Урок №1 Тема. Дослідницький практикум. Запитання до природи. Звідки береться олія


Скачати 46.21 Kb.
Назва Урок №1 Тема. Дослідницький практикум. Запитання до природи. Звідки береться олія
Дата 20.09.2013
Розмір 46.21 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Туризм > Урок
Урок №1

Тема. Дослідницький практикум. Запитання до природи. Звідки береться олія.

Мета. Формувати природничу компетентність, закріплювати уявлення дітей про умови розвитку рослин; формувати вміння досліджувати, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки; розширювати і узагальнювати знання про рослини рідного краю; ознайомити з сільськогосподарськими професіями, узагальнити знання про виготовлення олії і її використанням у промисловості; стимулювати до використання набутих знань при допомозі батькам.

Обладнання: презентація до уроку, картки для роботи в парі із зображенням зернових рослин, на кожному столі насіння гарбуза, соняшника, льону.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І. Повторення вивченого матеріалу

1. Бесіда

- До якої природи належать рослини? Доведіть свою думку.

- Які умови потрібні рослинам для їх росту, розвитку?

2. Дидактична гра "Назвати спочатку овочі, а потім плодоягідні рослини".

3. Продовження бесіди

- Чому рослини поділяються на культурні і дикорослі?

- А квіти це які рослини? Які квіти подобаються вашим мамам?

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні ми з вами познайомимося із найважливішою і найбільш поширеною в Україні сільськогосподарською рослиною, яку називають квіткою сонця, і раніше вона була декоративною квіткою.

1. Відгадування загадки (слайди 3, 4)

Квітка ця на сонце схожа,

На олію вона гожа,

Жовті пелюсточки має,

Їх до сонця повертає. (Соняшник)

- Що ви знаєте про цю рослину?

- Що виготовляють із насіння соняшника?

- Де вирощують соняшники?

- А у нашому краї вирощують соняшники? (слайд 5)

2. Розповідь вчителя

Соняшник мексиканська - "квітка сонця". Спочатку його розводили як декоративну рослину. Згодом заради зерна, яке використовували як ласощі. Тепер соняшникова олія є найкращим харчовим продуктом. Її використовують для технічних потреб: при виготовленні мила, лаків, фарб, косметики. (слайд 6)

3. Дослідницька робота (слайд 7)

- На столі у вас насіння трьох рослин. Серед них є насіння соняшника. Дослідіть де воно. Чим насіння різних рослин схоже? Чим відрізняється? Попробуйте на смак насіння соняшника. Яке воно на смак?

4. Розповідь вчителя про процес виготовлення олії

- Але як же ми отримуємо олію? Який же шлях проходить насінина?

Важка праця у селян. Спочатку землю підготували (слайд 8).

Вчасно потрібно посіяти насіння, доглядати за паростками, доки не виростуть соняшники і не дозріють (слайд 9). Зібрати врожай. Зібране насіння переробити.

Найбільш екологічний спосіб отримання олії з насіння - спосіб віджиму. Спочатку насіння прогрівають в жаровнях, а потім віджимають в шнекових пресах (слайд 10). Така олія має високі смакові і поживні властивості. А скільки ще людей докладає праці до цієї важливої справи! Змайструвати спеціальні машини і пристрої: борони, сіялки, трактори, вантажівки. Підготувати елеватори для просушування насіння. Побудувати приміщення для збереження насіння, заводи по виробництву олії - багато людей, техніки потрібно, щоб олія дійшла до крамниць. (слайд 11)

5. Фізхвилинка "Совенята"

Раз! - розкрили оченята,

Подивилися навколо (кругові рухи очима),

Потім вгору і додолу (рухати лише очима).

Оченята - блим! Блим! Блим!

Відпочити треба їм!

Вправо, вліво оченята,

Повертали совенята.

Совенята будуть спати,

А ми будемо працювати.
6. Легенда про соняшник

Колись давно, як нас ще не було, на землю щоранку сходили діти Сонця. Одного дня веселилися вони в лісочку, а як почало сонце сідати, стали збиратися додому.

Коли доньки були вже далеко від гаю, найменша згадала, що забула свій вінок, і повернулася назад. Але він зник. Побачила дівчина гарного парубка з її прикрасою в руках і погодилася вийти за хлопця заміж.

Даремно Сонце кликало дочку додому, сердилося, попереджало. Дівчина залишилася з коханим. Почалося для неї звичайне буденне життя з нудною роботою, одноманітними клопотами. І вона все більше сумувала за рідними. Забувала вона про гордовитість і непомітно завітала до батькового царства.

Але Сонце не могло забрати до себе дочку, яка вирішила жити із звичайними людьми. Воно лише скропило її своїми слізьми. Красуня стала квіткою, що в тузі за батьківщиною завжди повертає голівку до небесного світила. Відтоді на землі з'явився соняшник.

- Як же з'явився соняшник на землі?

ІІІ. Закріплення і осмислення знань

1. Групова робота

І група. У яких стравах ми використовуємо олію?

ІІ група. Що виготовляють із олії?

ІІІ група. До якої групи рослин ви віднесете соняшник?

ІV група. Які тварини полюбляють насіння соняшника? Чому?

2. Дидактична гра "Впізнай рослину за її ознаками?"

ІV. Узагальнення і систематизація знань

1. Гра "Назвати рослини рідного краю" (слайд 12)

2. Гра "Мікрофон"

- Що виготовляють із соняшникового насіння?

V. Підбиття підсумків уроку

- Чи потрібно вирощувати соняшники на Україні?

- Де вирощують соняшники в рідному краї?

Список використаних джерел

1. Навчальні програми для загальноосвітніх навч . закл . із навчанням

українською мовою. 1-4 класи. –К. : Видавничий дім “ Освіта ” , 2011.

2. Компанієць Н. М. Дидактичні ігри в системі ігрового інтерактивного навчання. – К . ; ЗМОГА , 2003

3. Пометун О. І . Енциклопедія інтерактивного навчання . – К. , 2007.

4. Природознавство : підруч . для загальноосвіт . навч . закл . : 1-й кл . /

Т.Г.. Гільберг , Т.В. Сак. – К . : Генеза, 2012.

5. Сиротенко Г.О. Сучасний урок : інтерактивні технології навчання . –Х.; Основа, 2003.

Схожі:

УРОК 57 Тема уроку
Фронтальна бесіда за №15—25 із «Запитання і завдання для повторення» розділу V та відповіді на запитання, які виник­ли в учнів у...
Тема. Дослідницький практикум. Чим славиться моє місто (село). Мета
Мета: продовжити формувати в учнів поняття «місто, «село»; розкрити зв’язки між містом і селом; розвивати пізнавальну активність,...
Міністерство освіти і науки, молоді і спорту України
Тема : М. Хоросницька «Звідки в міста назва Львів», узагальнюючий урок з теми «Прикметник»
Урок у нас сьогодні незвичайний урок-дослідження
ТЕМА. ФІЛОСОФСЬКЕ ОСМИСЛЕННЯ КРАСИ ПРИРОДИ І ЛЮДИНИ В КІНОПОЕМІ О. ДОВЖЕНКА “ЗАЧАРОВАНА ДЕСНА”
Урок Інтелект-шоу «Розумники і розумниці»
У 7 класі воно допомагає засвоїти і закріпити насамперед основні географічні терміни, усвідомити комплексний характер природи материків...
Урок Інтелект-шоу «Розумники і розумниці»
У 7 класі воно допомагає засвоїти і закріпити насамперед основні географічні терміни, усвідомити комплексний характер природи материків...
Кушнір В. Л. Запитання – як інтелектуально-мовна одиниця
Добре поставлене запитання – це запитання, на яке учень захоче відповісти, зможе відповісти або над яким він схоче задуматись, і...
Уроку: урок-екскурсія. Мета уроку
Мета уроку: ознайомити учнів з особливостями природи Африки, показати відмінності характерних рис природи Африки від природи інших...
Книжки. На стіні великий портрет А. Олія. Під ним на секретері маленьке погруддя Толстого
Книжки. На стіні — великий портрет А. Олія. Під ним на секретері маленьке погруддя Толстого. Величезний письмовий стіл, захаращений...
УРОК 56 Тема уроку
Фронтальна бесіда за запитаннями №№10—14 із «Запитання і завдання для повторення» розділу XIV та обговорення резуль­татів розв'язування...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка