УРОК №37 З АЛГЕБРИ І ПОЧАТКІВ АНАЛІЗУ У 10 КЛАСІ УЧИТЕЛЯ ЛАСИЦЬКОЇ Т Е ТЯНИ ОЛЕКСАНДРІВНИ


Скачати 51.01 Kb.
Назва УРОК №37 З АЛГЕБРИ І ПОЧАТКІВ АНАЛІЗУ У 10 КЛАСІ УЧИТЕЛЯ ЛАСИЦЬКОЇ Т Е ТЯНИ ОЛЕКСАНДРІВНИ
Дата 25.10.2013
Розмір 51.01 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Туризм > Урок
УРОК № 37 З АЛГЕБРИ І ПОЧАТКІВ АНАЛІЗУ У 10 КЛАСІ

УЧИТЕЛЯ ЛАСИЦЬКОЇ ТЕТЯНИ ОЛЕКСАНДРІВНИ
ТЕМА. Котангенсоїда і водоспад

Мета: сформувати вміння розпізнавати і будувати графік функції y = ctgx і на графіку ілюструвати властивості функції. Розвивати здібності до самоосвітньої діяльності. Виховувати інтерес до предмета, графічну культуру, бережне ставлення до природи.

Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.

Алгебра і початки аналізу: підручник для 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Академічний рівень. Нелін Євген Петрович. Харків, «Гімназія», 2010.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап.

Кожен із нас родом із дитинства, звідти, де ранками зустрічаєш зорю і ловиш сонячних зайчиків, говориш з вітром, дощем, скелею, морем, де у кожному шелесті вчувається музика ніжності і любові. Говорять, щоб пізнати, - треба полюбити, а щоб полюбити, - треба пізнати. Стихії природи, будь – які: чи то вітер, чи вода, – завжди захоплювали людину. Графік функції, властивості якої вивчимо, дуже схожий на водоспад.

ІІ. Розв’язуємо усно завдання ЗНО різних років.

Пробне тестування–2011.

10. Серед наведених функцій укажіть функцію, область визначення якої збігається з її областю значень.

а

Б

В

Г

Д

y = x2

y = tgx

y = 3

y = sinx

y =

Тест – 20082. 17. Укажіть область значень функції y = 5 - 2sinx.

А

Б

В

Г

Д

[-2; 2]

[-2; 7]

(-;+ )

[2; 3]

[3; 7]

Тест – 2009. 11. Укажіть рисунок, на якому зображено графік парної функції.
Пробне тестування–2011.

А

Б

В

Г

Д







2

4

13. Знайдіть найменший додатний період функції

Тест – 20081. 9. Знайдіть найменший додатний період функції y=2ctg 3x.

А

Б

В

Г

Д

2










А

Б

В

Г

Д

2







4


Тест – 20082. 9. Знайдіть найменший додатний період функції .

Демонстраційний тест - 2010. 27. Установіть відповідність між геометричними перетвореннями (1 - 4) графіка функції y=cosx та функціями (А - Д), одержаними в результаті цих перетворень.




А

Б

В

Г

Д

1
















2
















3
















4
















1) графік функції y= cosx перенесли паралельно А) y=cos(2x);
вздовж осі Ox на дві одиниці ліворуч;

2) графік функції y= cosx перенесли паралельно Б)
вздовж осі Oy на дві одиниці вниз;

3) графік функції y= cosx стиснули до осі Ox у два рази; В) y=cos(x-2);

4) графік функції y= cosx стиснули до осі Oy у два рази. Г) y=cos(x+2);

Д) y=cosx-2;
Пробне тестування–2011. 26. Установіть відповідність між функціями (1 - 4) та їхніми графіками (А - Д).

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Сформулюйте означення котангенса кута через прямокутний трикутник, через одиничне коло.

Використовуючи лінію котангенсів, повторіть значення котангенса деяких кутів (чисел) . Слайд 2.

ІV. Вивчення нового матеріалу

План вивчення теми

  1. Побудова графіка функції y=ctgx. Слайд 4. 2. Властивості функції y=ctgx. Слайди 3 – 5, 10.




3. Побудова графіка функції Слайди 14 - 15.


  1. У місцях, де залягають стійкі гірські породи, потоки води стрімко падають вниз, утворюючи водоспади. Слайди 6 - 9. Найбільшим з них в Українських Карпатах є водоспад Шипіт, в Кримських горах — водоспад Учан-су. Слайди 11 - 13.

V. Засвоєння нових знань і вмінь. Розв’язати самостійно завдання на сторінці 272:

№4 (3). Користуючись властивостями функції y=ctgx, порівняйте числа ctg(-1) і ctg(-1,2).

№5 (4). Розташуйте числа в порядку їх зростання ctg 0,5; ctg 2,9; ctg 1,1.

№9. Побудуйте графік функції та вкажіть нулі функції і проміжки знакосталості: 1) 4) y=3ctgx.

№13. Побудуйте графік функції та вкажіть проміжки зростання і спадання функції: 1) 3) y=|ctgx|.
VІ. Підбиття підсумків уроку Слайд 16.

- З якою функцією ми сьогодні познайомились?
- Які у функцій y=ctgx та y=tgx є схожі властивості?
У чому відрізняються властивості функцій?
- Які у функцій y=ctgx та y=cosx є схожі властивості?
У чому відрізняються властивості функцій?
VІІ. Домашнє завдання.

  1. Уміти пояснювати й обґрунтовувати відповіді на запитання для контролю 4 (а, б) на сторінці 271.

  2. Розв’язати №4 (1, 2), №9 (1), №13 (2, 4*) на сторінці 272.

Схожі:

А. Г. Мерзляк, Д. А. Номіровський, В. Б. Полонський, М. С. Якір Про...
И та початків математичного аналізу в загальноосвітніх навчальних закладах з поглибленим вивченням математики. Зміст підручника і...
А. Г. Мерзляк, Д. А. Номіровський, В. Б. Полонський, М. С. Якір Про...
А. Г. Мерзляк, Д. А. Номіровський, В. Б. Полонський, М. С. Якір, завершує курс вивчення алгебри та початків математичного аналізу...
Урок №86 Тема. Підсумковий урок з алгебри за 7 клас
Мета: перевірити засвоєння передбачених програмою знань і вмінь учнів, набутих під час вивчення алгебри в 7 класі
Уроку
Уроки 63—70 відповідають V розділу програми з алгебри та початків аналізу «Резерв навчального часу», і вчитель може ви­користовувати...
Урок алгебри для 9 класу на тему «Відсотки»
Електронний матеріал може бути використаний на уроках алгебри у 9 класі рівня стандарт, а також для 9 класу з поглибленим вивченням...
УРОК КАЗКА З АЛГЕБРИ У 7 КЛАСІ НА ТЕМУ: "МНОГОЧЛЕНИ"
На базарі їх не купиш, на дорозі не знайдеш, їх не завжди на терезах, і ціни не підбереш
Урок з основ здоров’я та алгебри у 8 класі «Суд над шкідливими звичками»
Закріпити навички процентних розрахунків у ході вирішення прикладних завдань; розвивати усні та письмові обчислювальні навички, вміти...
Урок з алгебри та географії у 7 класі. Тема уроку
Освітня: узагальнити та систематизувати знання учнів про системи рівнянь, способи їх розв’язування, формувати навички  розв’язувати ...
Творчість М. В. Гоголя та Панаса Мирного. Високий гуманізм письменників...
Тема. Творчість М. В. Гоголя та Панаса Мирного. Високий гуманізм письменників у зображення трагічної долі «маленької людини» в повісті...
Урок світової літератури в 6 класі Чарльз Діккенс. «Різдвяна пісня у прозі»
Вдосконалювати навички психологічного аналізу літературного твору і його героя, навички роботи з текстом
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка