися... (вдома).
Слід зачинити... (двері, вікна, квартири), вимикнути...
(електричні прилади).

б) Якщо гроза застала тебе в лісі, спробуй...
(якомога швидше вийти з нього чи хоча б знайти галявину).

в) Під час грози не можна... (ховатися під деревами).

д) Після урагану остерігайтесь... (обірваних, електричних проводів).

3. Гра «Хибне - істинне».

а) Під час повені треба вийти в безпечне місце - на височину, верхні поверхи, дах,
горище. +

б) Під час пожежі треба зателефонувати за номером 101. +

в) Під час грози треба сидіти вдома і дивитися телевізор. -

г) Під час бурі в полі знайди заглиблення, ляж на дно і закрий голову руками. +

VI. Підсумок уроку.

Вчитель. Ось і закінчується наш урок і мені хотілось, щоб ми повернулися до нашого плану уроку і сказали:

  • Чи встигли все зробити, що запланували? Також мені хочеться, щоб ви продовжили речення: «На сьогоднішньому уроці я дізнався...», «Я навчився...».

  • У чому стали розумнішими? - Що нового дізналися?

  • Кому б з учнів ви хотіли подякувати за співпрацю?

  • Збіг крок наш, як коротка мить,

Дуже швидко час біжить.

Та попереду у нас багато кроків.

Безліч веселих і серйозних уроків.

  • Вдома спробуйте розповісти батькам те, про що дізналися на уроці.

  • Розкажіть своїм братикам і сестричкам як треба поводитися під час стихійних лих.






Схожі:

Дидактичні матеріали. Природні зони Африки
Завдання. Розподіліть названі типи ґрунтів та живих організмів у відповідні комірки таблиці, записавши їх цифрами-кодами
Екзаменаційні питання з предмету Економіка, організація та планування...
Конституція України: державне забезпечення соціальної спрямованості економіки. Головні цілі соціально-орієнтованої економіки
Екзаменаційні питання з предмету Економіка, організація прогнозування...
Конституція України: державне забезпечення соціальної спрямованості економіки. Головні цілі соціально-орієнтованої економіки
Рекомендації для батьків у вихованні дитини РОДИННО-СІМЕЙНЕ ВИХОВАННЯ
Батьки – головні природні вихователі дитини. Основний чинник у формуванні особистості – це виховний клімат сімї. Рідна домівка –...
Тема. Синонімія односкладних (неозначено-особових та безособових) речень
Визначити головні члени речення, з’ясувати, чи є обидва головні члени речення, якщо ні, то чи можна його підставити: чи є речення...
Природні умови та природні ресурси. Природні умови європейських країн...
Піренеї, Альпи, Апенніни, Балкани, Карпати. Давніми зруйнованими горами є Скандинавські, Уральські гори та Центральноєвропейський...
Конспект уроку Тема: ГЕОГРАФІЧНА ОБОЛОНКА ЗЕМЛІ ТА ПРИРОДНІ КОМПЛЕКСИ
Навчальна cформувати в учнів поняття «географічна оболонка, природні комплекси», а також сформувати уявлення учням про географічну...
ДИДАКТИЧНІ ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ ЦІННОСТЕЙ УЧНІВ У НАВЧАННІ ІСТОРІЇ
Перш ніж говорити про дидактичні шляхи формування цінностей учнів, визначимо основні висхідні категорії, що створюють систему понять,...
Порівняйте характери
Венові діаграми, закінчіть порівняння. З допомогою діаграм напишіть порівняльне есе з 5 частин. В першому розділі представте вашу...
Поняття і зміст права власності на природні ресурси
Право власності на природні ресурси — це інститут екологічного права, нормами якого регулюються суспільні відносини належності природних...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка